Vrouwelijke rondingen

Quote:
De botdichtheid is groter, waardoor ze steviger zijn.

Bedoel je dat ze daardoor breder zijn van nature? Ongeacht de hoeveelheid vet en spiermassa?

Ik heb mijn lichaam gelukkig nooit gehaat. Ik ben alleen, net zoals veel anderen hier, beïnvloed geweest door het heersende schoonheidsideaal. Nu het ideaal bij mij wordt bijgesteld zit ik vol met vragen. Ik ben erg benieuwd wat het veranderende voedingspatroon mij gaat opleveren, behalve gezondheid.

Quote:
Bedoel je dat ze daardoor breder zijn van nature? Ongeacht de hoeveelheid vet en spiermassa?

Ja, dat hebben ze vanaf de geboorte al meegekregen en in hun jonge kinderjaren verder ontwikkeld, op basis van een beter voedingspatroon dan het huidige (ontoereikende) voedsel. Daarom ga ik ook terug in de tijd, naar voor de oorlog of kort erna (jaren '50). Toen at men aanzienlijk beter dan nu!

Mike

Mike, bedoel je dat vrouwen beter een BMI kunnen hebben van rond de 25? Ik kan me indenken dat als een vrouw breed gebouwd is (en over het algemeen hebben mensen met brede botten meer spiermassa) dat deze vrouwen slank zijn, maar toch met mooie wulpse vormen. Wat denk je eigenlijk over lovehandles, is dit een hormoniaal probleem?

De meeste vrouwen met een BMI van 25 hebben echter niet zo'n mooi lijf zoals de wulpse die in deze discussie staan. De meeste vrouwen krijgen een dikke buik, cellulites, rollen etc. Ik ben benieuwd in hoeverre voeding dit kan beïnvloeden.

Net als kaasmeisje wens ik ook meer vet en spiermassa op mijn bovenlichaam, maar vroeger koos mijn lijf liever voor vetophoping op de onderrug, buik en bovenbenen.

Lovehandles zijn een teken van insulineresistentie. Zou ik dus maar niet al te gelukkig van worden.

Vet opslaan op bovenbenen, billen en kuiten (en ook grote borsten) zegt iets over je oestrogeenspiegel: die is dan relatief hoog.

Ik heb vaak last van een paar zwarte haartjes op mijn buik, de plek waar een man eigenlijk een streepje moet hebben. Kan dit met je testosteron te maken hebben. Verder ben ik erg benieuwd naar de vraag van lage regen
Quote:
De meeste vrouwen met een BMI van 25 hebben echter niet zo'n mooi lijf zoals de wulpse die in deze discussie staan. De meeste vrouwen krijgen een dikke buik, cellulites, rollen etc. Ik ben benieuwd in hoeverre voeding dit kan beïnvloeden.

Om aan te komen op mijn heupen en bovenlijf vind ik geen probleem maar om het figuur te krijgen van de gemiddelde Nederlandse vrouw (lees: geen figuur of lijn te ontdekken, legging aan en een tent over het hoofd getrokken) daar teken ik niet graag voor. Eerlijkheidshalve ga ik dan eerder voor een schoonheidsideaal dan een gezondheidsideaal. Maar het gemiddelde Nederlandse figuur lijkt mij ook geen gezondheidsideaal te vertegenwoordigen.

In principe zijn de buikjes, vetrollen, cellulite, etc. allemaal vormen van een hormonale disbalans, die in de meeste gevallen te maken heeft met insuline, cortisol en oestrogeen.

Overigens lijk ik in de posts hierboven op de foto's ook diverse tekenen van hormonale disbalansen te zien, hoor. Dus voor mij is dat ook echt geen schoonheidsideaal.

En wat betreft het figuur van de gemiddelde Nederlandse vrouw: dat vind ik nogal verschillen?

Ik zie genoeg vrouwen met hele brede heupen, juist een buik en geen billen of benen, vrouwen die gewoon in verhouding zijn, vrouwen die overal veel hebben, vrouwen die overal weinig hebben. Dus ik ben wel benieuwd wat jij "de gemiddelde Nederlandse vrouw" noemt?

Het schoonheidsideaal heeft overigens vooralsnog vooral te maken met de taille-heupratio. Als die 0,7 is, schijn je goed te zitten. Ongeacht je gewicht/omvang.

Ik heb dat die ratio, exact. Toch ben ik ondervoed volgens de theorie. Ik ben ook nog benieuwd hoe het nou zit met wat ik hiervoor vroeg. Wapf voeding krijg je meer spier en botmassa van maar wat als je op sommige plekken wel wat meer vlees kan gebruiken?

Debsy, de taille-heupratio zegt alleen iets over de verhouding die je lichaam moet hebben om mooi gevonden te worden. Er zijn meer factoren die een rol spelen. Wat dat betreft ging ik net te kort door de bocht als je echt precies wilt weten wat mensen mooi vinden.

Oestrogeengehalte speelt een hele belangrijke rol bij vrouwen. Symmetrie is erg belangrijk. Maar over het algemeen vinden mannen gezondheid ook belangrijk, want gezond = vruchtbaar met goede kans op gezonde nakomelingen. Daarom is de stelregel 0,7 WTH-ratio (Waist-to-hip-ratio) en wordt uiteindelijk een gezond gewicht wel het mooist gevonden ten opzichte van onder- of overgewicht. Maar los daarvan blijft 0,7 het belangrijkste, daarom zei ik: "je zit goed". Het meest ideaal vinden mannen 0,7 met gezond gewicht.

Zo zijn er nog wat kenmerken die mannen mooi vinden. Ik weet ze zo gauw even niet uit mijn hoofd.

Tja en meer vlees, is ook een kwestie van hormonale balans, gok ik zomaar. Dat heeft ook tijd nodig. Ik heb in de eetstoorniskliniek vaak genoeg gezien dat de meiden eerst aankwamen op hun buik, vervolgens groeiden hun lovehandles en pas als laatste de armen en benen, waarna ze bij hun buik en lovehandles weer wat kwijtraakten, ook als ze niet meer aankwamen. Het verdeelde zich dan beter over het lichaam. Het zal ongetwijfeld te maken hebben met het feit dat ze moesten aankomen op koolhydraten en de koolhydraten mochten minderen als ze op gewicht zaten. Dan krijg je de zogenaamde insuline-uitstoot en dus lovehandles. Maar dan nog. Het lijkt me, dat als je hormonaal volledig in balans bent, je dan ook goede verhoudingen hebt.

Quote:
Ik heb vaak last van een paar zwarte haartjes op mijn buik, de plek waar een man eigenlijk een streepje moet hebben. Kan dit met je testosteron te maken hebben. Verder ben ik erg benieuwd naar de vraag van lage regen

Die haartjes op mijn buik heb ik ook LOL. Ik heb daar nooit zo bij stil gestaan. Ik heb nog wel andere dingen die wat "mannelijker" zijn. Vroeger was ik echt one of the guys (ik wou alleen maar voetballen, boompje klimmen, oorlogje doen) en later (pubertijd) was ik veel met jongens aan het tafelvoetballen (en ik was er ook nog is enorm goed in). Sowieso kan ik goed met mannen opschieten. Ik heb ook een wat lagere stem dan de meeste vrouwen. Heb ik daarom misschien nauwelijks borsten ontwikkeld :P? Ik heb daarentegen niet veel spiermassa in de armen (wel in de benen) dus dat dan weer niet. Ik heb ook zo'n mega wespentaille, dus geen figuur van een jongen (ik heb zonder kleerscheuren een 10 ponder gebaard XD).

Ik denk dat veel dingen invloed hebben gehad op mijn lichaamsbouw en vetverdeling. Ik zie die vetverdeling niet bij mijn familie dus ik denk dat dit puur komt door voeding in mijn jongere jaren. Ik zorg dat mijn dochter wel de juiste voeding krijgt, want voor mij is het een beetje te laat (nu maar focussen op gezond worden:)!).

Hoi Pinklady,

Ik weet waar het m bij mij zit en dat is slechte opname en slechte bloedsomloop. Ik heb prima heupen en benen. Mijn gezicht lijkt wel een beetje op die van Keira eigenlijk. IK zou er graag wat meer vet (wangen) in willen hebben, net als vroeger. Ze zei ook dat op de plekken waar mijn gezicht zijn vet kwijt is dat daar de dikke darm en maag zone zit en daar gaat t fout. Het is een vreselijk gepuzzel, maar ik loop nu bij een chinese vrouw die guasha therapie doet bij me en er beginnen wel wat stukjes op zijn plek te vallen. Nu flink werken aan de winkel.

Quote:
Mike, bedoel je dat vrouwen beter een BMI kunnen hebben van rond de 25? Ik kan me indenken dat als een vrouw breed gebouwd is (en over het algemeen hebben mensen met brede botten meer spiermassa) dat deze vrouwen slank zijn, maar toch met mooie wulpse vormen. Wat denk je eigenlijk over lovehandles, is dit een hormoniaal probleem?

Een BMI van 25 op basis van vetopslag levert het lijf op zoals je dit in de tweede alinea beschrijft. Een BMI van 25 op basis van magere lichaamsmassa (spieren en botten) levert een 'wulps' lichaam op, zoals jij het noemt. Je BMI moet dus omhoog op basis van meer magere lichaamsmassa, gekoppeld aan verlies van vetmassa.

Mike

Quote:
Overigens lijk ik in de posts hierboven op de foto's ook diverse tekenen van hormonale disbalansen te zien, hoor. Dus voor mij is dat ook echt geen schoonheidsideaal.

Ik zie alleen maar gezonde vrouwen met gezonde rondingen op de juiste plaatsen. Ik denk dat jij doelt op het feit dat sommigen een beetje een 'buikje' hebben. Dat is helemaal geen probleem, een beetje vetreserve is nooit verkeerd, vanuit het perspectief van het lichaam bezien. We moeten leren inzien dat vet niet alleen in je lichaam goed is, maar (tot op zekere hoogte) ook op je lichaam.

Mike

Ik heb vandaag de test gedaan of het waar is dat je van deze voeding vooral magere lichaamsmassa aanmaakt. In mijn kast lag een hele strakke broek. Vorig jaar paste ik deze broek terwijl ik 56/57 kilo woog, nu pas ik de broek terwijl ik 7 kilo zwaarder ben. Mijn conclusie is dat die 7 kilo wel degelijk in magere lichaamsmassa is gaan zitten anders had ik die broek nooit aangekregen. Ik ben wel wat wulpser (volgens vriend). Gisteren lagen we in bed :D Ik zei tegen hem: 'ik voel me zo onwennig, zo zwaar als ik nu weeg ben ik nog nooit geweest'. 'Mij beval het wel, mooi houden zo', was zijn reactie. Gek hoe dat bij mij werkt.

Zie je hoe dubbel het werkt in jouw hoofd, kaasmeisje? Aan de ene kant voelen de lichamelijke veranderingen onwennig aan, omdat ze niet stroken met de hersenspoeling die jij (en velen met jou) hebt ondergaan. Aan de andere kant is je vriend er blij mee en kom je zelf ook tot de conclusie dat een zacht buikje inderdaad ook een teken van schoonheid kan zijn.

Ondervoeding is de norm geworden in onze moderne maatschappij en daarmee ook een ondervoed (te dik of te dun) lichaam. Wat wij hier aan het doen zijn is een nieuwe norm aanleggen, waarbij gezondheid en schoonheid een en hetzelfde worden. Uit die oude foto's blijkt dat dit nog eens zo heel lang geleden de normaalste zaak van de wereld was.

Je ziet het aan de oude, zwart-wit foto's van bijv. Sophia Loren en Raquel Welch. In hun latere periode zie je ze dunner worden omdat dit de norm werd. Ze hadden echter nog wel een mooi zandloperfiguur. Vandaag de dag is dun en recht de norm. En zo glijden we alsmaar meer af naar een situatie waarbij 'schoonheid' en gezondheid twee heel verschillende dingen zijn. Het kost me even wat moeite om door de indoctrinatie heen te breken, maar dit is dus waar ik jullie voortdurend op probeer te wijzen...

Mike

Mike, ik zie hoe dubbel het werkt in mijn hoofd. Daarom schreef ik juist over mijn vriend en in bed liggen met mijn 7 kilo erbij. Ik ben aan de ene kant heel blij en aan de andere kant voelt het alsof ik een groot experiment op mezelf toepas door al die hoeveelheden vetten te eten. Ik denk dat ik rond mijn veertiende bewust werd van mijn lichaam in de zin van vrouwelijkheid. Vanaf dat moment was het ideaal dun. Dat werd je verteld. Rond mijn veertiende was ik voor mijn gevoel compleet uit verhouding, mijn heupen leken gigantisch met de rest.Ik vond het niks. Jammer dat geen moeder of andere vrouw je verteld over vrouw worden. Alleen mijn Indische docent van in de 60 zei later tegen mij: je hebt heupen om kinderen te baren.

Dit betekent dat ik nu 15 jaar lang (ik ben nu 29) als norm had vastgesteld: slank is de mode, slank is gezond en slank is mooi (lees: te slank). Daarom zal ik nu herhaaldelijk op dit topic verschijnen. Ik heb het gewoon nodig dat jij of anderen tegen mij zeggen: het is goed om aan te komen. En mocht mijn lijf teveel gaan vasthouden, dat iemand mij bericht: komt goed, je lijf laat het wel weer los of eet wat minder koolhydraten.

Was er maar een blad dat voldeed aan de wapf norm met mooie foto's, lekkere recepten en prachtige wapf vrouwen i.p.v. al die tijdschriften vol rechte vrouwen, artikelen over raw food, zonnecremes (anders krijg je rimpels), hoe wij ons libido op moeten pimpen (misschien meer boter eten?), etc. Alhoewel ik tijdschriften niet echt nodig heb. Maar ik kijk wel graag plaatjes. En door al die jaren heen zie je maar een plaatje: recht. Daarom misschien wel mijn ontluikende liefde voor de mode van de jaren 50, voor oude zwart-wit films.

Weet je , ik hoor door mijn werk dagelijks van vrouwen dat ze ontevreden zijn met hun figuur en dat wel iets zouden willen afvallen. Stiekem bedoelen ze echter veel afvallen. Ze denken dan dit te kunnen bereiken middels een vorm van training want aan het eten kan het niet liggen,ze eten immers gezond. Althans dat denken ze. Het is echter compleet idioot om uren per week allerlei activiteiten te doen om maar het vet van plaatsen af te krijgen waar de natuur ze graag wilt hebben en het lichaam het dan ook niet snel op zal geven. Het resultaat is dan een gefrustreerde vrouw die compleet opgebrand is en nog steeds ontevreden met zichzelf is. Slank en gezond,op deze manier?Ik merk dus iedere dag weer hoe gehersenspoeld vooral de vrouwen zijn (mannen maken een grote inhaalslag) .

Ik leg altijd uit hoe en waarom het vet op de specifieke plaatsen van het lichaam komt/zit en dat ze eraan moeten werken om de situatie in een ander perspectief te plaatsen. Die vorige 10+ probeersels om af te vallen zijn toch ook al mislukt? Je kunt je wel indenken dat ik dan gewoon tegen een muur praat. Zelfs wanneer ik als man mijn mening geef over wat nu aantrekkelijk voor mij is(zo probeer ik dan het ijs te breken en misschien een aha moment te creeren).

Voor mij hoeft een vrouw geen specifieke vormen te hebben maar ze moet met haat uiterlijk mijn aandacht weten te trekken. Ik probeer dit regelmatig uit door bv.op een terrasje zittend mijzelf te controleren waar ik naar kijk wanneer een vrouw voorbij komt. Steevast bij een magere vrouw denk ik nee…en dat is dan de directe conclusie/emotie. Ik reageer echter positief op vrouwen met inderdaad goede rondingen en denk(weet) dat dit eigenlijk niet vreemd is. Het zal te maken hebben met het feit dat een man evolutionair gezien dit aantrekkelijk heeft gevonden juist om de redenen dat zo’n lichaamsbouw vitaliteit en gezondheid betekende.

Ik wil wel nog even vermelden dat dit het beste werkt wanneer een vrouw zelf dit ook zo ervaart en dat dan ook uitstraalt. Gewoon super sexy als je het mij vraagt.

Ik heb het hier puur over het uiterlijk en niet of een magere of meer gezette vrouw wel of niet aardig zal zijn.

Mijn eigen vrouw kon wel iets van haar buikje missen,maar voor de rest voldoet haar lichaam aan wat hier beschreven wordt. Voldoende rondingen dus.

Ik denk dat het tijd gaat worden voor een renaissance van het vrouwelijk lichaam. Zet ‘m op dames.

ad

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan