wasmiddel

Ik heb zo'n Samsung Ecobubble wasmachine van nu bijna 3 jaar oud. Paar maanden terug was hij al defect. Bleek aan de aansturing te liggen en printplaat moest vervangen worden. Even gezocht op internet en bleek een veelvoorkomend probleem te zijn. Hij doet het nu weer, maar m'n volgende wasmachine wordt weer een degelijke AEG of Miele. Al die toeters en bellen zijn leuk, maar hij moet gewoon lang meegaan. M'n vorige wasmachine was een Zanussi en die heeft het 15 jaar gedaan.

Ik zou dus voor AEG gaan.

Mark
 
Dank je Mark, ik begon ook mijn twijfels te krijgen bij de samsung. En ook de andere modellen zoals addwash.

Ik zit idd te denken aan AEG of een Bosch. Bosch heeft er 1 met zuurstof. En AEG met stoom.
Ik kan niet kiezen tussen beiden nog. Miele daar zijn ook wisselende ervaringen mee. Bij sommigen snel kapot. Bij anderen lange levensduur. Buiten dat heb ik niet zoveel over voor een wasmachine als Miele.
 
Als ik iets nodig heb ga ik naar de Bib om in de consumentengids te kijken/lezen.
 
Hoe serieus kan je ervan uit gaan dat er in een wasmachine echt met zuurstof word gewassen?
Of is dit flauwekul? Die zuurstof trekt mij wel aan. Maar de stoom ook.

Probleem wat ik vaak heb is als ik kleding heb gewassen er toch kattenharen aan mijn kleding blijven zitten en ik dus de hele tijd met kleding rollers aan de gang kan. Heb het idee dat dat bij stoom of zuurstof niet zo is.
Bovendien ie die met zuurstof wel handig voor spullen die eigelijk niet gewassen kunnen worden en normaliter naar de stomerij moeten.
 
Ik vertrouw die revieuws niet. Ik heb trouwens een AEG bovenlader. Bevalt goed. De consumentengids gaat zelf wassen met verschillende machines.
 
Sorry Liesje, maar ik vertrouw de consumenten gids niet. Die prezen de samsung wasmachines ook de hemel in. Maar in de praktijk gaan ze snel stuk e de service schijnt ook nog bar slecht te zijn. Dat kan je van Bosch in elk geval niet zeggen. Die leveren wel goeie service en dat vind ik ook belangrijk. Siemens ook dacht ik. Volgens mij is Siemens ook van Bosch
 
Het word deze!





Nu nog op zoek naar de goedkoopste prijs, of 1 uit een outlet met schade.
Ik ga toch voor de zuurstof iplv stoom!
 
Je kunt ook een abonnement nemen, dan heb je de kosten van het onderhoud niet. Wij betalen 15 euro per maand.

Mike
 
Wat voor abonnement bedoel je? Op een wasmachine?
Ik snap je even niet Mike. Ik heb nog nooit gehoord van een abonnement op een wasmachine. Bedoel je een verzekering? Heb jij ook deze wasmachine?
 
Wij huren een wasmachine en betalen 15 euro per maand. Voor dat geld komen ze hem brengen, installeren ze hem en nemen ze de oude mee. Als er iets kapot is, hoeven we maar te bellen en wordt-ie gemaakt. Na 2 jaar vervangen ze hem door een nieuwe, wellicht dat we hem dan kopen.

Mike
 
Oh zo. Dat principe ken ik idd wel. Maar dan betaal je aan het eind van de rit toch meer dan wat de machine in werkelijkheid kost?

De oude mee nemen doet mijn partner al ;-) Dat is ook een Siemens maar een ouder model. Dus ik moet wel echt aan een nieuwe. Maar huren is wel een idee wat ik in overweging kan nemen idd. Thanx!

Met al die nieuwe snufjes van tegenwoordig zal het mij niet verbazen als er sneller iets kapot gaat. Het is net als met auto's, die oude zijn gewoon eigelijk nog het beste. Maar ja, niet zo energiezuinig. Als ik dat al moet geloven.
 
Ja, je betaalt iets meer, maar dan heb je ook de kopzorgen niet over reparatie en onderhoud. Wij zijn er blij mee!

Mike
 
Maar wat moet je onderhouden aan een wasmachine dan behalve het reinigen van de trommel en het filter schoon maken? Mis ik dan iets?
 
Ja, a.g.v. modern, chloorvrij wasmiddel gaan je lagers eraan. Hebben wij persoonlijk meegemaakt, waardoor wij voor deze oplossing hebben gekozen.

Mike
 
ik gebruik nu nog steeds neutral. heb 1 keer wasnootjes gebruikt (maar daar krijg ik bruine strepen van). Dus als ik neutral nog 'n tijdje gebruik gaan mijn lagers eraan?
 
Gewoon een paar keer per jaar een kookwas draaien (met lege trommel) met soda of schoonmaakazijn dan zijn de beestjes wel dood.
 
En als je er waterstofperoxide in mee laat draaien?
Dan zou dat dus toch juist bevordelijk moeten zijn voor je wasmachine? Ik zou zelf geen chloor in mijn wasmachine durven draaien...

Met oude machine deed ik idd ook lege trommel op 90 graden laten draaien.
 
Je hebt ook clagon toch voor wasmachines. Maar dat schijnt ook weer niet perfect te zijn.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
529.791
Leden
8.655
Nieuwste lid
Monique vdf Jacobs
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan