Waar te beginnen? Voelt als een puinhoop

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Volgens mij zou je een advocaat in moeten schakelen, ga je daar maar eens op richten. Je kunt aantonen (denk ik) dat je ooit van de trap bent gevallen en dat je nu reden hebt om hem het huis uit te zetten.
Niks tekenen. Hou nu maar op met je verhalen. We begrijpen je heus wel.
En de afspraak van a.s. donderdag, die moeten weten dat hij wel degelijk geweldadig is naar jou toe. Ophouden met verdedigen van hem en verdedigen van jezelf. We snappen het heus wel. Actie Binc.
 
Die advocaat is er al sinds vorig jaar liesje.
Helaas heeft ie net zoveel rechten als ik. We staan samen ingeschreven en beiden op het huurcontract.
De mededeling dat Ze hierin niks kunnen betekenen hebben we beiden al gehad helaas.
Enige hoop voor mij is gemeente.
Of dat hij of ik andere woonruimte vind zoals ik eerder aan gaf.
 
Van het rechtssysteem hoef je het in dit land niet te hebben.
Mits he zichtbaar bont en blauw geslagen bent. Maar daar is het net niet erg genoeg voor. Dat was niet zichtbaar. Ook niet als de politie hier was. Zelfs aangifte geeft niet dat resultaat wat je ervan verwacht.
 
Het rechtssysteem, ja. ik zeg vaak tegen mijn kinderen, zorg dat je met de politie en rechters niks te maken krijgt.
Heeeeel misschien een andere advocaat?
 
Binc dat artikel van Mike is ontzettend goed. En toepasbaar op wat jij beschrijft.
Een mens zal niet veranderen voor een ander (kan doen alsof maar houdt dat nie vol) een narcist niet maar ook 'gewone mensen niet'.
Jouw eigenschappen van ultiem loyaal zijn, meevoelen met de ander, geen nee zeggen en als je t toch doet voel je je schuldig, zijn precies de eigenschappen die voor een burn-out zorgen. En die mensen met veel narcistische trekken (laat ik het maar zo noemen om uit de diagnose te blijven) worden als een magneet tot dit soort mensen aangetrokken.
Dat je zo kalm blijft is geweldig, het geeft aan dat je niet meer zo met je laat sollen.
Maar die dans die ik bedoelde is: partner is boos, gebruikt geweld en daarna komt misschien het smeken om vergeving, de mooie beloftes van het nooit meer zullen doen of dat je het zelf hebt uitgelokt.. en op dat moment is het slachtoffer heel even de dominante, want die heeft de sleutel tot wel of niet vergeven/aangeven/relatie verbreken in de hand.
Dat spel maakt dat veel mishandelde vrouwen bij hun partner blijven. En hun omgeving kan het niet meer aanzien of aanhoren want 'waarom stap je niet op' en 'je luistert toch niet'.
Zet die stap! Schakel hulp in van familie, vrienden maakt niet uit.
 
Dus eigenlijk zeg je dat ik aan dat syndroom leid toch?

Dat is exact wat ik zeg.



Anderzijds voel mezelf zo sterk ondanks dat de situatie alles bij elkaar 1 grote puinhoop is. Ik begin mezelf weer de oude ik te voelen.
Ik heb nu dus een punt bereikt dat ik mezelf helemaal niet meer schik naar hem. Hoe komt dat dan?
Waar komt dat gevoel vandaan dat ik het niet meer toe laat. Niet van de psycholooog in elk geval want dit is nooit ter sprake gekomen.

Kan ik nu soms beter relativeren door de juiste voeding. Is het daardoor?

Precies. Je krijgt nu de innerlijke kracht die het geboorterecht is van ons allemaal. Nu nog vertalen in daadkracht, dat is de volgende stap. Luister naar het goede advies van liesje: actie!



Dus eigenlijk denk je wel dat hij narcistisch is. Dan hoef ik ook niet te verwachten dat hij er daadwerkelijk aan wil werken.

Je kunt hem niet meer veranderen, maar wel jezelf. Een nicht van mij is met zo'n klootzak getrouwd geweest. Hetzelfde verhaal: voortdurend zijn partner manipuleren en emotioneel chanteren. Hij schopte ook hun hond. Op een dag kwam zij thuis en vond ze hem bungelend aan de trap, hij had zichzelf opgehangen. Mooi, dacht ik toen al, de wereld voelt weer een stukje lichter, dit soort mensen voegt werkelijk niets toe. Klinkt misschien hard in jouw oren, maar ik ben daar vrij simpel in. Deze mensen verbruiken kostbare zuurstof.



Maar heel diep, echt heel diep van binnen voel ik wel een zwak voor hem. Ik weet niet hoe ik van dat laatste stukje los moet komen.

Het voelt voor mij alsof ik hem in een kwaad daglicht zet.
Continue de vraag in mijn hoofd, heb ik het zelf allemaal wel goed op een rijtje. Ben ik zelf niet de narcist.
Ben ik wel eerlijk, dat soort dingen. 2 partijen, 2 schuldigen toch? Het grootste probleem is alleen er niet uit kunnen komen.

Dat is dus Stockholm Syndroom: de eigenschappen van de dader overnemen. Nee, jij bent niet de narcist, HIJ is dat en niemand anders! Er is ook niemand anders die hem in een kwaad daglicht zet dan hijzelf. Jij bent verantwoordelijk voor jouw gedrag en hij voor het zijne. Hang jij de manipulatieve klootzak uit? Nee. Doet hij dat wel? Ja. Dus wie is hier de narcist? Een van jullie twee en jij bent het niet.



Mijn eigen onvermogen ligt ook in het feit dat ik altijd loyaal wil zijn. Naar veel mensen. Ik wil altijd dat iedereen blij is.
Loyaal naar hem. Maar ook loyaal naar mijn werkgever dat ik mezelf zo heb laten bedonderen.
En ook mijn werkgever mocht ik graag. Eigenlijk alle meiden die voor hem werken.
Ik heb het gewoon fout gedaan.
Loyaal naar iedereen maar mezelf vergeten. Mezelf weg cijferen.
Niet op komen voor mezelf.

Opposites atrract. Jij bent het perfecte slachtoffer voor een narcist. Als een kind misbruikt wordt zoekt het ook de fout bij zichzelf en blijft het ook loyaal naar de misbruiker. Dat stukje in jou is nooit volwassen geworden, maar door de veranderde voeding heeft dat zich in slechts 2 jaar tijd ineens wel razendsnel kunnen ontwikkelen.

Hoeveel excuses ga je nu nog maken om de dingen bij het oude te houden? Zoals al eerder gezegd door Elkedageenei, straks doet-ie jou (of je katten) nog iets ernstigs aan! Heb je al stilgestaan bij het feit dat nu jij je eigen auto hebt hij de remkabel kan doorsnijden of de wieldoppen los kan draaien? Heb je al bedacht dat hij je katten kan vermoorden om jou te 'straffen' voor een bepaalde 'misstap'? Hij is er gek genoeg voor, zoveel is mij nu wel duidelijk. Ik beschouw jouw situatie letterlijk als levensbedreigend en ik raad je dan ook aan geen tijd meer te verspillen en gisteren nog mijn boeltje te pakken als hij de deur uit is. En neem de katten mee!

Mike
 
straks doet-ie jou (of je katten) nog iets ernstigs aan! Dat of hij drijft je naar zelfmoord.

Ik heb het meegemaakt met een collega, zij dacht ook dat hij haar of de kinderen niets zou aandoen. (werd letterlijk gevraagd door degene die tegenover haar zat 'denk je dat hij..?" 'oh nee dat zou hij nóóit doen was haar reactie'.)
Godzijdank waren hun 3 kinderen die dag niet thuis, hij heeft haar doodgestoken, de hond vermoord (die het waarschijnlijk voor haar wilde opnemen) en toen zichzelf in de schuur opgehangen. De kinderen waren dus meteen wees (jongste nog geen jaar oud), hun vader had het onvoorstelbare gedaan. Dubbele begrafenis, dubbel gevoel. En 3 kinderen zonder ouders.

En nog wat anders: zolang je in de slachtofferrol blijft, zal elke volgend relatie vergelijkbaar zijn met deze. Pas als jij jezelf hieraan onttrekt, zul je een volwaardige partner kunnen aantrekken. Snap je meteen waarom sommige mensen steeds 'de verkeerde' blijven aantrekken. Ze hebben hun lessen dan nog niet geleerd.


 
Razend word ik van dit soort verhalen! Ik mag hopen dat dit soort lui branden in de hel. Hoe egoistisch kun je zijn?! Ga bij die eikel weg, Binc!

Mike
 
Er zijn opvanghuizen voor dit soort gevallen. Schakel een nieuwe advocaat in!!!
 
Binc,

Er zijn twee boeken die je veel zullen helpen.

https://www.amazon.com/Why-Does-He-...9&sr=8-1&keywords=why+does+he+do+that

https://www.amazon.com/Men-Hate-Wom...en+who+hate+women+and+the+women+who+love+them

Lees de reviews op amazon, en dan koop ze want ze zin echt verplicht leesvoer voor mensen in jouw situatie.

Amazon.de zal het snelst zijn met leveren, bol.com heeft ze ook, en het goodkoopst zijn ze op bookdepository.com maar het kan tot twee weken duren voordat ze aankomen.

Je kan de aspire app van Dr. Phil op je telefoon zetten.

Meer info hier: http://www.drphil.com/shows/2098/

Wat ik niet begrijp is waarom je niet in het huurhuis kan blijven als hij weggaat. Jij was ook eerst alleen daar toch? Zou het kunnen dat de verhuurbedrijf je een andere huis geeft als vervanging van deze, als je wil ruilen? Dan weet hij ook niet waar je woont.

De eerste maand na scheiding is het gevaarlijkst dus zorg maar dat je ergens bent waar hij je niet kan vinden.

Sterkte.
 
Ga die boeken zeker bestellen en lezen, maar eerst weg daar! Het komt op mij over dat je eerder denkt in onmogelijkheden dan in mogelijkheden, in problemen dan in oplossingen, in crises dan in kansen. Er zijn talloze instanties, organisaties en raadslieden die je op weg kunnen helpen, maar je zit gewoon emotioneel aan hem vast en je zoekt naar redenen om het niet te doen i.p.v. wel. Dit is volkomen toxisch en daarnaast nog levensgevaarlijk ook, geen tijd te verliezen! Geloof mij maar, je zult uiteindelijk terugkijken hierop en jezelf afvragen waarom je dat niet eerder had gedaan...

Mike
 
Wat die auto betreft, ik zou hem zeker NIET v oor de deur zetten maar een paar straten verder en het verder geheim houden. Papieren in de auto verstoppen of zoiets. sleutels niet laten slingeren en laten zien. Hopelijk heb je het hem nog niet verteld. voor hem een reden om nog kwaaier te worden.

 
Het is niet mijn bedoeling anderen hier tot razernij te brengen.

Ik denk niet in onmogelijkheden.
Een andere advocaat heeft geen zin. 2 advocaten hebben vorig jaar al gezegd dat we allebei net zoveel rechten hebben.
Een ander inschakelen zou zonde zijn van mijn geld.

Ik heb wel degelijk stappen ondernomen. Vorig jaar al bij de gemeente. Maar relatie verbreking is geen reden voor urgentie. Uiteindelijk ging ik wel degelijk weg. Toen zat ik ook nog niet zolang thuis zoals nu met burn out.
Daarna werd ik ziek met burn out.
Nu weer een jaar later word mij door de psycholoog gezegd dat mijn thuis situatie de mogelijkheden tot werk beperkt.
De gemeente geeft nu aan dat dit een situatie is voor een urgentie.
Ze bellen zo dadelijk weer terug.

Vorig jaar kwam het mondjesmaat toch weer goed tussen ons. Ik wist dat dit een illusie was maar alles voelde zo uitzichtloos. Ik besloot om aan mezelf te werken ook op advies van de bedrijfsarts bij de psycholoog. Het advies om naar de psycholoog te gaan wilde ik niet maar ik had geen keuze.
Ik dacht ik red het zelf wel. Ben een grote meid.
Maar goed, achteraf maar goed dat ik het wel gedaan heb.
In de tussentijd ging het op war kleine dingetjes na best redelijk.
Maar happy voelde ik mezelf niet. Althans ik bleef dat onderbuik gevoel houden. Later in het jaar samen op vakantie geweest en ging ook goed. We hadden het gezellig samen.
Nog kwam ik niet van dat gevoel af. Vanaf dat moment besloot ik om mijn tijd uit te zitten totdat er zich andere woonruimte voor zou doen, nog steeds in de veronderstelling dat de gemeente niks voor mij kin betekenen. Ook ivm de vluchteling problematiek.
Door mijn verminderde salaris heb ik inmiddels ook een schuld opgebouwd.
Ik dacht in mogelijkheden door als eerste stap werk te maken van het eigenlijke vast dienstverband dat ik had.
Oke gewonnen. Ik dacht, nu heb ik mijn salaris weer en is mijn werkgever verplicht mij een werkgeversverklaring te geven wat overal gevraagd word voor woonruimte. Ik heb geen rekening gehouden met het feit dat ik dus al een jaar ziek thuis zit en nu op 70% van mijn salaris ontvang.
Uiteindelijk dus nu weer de gemeente ingeschakeld.
Morgenochtend dus 11 uur een afspraak.

Hij is ook bezig met zoeken naar andere woonruimte. Gisteren staat ie te stampvoeten dat ik een schriftelijke opzegging naar de verhuurder moet tekenen. Niet gedaan uiteraard.

De reden dat ik hier niet kan blijven.

Dit is een particuliere woning.
Vorig jaar deed deze situatie zich ook voor en toen heb ik wel een briefje getekend. Een opzegging van alleen zijn kant.
Verhuurder wilde inzage in mijn financiële situatie die er niet al te best voor stond. Dus dat heb ik niet gegeven omdat de verhuurder dan het recht had de woning op te zeggen. Ik zou dus op straat staan. Mijn advocaat zei dat ik niet verplicht was die inzage te geven. Hij had het immers ook niet gevraagd toen we hier in 2013 kwamen wonen. Advocaat zei, als hij weg is en jij betaalt gewoon netjes de huur betekent dat dat ik dus bij machte zou zijn de huur te betalen en er niet uit gezet kon worden. Toch, omdat ik geen inzage gaf in mijn finacieeen speelde de verhuurder een spelletje dat hij de opzegging van mijn partner als een opzegging van ons beiden zou beschouwen. Dit kan dus niet. Maar die verhuurder denkt dat ik dom ben. Dat ik niet weet hoe het huurrecht in elkaar zit. Ik heb al eens een rechtszaak gewonnen tegen een vorige verhuurder dus ik ben prima op de hoogte wat wel en niet kan.
Enige reden dat mijn partner zo staat te drammen en mij onder deuk zet om te tekenen is omdat hij dan denkt dat ik geen recht meer heb op die urgentie denk ik.

Ik kan helaas nu nergens terecht. Zeker niet met katten.
Bovendien staan mijn katten op medicatie die ze nu nodig hebben.


Wat betreft die auto, die zal ik hier niet in de straat zetten.

Ik wil nogmaals benadrukken dat hij niet alleen fout is. Althans dat denk ik.
Vorig jaar heb ik ook in zijn pc zitten neuzen wat hij niet kon waarderen en gigantisch uit ze plaat is gegaan. Ik deed dit omdat ik erachter kwam dat ie wel heel veel online betaalde gok spelletjes deed op zijn telefoon. Ondertussen was er steeds gezeik om geld. Ik werd er gek van. Mede omdat meneer toch best wel wat luxe verwacht en ik vind dat als je al moeite hebt met dingen betalen dat je luxe niet kan veroorloven, simpel zat!

Het schoot helemaal in mijn verkeerde keelgat toen er voor in eerste instantie in 2 weken tijd 3000 euro vergokt was en daarna nog meer.

Wat geeft mij het godvergeten recht om in zijn spullen te neuzen? Het doet nog zeer als ik denk aan wat ik toen gedaan had.
Maakt mij dat geen bitch? Dan ben ik toch fout? Daarvoor moet ik mezelf toch verantwoordelijk voelen? Heeft hij dan niet het volste recht om kwaad te zijn? Of vinden jullie dat ik hem nu weer verdedig? Want ik weet het zelf even niet meer. Zeggen jullie het maar. Toen zouden we al uit elkaar gaan. Maar hij wilde geen 1 rekening voor zijn conto nemen. En dat was het moment dat ik alle geprinte transacties op tafel heb gedonderd. Dit was bij een vriendin die voor ons probeerde te bemiddelen om op een beetje een normale manier uit elkaar te gaan. Ook nadat politie hier tig keer in de week aan de deur stond omdat het nachtenlang de spuigaten uit liep.

Het feit dat mij de toegang werd ontnomen van zijn loods waar mijn spullen lagen die ik verkoop om financieel me hoofd boven water te houden werd ontnomen. En nu weer. En het lijkt of hij ervan geniet.
Ik ben die godvergeten kut spelletjes meer dan zat.
Geloof me, ik wil ook uit elkaar. Ik blijf niet meer bij hem. Het lukt alleen niet om dit van de ene op de andere dag op te lossen. Gelukkig is ie ' savonds veel weg voor offerte besprekingen. Maar die kwaadheid en dat negeren nu inmiddels alweer anderhalve week.
 
Ik geef het op. Je blijft het maar voor hem opnemen en nog geen twee, drie zinnen verder geef je ongenadig op hem af. Laat ik van mezelf uit gaan: ik zou in zo'n situatie nog geen seconde twijfelen om weg te gaan PER DIRECT en ik zou alle consequenties voor wat betreft woonruimte, financieen en andere zaken op de koop toe nemen. Wat ik NIET zou doen is mezelf op de kop geven voor GEGRONDE ARGWAAN omtrent de handel en wandel van mijn partner, zeker niet als blijkt dat dit wantrouwen volkomen terecht was. Jij zit in de Titanic met hem aan het roer en hij vaart op een ijsberg af. Kies je er nu werkelijk voor om met hem te verzuipen, is dat wat je zegt? Ik zie twee mensen met bijzonder weinig zelfvertrouwen, twee kanten van dezelfde medaille: de 1 een agressieve dader en de ander een passief slachtoffer.

Mike
 
Ik neem het niet voor hem op Mike.
Daarom stelde ik ook de vraag of jullie vinden dat ik hem weer verdedig in zo een situatie als met dat gok gedrag.
Hij is de eerste waarmee ik zo lang samen heb gewoond.
Ik weet inmiddels niet of ik daar gegronde redenen voor had. Of dat mijn gedrag rechtvaardigd.
En daarom vroeg schreef ik het dus als vraag. Ik denk omdat ik graag wil weten of andere mannen hier mijn gedrag daarin gegrond vinden. Omdat ik het zelf echt niet weet. Ik heb geen andere relatie gehad waarbij ik samen woonde en dus ook geen vergelijking.
En dus zoek ik steeds naar dingen waarvan ik mezelf steeds afvraag, wat is nu mijn aandeel in alles. Wat is nu mijn verantwoordelijkheid hierin.
Ik heb verder altijd alleen gewoond, kon prima voor mezelf zorgen en had het altijd goed.
Neem je het mij kwalijk dat ik geen vergelijking materiaal heb?
Ik heb altijd geleerd dat beide partijen verantwoordelijkheid behoren te nemen voor dingen die gebeuren.
Maar ik weet het niet. Ik weet het gewoon serieus niet omdat ik niet anders ken. Als jij zegt dat mijn reactie daarop gegrond is neem ik dat van je aan.
Geloof je mij niet dat ik al vaker weg ben geweest?
En hij trouwens ook. Hij heeft ook een periode elders gewoond.
 
Als dit je enige ervaring is met een relatie kun je ook niet heel stellig verkondigen dat je het niet voor hem opneemt. Dat is nl. jouw verdediging als je (onterecht) de fout bij jezelf zoekt, je weet niet beter. Als je het niet weet, dan weet je het niet, want je hebt immers geen vergelijkingsmateriaal. Maar ik geloof er geen snars van dat je het niet weet. Ik denk dat jij diep van binnen precies weet hoe het zit, maar jezelf voortdurend wijsmaakt dat zijn fouten ook jouw fouten zijn. Deze identificatie met het wangedrag van daders door slachtoffers heet het Stockholm Syndroom en jij lijdt eraan, BIG TIME. Wil je vergelijkingsmateriaal? Zoek eens een compleet andere situatie op, een die vele malen gezonder voor je is, en kijk dan nog eens terug op deze periode.

Mike
 
Dit spreekt ook boekdelen over de twee benen waarop je met je gedachten en gevoelens hinkt:



Ik neem het niet voor hem op Mike.
Daarom stelde ik ook de vraag of jullie vinden dat ik hem weer verdedig in zo een situatie als met dat gok gedrag.

In zin 1 weet je het zeker, in zin 2 vraag je je dit af en weet je het dus niet zeker. Kijk ook naar de titel van deze topic: 'Waar te beginnen? Voelt als een puinhoop'. Wil je echter bevestigd voelen in de kringetjes waarin je in hoofd ronddraait of wil je echt een antwoord op je vraag? Ik weet wel waar je moet beginnen: weg uit deze situatie, zo snel mogelijk! Wat mij betreft doen 'wat als'-scenario's er niet meer toe, weg daar!

Mike
 
Dat je er geen snars van gelooft dat geloof ik. Daarom schreef ik ook dat ik niet van dat onderbuik gevoel af kom.
Dat is mijn eigen ik gevoel. Zo noem ik het maar die mij vertelt dat het gewoon niet goed zit.
Wat toen is gebeurd is gebeurd.
Dat zou geen issue meer moeten zijn. Wat ik eerder al aan gaf hier is juist dat onderbuik gevoel. En ik wil daar idd vanaf!
Ik wil geen slachtoffer zijn van wie dan ook.
Wat ik wel wil is mijn leven terug zoals dat was voordat ik hem leerde kennen.
Ik weet ook wel dat dit niet gezond is. Het is al heel wat dat ik nu beter bij mijn gevoel kan.
 
Binc, hij gunt je niets, maakt je het leven zuur en je moet op eieren lopen en maar weer afwachten hoe z'n pet staat als hij thuis is. Hij is niet te vertrouwen wat betreft geld, waardoor je in z'n spullen bent gaan neuzen, wat niet nodig was geweest als hij open en eerlijk hierover sprak met je en niets achter hield.

Als dit allemaal klopt, hoe kun je jezelf dan blijven verwijten dat jij de bitch bent? Hij overbluft je met z'n geweld en geschreeuw, waardoor je weer gaat twijfelen aan jezelf.

Kun je niet naar een vriendin voorlopig met je katten? Of familie? Je zou toch altijd bij je ouders terecht moeten kunnen in dit soort situaties? Dan ben je in ieder geval weg uit die ongezonde negatieve energie en kun je van daaruit nieuwe stappen gaan zetten.

Mark


 
Zo voelt het idd ook.
Ik verwijt mezelf niks.
Ik vroeg mezelf alleen af of ik het mezelf zou moeten verwijten.
Maar dat is dus niet zo.
Mede ook omdat ik hem er destijds in 1e instantie naar gevraagd had. Daaruit vloeide voort dat hij het ontkende.

Mijn ouders gaan nu ook door een hele zware periode.
Broer van mijn moeder anderhalve week geleden overleden. Mijn vader die nog niet de oude is.

Heb net een apje gekregen van een vriendin dat hij vanavond al weg gaat.
Gemeente heeft ook net weer gebeld dat ze veilig thuis laten bellen om te bekijken of ik naar een vrouwen opvang moet.
Doen ze niet snel zei ze.
Alleen als je zichtbaar bont en blauw bent. Ze gaan wel contact opnemen met de psycholoog en wrs ook de bedrijfsarts als dat nodig is.

Maar goed, hij gaat dus al zo heb ik begrepen.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.470
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan