Hier nog wat 'buxom beauties' van vroeger.
Voor wie het nog maar niet wil begrijpen, vooral de feministisch ingestelden onder juliie:
Ik promoot hier niet een 'onderdrukkend' mannelijk schoonheidsideaal. Ik promoot hier gezondheid. In de eerste helft van de vorige eeuw waren we veel gezonder en het schoonheidsideaal was daarop gebaseerd. Volheid, rondheid (lees: vruchtbaarheid) werd terecht geidealiseerd.
In de tweede helft van de vorige eeuw werden we alsmaar ongezonder en het schoonheidsideaal paste zich hieraan aan. Als er alsmaar meer dunne en tengere meisjes rondlopen verdringen deze uiteindelijk vanzelf de vollere, breedgebouwde lichaamsbouw die voorheen de norm was. En dus werd er alsmaar meer de nadruk gelegd op dun, mager, tenger (lees: minder vruchtbaar).
Als iets dus onderdrukkend is voor de vrouw, dan is het wel dat ze volgens de huidige modenormen geen vrouwelijke vormen meer mag hebben! Je bent meteen 'mollig', met een 'dikke kont'. Ook op dit forum vallen dergelijke termen nog regelmatig en wordt er bezwaar aangetekend tegen terminologie die ik hanteer om hedendaagse modellen te beschrijven ('kaarsrecht', 'dunne spriet', 'graatmager', 'anorexisch', 'concentratiekamp-look' etc.). In de 'plus size'-modellenwereld spreekt men ook (terecht) over hedendaagse modellen als 'straight', 'bony' en 'anorexic'.
Daarom noemde ik mezelf al eerder een feminist. 'Femi' betekent: vrouw. Ik eer en aanbid vrouwen en probeer hen totaal niets aan te praten, maar hen juist te herinneren aan hoe een gezonde, vruchtbare vrouw eruit hoort te zien. En dat dit vooral heel erg mooi is om te zien! Het is gewoon mooi om gezonde mensen te zien.
Overigens zie je nu ook heel veel jongens pompen in de fitnessruimte, die ook alleen maar bezig zijn met uiterlijk vertoon op basis van eveneens gestoorde normen, die allesbehalve gezondmakend en vruchtbaarheidsbevorderend zijn. Niet voor niets is anorexia tegenwoordig niet meer voorbehouden aan alleen meisjes.
Ik wil zoveel mogelijk gezonde, mooie, vruchtbare MENSEN zien, man of vrouw. Uit alle reisverslagen van mensen die door de eeuwen heen in contact zijn geweest met natuurvolkeren, niet alleen die van Price, blijkt dat men steevast opmerkte hoe gezond en mooi deze mensen waren. Voor natuurvolkeren was vruchtbaarheid en voortplanting hun spirituele en existentiele ideaal. En ze werden er mooi van! Toeval? Ik dacht het niet. Schoon-heid, daar gaat het om. Schoon van binnen = mooi van buiten!
Mike