Voedingsadviezen uit de geschiedenis

Inheemse volkeren voedden zich ook geregeld met koolhydraten, voornamelijk wortelgroentes, vruchten en honing.

Mike

Okay, dank je. Ja, wortelen doen we wel in de soep en ook zo eten we wortelen. Er zijn natuurlijk meer soorten wortelgroentes. En een theelepeltje honing doe ik in de kefir, maar het lost bijna niet op, dus krijg ik niet zoveel binnen.

Ik ga kijken hoelang dat het goed gaat en anders bouw ik die zaken in. Witte basmatirijst hebben we sowieso in huis.

Dorothé

Zag gister op National Geographic channel dat Hazen oudell? Overlevingstechnieken geleerd had van de Maasai. Erg indrukwekkend en intelligente mensen!
Hazen kreeg de eer om vlees ingepakt in de vacht van een geit, naar hun vulkaangod te brengen en offeren. (3 dagen onderweg)
maasai liepen tot 30km pd

Onderweg at Hazen honing uit een boom, de poot van een al dode en door gieren aangevreten gnoe en een maasai aardappel, deze leverde kh en vooral veel water.

Water werd natuurlijk gefilterd door naast een meer te graven, tot het water omhoog kwam.
Dit water bevatte geen bacterien van antlasting en parasieten.

Toen hazen dichterbij de vulkaan kwam trof hij een opgedroogd gebied aan wat wit was van zout/bica. Hier nam de maasai een heel klein beetje van en voegden het toe aan hun waterfles. Zo kregen ze mineralen binnen die ze verloren door het zweten. Zo boeiend!!!!!

Toch nog even terug op de kh.

Ik heb zelf al zitten zoeken in het bestand wat ik opgeslagen heb met alle info, maar vind het niet meer. Was het 100 gr. kh? En is dit dan bv. rijst in ongekookte vorm?
Ik zou ook wat honing kunnen doen in licht opgewarmde melk? Hoeveel mag dan voor mij max., 2 theelepeltjes..of.... Ik weet het niet hoor.

Dorothé

Zat ol internet te lezen over de Hunda's. Een heel gezond bergvolk. Het schijnt niet alleen aan hun voeding te liggen, maar het water schijnt ook heel goed te zijn. Nu kwam ik op een website van kangen water. Heeft iemand dit in gebruik of weten er of hier haken en ogen aanzitten?
Het is vrij prijzig in de aanschaf en als het niet veel toevoegt, kan ik er beter melk van kopen!

Groeten Ronald

Jou bijnieren functioneren zo te lezen ook veel beter dan die van mij denk ik.
Je houd dit immers al 5 weken vol. Super vet!

Ik ben met iet-wat-meer koolhydraten toch 15 kilo afgevallen! Ondanks uh nee dankzij alle vet :-)

Wow, geweldig Femke.
Ja, ik denk dat mijn bijnieren toch nog goed functioneren. Ondanks de megastress van het werk, ga ik steeds maar door. Ik zit er al bijna het langste en ben bij de oudsten. Dat zegt toch wel iets.
Dat ik een zeer bezorgd karakter heb, tja, dat is een feit. Altijd al geweest, maar dat is ook de perfectionist in mij. Voordeel dat altijd alles goed geregeld is.
Ik moet soms wel met mezelf lachen. Ik zat op het werk en kijk soms stieken op het forum mee. Toen las ik het bericht van Mike dat het niet goed was om zo te leven zonder kh (daarna kwamen toen andere berichten). Ik werd gelijk zenuwachtig en ging openlijk op het forum lezen en schrijven. Het werk was niet meer belangrijk voor mij.
Toen ik daarna met de bus naar huis reed, dacht ik meteen dat ik me zwak en slecht voelde. Nou ja, dat is nu gelukkig weg. Dat is de hypochonder in mij. Mijn moeder is ook zo, maar dan 100 maal erger. Daar word je echt ziek van.
:-)
Dorothé
PS: Jammer van die donkere chocolade - ik had stiekem een beetje gehoopt dat dit wel zou mogen.

Bedankt voor de link. Gelijk even contact opgenomen met een verkoper van dit systeem. Klinkt allemaal wel goed, maar ook dit is een prijzig systeem. Ook zit je met een abbo voor onderhoud. Incl. abbo is het kangen water goedkoper. Alles goed op een rijtje zetten voordat ik dit aan ga schaffen. Zijn er forumleden die meer ervaringen hebben met waterfilter systemen?

Groeten Ronald

GEWELDIG! Maar ik pas op. Trouwens, ik vind het ook nu nog steeds een feest. Ik kan echt van eten genieten. Ook zonder chocolade en zonder dessert.
Zondag is Valentijn. Dan gaan we uiteten.
Ik heb besloten (en mijn vriend vond het ook lekker uitzien) dat we naar een Argentijns steakhouse restaurant gaan. Kan je lekker goed vlees eten. Ik denk dat ik de vetste variant neem: Rib-eye. En dan warme groeten erbij, geen frietjes.

http://www.steakhousecarnal.nl/assets/images/menukaart_steakhouse_carnal.pdf

Het dessert zal ik laten, maar neem wel een koffie met slagroom. Misschien is het slagroom met suiker erin, ik weet het niet. Maar dat gun ik me dan toch wel.
Dorothé

Femke, knap van je hoor, 15kg.
Mag ik heel brutaal zijn en vragen of je voorheen fors was? Of gemiddeld? Bedoel er verder niks mee hoor!

Niet zo onzeker Dorothe, gewoon doen. Het gaat om 100 gram ongekookte rijst. En met honing voorzichtig, 1 theelepel is al 5 gram suiker.

Joost

Wat stom, mn telefoon laadt nu pas de rest van de berichten. Mijn reactie is dus achterhaald haha

Joost

Maakt niet uit Joost. Ik vind het leuk dat je reageert. Alles goed met je vrouw en kind? Doe maar de hartelijke groeten.

Trouwens, je zegt 1 theelepel is 5 gr. suiker. Maar 100 gr. zou betekenen 20 theelepels honing. Dat zal toch zo wel niet kunnen kloppen. Wordt misschien met de honing anders gerekend..???
Dorothé

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan