Vrouwelijke rondingen

Hee Mike,

Bedankt voor de updates, erg fijn/goed.

wat wel vervelend zou zijn is als nu alle natuurlijk magere vrouwen het weer voor hun kiezen krijgen... wat nou als je van nature gewoon bijv kleine borsten hebt? dan voel je je ook weer rot...

Je gaat aan iets heel belangrijks voorbij. Het natuurlijke menselijke ontwerp voor zowel mannen als vrouwen is vol, rond en breed. Om het allemaal in een beter perspectief te zien, is het handig om naar Nederland te kijken in de vorige eeuw, waarbij we een vergelijking maken tussen hoe mensen aten en eruitzagen in de eerste en in de tweede helft van de vorige eeuw.

In de eerste helft van de vorige eeuw aten mensen met een 'potje met vet, al op de tafel gezet'. Alle voedsel werd gedoopt in vet en vet werd gekoesterd als een bijzonder voedzame voedingsstof. De consumptie van vette dierlijke voedingsmiddelen (rauwe melk, spek, vette vis, orgaanvlees etc.) was hoog. Daarnaast at men ook wel degelijk de nodige koolhydraten in de vorm van brood en aardappelen. Door de hoge consumptie van dierlijke voedingsmiddelen kwam de lichaamsbouw die hiermee gepaard ging meer overeen met het oorspronkelijke ontwerp.

Voor vrouwen betekent dit dat de vetdistributie specifiek gericht was op voortplanting en zogen en dus ging het vet voornamelijk naar de borsten en de dijen. Dit verklaart het toen heersende modebeeld, waarbij volle borsten en dijen de norm waren. In die tijd associeerde men schoonheid ook nog met gezondheid. Niet voor niets waren vrouwen destijds in staat om veel kinderen te baren, waardoor er grote gezinnen waren!

In de tweede helft van de vorige eeuw is de bevolking vanaf de jaren '50 gaandeweg steeds meer angst aangepraat voor verzadigd (dierlijk) vet en cholesterol. De consumptie van roomboter daalde geleidelijk, terwijl de consumptie van plantaardige kunstboter, boordevol transvetten, steeg. Er kwam een steeds grotere nadruk op 'gezonde' plantaardige voeding, waardoor de koolhydraatconsumptie steeg en de consumptie van vetten en eiwitten daalde. Het Atkinsdieet probeerde het tij nog te keren, maar vanaf de jaren '80 had ook dat compleet afgedaan.

Kortom, er kwamen minder bouwstoffen binnen en het modebeeld weerspiegelde de veranderde lichaamsbouw. Minder bouwstoffen betekent een dunner, smaller, tengerder, magerder lichaam van zowel mannen als vrouwen. Bij vrouwen ging er dus ook minder vet naar de borsten en dijen. Niet alleen leverde dit een rechter lichaam op met minder rondingen, maar ook allerlei problemen met geen of te weinig borstvoeding, miskramen, geestelijk gehandicapte kinderen en langdurige en pijnlijke weeen. Weston Price beschrijft dit ook allemaal in zijn boek en noemt dit degeneratie, oftewel: verzwakking die per generatie verergert door erfelijk doorgegeven tekorten. Of, in de woorden van Price: verstoorde erfelijkheid.

Het is heel simpel: in de eerste helft van de vorige eeuw liepen er meer volle vrouwen met rondingen rond en dus werd dat de norm en in de tweede helft van de vorige eeuw liepen er minder volle vrouwen met rondingen rond en dus werd dat de norm. Ga echter eten zoals de natuur het heeft bedoeld en er gaat wel degelijk dan meer vet naar je borsten en dijen, ook als je een relatief smalle en rechte lichaamsbouw hebt. Inmiddels ken ik hiervan meerdere praktijkvoorbeelden, waaronder mijn eigen vriendin, maar ook forumleden boterbloem en kaasmeisje, die hierover al hebben bericht.

Het gaat er dus niet om wie dan ook slecht te laten voelen over zijn/haar lichaam, het gaat erom dat je eet zoals de natuur bedoeld heeft en je lichaam de mogelijkheid geeft om zoveel mogelijk terug te keren naar de blauwdruk. Je lichaam verandert dan tegen het onnatuurlijke, anorexische schoonheidsideaal in en dat is een goede zaak!

Mike

Quote:
Inmiddels ken ik hiervan meerdere praktijkvoorbeelden, waaronder mijn eigen vriendin, maar ook forumleden boterbloem en kaasmeisje, die hierover al hebben bericht.

Inmiddels uit het zoveelste kledingstuk gescheurd. Helaas een erg mooie blouse van zijde. Mijn moeder zei iets in de trant van: ' dat kind heeft een paar armen gekregen, dat is zeker maat 38, als het niet meer is'. Al mijn kleren zitten strak. Ik heb nu alleen qua eten slechte 2 weken. Mijn ouders zijn bij mij op vakantie. Ik werd gefrustreerd in mijn hoofd van het wel of niet aanpassen. Ik heb besloten om twee weken even niet al te veel met wapf bezig te houden. De hoeveelheden leverworst die ik normaal eet en de liters melk die ik drink zijn genoeg voer voor discussie met mijn ouders. De winst die ik wel boek is dat roomboter positiever wordt ontvangen. Daarnaast ga ik door het topic soms malen. de topics over 'hoe slecht is wifi' maken mij niet erg gelukkig. Ik wil niet de hele dag bezig zijn met alle dingen die niet goed voor mij zijn. Ik ben bang dat alle angsten die het bij mij oproept te veel stress voor mijn lichaam zijn.

Straks genoeg tijd om de schade te herstellen.

Laatst zag ik nog een filmpje van een kunsthistorica die uitleg gaf waarom Doutzen Kroes voldoet aan het Griekse schoonheidsideaal. Doutzen werd door de kunsthistorica een gezond model genoemd. Ik heb er niet al te veel verstand van maar ik verwacht niet dat Doutzen een gezond bmi heeft en haar lichaam een hoop stress bezorgd door het fitnessregime.

Voor de middelbare school heb ik ooit een eindpresentatie gehouden over de 'maakbare mens'. Het ging o.a. over cryonisme. Ik kreeg van een docent een stapel marie claire's van rond 1995. Ook daar werd af en toe een artikel besteed aan de vollere vrouw als ideaal. Toch is er weinig veranderd. Zelf heb ik het gevoel dat er nog heel wat moet gebeuren voor er een echt ander schoonheidsideaal komt.

Ik ben nu bezig met kookboeken. Eerder een topic geopend over Jamie en Nigella. Ik heb een kookboek van Nigella van de bibliotheek. Hoe geweldig ik haar als vrouw vind, van de recepten wordt ik niet erg gelukkig. Veel spaghetti en suiker. Nu ben ik meer bezig met het zoeken naar oude kookboeken (vanaf 1500). Ik heb al een lijstje dat ik ga bestellen. Ik wil niet moeilijk doen met koken. Ik heb geen zin om te zoeken naar moeilijke ingrediënten. Ik wil terug naar het maken van gerechten die passend zijn voor waar ik woon. Ik ken mensen die jagen, ik ken vissers, biologische boeren. Als ik bij de slager ben, vraag ik tegenwoordig van alles. Ik wil begrijpen wat ik eet. Voor mensen geïnteresseerd in vlees:

Het handboek voor de slager uit 1955Hier staan o.a. recepten in voor het maken van worst.

In gedachten ben ik bezig met mijn eigen weston price kookboek/ een kookboek gebaseerd op tradities.

We hadden een apart topic over kookboeken uit de oude tijd. Voel je vrij er een en ander aan toe te voegen. Nederland was ooit een land van karnemelk met spek.

https://www.fatsforum.nl/topic/kookboek-uit-de-oude-tijd-a-la-weston-price

Ik heb niets met de vrouwen uit de modebladen, een beetje treurig eigenlijk. Kroes vind ik ook vrij mager, dus ik snap die reclames uit de jaren '50 wel. Rusland heeft dat ook nog wel, vrouwen die elkaar te mager vinden.

Ik vind vrouwen uit India erg mooi. Ik ben in KL een paar keer uitgeweest met een Indiase, naar de tempel en daarna veel kip en kikkererwten eten - met de handen (soms ook in de tempel). Maar dat eten is zeker niet vet, dus hoe dat dan weer zit..

Het belangrijkste bij uiterlijk is of iemand zich lekker voelt, dat zie je meteen. Iemand die mager is kan er ontzettend gelukkig uitzien (en dus aantrekkelijk), dat heb ik ook wel gemerkt.

Hoi kaasmeisje, wat lastig dat je ouders onwetend zijn wat betreft WAPF. Het lijkt erop dat jij van huis uit een verkeerd schoonheidsideaal hebt meegekregen. Een soortgelijk iets heb ik meegemaakt bij een zusje van een studiegenoot van mij. Dit meisje van 18 jaar had heupen en een bijbehorende vrouwelijke bouw gekregen, maar door haar moeder en broer werd dit als iets slechts gezien. Er werd aangenomen dat dit kwam doordat ze veel snoepte..yeah right. Dit speelde zich een jaar geleden af en toen werd mijn smalle bouw als ideaal gezien. Ze zullen nu wel anders piepen als ze me weer zouden zien!

Ik heb al eerder gelezen dat je bepaalde kledingstukken niet meer past, maar je bent geen uitzondering hoor! Ik ben overal breder geworden, ook mijn bovenlichaam waardoor shirtjes niet meer passen. Het is nieuw voor mij dat ik niet meer de kleinste maat heb, maar een gemiddelde maat. Door acceptatie van mijn lichaam (én het besef dat het in staat is zichzelf te fixen wanneer het de juiste middelen krijgt aangereikt) merk ik dat mijn schoonheidsideaal onbewust verandert. Dunne meiden op straat roepen bij mij niet meer een gevoel van jaloezie op om hun figuur, maar juist het vermoeden dat zij zich niet goed voeden. Zo had ik in het verleden het figuur dat Yolanthe nu heeft prachtig gevonden, maar nu vind ik het ronduit zonde dat zij er nu zo vermagerd uit ziet. En het roepen dat water en komkommer helpen je een vol gevoel geven, is natuurlijk ook erg jammer!

Vanuit huis uit heb ik niet echt een schoonheidsideaal meegekregen. Mijn ouders zijn niet erg bezig met mijn figuur. De opmerking was niet lullig bedoeld, meer constaterend en zelfs wel een beetje positief. Mijn ouders hebben vroeger wel perioden gehad dat ze bezig waren met voeding. Ik kreeg als kind weinig suiker. Nu zijn ze er weinig mee bezig. Zij zinden mij soms een beetje te dwangmatig m.b.t. voeding, parabenen, het drinken van alcohol, etc. Toch denk ik dat mijn ouders nog relatief gezond leven gezien mijn omgeving. Zij doen alles matig en zien er voor hun leeftijd nog wel gezond uit. al kan het veel beter.

Ik ben inmiddels ook wat aangekomen. 3 kilo in totaal, binnen een paar maanden. Ben er verdeeld blij mee: heb meer vulling op plaatsen waar ik het wil, maar de "lovehandles" steken ook weer de kop op. Denk dat dat gewoon in mijn bouw zit helaas :(

@San: die 'lovehandles' hebben te maken met je hormonen die nog niet in balans zijn. Cortisol zorgt er namelijk voor dat je huid zich meer kan rekken. Andere hormonen zorgen ervoor dat je huid zich weer wat strakker trekt.

Hoi vrysuyver. Misschien is dat wel het punt. Ik weet iig dat mijn schildklier niet goed werkt. Cortisol moet nog getest worden. Verder heb ik ook smalle heupen en brede taille, dus helemaal zullen ze nooit verdwijnen ben ik bang.

De supergoede website vigilantcitizen.com, over de duistere kant van de entertainment-industrie, heeft een ijzersterk, tweedelig artikel over Marilyn Monroe, de eerste mind control-slaaf die als voorbeeld heeft gediend voor vele anderen die daarna volgden:

http://vigilantcitizen.com/vigilantreport/the-hidden-life-of-marilyn-monroe-the-original-hollywood-mind-control-slave-part-i/

http://vigilantcitizen.com/vigilantreport/the-hidden-life-of-marilyn-monroe-the-original-hollywood-mind-control-slave-part-ii/

Mike

Wat ik niet snap is dat al die personen uit Amerika komen ??? en dat alleen daar van die harden bewijzen vandaan komen.

Hoe zit het met Europa??? hoe zit het met bekende profvoetballers ,Sangers , bekende mensen van de TV john de mol (ik noem maar wat) in Europa de illuminatie in Europa behalve het Vaticaan dan. De maffia noem maar op ???

De Amerikanen beheersen nu eenmaal de entertainment-industrie. Vind jij het niet vreemd dat precies dezelfde nummers overal ter wereld in de top 40 terechtkomen? Alsof we overal ter wereld dezelfde muziek goed vinden!

Mike

Nee dat klopt Mike maar ik heb het gevoel alsof het Europa ontgaat en dat er hier ook zulke dingen gebeuren en wij er geen weet van hebben.

Overigens laat dit voorbeeld zien dat het ook andersom kan, van 'slank', ondervoed en uitgemergeld, naar vol en goed doorvoed, met de daarbij behorende vormen. Daar hadden we het gisteren ook nog over. Het enige wat daar voor nodig is, is voedzame voeding en een andere mentaliteit, die uitgaat van een gezonder schoonheids- en slankheidsideaal.

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan