Vrouwelijke rondingen

Mike, van Boele Ytsma hoorde ik dat Weston Price hartklachten had en daaraan is gestorven ?

Jakob,

Een jaar geleden schreef ik:

Quote:
Weston Price is wel overleden door hartproblemen. Wat mij betreft is DE oorzaak van hartproblematiek stress. Je kunt dan volgens de m.i. gezonde principes van Weston Price en Atkins eten wat je wil, de voedingsstoffen komen de cellen niet binnen, omdat deze als reactie op stress de deuren sluiten. Weston Price is enorm tegengewerkt en dit kan hem genekt hebben, ondanks de gezonde voeding.

Mike

Quote:
En als links de norm is en rechts niet, dan ben ik blij dat ik me never nooit niet mee bezig heb gehouden.

Alexandra,

Hier is niet links de norm, maar juist rechts, dus je zit op het juiste forum!

Mike

Iedereen kan hartproblemen krijgen hoe gezond of minder gezond je ook leeft, maar Boele leeft alleen op zijn smoothies natuurlijk, en n.a.v de hartklachten van W.P past het hem om zijn levensstijl te promoten.

@Jakob: Het gaat hier over "Vrouwelijke rondingen", een beetje on-topic blijven zou fijn zijn.

Inmiddels eet ik een half jaar volgens WAPF; 's ochtends twee eieren met veel boter en 2 glazen rauwe melk, 's middags een halve beker Griekse yoghurt en weer twee glazen rauwe melk en eventueel een stukje boerenkaas of leverworst, 's avonds een stukje vlees of vis met wat groente in combinatie met veel boter. Ook neem ik elke dag levertraan + boterolie en gedurende de dag sole en appelazijn. Soms drink ik ook slagroom.

Ik heb voor WAPF een half jaar volgens paleo gegeten, waaronder veel salades, noten en juist geen melk. Tijdens paleo was ik juist afgevallen, ondanks dat zo'n 60% van mijn calorie inname uit vet kwam en dan het grootste gedeelte uit verzadigd vet. Nu met WAPF ben ik juist aangekomen, vooral sinds het nuttigen van veel meer zuivel. Ik merk dat vooral rauwe melk en slagroom bij mij aanzetten.

Hoe ziet jouw gemiddelde dag eruit qua eten, kaasmeisje?

's ochtends gebakken eieren met spek met rauwmelkse kaas. Soms nog zuurdesembrood. Dan tussendoor melk en een stuk leverworst. Tussen de middag bottenbouillon vooraf en vervolgens een warme maaltijd. De warme maaltijd bestaat meestal uit groenten en vlees/vis, ik eet tegenwoordig een beetje rijst of quinoa erbij. Dan 's middags weer melk. Soms thee. Ik vergeet de levertraan nog wat te vaak. Boterolie ken ik nog niet. Appelazijn doe ik oog nog niet. 's avonds eet ik wisselend, soms eieren, soms zuurkool, soms een restje, bottenbouillon of een bak yoghurt. Voor het slapen gaan neem ik sole. Ik mix de slagroom soms door kwark (lekker toetje). 's avonds drink ik ook vaak nog melk. Ik eet nog geen half jaar wapf. Ik voeg per week een aantal dingen toe. De leverworst eet ik sinds twee weken. Ik heb alleen de neiging om alles in een keer op te eten. Het gekke is dat ik daar niet genoeg van kan krijgen.

Ik heb boterbloem 1 keer gezien tijdens een lezing en haar complimenten gegeven over haar figuur. Nog veel grotere complimenten voor het feit dat ze hierin blijft geloven, ondanks tegenstand van haar omgeving! 8) Laat al die anderen maar ongezond en dun blijven, jij weet hoe het werkelijk zit!

Mike

ik stond vanochtend op de weegschaal en mijn gewicht is naar beneden gegaan. misschien omdat ik de laatste dagen geen kaas en leverworst in huis had? maar ik denk meer omdat ik wat stress heb. of mijn lijf houdt minder vocht vast.

Hier nog wat 'buxom beauties' van vroeger.

Voor wie het nog maar niet wil begrijpen, vooral de feministisch ingestelden onder juliie:

Ik promoot hier niet een 'onderdrukkend' mannelijk schoonheidsideaal. Ik promoot hier gezondheid. In de eerste helft van de vorige eeuw waren we veel gezonder en het schoonheidsideaal was daarop gebaseerd. Volheid, rondheid (lees: vruchtbaarheid) werd terecht geidealiseerd.

In de tweede helft van de vorige eeuw werden we alsmaar ongezonder en het schoonheidsideaal paste zich hieraan aan. Als er alsmaar meer dunne en tengere meisjes rondlopen verdringen deze uiteindelijk vanzelf de vollere, breedgebouwde lichaamsbouw die voorheen de norm was. En dus werd er alsmaar meer de nadruk gelegd op dun, mager, tenger (lees: minder vruchtbaar).

Als iets dus onderdrukkend is voor de vrouw, dan is het wel dat ze volgens de huidige modenormen geen vrouwelijke vormen meer mag hebben! Je bent meteen 'mollig', met een 'dikke kont'. Ook op dit forum vallen dergelijke termen nog regelmatig en wordt er bezwaar aangetekend tegen terminologie die ik hanteer om hedendaagse modellen te beschrijven ('kaarsrecht', 'dunne spriet', 'graatmager', 'anorexisch', 'concentratiekamp-look' etc.). In de 'plus size'-modellenwereld spreekt men ook (terecht) over hedendaagse modellen als 'straight', 'bony' en 'anorexic'.

Daarom noemde ik mezelf al eerder een feminist. 'Femi' betekent: vrouw. Ik eer en aanbid vrouwen en probeer hen totaal niets aan te praten, maar hen juist te herinneren aan hoe een gezonde, vruchtbare vrouw eruit hoort te zien. En dat dit vooral heel erg mooi is om te zien! Het is gewoon mooi om gezonde mensen te zien.

Overigens zie je nu ook heel veel jongens pompen in de fitnessruimte, die ook alleen maar bezig zijn met uiterlijk vertoon op basis van eveneens gestoorde normen, die allesbehalve gezondmakend en vruchtbaarheidsbevorderend zijn. Niet voor niets is anorexia tegenwoordig niet meer voorbehouden aan alleen meisjes.

Ik wil zoveel mogelijk gezonde, mooie, vruchtbare MENSEN zien, man of vrouw. Uit alle reisverslagen van mensen die door de eeuwen heen in contact zijn geweest met natuurvolkeren, niet alleen die van Price, blijkt dat men steevast opmerkte hoe gezond en mooi deze mensen waren. Voor natuurvolkeren was vruchtbaarheid en voortplanting hun spirituele en existentiele ideaal. En ze werden er mooi van! Toeval? Ik dacht het niet. Schoon-heid, daar gaat het om. Schoon van binnen = mooi van buiten!

Mike

Quote:
Schoon van binnen = mooi van buiten!

Is die tekst niet afkomstig van David Wolfe?

Inderdaad buxom beauties. Ik weet alleen niet wat buxom betekent. Ik keek via youtube de documentaire 'the truth about size zero'. In deze documentaire gaat een Engelse presentatrice met cup d, jurkmaat 36 en een bmi van rond de 19 proberen om in 30 dagen naar een size sero te gaan (maat 34). Dit doet ze om te kijken welke gezondheidsproblemen ze ervaart. Zij maakt zichzelf nogal zorgen om de size zero norm, die vooral in Amerika heerst. Aan het einde van de dertig dagen heeft zij een bmi van 17,6, maagpijnen, moet ze overgeven, concentratiestoornis en voelt ze zich doodongelukkig.

Haar borsten zijn van een D cup naar een B gegaan. Dat vond ik wel verbazingwekkend. Ik dacht altijd dat de cup die je hebt, die heb je. Nu merk ik bij mijzelf dat mijn rondingen toenemen.

'Buxom' betekent: rondborstig, wulps. Die docu heb ik ook gezien. Voor wie hem wil bekijken (een aanrader!), hier het eerste deel en daarna doorklikken naar het volgende deel enzovoort. Ze laat zich afblaffen door 'fitness'-instructeurs en word zelf ook flink kribbig, dusdanig dat ze geen pretje wordt voor haar gezinsleden (logisch: ze heeft HONGER!). Het is deze flauwekul die onderdrukkend is voor vrouwen!

Mike

Super size meSoortgelijke documentaire van de BBC. Deze vrouw krijgt ook het medisch advies: Stop. Aan het einde is zij ook een wrak. Wat mij verbaasd is dat zij op een gegeven moment bij een Indiase poeder/pilletjes dokter is en daar haar wordt verteld dat zij een obese vetpercentage heeft. Haar vetpercentage was toen 24%. Dat is toch niet obese? Of zie ik iets verkeerd en gaat het intern vet/vet om je organen? Ik vind haar wel grappig omdat haar humor en liefde voor eten.

Hoi kaasmeisje, mijn BMI was 19 en inmiddels is het bijna 22. Ik merk ook dat mijn rondingen zijn toegenomen, blij toe! Ik vermoed ook dat het stoppen met de pil een grote factor hierin is. Een jaar geleden ben ik hiermee gestopt na deze 5 jaar geslikt te hebben. Het voelt goed dat mijn lichaam nu zelfstandig volledige controle heeft over hormoonspiegels. Ik had vroeger toch vaak het onderbuikgevoel dat er iets niet in orde was qua vruchtbaarheid. Daarom voelt het nu juist des te beter dat er duidelijk meer vet zit op mijn dijen/heupen/kont. Het fluctueert trouwens wel met mijn cyclus, wellicht merk jij dat ook, kaasmeisje?

Nu ik er zo over nadenk, het is toch een schande dat er speciale fitness programma's zijn om de zogenaamde probleemzones bij vrouwen aan te pakken, oftewel benen/billen. Weer een methode om vrouwen haat aan te praten naar hun vormen. Het is niet voor niets dat de natuur juist op die plekken vet opslaat!

En Mike, leuk berichtje :D , dank je. Het liefst zou ik de mensen in mijn omgeving al mijn kennis over goede voeding meegeven, maar dat blijkt lastig als de deur niet eens op een kier staat. Sommigen zijn er gewoon niet in geïnteresseerd en vinden het wel wel prima hoe ze nu eten. Ik denk dan dat ze nog jong zijn, nog niets merken aan hun lijf en zich wellicht bewuster worden van goede voeding als ze straks kinderen krijgen.

Ik ben al 9 jaar gestopt met de pil. Ik merkte dat de pil invloed had op mijn emoties. Ik vond het idee van hormonen slikken ook niet fijn. Ik heb niets aan mijn lichaam gemerkt, wel dat ik minder snel kwaad werd. Ik heb een hele regelmatige situatie. Ik hou de dagen nu niet meer bij maar eerder wist ik precies op welke dag ik ongesteld moest worden. Ik merk wel dat waar ik in mijn cyclus ben, van invloed is op mijn lichaam en gevoelens. Er zijn altijd twee dagen in de maand dat ik het gevoel heb niks meer aankan en dan wil ik het liefst alles veranderen, met de studie stoppen, emigreren, etc. En dan is dat gevoel opeens weer over en denk ik: o, dat waren mijn hormonen. Ik heb ook altijd een paar dagen in de cyclus dat ik vollere borsten heb, misschien hou ik dan vocht vast? Ik heb sinds ik meer vet op mijn lichaam heb mij nog geen dag vervelend daarover gevoeld. O, nee, wel een moment, ik zag dat ik wat cellulitis had. Maar toen ik aan Marilyn Monroe dacht (die ook een beetje cellulites had), was ik dat nare gevoel al weer kwijt.

O en ik ken genoeg oudere mensen die zich niet bewust zijn van de kracht van voeding. Een kennis van mij heeft een tumor bij een nekwervel gehad, is jaren ziek geweest en leeft nog niet gezond. Ik zeg er niks van. Ik hou mijn mond.

Mijn borsten groeien mee als de kilo's eraan komen en vallen af als de kilo's eraf gaan. Ben twee cupmaten gegroeid sinds ik gestopt ben met roken. De omvang is maar 1 maat groter geworden. Ik verwacht dat die er weer af gaan als ik weer ga afvallen. Blijft het allemaal een beetje in verhouding :wink:

Quote:
Maar toen ik aan Marilyn Monroe dacht (die ook een beetje cellulites had), was ik dat nare gevoel al weer kwijt

Bij een tentoonstelling van Monroe's gedragen mode maakte de Engelse B-actrice Elizabeth Hurley de volgende opmerking:

"I've always thought Marilyn Monroe looked fabulous, but I'd kill myself if I was that fat"

Echt een tut hè? Zo zie je maar hoe gehersenspoeld al die vrouwen zijn :| In de jaren 50 waren juist grotere maten wenselijk.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan