Wazig zicht, paniekerig

Quote:
Het is gewoon erg saai om alleen maar bouillon en vis en vlees te eten...(melkprodukten willen nog steeds niet lukken bij mij-helaas) vooral met verjaardagen...en dalijk is het weer kerst...iedereen verklaart mij inmiddels voor gek met al die in hun ogen rare voedingsgewoonten en in mijn omgeving ben ik de enige die zo probeert te eten...herkennen jullie dit?


Ja. Bijna iedereen hier zal zich daarin kunnen herkennen.

Quote:
Want wie van jullie eet er eigenlijk elke dag alleen maar vis en vlees met een weinig kapotgekookte groenten? (ik heb dat de hele zomer volgehouden, maar dacht dat een handje nootjes-amandeltjes-walnoten en af en toe wat gedroogd fruit wel moest kunnen-dus niet!)

Zondigen jullie nooit?

Met een handje nootjes, een stukje chocolade, een glas wijn, wat sla met komkommer, wat fruit?

Dat vind ik wel heel knap hoor...misschien ben ik gewoon niet streng genoeg voor mezelf?


De basis voor mij bestaat elke dag uit: yoghurt, rauwe melk, slagroom, vlees(soms vis), eieren en roomboter. daarnaast nog sups en kruiden en af en toe groenten bij het avondeten. Ik drink ook wekelijks bio rode wijn. Af en toe sla met komkommer is geen probleem lijkt me en zuur fruit kan je met mate eten(kiwi, citroen).

Quote:
Op deze manier met eten bezig zijn levert soms ook stress en onzekerheid op voor mij, maar het loslaten is geen optie (darmproblemen).

Ik vond Mike niet bot in dit topic, maar misschien is het voor hem wel moeilijk om geduldig te blijven met al die mensen die zo lopen te stumperen, dat kan ik me ook wel voorstellen trouwens, elke beginneling gaat telkens opnieuw dat hele proces door waar hij zelf al lang mee klaar is...

Ik trek alles zelf eerst in twijfel en moet alles aan den lijve ondervinden...en kaqn wat koppig ijn, maar ik sta wel open voor advies...


Inderdaad eerst zelf ondervinden. Het blijft je eigen keus om iets je persoonlijk aan te trekken. Het gaat niet om de manier waarop de informatie geleverd wordt maar de inhoud ervan.

Quote:
Maar eten jullie dan nooit eens wat rijst of een banaan of een glas wijn of zoiets?


Ik eet af en toe wat rijst bij de curry. Bananen eet ik nooit, want dat zijn suikerbommen en qua voedingswaarde brengt het je ook weinig. Zoals ik al zie drink ik wel wekelijks een glaasje bio rode wijn of twee.

Quote:
En wat ik dus ook heel graag wil weten:

Zijn jullie echt allemaal zo streng?


Wat is streng? associeer je dit voedingspatroon met lijden? Als iets dat je per se moet doen? Ik eet zo, niet omdat ik het moet doen, maar omdat ik het wil en het in mijn ogen de gezondste manier van leven is. ik zie mezelf niet als een slachtoffer van mijn levensstijl, dat zie ik juist bij de mensen om me heen. To each his own. Het gaat om verantwoordelijkheid nemen voor jezelf en niet naar excuses zoeken om terug te vallen in oude (voedingspatronen). Als je gelooft in de boodschap van Mike, Weston price en vele anderen dan gaat de rest vanzelf.

Quote:
Knowing is not enough, we must apply - Bruce lee


Brian

 
Bier... wie denkt daar nou aan :D Ik heb ook nog verder gezocht, maar kreeg het niet gevonden! Moest wel aan Mike denken en zijn wijn, maar bier en chocolade, die kreeg ik niet verzonnen!

 
Quote:
En hier eindelijk mijn vraag:

Mijn ayurvedische leraar zei dat je best bvb basmati rijst kunt eten samen met voldoende vet en eiwit...ongeveer 30-40-30...omdat de suikerspiegel dan minder omhoog gaat omdat de koolhydraten en vetten en eiwitten gezamenlijk worden opgenomen...klopt dit?



Ja dit klopt.

Ik heb vandaag b.v. risotto gegeten met stukjes rundernier.

Deze risotto heb ik gemaakt van 50 gram rijst, een uitje , geraspte kaas, rundernierstukjes en heel veel bottenbouilon. Echt perfect, gezond en heel lekker.

Ik drink ook wel eens een glas wijn of eet een aardappel maar ik hou het voor meer dan 95 % bij WAP. Ik heb niet het idee dat ik wat mis.

 
Oke, bedankt voor jullie antwoorden.

Ik zie het niet als een straf, maar kan soms wat streng zijn omdat ik het anders direct weer van mijn lichaam terugkrijg...dat is niet leuk.

Fijn om dat bevestigd te krijgen van je Pike. Dat voelt als een opluchting.

 
'Wat is streng? associeer je dit voedingspatroon met lijden? Als iets dat je per se moet doen? Ik eet zo, niet omdat ik het moet doen, maar omdat ik het wil en het in mijn ogen de gezondste manier van leven is. ik zie mezelf niet als een slachtoffer van mijn levensstijl, dat zie ik juist bij de mensen om me heen. To each his own. Het gaat om verantwoordelijkheid nemen voor jezelf en niet naar excuses zoeken om terug te vallen in oude (voedingspatronen). Als je gelooft in de boodschap van Mike, Weston price en vele anderen dan gaat de rest vanzelf.'

Knowing is not enough, we must apply - Bruce lee

Precies zo zie en leef ik het ook.

En,bruce lee was mijn eerste held!!!Time flies.

ad

 
'Want wie van jullie eet er eigenlijk elke dag alleen maar vis en vlees met een weinig kapotgekookte groenten?'

ik

Zondigen jullie nooit?

Nee,wat is zondigen??

Met een handje nootjes, een stukje chocolade, een glas wijn, wat sla met komkommer, wat fruit?

Oh,nee. Maaaar sla met komkommer=zondigen??? Eerder zelfkwelling.

'Dat vind ik wel heel knap hoor...misschien ben ik gewoon niet streng genoeg voor mezelf?'

Niks streng.

Verzadigd en geen verder verlangen om me 'lekker (?) te voelen met produkten die slecht voor me zijn.

ad

 
Kanne,

Ik heb zelf het idee (zo komt het op mij over) dat je een bevestiging zoekt om te kunnen 'zondigen', zo van: zij doen het ook dus mag het, het is wel goed zo.

Wij eten ook alle dagen vlees met kapot gekookte groente en we vinden het heerlijk.

En afgelopen weekend hebben we een gebakje gedaan op een verjaardag en dan zeggen we aan het einde van de volgende dag: toch maar niet meer doen he. Want we merken het gewoon aan ons lichaam dat er iets in is gegaan dat niet 'voegt'.

Wij zien het ook niet als streng, we eten alle dagen lekker en voelen ons prima gevoed. Wat wil een mens nog meer.

Lia

 
Ja erg he, soms ontkom je er niet aan. Natuurlijk wel hoor, als je zelf beslist niet wil maaaarrrrrrr......

Maar je wordt dan wel weer eventjes met je neus op de welbekende feiten gedrukt.

Lia

 
Dat is nou precies wanneer ik wapf/paleo lastig vind, met verjaardagen en andere sociale dingen. Ik vind het niet moeilijk de verleiding te weerstaan, maar heb gewoon geen zin om elke keer uit te leggen wat ik doe en waarom ik het doe. Mensen denken alkeen maar in dieten en krijg dan commentaar, maar dat heb jij helemaal niet nodig joh. Eh jawel, iedereen heeft dit nodig. Maargoed steeds meer mensen accepteren het dat ik alleen aan water/thee drink en ik eet een keer in de week met vrienden en dan houden ze er rekening mee, dus mag niet klagen! En een aantal doen de voedselzandloper, waar een paar vreemde dingen in staan, maargoed voor het groot deel komt het overeen en is altijd beter dan de adviezen van het voedingscentrum.

 
Ik zeg wel vaker dat ik midden in mijn suikervrije week zit (weten hun veel) dan krijg je meestal geen gezeur maar complimenten vreemd genoeg ha ha. Blijkbaar val je als het een soort dieet volgt niet buiten de sociale boot, maar o wee als je je voeding blijvend verandert.

 
Haha dat is ook wel een goede, vooral bij mensen die je toch niet vaak ziet! Mensen blijven toch aandringen op de een of andere manier. Wat ik ook vaak te horen krijg: je moet ook niet te streng voor jezelf zijn of pas je op dat je niet doorslaat..

 
Ik vergeet altijd een "smoes" te gebruiken. Maar ja, ik sleep dan toch ook overal alles mee naar toe. Aanstaand weekend weer een weekend weg, cursus en slaap bij een kennis van mij. Ik zeg tegen haar, ik ben een makkelijke eter, ik neem zelf alles mee! Zodra ik vertel dat ik dankzij mijn eten vrij ben van galkolieken en mijn galblaas heb kunnen behouden, dan is iedereen er zeer over te spreken, voor mij dan toch. Zelf blijven ze aan de boterham, pasta en alles uit de supermarkt.

 
Ik eet alleen datgene waarvan ik weet(denk te weten)dat het goed voor me is. Wanneer iemand daar moeite mee heeft dan is dat niet mijn probleem. Wanneer iemand of meerdere personen mij alsnog menen te kunnen 'dwingen of verleiden'om troep te eten of drinken dan zie ik dit als respectloos tegenover mij en dat laat ik dan wel weten.

Ik ga geen smoezen gebruiken en zie niet in waarom.Ik verzin toch ook geen smoes wanneer ik een cigaret of andere drugs aangeboden krijg.

Gezeur over mijn eten of over gezonde dieten ben ik snel klaar mee. Ik vraag om uitleg want ik wil natuurlijk altijd wel iets erbij leren. meestal komt men dan niet verder dan wat er in de krant of roddelblad stond.

Niet altijd de gemakkelijkste manier maar wel eerlijk tegenover mijzelf. Op den duur selecteer je zo de mensen die echt in je geinteresseerd zijn.

Nobody said it was easy,but I can live with it.

Veel beter dan dat ik achteraf moet zeggen'dit had ik beter niet kunnen doen'.Of...ik heb ervan geleerd ,dan was het gelukkig maar eenmalig.princiope blijft hetzelfde.

ad

 
Helemaal mee eens, Ad! Zo doe ik het ook ongeveer. Vaak zeg ik dan ook nog dat hetgeen zij eten vergif is ... dan kunnen er leuke dingen gebeuren :wink:

 
ik wilde graag voor de duidelijkheid even zeggen dat ik natuurlijk gewoon repelsteeltje ben/was, maar dat ik liever verderga onder deze naam.

Het komt ten eerste omdat ik een andere browser gebruik en ik mijn wachtwoord was vergeten, het lukte niet om die op te vragen (mijn fout) want de computer herkende de gebruikersnaam niet.

Vervolgens heb ik een nieuw account aangemaakt met een andere naam en toen ontdekte ik dat ik via mijn oude browser toch weer onder repelsteeltje kon inloggen want de computer had het wachtwoord onthouden.

En ten tweede ga ik dus liever verder onder deze naam omdat ik die zelf gekozen heb en ook niet meer achter alles sta wat ik heb gezegd als zijnde repelsteeltje.

Het voelt als volwassen worden, bij deze en dus niet om iemand te foppen!

Ik moest natuurlijk nog wel even lachen:

niemand weet dat ik repelsteeltje heet...wel toepasselijk!

Maar ik had het hele bericht gewoon oprecht als mezelf geschreven en heb dus nog steeds moeite met het durven drinken van melk omdat ik bang ben om weer depressief te worden.

Verder vind ik het erg moeilijk om zonder melkprodukten genoeg variatie aan te brengen.

Toen ik nog kwark en kaas at was dat geen probleem...

Lost kefir echt dit probleem op?

Wordt de caseine dan echt voorverteerd?...want dan zou ik het wel eens kunnen proberen,

ik vind het serieus heel eng...want ik wil mij absoluut niet meer zo rot voelen,

wat raden jullie aan?

 
@ Kanne

Hier een herkenbaar verhaal met betrekking tot de overgevoeligheid voor melk. Veel kans dat de melk de werking van je darm nadelig beïnvloedt waardoor je schildklierwerking niet optimaal was en je af en toe wat down ging voelen.

Volgens mij duiden je droge handen nog op problemen met niet volledig opgeloste problemen met de schildklierwerking. Uit je ander topic leid ik af dat je hieraan werkt door de inname van jodiumrijke voeding.

Zelf heb ik mijn darmwerking goed gekregen door een reinigingskuur met chlorella en het elimineren van alle producten op basis van rauwe koemelk. Wij kunnen hier wel op rechtsdraaiende standyoghurt, karnemelk en geitenmelk. Misschien dat dit ook een oplossing voor je is.

Met betrekking tot inname van kefir klopt het dat het enkel bij een lichte vorm van lactose intolerantie geschikt is.

 
Hoi Vivianne,

ik eet nu al ruim vier maanden niets meer met melk (helaas want ik mis de kaas).

De nootjes waren echt funest...wilden echt niet verteren.

Fruit eet ik ook niet meer, behalve wat citroensap door de eidooiers.

De enige groenten zijn ui en knoflook en gefermenteerd wortel en bietensap.

Verder veel kokosolie en ghee en vlees en vis en af en toe lever...

Thee drink ik nu vooral van brandnetel en pepermunt,(daar zit toch ook chlorofyl in?)

Bouillon van kip met prei en wortel geeft al een hoop gerommel en gas (ik denk door de wortel en prei)

Komt erop neer:

alles wat dierlijk is verteert goed en alles wat plantaardig is verteert moeilijk...

Kelptabletjes heb ik nog een half potje van staan, die zijn toch ook goed voor de schildklier?

En zou je ook teveel zout kunnen eten, want ik houd wel erg veel van zout...(ik gebruik altijd keltisch zeezout)

 
Als je teveel zout eet krijg je dorst. Kelp is ook een bron van chlorofyl, ik denk dat je met de thee niet veel binnen krijgt, dat is weer goed voor andere zaken. Verdraag je ook geen gefermenteerde groenten, zure augurken ofzo?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.143
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan