Vandaag meerdere incidenten meegemaakt door die belachelijke mondkapjes"plicht".
Vorige week bij de Primark geweigerd omdat ik geen mondkapje had, verderop had ik toen wat kleren gekocht bij de C&A (zonder mondkapje), vandaag besloot ik ze terug te brengen omdat ze achteraf toch niet naar wens waren.
Bij binnenkomst werd ik al gouw opgemerkt tussen de met mondkapjes dragende volk. Ik werd aangesproken door een roodharige, en aan de postuur te zien leefde ze waarschijnlijk op crackers en komkommers. Ze gaf me op een opdringerige manier aan, "waar is je mondkapje". Ik antwoorden, "die heb ik niet en die ga ik ook niet dragen". Al gouw kwam de beveiliging. Ik werd verzocht om een mondkapje te dragen en anders moest ik de winkel verlaten. De hele toonzetting en houding van deze vent, draagde er ook nog eens aan bij dat andere schaapjes er mee gingen bemoeien. Ik heb deze stoere beveiliging nog een redelijk voorstel gedaan, namelijk dat hij die kleren zou inwisselen voor mijn geld, dat wou hij niet en een caissière schreeuwde dat ze me ook niet zou helpen als ik geen mondkapje om zou doen! Belachelijke vertoning van medewerkers en het bijdragen van hun aan ophitsing van mondkapjes dragende volk. De stoere vent "vorderde" me ook om uit de winkel te gaan, hij was alleen niet zo stoer om zich te legitimeren, dat wou die niet.
Vervolgens wou ik even een rondje bij de Douglas doen, even wat lekkere geuren ruiken om weer over te gaan op de orde van de dag. Maar nee, daar begon de gekte wederom, word daar aangesproken door een zwaar opgemaakte barbie die een plastic schermpje voor de mond had, deze variant had ik nog niet eerder gezien, was gewoon be-lach-elijk! Me hand kon ik er zo va boven of onder tussen stoppen, ze vond het aan de blik te zien nog modieus ook, maar dat even ter zijde. Ik heb toen wederom een discussie gehad met deze pop, maar wel een nette en redelijke in mijn optiek. Vervolgens heeft ze aan de beveiliging gemeld dat ik ruzie liep te maken, wat gewoon een leugen is. Samenvattend, kwam daar ook weer de beveiliging bij. Gelukkig twee dames beveiligers die heel begripvol waren en zich respectvol gedroegen naar me. Kort gebabbeld over deze hele corona gebeuren, ze hadden ook hun bedenkingen over al deze maatregelen. Eindstand was dat ze er voor wouden zorgen dat ik me geld terug zou krijgen bij de C&A. We zijn toen samen terug gelopen naar de C&A en ik kreeg toen netjes het geld terug van deze dames. Terechte compliment voor deze dames, die ze uiteraard ook daar hebben gekregen van me.
Wat een dag, zo kan een dag er tegenwoordig ook uit zien...gelukkig een positieve afsluiting.
Primark, C&A en Douglas voor mij in de ban, ik koop me spullen voortaan wel ergens anders!