Quote:
Ik doe niet aan maten, erbij horen of denken dat je een bepaald figuur moet hebben. Ik wil lekker in mijn vel zitten en dat is.
Lijkt mij een heel goed uitgangspunt.
Ik heb bovenstaande foto's vooral geplaatst om te laten zien dat er ook andere vrouwen zijn die niet aan de huidige norm voldoen. Ik vind de foto van Crystal Renn een mooie illustratie dat een vrouw, die ooit size zero was, geen borsten had, met dezelfde bottenstructuur, een volle vrouw kan zijn.
Ik ben zelf wel beïnvloed door de gangbare norm. Als ik in de kiosk sta of in de bibliotheek ben kijk ik vaak naar de vrouwen in de tijdschriften. Van mijn 17e tot mijn 28e heb ik het idee gehad dat ik maat 36 moet hebben. Mijn heupen zijn niet geschikt voor een maat 36. Ik dacht dat maat 38 dik was. In ieder geval te dik voor mij. Het is niet zo dat ik altijd bezig ben geweest met de vrouwen uit de modebladen. Maar het beeld is overal om je heen en het wordt je verteld dat slank de norm is. Ik heb ook nog nooit gehoord van Crystal Renn en de ander bovengenoemde vrouwen. Ik was benieuwd wat de modewereld onder een plus size model verstaat en welke maten deze vrouwen hebben. Daardoor kwam ik uit op Crystal Renn en haar before and after picture. Zelf vind ik het wel mooi hoe vol ze was op bovenstaande foto's. Ik vind haar daar erg vrouwelijk.
Het is misschien belachelijk maar ik heb dat soort foto's nodig. Ik vind het soms eng dat ik aankom. Ik ben 7 kilo zwaarder dan een jaar geleden en er komt waarschijnlijk nog gewicht bij. Ik voelde mij vroeger erg met prettig met mijn lichaam omdat ik slank was. Kreeg altijd complimenten over mijn figuur. Daar was ik trots op. Dat gevoel zal toch mening mens ervaren bij een compliment? Nu eet ik steeds meer conform wapf en mijn lichaam reageert hierop. Met het idee dat voller ook mooi kan zijn, durf ik dat avontuur meer aan. Omdat ik weinig echte gezondheidsklachten ervaar, kan een rotopmerking mij zo van stuk brengen, dat ik mogelijk wapf achter mij laat.
Mijn gevoel zegt dat Wapf mij veel kan brengen. Ik ben bezig met het laatste jaar van mijn studie. Elke studie die ik volg gaat mij makkelijk af in de zin van hoge resultaten. Ik doe ook graag andere dingen naast de studie. Alleen ik wil de ene dag dit en de andere dag dat. Op mijn middelbare school kreeg ik te horen dat ik niet goed aard. Mijn klasgenoten vonden dat ik een halve meter boven de grond zweefde in mijn looppas. Ik zit bijna overal in kleermakerszit en kreeg op de middelbare school ook te horen dat ik mijn voeten op de grond moet zetten. Ik voel een druk om zo snel mogelijk mijn scriptie te schrijven en aan het werk te gaan, terwijl ik ook nog heel graag Spaans wil leren. Vervolgens lukt het mij niet om een keuze te maken en ergens voor te gaan. Ik ken zat mensen die heel wat meer moeite moeten doen voor de studie, om hun droombaan te realiseren. Ik rommel maar wat aan en het gaat mij goed af. Ik hoop dat jullie het begrijpen, want het kan arrogant overkomen, terwijl ik het niet zo bedoel. Ik heb bijvoorbeeld een tijdje kleren gemaakt en dat kon ik heel snel goed. Ik zet dan vervolgens weer niet door. Dat is bijna met alles zo. Ik hoop dat wapf voeding mij meer in contact kan brengen met het aardse.