wasmiddel

hoi binc

je gebruikt toch ook Biotex (dat zei je mij eerder). daar zit ook chloor in... ook niet goed voor de machine dan dus
 
Ik maak mezelf niet zo druk om deze dingen zoals jij dat doet.
Ik gebruik ook soda. et wat ik bij de hand heb. Als wasverachter azijn.

Maar met de wasmachine die ik op ook heb komt er al zuurstof vrij. Hoe serieus ik dat kan nemen weet ik nog niet. Maar het proberen waard.
 
Ik doe afwisselend fosforzuur of borax in het wasverzachterbakje. Fosforzuur (6%) om kalkaanslag op te lossen en borax tegen schimmel in de wasmachine. Nooit samen gebruiken, dat heeft geen zin. Een lege machine op 90 graden laten draaien vind ik zonde van de energie en is met genoemde middelen niet nodig.
 
ik merk nu dat mijn gekleurde was wel wat snel faal wordt.
ik was afwisselend met sonnett nu en soms met neutral nog,

ik hoorde dat je dan als wasverzachter azijn kan gebruiken; gewoon een scheutje in het wasverzachterbakje.
Ik neem aan dat dit ook wel in combi met het Neutral wasmiddel kan..

weet iemand of ik dan schoonmaakazijn of natuurazijn moet hebben?
 
100%leven: Ik doe borax in het wasverzachterbakje, het werk dan tegen schimmels in de trommel en houdt de was langer fris.

celticmyst: Met machines met aluminium trommelkruis is het erg oppassen geblazen. Soda is daar geen goed idee, maar trommelkruizen van aluminium maken al helemaal niet. Miele is geen haar beter meer dan de rest, zonde om geld aan een illusie uit te geven. Helaas kan je net zo goed een goedkope wasmachine kopen, die levert waarschijnlijk meer waar voor het geld, gaat misschien korter mee, maar je kan er 2 of 3 van kopen voor de prijs van 1 miele. We leven in een wegwerpmaatschappij, hoe goed (slecht) de politiek ook haar best doet om goed voor het milieu te zijn (lees: geld uit onze zakken te kloppen).
 
Ik heb mijn eerste kwetsbare kleding stukken vandaag behandeld in mijn nieuwe wasmachine. Kleding die niet gewassen kan worden. Maar dus wel met het zuurstof programma. Dus alleen actieve zuurstof. En het werkt fantastisch! Nare geurtjes verdwijnen echt. Nu vraag ook ik mezelf af of in deze wasmachine azijn mag als verzachten? Is de siemens sensofresh wasmachine
 
Ik ben dus aan het experimenteren. Ik heb tricel goudzeep en vloeibare driehoekzeep getest. Tricel werkt alleen bij hoge temperaturen, dan smelt het en driehoekzeep kan dus ook voor de bonte was. Doe ik dit uit zuinigheid: Nee.
Ik wil alleen eens kijken wat er mogelijk is en dat ik zo min mogelijk verschillende producten moet nemen, dus zo min mogelijk afhankelijk ben van bepaalde producten. Ik heb de kast nog vol staan met ecover, dus het gaat echt niet om zuinigheid, maar om gemak. Voor de wasverzachter gebruik ik azijn.

Ik heb er goede resultaten mee.
Dorothé
 
Ik heb iets nieuws ontdekt bij de natuurwinkel.

Schoonmaak en wasmiddel van Marcel.
Wat een heerlijk spul!! Het is op basis van zeep met etherische oliën.
Heb me was vandaag gedaan en huis gedaan. De geur jasmijn en sinaasappel is echt heerlijk! Hier de mening van Monique van der Vloed.

https://moniquevandervloed.nl/review-marcels-green-soap-ecologische-schoonmaakmiddelen/
 
Klinkt goed Binc. Vast beter dan de Neutral die ik nog gebruik voor de was. Wel jammer dat er geur aanzit, ik was het liefst met geurloos wasmiddel.
Maar als het niet heel storend is kan ik het altijd eens proberen.
 
Nou ik vind het lekker spul. Heb alles gekocht. Voor de toilet, allesreiniger, handzeep en wasmiddel. 1 in de geur met lavendel en nog een allesreiniger met jasmijn en sinaasappel. Ik vind het juist fijn als mijn huis naar zeep ruikt. Normaal gebruik ik driehoek wat ik ook lekker vind ruiken. En ik hou ook van geur in mijn kleding. Maar dan wel natuurlijke geuren. Zo gebruik ik ook de nieuwe vloeibare wasmiddel van ecocover met jasmijn en soms de wasverzachter daarvan. Soms ook gewoon azijn. Lekker buiten drogen em de was blijft lang fris.
 
Helaas zitten de schoonmaakmiddelen van Marcel's Green Soap vol chemische parfums. Ik heb hierover al contact met hem (Marcel) gehad en aangegeven dat dit een aanslag op de gezondheid is. Zijn antwoord was:



Het klopt inderdaad dat wij naast etherische olie ook parfum gebruiken om een lekker geur te krijgen. Voor sommige mensen dis dit wat te veel, maar veel klanten zijn hier erg enthousiast over.
Naast de parfums zit er ook nog een klein beetje conserveringsmidel in ook dit is van niet natuurlijke oorsprong.

Het was voor mij een absolute miskoop daar de informatie suggereert dat het product 100% natuurlijk is maar ik er dus gelijk achter kwam dat dit niet zo kan zijn daar mijn gehele weerstand er enorm op reageerde.

Marcel heeft mijn informatie tot zich genomen en schreef:


Wij zijn voortdurend bezig om onze producten te verbeteren, en nemen suggesties zoals dei van jou zeker mee!

Vooralsnog zijn deze producten dus niet natuurlijk.
 
Hoi Heksje,

Leuk dat je terug bent. En dank voor je info! Desondanks blijf ik dit toch wel gebruiken. Vind het fijn spul. Zelf ervaar ik er geen klachten van.
 
Dank je wel voor je welkom Binc :)

Bedenk goed dat je er nu geen klachten van ervaart, maar dat het wel het overwegen waard is om het niet weer aan te schaffen daar zulke stoffen zich in je opbouwen. Het kan dus wel kwaad en je schaden.
 
Persoonlijk ga ik mezelf daar niet zo druk om maken. Ik heb echt geen zin in moeilijk gedoe. Groene zeep, schoonmaak azijn en deze van Marcel staan bij mij in de kast en blijf ik gebruiken.
 
Wat een wonderlijke reactie Binc voor iemand die zo enorm met haar gezondheid bezig is.

Moeilijk doen? Wat is er moeilijker aan een fles schoonmaakazijn pakken dan aan een fles vol synthetische parfum? Het is allebei keren een fles pakken, alleen verschilt de uitwerking voor jezelf nogal.

Het is niet alleen die paar minuten dat je het inademt en het op je huid komt, maar ook al die uren en dagen dat die zooi nog om je heen hangt en je dat dus ook in ademt.

Dat kost je percentages weerstand, die je harder nodig hebt voor wat anders als ik zo je berichten lees.

Groene zeep is overigens ook niet natuurlijk. Daar moet men ook eerst maar eens goed de ingrediënten van lezen.
Als je al zeep wilt gebruiken zijn er wel opties, maar die groene kan je laten staan.

Echter is schoonmaken met soda (oeps, moeilijk doen met poeders misschien?? ;) ) en azijn meer dan voldoende.
 
Zoals ik al zei, ik heb schoonmaak azijn. En soda idd ook trouwens.
Bovendien sta in echt niet elke dag te poetsen en die spullen te gebruiken. Als je mijn berichten gelezen hebt kun je daaruit opmaken dat ik geen klachten heb na adviezen van Tanja. Daarbij ben ik ook niet van plan om mijn pas geoliede houten vloer te dweilen en daarmee te vernaggelen met azijn of soda. Met moeilijk doen bedoel ik dat ik geen zin heb om panisch te gaan doen of stressen over sommige ingredienten in een schoonmaak product. Dat betekent nog niet dat ik de meest agressieve producten kies.
 
Prima Binc, jouw keuze. Kalm aan hoor.

Raak ik een puntje?

Want als jij het forum goed gelezen hebt, inmiddels aardig in de gaten hebt wat er gaande is, wat er zoal om ons heen gebeurt, welke aanvallen er op je gezondheid zijn, dan zou je toch ook moeten weten dat het niets zegt dat je iets een enkele keer gebruikt en ook zeker niet dat je geen klachten hebt.

Verder zijn er meer goede keuzes dan azijn, soda of parfumzooi.

Maar doe lekker wat je wil. Het is jouw gezondheid en ik heb daar gelukkig geen last van.

Mijn standpunt blijft wel staan dat de producten van Marcel niet natuurlijk zijn en dat is nu in ieder geval wel duidelijke informatie voor andere lezers van het forum.
 
Nee hoor. Geen puntje geraakt.

Alleen is mijn standpunt dat ik mezelf gewoon niet overal druk om wil maken en daardoor een gestrest leven ga leven. Staat ook genoeg over op het forum te lezen. Ik weet dus idd wel wat er gaande is. Alleen heb ik geen zin om met alles tot in het extreme mee bezig te zijn en daarmee in de vecht houding te komen. Is ook een aantasting op je bijnieren. We doen allemaal ons best om zoveel als mogelijk bewuste keuzes te maken in deze huidige maatschappij. Alleen heb ik geen zin om van alles een punt te maken en mezelf werkelijk overal zorgen om te maken.

Net als met voeding zondig ik daar ook wel eens in. Zo ook met een dergelijk schoonmaak middel.

Wat betreft je punt dat het dan niet natuurlijk is en de daarbij onderbouwde onderbouwing van de fabrikant, ben ik het met je eens.
Ik had het zelf gekocht om uit te proberen en vind het fijn spul voor de afwisseling. Het is natuurlijk altijd nog een betere keuze dan alle andere agressieve producten die op de markt zijn.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.550
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan