Inderdaad Mike, aan je skeletstructuur verander je niks, tenminste niet op korte termijn en binnen een generatie. Aan stress zou je je kunnen onttrekken, theoretisch. Ik hou van m'n baan, maar ik realiseer me dat ik ondanks dat feit vaak aan stress blootgesteld word. Altijd weer die deadlines, directeuren die direct bepaalde informatie nodig hebben waardoor je alles uit je handen moet laten valen, collega's die je onterecht beschuldigen en noem maar op. Ik zou willen dat ik er rustig onder kon blijven en vaak lukt dat, maar te vaak ook niet, dan stoom ik van binnen. Gelukkig fiets ik sinds anderhalf jaar naar m'n werk, een uur heen en een uur terug, door een relatief rustig gebied. Vroeger stond ik met de auto ook nog eens in de file, daar moet ik toch niet meer aan denken.
Maar goed, welke baan geeft geen stress meer in de tegenwoordige maatschappij? Ontslag nemen en rustigjes thuis gaan zitten werkt ook niet want dat thuis kun je dan niet meer betalen. Een rijke man zoeken die het geld binnenhaalt is niet meer van deze tijd en zie die maar eens te houden met een scheidingspercentage van 33%. Alles verkopen en in Thailand in een huisje in het bos gaan wonen misschien, en je eigen eten verbouwen :wink: . Nee zonder gekheid, je kunt het best proberen je niet teveel te laten opjutten denk ik, sommigen kunnen dat, ook al leven en werken ze in een stressvolle omgeving. Maar nogmaals, dat valt in deze moderne wereld niet mee.