Vrouwelijke rondingen

Quote:
Ik zou zeggen vergeet de voorbeelden . Gebruik ze enkel als een van de voorbeelden mbt hoe een lichaam er min of meer uit zou kunnen zien wanneer we het hebben over het idee 'ideaal naar de maatstaf van de natuur'.

Het is nogal lastig goede voorbeelden te vinden met al dat gedoe zoals gefotoshop, operaties kleding etc..

Verder ben ik het met je eens Ad.

Klopt cham. Ik kijk liever naar 'realtime'voorbeelden. Vergeet ook niet dat je de schoonheid van een lichaam veel beter tot uiting ziet komen wanneer het lichaam in beweging is. Ik bedoel bezig is met dagelijkse activiteiten.Een compleet andere expressie van lichaam en gezichts uitdrukking.Mijn preferentie.

ad

Daar ben ik het helemaal mee eens ad. Heb er weinig aan mezelf constant te vergelijken met anderen, toch weer typisch dat het qua fysieke kenmerken vaak over vrouwen gaat.

Ik ben zelf ook een aantal kilo aangekomen sinds ik meer wapf eet, tot nu toe alleen op de goede plekken! (heupen en vollere cupmaat). Blijf nog steeds dun (1.63, 52 kilo). Maar had vroeger moeite met de 50 kilo halen tijdens hectische periode's. Hier heb ik geen last meer van :).

Het is wel het vrouwelijke rondingen topic he, sannew ;)

En je hebt helemaal gelijk hoor ad! Ik wilde vooral laten zien dat de beelden, die we van vrouwen zien, niet natuurlijk zijn door photoshop. En ik denk dat cham hetzelfde wilde laten zien met plastische chirurgie. Dat helpt misschien juist met de acceptatie van je eigen lichaam, je moet het nou eenmaal doen met het lichaam dat je gegeven is.

Voor mij is het absoluut geen kwestie van acceptatie. Ik ben nu blij met mezelf. Het blij zijn hangt vooral af van hoe ik in mijn vel zit. Nu mijn vriend een beetje korzelig is, voel ik mij niet prettig. Het is wel grappig dat dit topic vaak weer uitkomt op acceptatie. Ik kan genieten van de lichamen van anderen zonder het gevoel te hebben dat ik tekort kom. Ik weet ook dat ik nog in een soort puberstadium zit qua lichaam door een opgebouwd tekort en ik vind het ook reuze interessant om te zien hoe ik mij ontwikkel en mogelijk kan ontwikkelen.

Door een moeilijke periode ben ik juist erg afgevallen maar door goed (wapf) te eten zie ik er gelukkig niet uitgemergeld uit.

Een vrouw hoort geen afgetrainde, gespierde 'wasbord'buik te hebben. Deze spierknopen drukken op haar baarmoeder en drijven haar ademhaling omhoog.

Mike

Ik eet sinds juni volgens Wapf. Toen was mijn gewicht 69 kilo bij 175 cm. Nu is dat 78 kilo. Ik ben overal wat steviger geworden. Dus dat is mooi. Alleen mijn buik zit ik mee. Het lijkt net of ik pril zwanger ben! Kan hier een oorzaak voor zijn?

Quote:
Ik eet sinds juni volgens Wapf.

Wat houdt dit volgens jou concreet in?

Quote:
Toen was mijn gewicht 69 kilo bij 175 cm. Nu is dat 78 kilo.

Dat is een BMI van bijna 25,5. Dat zegt ook niet alles, want je schrijft:

Quote:
Alleen mijn buik zit ik mee. Het lijkt net of ik pril zwanger ben! Kan hier een oorzaak voor zijn?

Je BMI is dus nog te veel gebaseerd op vetopslag i.p.v. aanmaak van magere spier- en botmassa. Tja, wat is de reden? Het kunnen 1 of meer van de volgende redenen zijn:

- Noodzakelijke, tijdelijke opslag van voedingsstoffen (vet) a.g.v. een jarenlang vettekort uit voeding (schaarste)

- Een te hoge koolhydraatinname

- Een te hoog insulinegehalte (leptineresistentie en insulineresistentie)

- Een hoge mate van stress of overbelasting, zowel geestelijk als lichamelijk

- (...)

Mike

iedereen heeft een genetische aanleg mbt waar vet zich vermeerderd. Hormonaal zijn er op dit gebied verschillen tussen man en vrouw.Het zou in jou geval ook kunnen zijn dat er een teveel aan oestrogeen meer dan onder andere omstandigheden vet in de buikstreek opslaat.

Zou dit in jou geval zo kunnen zijn?

ad

Mike,

De door jou genoemde factoren kunnen een oorzaak zijn van deze verstoring ,inderdaad.

Dus Maaike,

Herken je hier iets in?

ad

Wapf eten: Veel rauwe melk, kefir, eieren, bottenbouillons, kaas, zelfgemaakte rauwmelkse yoghurt, stoofpotjes, groente met vlees of vis enz. enz. Een zure appel of kiwi en wat basmatirijst en af en toe een rijstwafel als bodem voor beleg. Oja en roomboter en kokosvet natuurlijk. Ik volg dit forum trouw. Ben alleen niet zo'n prater meestal.. :-)

Er zal zeer zeker wel schaarste zijn geweest. Ik heb al ruim 15 jaar vrij ernstige klachten qua vermoeidheid en ook op hormonaal gebied.

Te hoge koolhydraat inname is het niet. Dit houd ik goed bij.

Te hoog insuline gehalte, geen idee? Mijn suikerspiegel was heel gevoelig. Dit gaat nu supergoed. Waar ik eerst nooit de deur uitging zonder iets te eten bij me te hebben, is er een stuk rust gekomen op dat gebied. Veel stabieler.

Stress valt mee denk ik. Ik belast mezelf niet overmatig. En ik heb veel aan EFT.

Ik zit over het algemeen al een stuk fijner in mijn vel.

Ik heb nooit veel buikvet gehad. Ik heb altijd een peermodel gehad. Als ik groeide, ging het op mijn heupen zitten.

Oestrogeendominantie is volgens mij een zeer reële optie....

Nog een aanvulling:

Mijn schildklier werkt te traag. Dit was al zo.

Kan het zijn, dat ik hier nog iets fout doe?

Bijvoorbeeld teveel de bijnieren stimuleren?

Ik slik de Adrenal cortex, omdat ik van de gewone Adrenal opgejaagd werd....

Dat verklaart het! Hierdoor vertraagt je spijsvertering en ga je vet vashouden. Je lichaam zit dan in 'spaarstand'.

Mike

Ik neem inderdaad al lugols jodium en selenium.

En mijn spijsvertering is denk ik vooral iets van zo doorgaan en het de tijd geven?

Ik ga ook even uitproberen, wat er gebeurt als ik minder Adrenal cortex neem. Ik nam er 2 à 3 per dag. Ik ga er even alleen 1 's morgens nemen. Misschien dat de bijnieren en de schildklier dan wat meer in evenwicht komen. Het zal wel even zoeken worden, denk ik.

Ik heb Vitex Agnus Castus besteld voor de oestrogeendominantie.

Ik doe trouwens ook mee met de rauwe lever challenge. Leek me wel een mooie extra ondersteuning. Want volgens mij kan mijn lever ook nog wel een extra oppepper gebruiken.

Ik neem trouwens ook solé en appelazijn.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan