Vrouwelijke rondingen

Maaike, Ik denk dat het bij jouw op dit moment nog meer is dan een zetje. Je heb nog problemen met je schildklier, je spijsvertering, oestrogeendominantie wil je nog naar kijken en stres is zo te lezen ook niet helemaal weg je zegt: "Stress valt mee denk ik. Ik belast mezelf niet overmatig. En ik heb veel aan EFT. Ik zit over het algemeen al een stuk fijner in mijn vel".

Het kan nog steeds aan voelen als dat je nog één zetje nodig hebt en als je één ding aan pakt kan je ineens een stuk voor uit gaan. Maar het is meer dan één zetje dat je nog nodig hebt. Ik wil je niet ontmoedigen en je bent goed op weg maar het is nog meer nodig dan de laatste stap.

Ja, ik weet het. Maar ik bedoel niet het laatste zetje, maar meer een extra zetje om weer wat verder te komen. Ik heb een lange weg te gaan, want ik ben er al lange tijd niet goed aan toe. Ik heb vooral heel veel stress gehad, wat er onder andere voor gezorgd heeft, dat het er nu zo voor staat. Maaaaarrr dat wil niet zeggen, dat ik helemaal geen verbeteringen merk. Ik ben heel blij met alle kleine beetjes. En 1 daarvan is dus, dat ik al een stuk beter in mijn vel zit! :-) Je ontmoedigt me niet zo snel hoor. Ik heb juist het gevoel, dat ik op dit forum eindelijk ontdekt heb, hoe ik alles kan aanpakken. Daar heb ik lang naar gezocht. En dan misschien ooit als toetje, die prachtige vrouwelijke vormen!! 8)

Ik heb net gereageerd in het topic "positieve ervaringen". Ik heb nog meer dan genoeg klachten, maar dit nu letterlijk op dezelfde plek als een jaar geleden. Daardoor kan ik ook goed terugkijken naar hoe het met me gaat. T zijn de kleine stappen die opeens 1 hele grote stap zijn!

Ik vroeg mij af of wapf voeding resulteert in meer vrouwelijke rondingen en dat je bijvoorbeeld van kledingmaat 36/38 naar 40/42 gaat of kan het net zo goed wezen dat je je huidige kledingmaat behoudt (in mijn geval 36/38) maar dan niet meer plankerig maar vrouwelijker. Ik merk namelijk dat ik lichamelijk veel zachter ben geworden met 10 kilo erbij maar dat ik toch nog steeds een maat 36 nodig heb en nog steeds dezelfde cupmaat heb maar toch bij mijn borsten voller ben. Mocht ik naar een bmi van 25 gaan (wat Mike adviseert) dan kunnen er nog 7 kilo's bij aan. Die zeven kilo gaan volgens mij echt niet een maat 40 opleveren. En dan eet ik nu noch te veel koolhydraten. Ik kan mij voorstellen dat als ik strenger aan het wapf eten ga dat ik zelfs omvang zal verliezen rond mijn taille.

Quote:
Ik vroeg mij af of wapf voeding resulteert in meer vrouwelijke rondingen en dat je bijvoorbeeld van kledingmaat 36/38 naar 40/42 gaat of kan het net zo goed wezen dat je je huidige kledingmaat behoudt (in mijn geval 36/38) maar dan niet meer plankerig maar vrouwelijker.

Bij mij is dat wel zo: ik ben 4 à 5 kilo aangekomen, maar aan mijn postuur zie je het nauwelijks en ik pas nog in dezelfde strakke kleding (die wel nog iets meer aangesloten zit hoor). Wel is het botterige op mijn lichaam verdwenen. Ik was altijd bang dat elk pondje extra als vetrollen op mijn buik/billen/bovenbenen zou gaan zitten, maar nu blijkt dat de extra kilo's heel mooi over mijn hele lichaam zijn verdeeld, niet als vetrollen maar gewoon als een dikkere huid. Dit voelt echt veel beter dan al die zichtbare botten van vroeger.

jeuzus zou dat een echte foto zijn? die bovenbeentjes! Ik ben toen ik low carb begon te eten (en veel stress had) eerst heel veel afgevallen, bmi van 19. Nu ben ik er 10 kg bij, en ik voel me zoveel beter. Ik heb nu het gevoel dat ik mijn plaats opeis, ipv langzaamaan te verdwijnen. (Ik merk trouwens ook dat het vet mooier verdeeld is als het door goed eten komt!) Als je zo mager bent ben je gewoon stervende en dat voel je. Ik heb zo´n medelijden met vrouwen die zo mager willen zijn en daar zoveel voor over hebben. Hier nog zo´n slachtoffer, ze heeft intussen ook borstkanker gehad http://www.cheeseslave.com/giuliana-rancic-low-fat-and-infertile/

Laatst gaf mike een reactie. Dat er wellicht meer emotioneel aan de hand is. Verstoorde relatie met eten. Dit maakte mij eerst erg kwaad. Nu een week verder begin ik te begrijpen dat de veranderingen die optreden door wapf in mijn lichaam lastiger te accepteren zijn.

Terwijl ik nu zie dat de onderstaande foto die Tanja post een verschrikking is en bovenstaande foto prachtig is, lijkt het alsof ik dit voor mijn eigen lichaam niet goed kan accepteren. Ik heb altijd veel gesport en begin dan soms weer te kijken naar vormen van pilates, spierversterkende oefeningen omdat ik bang ben dat ik mijn figuur kwijt raak. Terwijl ik eigenlijk heel blij ben met de veranderingen. Ik vind het zo moeilijk uit te leggen maar als je sinds je 16e te dun bent geweest en je koppelt dit aan mooi en veel anderen vertellen je ook dat je een mooi figuur hebt is alles nu zo raar. Het is alsof mijn lichaam al op de aarde is maar dat ik bezig ben om te landen. Ik zweef er boven. Ik kan in de spiegel kijken en dan zie ik dat mijn haar steeds gezonder is. Rond mijn 18e was mijn haar een verschrikking. Waarschijnlijk door de roofbouw die ik op mijn lichaam pleegde. Nu begint het donkerder te worden en voller. Ik ben nu inmiddels van 56 kilo naar bijna 70 kilo gegaan. Mijn heupen zijn van een 90/93 cm naar een 103 cm gegroeid, mijn taille is het zelfde gebleven. Mijn borsten veranderen ook. Dit weet ik omdat ik mijzelf moet opmeten als ik een kledingstuk wil maken. Toch raak ik soms in paniek. Dan kijk ik naar het volgende filmpjePilates En denk ik dat wat pilates misschien niet verkeerd is.

Gisteren kwam ik een artikel tegen van een dochter van een wapf-moeder. Deze dochter hangt zowel aspecten van paleo en aspecten van wapf aan. Zij schreef het artikel Paleo women are phat

Haar artikel leverde tot nu toe 338 reacties op. Blijkbaar ben ik niet de enige.

Maar Kaasmeisje, ga er dan voor! Voor pilates bedoel ik dan. Je bent op de goede weg, je lichaam is veel gezonder en je geest ook. Een prachtig resultaat! Bestel een dvd zodat je thuis kunt oefenen. Raam open, geen zuurstoftekort, mocht je daar bang voor zijn. Als jij de energie hebt om pilates te beoefenen zou ik het gewoon doen. Het is toch zonde als je wat stress blijft ervaren omdat je "de boel de boel laat" qua lichaam? Dan kan hier wel gezegd worden dat sporten slecht is, maar je bent toch niet van plan dagelijks een uur hard te lopen om vervolgens aan de gewichten te gaan hangen.

Ik vraag me trouwens af, of je het zo grof kunt zeggen, dat sporten slecht is. Sinds ik niet meer aan pilates doe heb ik een stijve nek, veel meer last van andere klachten. En ja, dan is het makkelijk om te zeggen dat dit door stress komt, en dat ik minder stress moet hebben. Maar als pilates mij zou helpen om die stress te verminderen, ben ik toch dom als ik het niet doe (ik doe het nog niet omdat ik echt een energietekort heb). Natuurlijk zou het ideaal zijn als we allemaal kaarsrechte soepele skeletten en spieren hebben, maar die hebben we niet. We moeten het hier maar mee doen, ook met het feit dat we externe middelen nodig hebben om minder stress te hebben. Buiten dat is er onderzoek gedaan naar pilates, en kan het mooie effecten hebben, daar heb ik zelf ervaring mee. Je gaat niet voor een 6pack, maar wel voor het krachtiger en soepeler maken van je lichaam, zonder uitputting of keiharde muziek waar je op moet springen. Als jij voelt dat je daardoor prettiger naar jezelf kijkt, vooral doen. We zijn geen bergvolk meer zonder uiterlijke complexen, en we zullen de complexen die we hebben op een gezonde manier moeten managen.

Zo, dat was even een pleidooi, sorry ;-) Je snapt vast wat ik wil zeggen.

Kaasmeisje EFT en vooral faster EFT (van Robert Smith er zijn heel veel you-tube filmpjes die uit leg geven) is heel handig om dit soort emotie die je er nog steeds bij heb op te lossen. Ik ben er denk helemaal zelf gekomen, en ik heb alles er voor geleerd via die filmpjes.

Nee andere. Maar met EFT haal je de emotionele lading van herinneringen weg. En ook kan je anders tegen mensen en dingen aan kijken. Je wilt nog steeds niet te veel aan komen, maar die angst kan je volgens mij ook weg halen. Ik heb mijn angst om arm te blijven ook op die manier weg gehaald. En je kan ook de emotionele lading van specifieke voedingsmiddelen weg halen, zodat je daar minder snel naar grijp als het mis gaat En je minder snel van het WAPF-pad afgaat.

Waarom sorry San? Juist erg mooi verwoord.

Ook even een reactie van een even niet actieve pilates docente. Denk dat een mooie bewuste manier van omgaan met je lichaam is. Houding en correcte uitvoering is zo belangrijk bij pilates daar moet je echt de tijd voor nemen of krijgen. Je zou ook kunnen kijken of je een prettige docent bij je in de buurt kunt vinden. Sommige docenten maken er , inclusief de muziek, een beetje een aerobic les van . Ik zelf probeerde altijd heel veel rust in de les te brengen met veel aandacht voor ademhaling en juiste uitvoering. Maar sommige leerlingen vonden mijn les dan weer sloom :!:

In ieder geval denk ik dat het heel plezierig kan zijn op een positieve manier te bewegen. Buikdansen heb ik ook een tijdje gedaan. Mooi om samen met andere vrouwen je vrouwelijkheid te vieren!!

Maar mocht je de dame uit je pilatesfilmpje als voorbeeld zien, hoe jij er uit zou willen zien dan zou ik zeker Kaaskanlekkerzijn haar advies opvolgen of iets anders doen om daar aan te werken.

Hopelijk veel plezier met pilates of dans of yoga etc. Het kan zo fijn en leuk zijn als je in je hoofd vrij bent van verwachtingen!

Volgens mij vond Kaasmeisje het niet zo'n interessante post :-D

Heb jij pilates gegeven? Ik vind het inderdaad een hele mooie bewegingsmanier, en ik hoop het zelf ook weer op te kunnen pakken. Ik zal dan inderdaad naar een pilatescentrum gaan, in een sportschool wil ik niet, en om het thuis zelf te doen daar heb ik de discipline niet voor. Eerst nog maar eens wat meer energie krijgen, maar dat gaat echt de goede kant op icm acupunctuur. Door pilates vond ik mijn lichaam krachtiger en soepeler. En ook op hele onverwachte gebieden gaf het interessante effecten! Ik had gelukkig geen halve aerobicsles toen ik het beoefende, het ging echt met hele rustige muziek, veel ademhalingstechnieken, en een rustige afsluiting.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan