wat is je recht en je zegje doen

Winkels zijnidd GEEN openbare ruimte. Zie ook de toolkit van Burgerfront:

https://www.veilig.nu/

Mike

Nou ik dus heel enthousiast die toolkit en video van Jeroen doorgestuurd naar mijn broer voor een familielid van zijn vrouw die een restaurant heeft. Krijg ik dit als antwoord: Ja allemaal leuk en aardig over een maand is de spoedwet en dan is het gedaan met alle toolkits etc etc

Tja dan niet,ik heb het geprobeerd.

Ja allemaal leuk en aardig over een maand is de spoedwet en dan is het gedaan met alle toolkits etc etc

Tja dan niet,ik heb het geprobeerd.

Is er al ergens bekend gemaakt dat de eerste kamer over een maand uitspraak gaat doen over deze wet? Vooralsnog is de wet alleen aangenomen in de 2e kamer. De 1e kamer moet nog toetsen of grondrechten niet geschonden worden. Zoals nu gaat worden er alleen maar aantoonbaar grondrechten geschonden. Daarom dat Willem Engel ook al die rechtszaken doet waarbij steeds demo’s verboden werden wat een grondwettelijk recht is. Die mevrouw die zo op jou reageert zit er dus naast. Ik zei het van de week al. Ik denk dat deze wet uiteindelijk gaat sneuvelen in de 1e kamer. Dat noem ik uitgaan van het positieve iplv overal maar die problemen lezen. Uiteraard moet het kenbaar gemaakt worden naar buiten. Maar men gaat er nu steeds ten onrechte vanuit dat deze wet al definitief is.

Ik heb de juridische toolkit ook besteld en lijkt me echt geen weggegooid geld. Er komt nog wel het een en ander op ons af en het is goed om hier handvaten bij te hebben.

Is deze toolkit een andere dan waar de bond mee bezig is als men daarvoor had aangemeld? Of is deze van burgerfront dezelfde? Ik lees namelijk dat de bond en burgerfront dit samen hebben gedaan.

Fijn, dankjewel! Ik las ergens anders een bericht van naïef dacht ik dat mensen die van de bond al gehad moeten hebben. Hier niks ontvangen. Ik ben dus erg benieuwd.

Ik heb de juridische toolkit ook besteld en lijkt me echt geen weggegooid geld. Er komt nog wel het een en ander op ons af en het is goed om hier handvaten bij te hebben.

Ik heb net het filmpje gezien van Jeroen. Als ik het hem zo hoor uit leggen lijkt het mij ook zeker geen weggegooid geld. Zijn uitleg had wel meer betrekking op ondernemers maar ik denk dat het voor particulieren net zo goed in elkaar is gezet. Ik ga het in elk geval sturen naar een aantal horeca ondernemers die ik ken.

Dat noem ik uitgaan van het positieve iplv overal maar die problemen lezen.

Precies dit dus! Heel jammer die negatieve houding, dan wil je iemand helpen en krijg je zo een reactie?
Als het gros vd horeca maar niet zo gaat reageren.
Zoals Mike zei, ze kiezen voor hun eigen faillissement. Sorry dan geen medelijden van mijn kant.

Vandaag meerdere incidenten meegemaakt door die belachelijke mondkapjes"plicht".

Vorige week  bij de Primark geweigerd omdat ik geen mondkapje had, verderop had ik toen wat kleren gekocht bij de C&A (zonder mondkapje), vandaag besloot ik ze terug te brengen omdat ze achteraf toch niet naar wens waren.

Bij binnenkomst werd ik al gouw opgemerkt tussen de met mondkapjes dragende volk. Ik werd aangesproken door een roodharige, en aan de postuur te zien leefde ze waarschijnlijk op crackers en komkommers. Ze gaf me op een opdringerige manier aan, "waar is je mondkapje". Ik antwoorden, "die heb ik niet en die ga ik ook niet dragen".  Al gouw kwam de beveiliging.  Ik werd verzocht om een mondkapje te dragen en anders moest ik de winkel verlaten.  De hele toonzetting en houding van deze vent, draagde er ook nog eens aan bij dat andere schaapjes er mee gingen bemoeien. Ik heb deze stoere beveiliging nog een redelijk voorstel gedaan, namelijk dat hij die kleren zou inwisselen voor mijn geld, dat wou hij niet en een caissière schreeuwde dat ze me ook niet zou helpen als ik geen mondkapje om zou doen! Belachelijke vertoning van medewerkers en het bijdragen van hun aan ophitsing van mondkapjes dragende volk. De stoere vent "vorderde" me ook om uit de winkel te gaan, hij was alleen niet zo stoer om zich te legitimeren, dat wou die niet.

Vervolgens wou ik even een rondje bij de Douglas doen, even wat lekkere geuren ruiken om weer over te gaan op de orde van de dag. Maar nee, daar begon de gekte wederom, word daar aangesproken door een zwaar opgemaakte barbie die een plastic schermpje voor de mond had, deze variant had ik nog niet eerder gezien,  was gewoon  be-lach-elijk! Me hand kon ik er zo va boven of onder tussen stoppen, ze vond het aan de blik te zien nog modieus ook, maar dat even ter zijde. Ik heb toen wederom een discussie gehad met deze pop, maar wel een nette en redelijke in mijn optiek. Vervolgens heeft ze aan de beveiliging gemeld dat ik ruzie liep te maken, wat gewoon een leugen is. Samenvattend, kwam daar ook weer de beveiliging bij. Gelukkig twee dames beveiligers die heel begripvol waren en zich respectvol gedroegen naar me. Kort gebabbeld over deze hele corona gebeuren, ze hadden ook hun bedenkingen over al deze maatregelen. Eindstand was dat ze er voor wouden zorgen dat ik me geld terug zou krijgen bij de C&A. We zijn toen samen terug gelopen naar de C&A en ik kreeg toen netjes het geld terug van deze dames. Terechte compliment voor deze dames, die ze uiteraard ook daar hebben gekregen van me.

Wat een dag, zo kan een dag er tegenwoordig ook uit zien...gelukkig een positieve afsluiting.

Primark, C&A en Douglas voor mij in de ban, ik koop me spullen voortaan wel ergens anders!

Precies dit dus! Heel jammer die negatieve houding, dan wil je iemand helpen en krijg je zo een reactie?
Als het gros vd horeca maar niet zo gaat reageren.
Zoals Mike zei, ze kiezen voor hun eigen faillissement. Sorry dan geen medelijden van mijn kant.

Misschien weet ze gewoon niet dat het eerst nog de 1e kamer moet voor akkoord. Als zij wel de tactiek van burgerfront toepast blikt daaruit alleen maar meer dat rechten geschonden worden. Misschien heeft ze gewoon wat meer uitleg nodig over hoe het stelsel in elkaar zit. Wil ze dan nog niet dan is het idd eigen schuld.

het is wel kort door de bocht om als een ondernemer dan direct maar zo neer te zetten als eigen schuld. Als er iets stressvols is, dan lijkt mij dat de coronashit wel als je nu winkelier of restauranthouder bent. Dat ze niet met het eerst de beste filmpje met gezond tegengeluid daar achteraan gaan lopen is toch logisch? Zoiets moet rijpen. Er moet eerst een andere ondernemer in de straat zijn die dit doet en succesvol de boa eruit gebonjourd heeft.
Wat ik me trouwens afvraag, die boa ondertekend het natuurlijk niet, maar haalt de smeris erbij en die hoeven jouw flutformuliertje ook niet. Als ze hem tekenen hebben ze een probleem, dus ze erkennen hem gewoon niet. En dan?

Super van je reiziger en top van de beveiligers. Stinkparfum zou ik altijd laten staan, maar een winkel waar die 2 werken is toch oke?!

Zoiets moet rijpen? Terwijl je kopje onder dreigt te gaan? Zie ook de uitwisseling op onze Kronakreuners-groep op Telegram. Als we uitsluitend op elkaar zitten te wachten terwijl het al 12 uur is geweest, dan heb je kennelijk nog steeds de LUXE om dat gevoel van urgentie niet te voelen.QAnon heeft gelijk: only at the precipice do people find the will to change, alleen op de rand van de afgrond vinden mensen de wil om te veranderen. Voortaan niet meer zeuren over 'schapen' als je je zelf schaapachtig opstelt!

Mike

Het is zeker jammer dat de horeca niet meer in opstand komt en de andere ondernemers vaak gedwee meegaan in het mondkapje gebruik. Praat regelmatig met ondernemers hierover en een deel is heel naïef en denkt dat het straks wel weer over waait en een ander deel zit in spagaat tussen zelf geen voorstander er van zijn, maar klanten die zelf vragen om die dingen. Maar eigenlijk allemaal zijn ze nogal eenzijdig geïnformeerd en weten ze totaal niet wat hun rechten zijn en denken ze dat de overheid meer macht heeft dan daadwerkelijk het geval is. Daarnaast zijn ze allemaal bang om hun toko te verliezen door een onhandige actie, waardoor klanten hen links laten liggen of gedoe met de overheid. Het is ook lastig te onderscheiden wie nu echt voor die mondkapjes is en wie niet, kwam verschillende mensen tegen die er niet geloven, maar wel zo'n
ding dragen omdat ze bang voor een confrontatie zijn. Dat werkt ook niet echt mee voor het ontwaken. Er zal eerst 1 schaap over de dam moeten zijn, voor er meer volgen. Hoe beter men weet wat je rechten zijn en hoe je die kunt verdedigen, hoe sterker je staat. Dus daar valt nog heel wat werk te verzetten en daar zijn we met een aantal mensen hier in de buurt mee bezig.

Nou Mike, als je opkomen voor ondernemers die hier afgekamd worden omdat ze nog niet in het onbekende leger willen dienen een schaap noemt. Wat is dan iemand die zegt dat we niet de juiste religie hebben voor een bijeenkomst dan?
Op een enkeling na, vindt iedereen het gewoon shit eng op voor zijn rechten op te komen terwijl je mega boetes kan krijgen, in de cel gepleurd kan worden, uitgekotst kan worden door je buren. En als je een zaak hebt, is het nog enger. Als het een priveruimte was van Marijan vond ze het misschien prima en nu denk ze ja, he hallo, straks is de zaak op slot. En dat begrijpen we allemaal, maar waar is het begrip voor de restauranteigenaar?
Ja, er moet wat gebeuren. Maar ik zie hier wel een aantal 1e steen gooiers. En dat is niet netjes en niet opbouwend. Je was toch jaloers op viruswaanzin Mike? Laat dan maar wat verdraagzaamheid en opbouwende kritiek zien. Mieren vangen is azijn is nog nooit iemand gelukt!

Veel mensen waaronder ook ondernemers zijn niet bekend met hoe ons stelsel werkt. Een toelichting daarop kan dus uitkomst bieden dat ze het anders gaan zien. Als de horeca blijft gehoorzamen aan de regels die helemaal geen regels zijn maar adviezen, dan is de kans dat de eerste kamer akkoord gaat met deze adviezen veel groter. En dan is het dus wel wettelijk. Omdat er niemand voor zijn of haar recht is opgekomen. Geen protest is akkoord gaan. Nu is die toolkit er die juridisch dicht gebouwd is. Daar kunnen ze gebruik van maken. En evt voor de bijeenkomst na de verkiezingen van Trump bij Marijan ook. Ik denk dat dat d juiste religie is.

Je vergelijkt appels met peren, naief. Ik respecteer de keuze van Marijan omdat haar man er heel anders in staat dan zij. Om die reden is ze ook eind augustus niet naar Berlijn gegaan, ook al wilde ze zelf wel. Ik heb daar geen oordeel over, iedereen maakt hierin zijn/haar eigen beslissing. Ik ben simpelweg dankbaar voor het beschikbaar stellen van de ruimte.

Ondernemers, met name horeca, die zich al die tijd keurig aan deze absurde regels hebben gehouden, waarvan sommige desondanks boetes hebben gekregen of (tijdelijk) zijn gesloten, en nu een trap na krojgen van dit rariteitenkabinet kun je niet vergelijken met een eenmalige bijeenkomst op vrijwillige basis. Deze ondernemers worden alsmaar meer kopje onder gedrukt en de tijd wanneer je letterlijk niets meer te verliezen hebt komt elke dag dichterbij.

Dan ineens komt daar hulp, via Burgerfront en BOZ. Het enige wat vereist is is moed en vechtlust om je droom niet te laten ontaarden in een nachtmerrie. De kernvraag is: identificeer je je met je onderdrukker en blijf je hangen in je Stockholm-syndroom? Zo ja, dan verdien je de roemloze ondergang van een lafaard. Willem Engel zei laatst in een zoom-uitzending dat dit een vorm van misbruik is waarbij de misbruiker (overheid) onvoorwaardelijke gehoorzaamheid verlangt van haar 'onderdanen' maar zelf zeer voorwaardelijk is in wat ze terug wenst te geven. We kennen ook allemaal de uitdrukking: men krijgt de regering die men verdient. Of de uitspraak van Benjamin Franklin, een van de Amerikaanse Founding Fathers: zij die bereid zijn hun essentiele vrijheden op te geven voor om er wat tijdelijke veiligheid voor terug te krijgen verdienen noch vrijheid noch veiligheid.

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan