voorstellen en tevens mijn (bekopte, ahum) verhaal.

Ben,

Alexandra en Mike willen je helpen, maar je stelt jezelf nogal defensief op.

Quote:
als ik kon, dan at ik vanaf vandaag elke dag een kilo vlees maar mijn lichaam staat dat niet toe. punt,


Quote:
dus het is geen kwestie van niet willen maar niet kunnen !!


Je zou inderdaad ook kunnen vragen hoe je de spijsvertering kunt verbeteren, zodat je vlees beter kunt verdragen. Maar als je niets wil veranderen, wil je ook niet geholpen worden. En dan kunnen we allemaal onze energie beter besteden.

Quote:
ik kan niet zonder brood


Ook onzin natuurlijk, je zou kunnen vragen waarmee je dit zou kunnen vervangen.

Al die liters drank verdunnen je maagzuur enorm, dit maagzuur heb je nodig om vlees goed te kunnen verteren.

In plaats van bietensap zou je rode bieten kvass kunnen drinken, dit helpt de spijsvertering. Kun je eenvoudig zelf maken: http://www.ahealthylife.nl/gefermenteerde-voeding-gezond-bieten-kvass-recept/

Waarom doe je stevia over je groenten en aardappelen? heb ik nog nooit van gehoord...

 
een kort lontje, dat kan wel kloppen, ik ben niet happy, ziet verre van lekker in mijn vel, had je wel terug kunnen lezen in "mijn verhaal" wat bovendien nog niet eens voor de helft de lading dekt van wat ik op heb geschreven.

maar nogmaals ter verdediging, als iemand een onterecht oordeel over mij heeft terwijl je mij ook nog maar eens 5 internetminuten kent, dan word ik zuur.

je kan blijven zeggen dat ik vegataries, semi-vegataries etc ben, maar dat is gewoon niet waar.

zodra ik geen angst/paniekstoornissen en heel onbestemd gevoel meer krijg van vlees eten dan kan jij de koeien niet meer aanslepen !

dus dat lijkt mij nou niet echt een "vegetarische gedachte".

en dat ik hier nou zo een punt van maak zal wel bij mijn ziektebeeld horen, maar recht is recht en krom is krom.

hoop dat we het nu achter ons kunnen laten.

 
Er worden je zeker 10 adviezen gegeven en het enige dat je doet is een strijd aangaan over vlees en dat je in je hoofd geen vegetariër bent. Wat wil je met die strijd bewijzen?

Inhoudelijk ga je verder helemaal nergens op in, waarom niet?

Ook over angsten is al veel geschreven op t forum. Drie keer raden wat je daar tegen kan doen. Je bijnieren versterken met dierlijk bijnierextract, dierlijk vet, vet en vet. Succes! O, enne stoppen met koolhydraten, ja ook met de onmisbare boterhammen.

 
Ben, ik herken veel van je klachten inclusief angsten (gelukkig in het verleden voor mij). Wat ik je kan aanraden is om langzaam te beginnen met het veranderen. Wat mij enorm heeft geholpen was cod liver oil. Ik merkte letterlijk met een paar dagen een verandering in de stemming, concentratie, algehele mentale staat.

Daarna zou ik zeggen: als je die ene keer in de week vlees gaat eten kies dan zo vet mogelijk. Voorbeeld: ik heb gisteren lamsschouder in de oven geroosterd. Daar zit zo veel verzadigd vet aan dat het echt een boost voor je zal zijn. Je zult waarschijnlijk merken dat je misselijk wordt van veel vet, dus begin langzaam en doe leverreinigingen. Ik merk nu echt een groot verschil in de hoeveelheid vet die ik kan eten voordat ik misselijk word. Ik heb het over een half jaar of iets langer. Het gaat steeds beter aan de ene kant door de leverreinigingen en aan de andere kant door gewoon zo vet mogelijk, wel goede vetten, te eten, de hele tijd.

Ik zou je ook aanraden om je schildklier te laten controleren maar ik ben bang dat je er niet zo veel wijzer van zal worden, dankzij het systeem waarmee je te maken hebt. Je kan wel zelf erover lezen en kijken of je je herkent in de symptomen en of je er iets zelf aan kan doen.

 
@ Benbijnier,

Je hersenen schreeuwen om aminozuren zodat de 'brood'nodige neurotransmitters eindelijk op een voldoende niveau komen en je van je depressie/angst afkomt.Dierlijk eiwit nemen is uiteindelijk een must en dus vet ook ,maar misschien zou je je er eens in kunnen verdiepen om hoe voor een korte periode een aminozuur therapie te starten.Op die manier kun je misschien deze negatieve cyclus doorbreken. Maar....het begint bij radicaal de knoop door te hakken en absoluut geen granen meer te eten.Wanneer je dan evt. meer dierlijke producten kunt eten kun je ook bekijken hoe dit zich uitwerkt op de rest van de klachten.

Ik wil mike gelijk geven.Je zegt dan wel geen vegetarier te zijn en dat kan dan wel qua ideologie zo zijn .Maar dat maakt niet uit ,want je eet toch als een vegetarier.

ad

 
@ Catalina,

@ ad ligtvoet,

dank je voor de reactie, hier kan ik wat mee :-) .

btw, wat gebruiken jullie als alternatief voor brood dan ?

 
Ik niets. Kan zo drie gebakken eieren opeten zonder een stukje brood maar omdat ik het verspilling vind om vloeibaar eigeel op het bord te laten liggen dep ik de laatste beetjes met een klein stukje brood, de ene keer zuurdesem, of gekiemd oid...

Ik eet geen boterhammen bij de lunch.

 
Over het vele ge-roll-eye: ga echt zo snel mogelijk aan die cod liver oil en andere vetten. :lol: Ik vind het nog best grappig dat je niets laat rusten maar ik vermoed dat het je uitput en dat anderen het niet op prijs stellen. :lol: Je hebt heeeeeel veel rust nodig en goede voeding.

 
btw, ik eet de laatste maanden wel een pak (250gr) roomboter in 4 dagen op brood, valt roomboter ook onder de goede dierlijke vetten ?

 
Catalina

Over het vele ge-roll-eye: ga echt zo snel mogelijk aan die cod liver oil en andere vetten. [:lol:] Ik vind het nog best grappig dat je niets laat rusten maar ik vermoed dat het je uitput en dat anderen het niet op prijs stellen. [:lol:] Je hebt heeeeeel veel rust nodig en goede voeding.



je kon wel eens gelijk hebben.


 
Ik dacht ook dat ik niet zonder brood zou kunnen, maar het blijkt prima te kunnen. Bij mij was het een kwestie van de knop om, omdraaien en nooit meer terugkijken. Nu enkele maanden later taal ik niet meer naar boterhammen. iemand kan naast me een geroosterde boterham met kaas eten en het doet me helemaal niets meer. ik vermoed dat dat komt omdat mijn lichaam nu krijgt wat het nodig heeft en daarom niets meer hoeft te vragen. Zelfs pannenkoeken met spek en kaas, waar je mij voorheen midden in de nacht voor wakker kon maken, kunnen me gestolen worden. Als ik het kan, kan jij het zeker.

Ik vroeg me bij het lezen van deze draad af wat voor vlees je eet. Supermarktvlees? Biovlees? Of biovlees van grasgevoerde runderen (dus runderen die hun natuurlijke voeding krijgen en vrijwel altijd buiten staan)? Het is belangrijk dat je kwalitatief goed vlees gaat eten. En ik zou denken liever elke dag een klein stukje dan eens per week een hele homp. Laat je lichaam elke dag weten dat er een stukje vlees aankomt. Als het beter gaat kan je de hoeveelheid ophogen. En nog een vraag over het vlees dat je eet. Wordt je van elke soort vlees angstig?

Voorts al reeds voorgesteld door anderen: rauwe melk (ook bij voorkeur weer van biologische grasgevoerde runderen), sole (verzadigde keltisch zeezout oplossing), troebele appelazijn, Nutricology Adrenal of Adrenal Cortex (om je bijnieren te ondersteunen) en natuurlijk wagonladingen vol kokosolie (niet de ontgeurde!), olijfolie, roomboter en andere dierlijke vetten.

 
Moondust geeft het al aan. Het is voor mij al zo natuurlijk geworden dat ik er niet eens meer over nadenk. Ik haal bijna al mijn voeding rechtstreeks bij de boer. In een supermarkt zie je me zelden.

Roomboter kan goed zijn, als je tenminste biologische roomboter hebt van grasgevoerde koeien. Dat is beste. Biologisch is een goede tweede keus. En zonder zout, zelf keltisch zeezout toevoegen.

 
@Moondust,

ik eet alleen bio-vlees, ik varieer tussen kalfslever met ontbijtspek (favoriet), biefstuk, een tartaartje en hamburger.

heb 8 jaar geleden het sd dieet gevolgd een flink poosje, ik voelde me wel ietsje beter toen maar geen enorme verbeteringen, het kostte ook erg veel energie/tijd om te bedenken wat je als ontbijt/lunch weer moest maken, ik ben niet verslaafd aan brood of zo maar een boterham is in 10 tellen gemaakt, het gaat mij dus om het gemak/praktische.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.470
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan