voorstellen en tevens mijn (bekopte, ahum) verhaal.

Alexandra

Moondust geeft het al aan. Het is voor mij al zo natuurlijk geworden dat ik er niet eens meer over nadenk. Ik haal bijna al mijn voeding rechtstreeks bij de boer. In een supermarkt zie je me zelden.

Roomboter kan goed zijn, als je tenminste biologische roomboter hebt van grasgevoerde koeien. Dat is beste. Biologisch is een goede tweede keus. En zonder zout, zelf keltisch zeezout toevoegen.

eet alleen ongezouten bio-boter, weliswaar van de ah.


 
Voor het ontbijt zijn de eieren uitgevonden! :D

Eieren met spek met kaas, crème frais of met groente het kan allemaal.

 
Ik zal je je gerol maar vergeven aangezien je nu wel open lijkt te staan voor adviezen ;)

Misschien verteer je beter lams-/rundstoofvlees in vette saus dan biefstuk, tartaar en hamburger.

 
Alexandra

Bio-vlees van de AH en vast ook andere supermakrten bevat vaak nog toevoegingen die je echt niet tot je wil nemen.



huh, bio is toch bio ? allemaal skal gecontroleerd onder dezelfde voorwaarde ?


 
In dit geval heb ik een klepel, maar kan de klok niet vinden. Ik koop nooit vlees bij de supermarkt en zeer zelden bij de groene slager, dus ik heb me er nooit in verdiept. Er staan verschillende berichten op het forum waarin verkeerde toevoegingen worden gemeld.

Wat denk je dat er in die hamburger zit? Vast niet alleen vlees.

Wees alert en kijk goed wat je tot je neemt.

 
Oja, nog iets wat mij erg lijkt te helpen: zoveel mogelijk vloeibaar voedsel! 's Ochtends een smoothie, 's middags zelfgemaakte runderbouillon en 's avonds een stoofpotje. Als ik zoals gisteravond 2 entrecotes naar binnen werk voelt dat een aantal uren heel heftig in mijn buik.

Ik kies overigens steed vaker voor vet vlees. Dus goeddooraderde riblappen en entrecotes. Maakt langdurig gestoofd vlees of kortgebakken vlees nog verschil bij je? Met vlees kan je behoorlijk variëren en uitvinden wat het beste bij je past voor nu.

Als je wil helen is een radicale omschakeling nodig. Daar kan je even de tijd voor nemen, maar het knopje in je hoofd moet echt om. Overal waar je aan vasthoudt, zal je afhouden van je einddoel: gezond worden! Hoe eerder je tussen je oren omgaat, hoe beter. Laat je niet gek maken door alle adviezen en pak er de belangrijkste uit zodat je het langzaam kan opbouwen. Ik geef je op een briefje dat je na een voorzichtige start steeds sneller op stoom zal komen. Zo is het bij mij gegaan in ieder geval.

 
Ben, biologisch is absoluut geen synoniem voor gezond. Het meeste beiologisch vlees komt van runderen die krachtvoer als mais, granen en soja krijgen. Wel biologisch, maar echt niet hun natuurlijke voeding en dat vindt zijn weerslag in de kwaliteit van het vlees. Hetzelfde met eieren. Wel biologisch, maar de kippen krijgen in de meeste gevallen niet hun natuurlijke voedsel. Biologisch prima, maar kijk wel verder dan dat. Niets is wat het lijkt.

 
is aardappels toegestaan ?

hoeveel eieren eten jullie p.d ?

werkt appelazijn ook gunstig voor de maagzuur ?

en als ik Nutricology Adrenal ga gebruiken ga ik dan nog slechter slapen, ik slaap al zo weinig/kort nooit uitgerust wakker ?

kort samengevat,

als ik vanaf nu brood weg laat,

adrenal ga gebruiken,

ontbijt en lunch boeren-omelet oid,

veel roomboter en olijfolie in het algemeen,

savonds aardappels/groente en meer vet vlees probeer.

ik snap dat jullie nog veel meer adviezen willen/kunnen geven maar dit is voor mij meer dan genoeg om mee te beginnen en vooral overzichtelijk te houden, het wordt anders chaos/stress als ik meer ga veranderen in 1 keer.

 
Quote:
is aardappels toegestaan ?


Je hoeft niet te roken om aan nicotine verslaafd te raken, gewoon aardappels eten, daar zit het ook in.

Mike

 
Je hoeft niet te roken om aan nicotine verslaafd te raken, gewoon aardappels eten, daar zit het ook in.

Mike

wat bedoel je met "daar zit het ook in" ik vat hem niet ?

 
Hoi Ben,

Aardappel is een nachtschade en die zijn niet echt gezond.... dus aardappels mogen niet.

Met de adrenal zou ik een beetje uitkijken. Vraag anders hier op het forum of je een aantal capsules over kan nemen. Best veel mensen hier op het forum reageren niet helemaal lekker op de adrenal. Zelf kreeg ik er hartkloppingen van, anderen raken er van gejaagd ( door de adrenaline die erin zit ). er is ook een adrenal cortex waarvan die klachten niet ontstaan, omdat daar geen adrenaline inzit. maar helaas zijn die capsules ook weer veel duurder.

Misschien kan je gewoon beginnen met in de ochtend een theelepeltje sole ( is oplossing van keltisch zeezout, heel simpel te maken ). dat is ook goed ondersteunend voor je bijnieren en voor je maagzuur.

Succes !

groetjes,

Zonne

 
in aardappelen zit ook nicotine.

Elke morgen een fles kefir of melk hoe makkelijk wil je je ontbijt hebben, ik hou er dik tijd aan over.

 
Ben, je hebt nog niet alleen lezen gedeelte ontdekt denk ik... :?:

 
melk drink ik al jaren niet meer omdat het slijmopwekkend schijnt te zijn volgens deskundigen, aangezien ik chronische ontstoken bijholten e.d. heb met vooral smorgens veel slijm.

wat betreft kefir, dat lijkt een beetje op scd-yogurt alleen maken ze die daar speciaal met een yogurtmaker die precies op een graad of 40/41 blijft voor 24 uur anders lukt die niet.

ik zie steeds meer parallellen met het scdiet.nl , is wel grappig :-) .

en scd lijkt dan wel weer op atkins :-) .

 
Catalina zegt;

Ben, je hebt nog niet alleen lezen gedeelte ontdekt denk ik... [:?:]



klopt !! er is nog veel te lezen zie ik, bedankt voor de tip
:-)

 
Zonne zegt;

Hoi Ben,

Aardappel is een nachtschade en die zijn niet echt gezond.... dus aardappels mogen niet.



tjee, wat kan ik het beste als alternatief voor aardappels eten dan ?


 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.530
Berichten
538.160
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan