Ik kreeg vandaag ineens allemaal berichten binnen op mijn mail...was nog gelinkt aan dit onderwerp en begon natuurlijk mee te lezen.
Het valt mijzelf op dat ik al een tijd geen wazig zicht heb gehad, maar een paniekerig gevoel heb ik nog te snel. Het helpt dat ik nu drie keer per week een yogales volg (bikram yoga)
Nu sinds ruim drie maanden gestopt met roken en geen alcohol gedronken. (behalve tijdens de vakantie in oktober...toen heb ik ook frietjes met mayo en wat rijst en sla gegeten)
Het bloedgroependieet...tja...misschien inderdaad prettig voor mij om een reden te hebben waarom sommige mensen het toch zo goed lijken te doen op al die suikers en groenten...en ik helaas niet! Misschien gewoon jaloers op mensen die wel al die koolhydraten kunnen verteren? (ik heb nu niets meer met het bloedgroependieet overigens)
Samen met het stoppen met roken en de twee vakanties met familie afgelopen najaar vond ik het erg lastig om me aan wapf te houden...en heb af en toe gezondigd met aardappels en basmati rijst en ongeweekte nootjes dus het ligt aan mij.
Het is gewoon erg saai om alleen maar bouillon en vis en vlees te eten...(melkprodukten willen nog steeds niet lukken bij mij-helaas) vooral met verjaardagen...en dalijk is het weer kerst...iedereen verklaart mij inmiddels voor gek met al die in hun ogen rare voedingsgewoonten en in mijn omgeving ben ik de enige die zo probeert te eten...herkennen jullie dit?
Ook kost het veel tijd om twee of drie keer per dag warm eten klaar te maken en is het toch een stuk duurder dan rijst of brood of melk...niet dat ik het er niet voor over heb hoor!
Daarbij durf ik bijna geen bes of geen wortel meer te eten en vraag ik me af of ik dan weer niet te streng wordt?
Want wie van jullie eet er eigenlijk elke dag alleen maar vis en vlees met een weinig kapotgekookte groenten? (ik heb dat de hele zomer volgehouden, maar dacht dat een handje nootjes-amandeltjes-walnoten en af en toe wat gedroogd fruit wel moest kunnen-dus niet!)
Zondigen jullie nooit?
Met een handje nootjes, een stukje chocolade, een glas wijn, wat sla met komkommer, wat fruit?
Dat vind ik wel heel knap hoor...misschien ben ik gewoon niet streng genoeg voor mezelf?
Ik heb wel eindelijk de capsules besteld van green pasture met levertraan en boterolie, wordt door fed-ex bezorgd, misschien helpt dit? Want dat was erg duur...
Op deze manier met eten bezig zijn levert soms ook stress en onzekerheid op voor mij, maar het loslaten is geen optie (darmproblemen).
Ik vond Mike niet bot in dit topic, maar misschien is het voor hem wel moeilijk om geduldig te blijven met al die mensen die zo lopen te stumperen, dat kan ik me ook wel voorstellen trouwens, elke beginneling gaat telkens opnieuw dat hele proces door waar hij zelf al lang mee klaar is...
Ik trek alles zelf eerst in twijfel en moet alles aan den lijve ondervinden...en kaqn wat koppig ijn, maar ik sta wel open voor advies...
Dus hier nog wat aanvullende informatie:
De hele zomer ongeveer drie maanden lang at ik:
haring,makreel, zalm en andere vissen,
lamsvlees, rundvlees, kip, kalkoen, eieren en veel ghee en kokosolie,regelmatig ui en knoflook
af en toe wat honing en olijfolie over hele zachte sla en wat bataat en pompoen, heel af en toe wat wortel of een ander gekookt knolletje en gekookte broccoli,
maar ik viel 4 kilo af en woog 57 kilo bij 1.75.
Tijdens de vakantie veel dorade gegeten, geluierd en wat gezondigd en drie kilo erbij en na de vakantie wat nootjes en basmati rijst en chocola en weer twee kilo erbij tot 62 kilo
Helaas zorgen al die planten voor erg veel gas en gerommel in mijn buik,
dus nu weer terug naar vis, vlees en bouillon-af en toe wat lever...
Maar eten jullie dan nooit eens wat rijst of een banaan of een glas wijn of zoiets?
Hier nog een zijsprongetje:
En weston price die maalde toch tarwemeel voor de ondervoede kinderen?
Ik heb broodbuik ook gelezen, al voor ik bekend was met weston price, dus ik ben geen voorstander van tarwemeel, maar het is wel wat verwarrend allemaal.
En hier eindelijk mijn vraag:
Mijn ayurvedische leraar zei dat je best bvb basmati rijst kunt eten samen met voldoende vet en eiwit...ongeveer 30-40-30...omdat de suikerspiegel dan minder omhoog gaat omdat de koolhydraten en vetten en eiwitten gezamenlijk worden opgenomen...klopt dit?
En wat ik dus ook heel graag wil weten:
Zijn jullie echt allemaal zo streng?