Vrouwelijke rondingen

Quote:
Mijn eigen vrouw kon wel iets van haar buikje missen

Zo'n goede post en dan deze opmerking :? (ik hoop dat ze niet meeleest ;) ) Juist dat buikje is waar veel vrouwen het moeilijk mee hebben, want voordat die plat is, hebben de meeste ondergewicht of crunchen zich een bijnieruitputting, zucht....

Ik snap dat het goed bedoeld is hoor Ad, maar nu hadden we net over dat een buikje ook mooi kon zijn. Juist dit soort kleine opmerkingen halen de rest weer onderuit, omdat het gevoelige punten zijn. Ik weet dat het nu net die gevoeligheid is die moet afnemen, maar daarvoor is grof geschut nodig.

Buikjes zijn Mooi!!!

Hoeveel vrouwen houden niet hun buik in waardoor ze de hele dag geen goede buikademhaling hebben, pure stress voor het lichaam.

Buik, billen borsten horen vol en rond en zacht te zijn. Ik heb het niet over een pasta-pens of hormonale disbalans, maar gewoon een gezellig buikje (geen foto's!!!) prachtig!!

Dat ze iets van haar buikje kon missen komt van haar zelf hoor.Ik heb er geen moeite mee.Echter zij eet niet Weston Price style en wilt zich een aantal producten niet ontzeggen waardoor hetgeen ze wilt bereiken niet bereikt kan worden. Enzelfs dan zou ze nog een buikje overhouden.So what.

Voor de duidelijkheid,IK HEB GEEN MOEITE MET BUIKJES!!! :P

Hopenlijk zet dit mijn vorige post weer in de juiste context.

ad

ik vond de post van Ad leuk en de opmerking over het buikje van zijn vrouw niet storend, nu ik zijn vrouw niet ken. Misschien vindt zij dat er ook wat van haar buik af kan maar voelt ze zich hierdoor desondanks even sexy/begeerlijk.

Waar het mij om gaat is dat juist iedere keer dat: maar ik mocht iets grotere, kleinere, dikkere, dunnere, plattere, bredere wat dan ook hebben.... precies hetgeen is dat ons in de weg staat om tevreden te zijn met je lichaam er er gewoon van te genieten, het mooi te vinden zoals het is. Zodat je het kan geven wat het nodig heeft voeding, acceptatie, liefde zonder daar met de meetlat naast te staan. Vrouwen zijn per definitie sexy als ze tevreden zijn met hun lichaam, zoals Ad terecht stelde:

Quote:
dat dit het beste werkt wanneer een vrouw zelf dit ook zo ervaart en dat dan ook uitstraalt. Gewoon super sexy als je het mij vraagt.

Dit ervaart een vrouw niet zolang ze ergens nog ontevreden/onzeker over is en dan straalt ze dat niet uit. Vandaar mijn opmerking over de vrouw van Ad. En hier zie je dus eigenlijk weer dat niet de man, maar de vrouw hier een probleem mee heeft. Als het ook nog door de man wordt bevestigd raken we nooit uit het drijfzand dat schoonheidsideaal heet.

Tanja,

Ik denk zelf dat het schoonheidsideaal geen drijfzand hoeft te zijn.We moeten ons wel goed bewust zijn van wat dat ideaal dan wel niet moet zijn of beter gezegd welke brede marge er bestaat waar aan het kan voldoen.Volgens mij kom je dan toch uit op een lichaamsbouw die ten alle tijde overeen moet stemmen met gezondheid. Een persoon die obese is heeft ook recht op gelukkig zijn en van het lichaam te houden , zich als mens gerespecteert te mogen ervaren.Je hoeft dan geen meetlat te gebruiken , maar meestal zal deze persoon geen gezondheid uitstralen of zelfverzekerd zijn. Niet vanwege de sociale druk maar ook gewoonweg vanwege een verstoorde stofwisseling.

Het ligt gevoelig maar ik dat je dan over de grens van ideaal heen bent gegaan. Neemt niet weg dat, wanneer zij/hij gezonder wilt worden ,het ideaal zich zal manifesteren binnen die brede marge. En je hebt gelijk ze zullen eerst van zichzelf moeten en mogen houden om gezond te gaan leven .

Even over het feit dat de vrouwen zelf het probleem zijn.Herken jij of (iemand anders) je in de situatie dat wanneer een man eerlijk zegt dat hij het lichaam van zijn partner perfect vindt (terwijl het niet het lichaam is zoals door de media gepropagandeerd wordt),de vrouw hem niet geloofd? Als man zitten we vaak in een catch 22 situatie.

ad

Hoe bedoel je Zotteke?

Quote:
Waarom zijn vrouwen zo gevoelig voor wat mannen van hen vinden? Het is een beetje triest vind ik.

Omdat het meestal van 1 kant komt. Mannen zijn niet obsessief bezig om er appetijtelijk uit te zien voor hun vrouw. Ik vind dat een beetje triest.

of mannen nu wel of niet obsessief bezig zijn met hun uiterlijk en of vrouwen wel of niet obsessief bezig zijn - los daarvan begrijp ik dat vrouwen gevoelig zijn voor wat mannen vinden. Deze maatschappij is gewoon heel erg op uiterlijk gericht. Zelf ken ik niet zoveel vrouwen die er mee bezig zijn met wat mannen van hun vinden. Ik heb zelf wel een dun schoonheidsideaal aangehangen, dit is mij aangeleerd. Ik heb altijd belangrijk gevonden wat ik van mijzelf vind. Want je kan niet afgaan op wat een ander zegt. Zoveel mannen, zoveel meningen.

Je schrijft:
Quote:
Mannen zijn niet obsessief bezig om er appetijtelijk uit te zien voor hun vrouw.

Zelf constateer ik in mijn omgeving iets anders. Als ik de op de veerboot zit of in de trein of om mij rond kijk in mijn kennissenkring heb ik het idee dat partners vaak gelijk opgaan qua investering om er appetijtelijk uit te zien voor hun partner. Soms is het zelfs zo, doordat ze een gelijk dieet hebben, gelijk zijn qua figuur en dan ook nog allebei bij de ANWB een jas hebben gekocht (unisex).

Ad,

ik heb dit al eens eerder ergens anders aangehaald, als er geen slank schoonheidsideaal heerst dan hebben ook vollere vrouwen geen complexen, zoals zichtbaar wordt in deze docu:

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1115739

Natuurlijk is er een grens die kan worden overschreden bij zowel te mager als te dik en daarom wordt er hier door Mike ook steeds op gewezen dat we moeten streven naar een gezondheidsideaal.

Quote:
Herken jij of (iemand anders) je in de situatie dat wanneer een man eerlijk zegt dat hij het lichaam van zijn partner perfect vindt (terwijl het niet het lichaam is zoals door de media gepropagandeerd wordt),de vrouw hem niet geloofd?

Natuurlijk kent iedereen dit fenomeen, dat is dat ellendige aan die mediapropaganda, enorm hardnekkig.

Of het triest is dat vrouwen zoveel waarde hechten aan de menig van mannen, ja ik snap wat je bedoelt zotteke, maar om je sexy te voelen helpt het nu eenmaal als de andere sekse je daarin bevestigd

Ik denk trouwens dat de mannen ook steeds meer aan de beurt zijn met een schoonheidsideaal, als ik ze allemaal hun borsthaar en schaamhaar zie waxen (funniest homevideos). En hoorde laatst van een balzakcorrectie jawel, hierbij worden de ballen netjes naast elkaar gebracht, vraag me niet naar de details...

Ik ging vroeger veel met jongens om en die waren toch onzeker over hun uiterlijk. Ha, dat had ik gewoon nooit verwacht. een vroeger vriendje van mij was bang om te dik zijn. Mijn moeder vroeg wel aan mij of ik dacht dat hij anorexia had. Een andere kennis van mij was bang dat hij stonk en liep altijd met een fles deo op pad.

Quote:
Of het triest is dat vrouwen zoveel waarde hechten aan de menig van mannen, ja ik snap wat je bedoelt zotteke, maar om je sexy te voelen helpt het nu eenmaal als de andere sekse je daarin bevestigd

Oke, ik begrijp het maar zelf doe ik er niet aan.

In tegenstelling tot wat er 'heerst': ik voel mij prima in mijn vel en tevreden met zoals ik er uit zie. En mijn man ook, en dat telt voor mij wel degelijk mee. En we zeggen het ook regelmatig tegen elkaar dat we elkaar er aantrekkelijk en goed uit vinden zien. Het is toch altijd leuk om een welgemeend complimentje te krijgen, is niks mis mee.

Lia

Tuurlijk Lia, het is alleen de afhankelijkheid die zotteke ter sprake brengt. Je zou ook zonder bevestiging goed in je vel moeten zitten. Dan komt het complimentje ook echt aan.

volgens mij keken we hier naar "bekende" mensen ook die erg dun waren.

Ik zag daarnet yolanthe kijkmijvankakbergen op sbs6 en tjeeeees die is graatmager geworden, ik schrok ervan :-(

zegt ze komkommer en water dan ben je sneller vol pfffffffffff

Ze had een heel ingevallen gezicht en dunne armpjes brrrrrrrrrrrr

ben benieuwd wanneer ze in stort, hebben we weer nieuws

vond haar er beter uitzien toen er iets meer "spek" op zat, wat veranderd dat dan het uiterlijk van iemand he

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan