Vrouwelijke rondingen

Ik denk eerlijk gezegd dat Lena Dunham haar figuur niet heeft gekregen door wapf. Dus ze zal ongetwijfeld nog een heel stuk in de richting van Nigella Lawson of Marilyn Monroe kunnen kunnen. Dat niet iedere vrouw er precies zo uit kan zien is logisch en ook helemaal niet erg, maar dat lijkt me geen reden om dan maar dik te worden van 'normaal' eten...

Ik zie werkelijk niet wat er zo fout is aan dat figuur. Ja, met een wat grotere cupmaat zou ze beter in verhouding zijn, maar dat los je met een dieet niet op. Dat is nu juist wat ik bedoel, we denken wel dat we rondere vormen mooi vinden, maar als er dan eens iemand is die echt rondere vormen heeft en zich nergens wat van aantrekt dan is het ineens een fout lichaamsfiguur.

Ik zie eerlijk gezegd ook niet zoveel naakte mensen om mee te vergelijken, dus who knows hoe andere mensen er zonder corrigerend ondergoed en push up bh´s uitzien. Ik gok dat het nogal eens tegen zal vallen :wink: http://media4.onsugar.com/files/2014/01/12/026/n/1922564/ef4530dc11f90148_lena-dunham.jpg.xxxlarge.jpg Hier met kleren aan, ik zie er niks mis mee.

Ik vind eigenlijk de naaktscenes in bijv satc vernederender. Als je alleen op tv wil als je eerst een levenslang marteldieet, allerhande operaties en urenlange make up achter de rug hebt dan heb ik daar meer medelijden mee als met Lena Dunham. Wat je van naaktscenes (of zoenscenes met andere acteurs) vindt daar valt natuurlijk over te discussieren maar in vergelijking heb ik hier wel respect voor.

Ik kan niet precies omschrijven wat mij zo stoort aan het filmpje maar het is alsof zij geen zelfrespect heeft, niks geeft om het vrouw zijn. Ik vond het rauw en naar en vernederend. Dat staat los van andere naaktscenes.

ik zie haar figuur niet als de vertegenwoordiging van vrouwelijke rondingen. Ik vind haar buikomvang te vet. Ik wil niet aankomen met andere plaatjes of voorbeelden. Omdat ik niet weet wat de norm is of wat de norm zou moeten zijn. Ik heb in Costa Rica meisjes ontmoet met maat 34/36 maar met alles erop en aan. Prachtige vrouwelijke meisjes. Ik kan dan ook niet met de blauwdruk komen. Ik kan alleen zeggen dat ik het filmpje een vernederende manier vind om je zelf als vrouw neer te zetten.

Mensen die afwijken van het Hollywood ideaal op tv vind ik ook weleens verfrissend. Ik weet zeker dat er heel veel vrouwen rondlopen met wat buikvet en te kleine borsten in verhouding, juist het afwijken van (ook die in dit topic voorgestelde nieuwe )idealen is wat ik hier verfrissend aan vind, niet alleen dat ze geen maatje 36 heeft.

Die scenes worden zo achter elkaar wel uit het verband getrokken he.

Ik denk dat ik wel snap wat je bedoelt, ik vind het juist wel leuk, dat iemand gewoon zo tennist als ze daar zin in heeft, ongeacht of mensen dat mooi of juist niet mooi vinden. Ik weet ook wel dat met zo´n serie niks aan het toeval over gelaten wordt en dat dit natuurlijk ook niet zomaar spontaan is.

Maar toch vind ik dit eerlijker als zoveel andere dingen op tv waar er alles uit de kast getrokken wordt om maar mooi te zijn. Alsof je er alleen maar toe doet, en alleen maar vrouwelijk bent, als je heel knap en slank bent op de juiste plaatsen en je haar en je make up altijd goed zit en je met een bh aan gaat slapen ;-)

Er wordt zo vaak een onbereikbaar plaatje gemaakt waar vrouwen en meisjes onder lijden om dat ze er nooit zo uit zullen zien, omdat het niet eens bestaat. Ik las van de week nog ergens dat Cindy Crawford zei dat ze er ook wel zo uit zou willen zien als Cindy Crawford. Zo jammer, waarom moeten vrouwen elkaar zo voor de gek houden?

Ik vind persoonlijk met die buikomvang niks mis, ik vind mijn eigen buik mooier maar ik zie niks wereldschokkends. En dat vind ik aan deze serie ook leuk, dat ook al is ze niet ideaal, het kan haar niks schelen, en het kan de mannen in die serie ook niks schelen. Dat is in het echt ook zo, mannen vallen helemaal niet op broodmagere meiden vol complexen, ik vind dat best een positieve boodschap.

Quote:
Heel verfrissend. Maar zou jezelf ooit zo als vrouw gefilmd willen worden?

Ik ben vroeger een paar keer op tv geweest toen ik een greyhound rescue had en ik vond het verschrikkelijk om mezelf op tv te zien en ik had mijn kleren nog aan! :-) Dus nee, maar er zijn zoveel dingen die mensen doen die ik niet zou doen. Ik vind het uberhaupt raar dat het maar normaal is voor acteurs en actrices om naakt met elkaar van alles te doen of te kussen. Maar als je het dan toch doet, dan liever zo als met nepborsten en spraytan en een pruik op etc...

zelfs als een slanke vrouw met maat 36 die mooi wordt gevonden naakt gaat tennissen en haar op een tafel laat naaien in een film kijk ik liever niet.

Ik snap helemaal wat Iklustvet bedoelt. Er zijn maar heel weinig vrouwen met een (door Mike gepromoot) BMI van tussen de 25 en de 30 die er naakt perfect en sexy en opwindend uit zullen zien. Bij de meeste vrouwen zal het vet verkeerd verdeeld zijn. Ik denk dat zelfs Nigella corrigerend ondergoed draagt om haar rondingen goed uit te laten komen en niet aan de zwaartekracht ten prooi te laten vallen. De meeste "gewone" vrouwen met een maatje meer zullen zelfs dan nog geen hoofden om laten draaien.

En inderdaad, dan is ook WAPF eten geen redding. Neem mezelf: van m'n 18e tot ongeveer m'n 30e anorexia gehad. Daarna blijven hangen op een in mijn ogen gezond BMI van net iets onder de 20. Ik was trots op m'n superstrakke buik waar geen grammetje vet teveel op zat en op m'n lange dunne benen. Dat je ook m'n ribben hier en daar nog kon tellen en dat ik geen sexy borsten had vond ik wel jammer maar ja. Nu eet ik slagroom, boter, kaas en kokosvet dat het een lieve lust is en ben ik vijf kilo aangekomen. Ik ben blij dat die vijf kilo min of meer gelijkmatig over m'n lichaam verdeeld zijn en ik pas nog in dezelfde kleren, ze zitten alleen een beetje strakker. Geen ribben meer te tellen, maar helaas ook niet meer zo'n mooie strakke buik. Er zitten nu gewoon love handles op. Niet zo als in het filmpje, maar toch, als ik m'n strakke jeans aan heb zit er boven m'n heupen gewoon een "vetrol", maar dat is ook logisch want m'n huid is dikker geworden en die moet toch ergens naar toe als ik die spijkerbroek dicht wil krijgen. Helaas geen cupmaat erbij :cry: . Dus de sexy vrouwelijke rondingen zijn nog steeds ver te zoeken. Met andere woorden: ik kan wel nog meer vet gaan eten, maar ik word daar echt niet aantrekkelijker door, eerder "plomp" met m'n lengte van 1,82 want echt, ik weet zeker dat m'n taille veel meer kilo's naar zich toe zal trekken dan m'n borsten, dat is nou eenmaal een vrouwenlichaam eigen. Te mager is zeker niet goed en ook niet aantrekkelijk, daar ben ik nu wel van overtuigd, het was toen alleen goed voor m'n zelfvertrouwen, maar teveel vet, zeker als het zich (ondanks WAPF-voeding) op de verkeerde plaatsen nestelt, ga ik echt niet laten gebeuren, ik voel me goed zoals ik nu ben, met een BMI van 25 zou ik me doodongelukkig voelen. Dan moet ik nog een keer 14 (!!) kilo aankomen 8O

Een figuur als dat van Lena Dunham lijkt me inderdaad meer dat van de "gewone vrouw" als dat van Nigella Lawson. De meeste actrices hadden allang een borstvergroting uit laten voeren :lol:

Of je het zo op TV moet showen is een tweede, dat staat los van de discussie over haar rondingen.

Door het voornamelijk meer eten van bouillon, melk en eieren ben ik 10 kilo aangekomen. De 10 kilo zitten op de juiste plekken. Mijn bmi is nu 22,3 en mag omhoog. Ik heb een beetje een buikje, maar mooi en zacht. Mijn kont is van maat 36 naar een 40 gegaan. Mijn borsten van een a naar b cup. Mijn taille is hetzelfde. Misschien heb ik geluk. Want ik ontvang positieve reacties. Het enige wat ik minder vind is een toename van cellulites. Maar dat zal waarschijnlijk andere oorzaken hebben.

Volgens mij is de spijkerbroek een rare uitvinding. Ik ben er niet zo fan van. De moderne snits houden volgens mij weinig rekening met rondingen. Laatst las ik nog dat veel vrouwen krampachtig proberen in een klein maatje te passen. Ik weet niet wie het wassen maar ik kan mij er helemaal in vinden. Koop kleding opdat het past, staat stukken beter.

Quote:
Ik snap helemaal wat Iklustvet bedoelt. Er zijn maar heel weinig vrouwen met een (door Mike gepromoot) BMI van tussen de 25 en de 30 die er naakt perfect en sexy en opwindend uit zullen zien. Bij de meeste vrouwen zal het vet verkeerd verdeeld zijn. Ik denk dat zelfs Nigella corrigerend ondergoed draagt om haar rondingen goed uit te laten komen en niet aan de zwaartekracht ten prooi te laten vallen. De meeste "gewone" vrouwen met een maatje meer zullen zelfs dan nog geen hoofden om laten draaien.

Eens, en Marilyn Monroe droeg ook een corset en een puntbh. Als je in een museum ziet hoe de oude meesters hun vrouwen schilderden, dat is nog uit de tijd dat het potje vet nog op tafel stond. https://www.google.be/search?q=RUBE...0CAkQ_AUoAQ&biw=1600&bih=770#imgdii=_ Ik denk dat er nu nog weinig vrouwen zijn die als ambitie hebben er zo uit te zien.

Quote:
Volgens mij is de spijkerbroek een rare uitvinding. Ik ben er niet zo fan van. De moderne snits houden volgens mij weinig rekening met rondingen. Laatst las ik nog dat veel vrouwen krampachtig proberen in een klein maatje te passen. Ik weet niet wie het wassen maar ik kan mij er helemaal in vinden. Koop kleding opdat het past, staat stukken beter.

Er zijn wel jeans die dat wel doen, apple bottom jeans bijv, speciaal voor zwarte vrouwen. Maar in de meeste winkels zijn het low rise skinny´s daar puilt elke normale bil- en buikpartij uit, dat zie je dan ook veelvuldig op straat.

Quote:
Maar zou jezelf ooit zo als vrouw gefilmd willen worden?

Daar gaat het niet om. Ze zou trouwens zo uit een Rubens schilderij kunnen zijn gestapt, dan was ze zelfs nog wat magertjes. En dat de meeste vrouwen er zo niet uit willen zien is dus een resultaat van het ideaal dat wij hebben, waar de strakke buik nog altijd een prominent onderdeel van uitmaakt.

Ok, maar dat is een andere discussie. Geen idee waarom dit filmpje jou zo raakt, het viel mij niet op, vind haar eerder nonchalant over komen, maar heb er geen studie van gemaakt en ga dat ook niet doen ;)

@Enjoy: die lovehandels heb ik ook hoor. Mijn figuur klopt niet. Ad zei dat ik meer lovehandles had door cortisol, maar dat klopt gewoon niet. Ik heb een brede taille en smalle heupen. Wat ik ook doe, daar is niks aan te veranderen. Door sporten had ik de "muffintops" wel aardig onder controle, maar sinds mijn bevalling is mijn taille weer een stuk breder gebleven, in vergelijking met mijn heupen.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan