wat is je recht en je zegje doen

Observerend op straat en in de supermarkt bekruipt mij ook wel eens het gevoel dat het vrijwillig dragen van mondkapjes ook nog wel eens een ander persoonlijk doel bij het individu zou kunnen  dienen, los van C.

Emotionele veiligheid.

Zoiets als het je kunnen verschuilen achter een zonnebril, achter een baard (man), achter lang haar, achter make up (vrouw).

vandaag in 2 winkels het personeel positief aangesproken op het niet dragen van dat ding.
Al hoe wel, de 1 had de kap omhoog en zat ik de koffiehoek. Maar toch even aangegeven dat er ook klanten zijn die zich plezieriger voelen aan geholpen te worden door iemand zonder dat ding. Ze hadden het met het team afgesproken, ik denk wel dat ik meer twijfel bij haar gezaaid heb.
De 2e zat achter de kassa van een grote supermarkt. Ik zei dat het de week ervoor niet gelukt was ik toen bij een dame met stond. Ze werd haast emo. Ze vond het zo fijn. Ze werd net afgelost en heeft me direct naar een broekiebedrijfsleider gesleept om het te herhalen. Ik zei tegen de beste (slaaf) dat er ook klanten zijn die het zelfs waarderen als ze door een cassiere geholpen kunnen worden zonder kap op en dat ik zelfs bereid was om in een 3x langere rij te gaan staan.
Wen er maar niet aan zei de kapi, het gaat binnenkort veranderen.
Wat ben ik blij niet in een winkel te werken.

Totdat de eerste slachtoffers gaan vallen. In de vorm van medewerkers die overspannen worden of onwel worden of andere ernstige fysieke of psychische klachten krijgen. Geldt trouwens ook voor klanten. Het stressniveau is hoog, velen zitten nu al tegen totale overspannenheid aan.

Mike

Hier zitten die al met mondkapjes op sinds jun/juli.

Mijn ouders gingen steeds wekelijks 1x uit eten en doen dat nu ook niet meer omdat ze het niet prettig vinden een ober met mondkapje.

En mede ook een gedeelte dat ze liever thuis blijven met al dat gedoe en geen ´´risico´´ wil lopen. Ze gaan enkel weg van hun huis om te winkelen. Bij hun huis hebben ze wel alles om zich buiten bezig te houden : genoeg grond, zwembad, jaccuzi en sauna buiten en als ze als eens willen wandelen kunnen ze dat ook daar op de buiten zonder masker, er komt daar toch gen kat.

Herkenbaar naief, positief aanspreken blijft een goede methode.

In onderstaand artikel zitten ook een aantal downloadbrieven die men kan gebruiken in winkels om aan de leidinggevende te geven. Al is het maar om een aanknopingspunt voor een gesprek te hebben en dat als er medewerkers ziek van worden, ze niet kunnen zeggen dat ze het niet wisten. Al is het ongelofelijk hoe weinig mensen zich informeren voor ze zo'n ding opdoen of dat van anderen verlangen.

https://corona-nuchterheid.nl/2020/10/14/escapes-voor-de-mondkapjesplicht/

Ik ben zo vrij geweest de tekst van de brief van Jon door te geven aan mensen die hun kind zonder mondkapje op naar school willen laten gaan. Bedankt voor het plaatsen hiervan op het forum!

Ik heb sterk het idee dat er weinig mensen komen naar demonstraties omdat het gewoon totaal niet bekend is wanneer ze zijn. Ik ben nu 3 x geweest en 2 van die 3x heb ik me wezenloos moeten zoeken of er een uberhaupt demonstratie was, waar dan en hoe laat. Ook op de site van viruswaarheid was dat niet te vinden. Ook heb ik al van verschillende mensen te horen gekregen dat ze best mee willen, als het maar groots is opgezet en bekend is (ze zijn bang dat we anders geen deuk in een pakje boter slaan). Op zich niet een heel goed argument vind ik maar ook wel weer begrijpeljik.  Het is nu allemaal een beetje hap/snap, lijkt wel. Ik vind ook dat er bij een demo niet alles moet worden bij gehaald, zoals 5G en Demmink enzovoorts, daarmee wordt alleen maar het idee versterkt dat het om 'wappies' gaat en daar willen veel mensen zich ook niet mee associeren.  Veel meer bij de issue blijven, namelijk stoppen met die viruswaanzin. Daar kunnen veel meer mensen zich achter scharen. En het is GEEN feestje ! We mogen best volkswoede uitstralen, altijd maar dat hippie-gelul van liefde en verbinding...  Leuk, als je je zaak en baan kwijt raakt. Laat het ze maar 's dun door de broek lopen in den Haag.

Ik denk dat ook meespeelt dat het vaak zo maar doordeweekse dagen zijn. Voor de gemiddelde mens die blij is dat ie nu nog werk heeft ook niet echt handig. Dan krijg je automatisch meer ouderen en vrouwen .

Meestal op Facebook te vinden Bastiaan. Viruswaarheid adverteert er wel mee op hun FB pagina.
Overigens zijn de demos juist altijd in het weekend. Volgens mij is dat liefde en geduld nu ook wel geminimaliseerd bij viruswaarheid. Als ik af en toe zie wat Willem Engel op zijn eigen site plaatst is dat niet bepaald liefde en geduld maar vooral gewoon heel duidelijk.

Gisteren was ik in de dierenwinkel en daar was 1 vrouw met mondkapje. Ze zei zelf dat het onzin is dat men niet kan ademen. zij had er geen last van in elk geval en loopt dagelijks met dat ding op. Zal mij benieuwen hoe lang het gaat duren voordat ze daar op terug gaat komen.

Observerend op straat en in de supermarkt bekruipt mij ook wel eens het gevoel dat het vrijwillig dragen van mondkapjes ook nog wel eens een ander persoonlijk doel bij het individu zou kunnen dienen, los van C.

Emotionele veiligheid.

Zoiets als het je kunnen verschuilen achter een zonnebril, achter een baard (man), achter lang haar, achter make up (vrouw).

Dan zou je het kunnen zien als een geloof. Net als hoofddoekjes. Dit is toch exact wat er gebeurt. Ze wanen zich veilig omdat een paar idioten op tv vertellen wat veilig is voor hen iplv dat ze baas zijn over de eigen emotie. Het zijn zombies. Het ziet er allesbehalve vrolijk uit ook. Sommigen lopen ook met zwarte maskers. Ze lijken wel criminelen met ze allen bij elkaar voor wat betreft uiterlijk.

Ze lijken wel criminelen met ze allen bij elkaar voor wat betreft uiterlijk.

Maar echt! Mijn zoontje noemt ze bandieten haha!

Ik was net in de Odin winkel en geen enkele medewerker droeg een muilkorf! Ik vind het ook erg fijn om gewoon het hele gezicht te zien van een mens. Die mondkapje zien er maar angstaanjagend uit. Ik heb helaas geen compliment gemaakt over dat ze het niet droegen maar dat ga ik de volgende keer zeker wel doen! Bij Ekoplaza zijn de medewerkers wel verplicht om te dragen dus mij zie je daar niet meer.

Bastiaan, je weerstand tegen alles wat spiritueel is zou je eens onder de loep moeten nemen. Laatst schreef je dat dit te maken heeft met een gereformeerde opvoeding. Gooi het kind niet met het badwater weg. Alleen omdat je te maken hebt gehad met een rigide geloofssysteem betekent nog niet dat je er een tegenovergestelde rigide geloofsovertuiging tegenover moet zetten. Ik wees je hier vele jaren geleden al eens op. Overigens beleidde ik het toen vooral met de mond en ben ik er nu pas klaar voor om dit in daden om te zetten. Ik pretendeer dan ook niet 'holier than thou' te zijn, maar wil je eerder prikkelen om dit eens bij jezelf te onderzoeken. Uiteindelijk ben jij zelf aan zet, net zo goed als ik dat ben of ieder ander.

Mike

het mensen aanspreken dat ze geen mondkapje op hebben, kost weinig moeite. Al kijk ik wel of de klant achter me niet zo'n ding op heb. Want die ga ik niet in de zeik zetten. Al lijken die mensen daar niet zo gevoelig voor. Ik vertel mijn 5-jarige dat die mensen dat doen omdat ze bang zijn, dus dat vertelde ze vandaag ook aan zo'n gewurgd iemand bij de bakker terwijl ik aan het afrekenen was. Die vrouw moest lachen en voelde zich niet beledigd. Al een paar keer zoiets meegemaakt. Dus er is geen wijdverspreide draagschaamte.
Afijn die mensen die niet gewurgd in de winkel staan moeten we een hart onder de riem steken. Kleine moeite. Het kan af en toe alleen al met een duimpje of een blik. Daar worden hun weer sterker van.

Top O en O, die link van je. Die info van de overheid zocht al en ik kon deze niet meer vinden.
Hierin staat dus ook heel duidelijk dat je hem als werknemer kan weigeren zolang je niet gekeurd bent. Ik zal dit bij mee dragen als ik de dame van de supermarkt weer zie en wellicht dat ik hem vaker uitdeel in winkels waar een deel van het personeel met loopt.

Landrecht is ok, maritiem recht niet :

Thomas Hobbs, rechtsgeleerd, geboren 1588 in UK

Voornaamste werk : Leviathan, het maritiem beest en volgens Oud Testament = Satan

Ik zal dit bij mee dragen als ik de dame van de supermarkt weer zie en wellicht dat ik hem vaker uitdeel in winkels waar een deel van het personeel met loopt.

Ga ik ook doen! Ik denk dat we met ze allen veel meer deze kant op moeten gaan. Ook gewoon het gesprek durven aan te gaan met mensen.
Achter ons toetsenbord blijven zitten gaat ons helaas niet naar de volgende fase brengen.

Fijn dat jullie het ook gaan gebruiken naief en sampjes!
Denk dat er zeker heel wat te informeren valt. Heb altijd brieven, folders etc. bij me in de auto.
Ben al ruim een half jaar bezig om mensen te laten beseffen wat er gaande is, en moet eerlijkheidshalve wel melden dat sommige mensen wel wat bewuster worden, maar helaas niet altijd veel actiebereidheid vertonen. En zo op het blote oog is het soms ook lastig inschatten wie pro en contra is, staat immers niet op hun voorhoofd. Maar nu met die geadviseerde mondkapjes, merk je dat er meer weerstand komt, zeker bij mensen die dat ding gedurende hun werkdag moeten dragen. Daardoor is het makkelijker om in gesprek te komen en hen te vertellen dat ze meer rechten hebben dan ze denken.

In de familie noemen ze me soms voor de grap, de jehova die boodschappen doen als missie heeft, maar het is wel een plekwaar je veel mensen treft. Terwijl sommige van hen vanuit hun luie zetel filmpjes en berichtjes de wereld in zenden and that's it Maar voor mij werkt het goed, gewoon als mens tot mens praten over wat er aan de hand is en wat je eraan kunt doen.  Digitaal bereik je i.m.o. alleen de mensen die al in jouw netwerk zitten en mis je de mensen die je misschien wel wekelijks ziet, maar waar je nooit mee in gesprek gekomen bent.

Maar voor mij werkt het goed, gewoon als mens tot mens praten over wat er aan de hand is en wat je eraan kunt doen. Digitaal bereik je i.m.o. alleen de mensen die al in jouw netwerk zitten en mis je de mensen die je misschien wel wekelijks ziet, maar waar je nooit mee in gesprek gekomen bent.

Precies! Zo sprak ik dus ook die vakkenvullers aan in de Lidl. Ik hoorde ze tegen elkaar praten, eigenlijk klagen over die mondkapjes en ik sprong daar direct op in. Ik ben het gesprek aan gegaan en ga dus dat stuk over de arbowet/ mondkapjes ook uitdraaien en aan hun geven. Ik zag de wanhoop in hun ogen want ze vroegen met puppy ogen: maar mevrouw vertel ons dan wat we kunnen doen?
Dat gaat me wel aan het hart. De jeugd heeft ons echt nodig.

Ik heb nu al een paar keer gehad dat de winkeleigenaar het mondkapje even voor het gezicht weg neemt als ik er over begin. Bijna allemaal dragen ze de kapjes uit fatsoen omdat ze klantvriendelijk willen zijn. Ik zeg dan dat er niets verplicht is en er ook klanten zijn die zich aan een kapje storen en verder laat ik het bij hun.

Persoonlijk voel ik me ook niet ongemakkelijk en ik heb ook nooit boze blikken gehad of zo. Eerder ontwijkende klanten.
Er is dus een groep echte believers maar ook mensen die het uit een soort van solidariteit of deuggedrag dragen. Deugdragers.

Bedenk goed dat al deze mensen vrijwillig meewerken aan het systeem wat onze ecnomie in chaos stort. Ik werk daar niet zomaar aan mee.

Nieuwsletter van Anneke Bleeker

Beste allemaal, ontvangers van de nieuwsbrief van Project7-blad en ‘Het Wilde Genieten’…

Via deze mail neem ik de vrijheid jullie een link (onderaan deze mail) aan te reiken die van groot belang is voor zeker alle ondernemers, maar op dit moment speciaal voor de horeca.

Zij zijn wederom de dupe en dat is volledig onterecht!

De uitleg van Jeroen Sloendregt is ook voor een ieder als privépersoon handig voor bepaalde momenten.

'BOA's, agenten, inspecteurs en/of controleurs, die deze ruimte betreden en boetes of beschikkingen willen uitvaardigen, opgelet!' Hier is de juridische Toolkit van Bond Overheidszaken en Burgerfront. https://www.burgerfront.nl/

Op de persconferentie van Mark Rutte 13 oktober 2020 zegt hij opnieuw de horeca te zullen sluiten als onderdeel van zijn Corona maatregelen. Maar mag dat eigenlijk zomaar? Welke autoriteit heeft ‘de overheid’ achter de voordeur of op je erf?

Volgens Jeroen Sloendregt is die autoriteit er pas als jij haar geeft door een contract aan te gaan en andersom werkt dat ook. De BOA of politieagent is welkom in jouw café voor een kopje koffie, als klant. Of je open bent of niet, dat bepaal je zelf.

Mijn vraag aan jou, ontvanger van deze mail is of je deze zo veel mogelijk wilt delen met een ieder die je kent. Via, via komen deze dan ook bij bekenden werkend in de horeca terecht.

Bedenk ook naar welke horecabedrijven je uit jezelf deze mail kunt doorzenden.

We kunnen twee dingen doen.

Alles gelaten laten gebeuren, ondertussen lopen mopperen maar toch niets doen of… helpen zoveel mogelijk medeburgers te informeren!

Jij bepaalt welke schakel jij wilt zijn in deze bizarre tijden.

Dank alvast namens velen als je hen helpt informeren en bedenk alsjeblieft ook wat jij eraan kunt hebben.

Een goed weekend gewenst, ergens eind volgende week komt de nieuwsbrief van Project7-blad weer.

Ik heb de link al doorgestuurd naar dat fijne restaurant waar ik woensdagavond nog geweest ben.

Dorothé

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan