Vrouwelijke rondingen

Ik ben eindelijk aangekomen!

Ik ben 175 en was op mijn lichtst 58. Na de zwangerschappen van mijn dochters. Een aantal jaar blijven hangen op 60 62 kilo. En nu 65. Ik ben er blij mee!

Ik heb nog eens goed mijn bloedonderzoek van september zitten bekijken en blijkt dat ik een hele lage testosteron spiegel heb. Dit zou natuurlijk ook mijn overgewicht kunnen verklaren. Ik was al begonnen met krachttraining heel rustig aan. Dit zou de testosteron kunnen verhogen. Zolang ik mezelf niet uitput want dat is weer niet goed voor de bijnieren...ik eet mijn vet en neem supplementen( oa zink en levertraan) wat zou ik nog meer kunnen doen om mijn testosteronproductie te verhogen? Ik ben van plan naar dr therese d hertog in België te gaan maar daar kan ik pas over een jaar terecht

@johan30
Ik had een vrije testosterongehalte van 0.001 nmol/l. Normaal is tussen de 0.02en 0.08 vandaar. Lab geeft ook aam dat het te laag is. Ron Velthuis heeft er niks over gezegd.

Dit verdient een eigen topic. Maar vooruit: broccoli stimuleert testosteron. Phyto- en xeno-oestrogenen zoals in soja en veel plastics remmen testosteron. Neem dus geen plastic bidon. Een uitzondering zijn Dopper flesjes, die zijn BPA-vrij.
Kanttekening bij broccoli: het is een kool, dus overmatige consumptie kan de schildklierwerking verstoren vanwege goitrogene stoffen. Testosteron en groeihormoon zijn allebei nodig. Dus eet maximaal twee keer per week broccoli.
Verder ben je al wel op de goede weg met krachttraining in plaats van cardio.

Koen, waarom kom jij telkens met plantaardige bronnen van voedingsstoffen? Als broccoli testosteron zou bevorderen, waarom zijn er dan zoveel vegetarische watjes??

Mike

Laag testosteron komt voor bij een trage schildklier. Wat dat betreft is het goed dat je naar dr. Hertoghe gaat Paika.

@ pike naar aanleiding van jouw eerdere advies over de schildklier heb ik weer contact gezocht met ron velthuis. Volgens hem werkt de schildklier prima...?! Ik wacht dus rustig af wat drtherese d hertoghe zegt....ahum over een jaar dus..

wat betreft de broccoli ik eet dit minstens 1 keer per week goed gekookt los of in een stoofschotel!!

@Mike,
Dierlijke vetten en eiwitten zijn essentieel, maar die at hij naar eigen zeggen al. Die tip hoefde ik niet meer te geven. Plus, wat ik zei over soja. Dat eten vegetariërs in de regel meer en gaat testosteron dus tegen.

Maar dat is vaak het probleem, de bloedtesten zijn goed maar je hebt toch een schildklierprobleem.
Wat waren je uitslagen dan precies bij Ron ? En heb je ook een 24 uurs urine test gedaan voor de schilklierwaarden?
Ik heb beide testen ook gedaan bij Ron en volgens hem waren beide oke al was de urine test aan de lage kant. Maar met diezelfde urine test uitslagen val ik volgens dr Hertoghe in de categorie "vrijwel zeker een schildklierprobleem".
Ik ben nooit bij Hertoghe geweest maar dat is wat ik heb gelezen.

@pike ik heb hem gevraagd naar de urinetest maar hij zag hier geen toegevoegde waarde in. Mijn laatste waardes heb ik nog niet thuis maar tsh en t3 waren volgens ron goed. Hij stuurt de uitslagen nog op en dan plaats ik ze hier.

Marijn van balans balans zegt dat mijn schildklier bijna ( 95%) goed is. Evenals mijn bijnieren maar bijna is niet helemaal natuurlijk....ik wacht op Therese ik lees zoveel goeds over haar.

@Paika14,

Je wil je testosteronspiegel verhogen en ik las in het boek " Gezond met zonlicht" het volgende,..

Als het lichaam ergens zonlicht opvangt, neemt de testosteronproductie aanzienlijk toe, maar als het rechtstreeks op de mannelijke geslachtsdelen valt, is de toename van dit hormoon het grootst. Blootstelling aan zonlicht heeft een enorme uitwerking op de testosteronproductie bij mannen.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan