Welke probiotica

Ja, glutamine ga ik waarschijnlijk wel weer innemen idd. En de thrive dan misschien na de probiotica die ik nu heb gekocht. Eerst proberen die darmwand dicht en gezond te krijgen.
 
Eentje van winbiotic, die is speciaal voor na een ab kuur. Winclove is de leverancier, voor zover ik het heb begrepen, van bacteriestammen aan grotere merken zoals Orthica. Diverse artsen en therapeuten werken met dit merk, niet dat dat alles zegt hoor....
 
Wat een goede posts en tips Binc. Ik vermoed bij mijzelf ook iets van een lekkende darm :-( in ieder geval herken ik jouw klachtenpatroon (in mijn draadje kun je in de laatste posts zien dat ik momenteel wat moe en lusteloos ben).

Ikzelf wil ook denk ik de prescript gaan bestellen (had ik nog niet gedaan). En de L glutamine.
Ik heb al de betaine HCL van Solgar. De groene great lakes neem ik al jaren.

Ik weet dat je er niet van houdt als ik teveel vragen stel over welke merken jij gebruikt...maar welke L-Glutamine heb jij Binc?

Dan is er ook nog GLUCOSAMINE. Maar die hoeft dan niet denk ik.

Momenteel heb ik wel een andere probiotica, namelijk deze https://www.mupload.nl/img/ehedrqt.jpg (neem hem niet elke dag) maar die is dus niet goed genoeg begrijp ik?
 
@ celtic

Wat ben jij nu werkelijk aan het doen?

Mij is totaal niet duidelijk waar je nu begint of in hemelsnaam aan het doen bent. En het is ook niet meer te volgen.
Daarbij, waarom aap je alles na van mij? Mijn klachten komen totaal niet overeen met de klachten die jij hier schrijft.
Ik heb namelijk nooit last gehad van vermoeidheid of niet op kunnen staan of lusteloosheid.
Eerder tegenovergestelde van niet stil kunnen zitten in combi met slapeloosheid.

Wat voor de 1 werkt hoeft voor de ander niet te werken.
 
Ik vermoed een lekkende darm, dus daarom vroeg ik naar het merk L-glutamine. Ik heb nu Bonusan.

Ik koop ook de supplementen die jij me destijds aanraadde. Prescript assist heb ik besteld.Dat ben ik aan het doen.

 
ps je beantwoordde niet mijn vraag welke L-glutamine je gebruikt, wat ik niet erg vind. Zoals je hierboven kunt lezen is het inmiddels gelukt. En ik ben ook blij dat ik zelf gewoon veel uitzoek nu, en veel lees op het forum, wat mij ook veel oplevert. Dat is iets waarin jij mij juist stimuleerde, Binc, dus is toch juist goed. :) Minder vragen meer zelfredzaamheid. En als iets niet bevalt nou dan laat ik het toch weer weg.

Maar ik wil wel even zeggen dat ik de manier waarop je mij antwoordt, "Wat je in hemelsnaam aan het doen bent", niet echt heeeel respectvol vind. Maar, misschien is dat gewoon jouw manier van schrijven (of zit je soms aan de adrenal??) ;) ;). Dat kan natuurlijk. Is verder prima.

Ik weet zelf heel goed wat ik aan het doen ben. Ik ben iets aan het nemen voor mijn darm, omdat ik vermoed dat die lekt en de L-glutamine heb jij mij ZELF aangeraden en ik merk dat het WERKT.
De probiotica die ik had is te zwak daarom wacht ik op de prescript assist.

Echt, het gaat goed!

En ik wil je nogmaals zeggen dat ik HARTSTIKKE blij ben met jouw tips van de afgelopen zomer, toen het zo slecht ging.

Ik ga nu even eten.
 
Eens even zien.

Ik lees oa:

Brainfrog
Weg glijden
Bijna het loodje gelegd op dezelfde dag dat het fantastisch met je ging.
Selenium tekort
Lekke darm
Kwik
Ijzer tekort

Nou wellicht ben ik nog iets vergeten tussen al die dingen door.
Hier is niet wijs uit te worden.

Bovendien hoef ik niet elk merk van een product 100 keer kenbaar te maken. Ik ben niet je personal assistent. De keren dat in producten aan anderen kenbaar maakte deed ik uit enthousiasme naar anderen toe. Maar jij vraagt continue. Met mij en Mike in de hoofdrol.

Vind het vervelend om te zeggen celtic, maar ik word er een beetje moe van. Je bent zelf heel goed op de hoogte van foute stofjes vanwege je analyserend vermogen. Wrs zelfs Beter dan ik dat ben. Enige vraag die ik heb, eet je nog wel tussen al die pillen door? Of zijn alle pillen vervanging voor je voeding? Want je hebt totaal geen realistisch beeld over wat je aan het doen bent!
 
Misschien is mijn antwoord ook goed -:) Glutamine poeder van bonusan is prima volgens mij ( mij ook aangeraden door therapeut ).
Glucosamine is een totaal ander product, wordt voorgeschreven ivm artrose.

Welke probiotica precies goed voor je is, is best moelijk te zeggen. Door wat leeswerk de afgelopen week ben ik er iets wijzer over geworden. Maar het is allemaal best ingewikkeld. Zo moeten idd eerst je darmen "dicht" zijn, anders verdwijnt de probiotica in je bloed. Daarnaast zijn er nog tig merken en ligt het er ook aan waarom je de probiotica wilt innemen welke het beste bij je past. Zo heb je bepaalde bacteriestammen speciaal voor na ab, speciaal voor constipatie of juist diarree etc etc.
 
Probiotica helpen juist de lekkende darm te helen. Bijgaand nog wat info over de prescript die dus ook helpt bij lekkende darm en na AB. Dan heb ik het dus over het oude label.
Ik heb ook geprobeerd Thrive op te zoeken maar kon daar niet zo gauw iets over vinden.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16117982/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17692729

https://www.enviromedica.com/leaky-gut-probiotics

https://volzicht.nl/help-je-lekkende-darmen-genezen/

https://www.ahealthylife.nl/bestaat-het-lekkende-darmsyndroom-echt-een-onbevooroordeelde-blik/

Zelf denk ik dat een lekkende darm een symptoom is van een oorzaak elders in het lichaam.
 
Hoeft niet in 1 keer af hoor ?
Eind van de week is vroeg genoeg ?
Het helpt je misschien om het een beetje beter te kunnen begrijpen. Als jij zo moeilijk bepaalde voeding kan verdragen dan je hele spijsvertering aan pakken. Wellicht is je maagomgeving te basisch.

Aparte bacteriën bij diarree of obstipatie. Ik weet niet of ik dat moet geloven hoor. Het lijkt mij een totaal plaatje. Bovendien kan het ook nog te maken hebben met je galwegen.

 
ik denk bij mezelf ook aan een lekkende darm dus.


kwikbelasting --> ZOU KUNNEN
Ijzertekort--> is een hele tijd geleden vastgesteld bij h.a. maar hoeft nu niet. IJzersupplement staat in de kast maar neem ik nu niet in. Dus dat vergeet ik even.

Lekkende darm---> weet ik bijna zeker. Neem L-glutamine en heb ook de prescript besteld hij is morgen in huis. Hierbij neem ik de betaine HCL.

Ik eet wel ja.
 
Mij is totaal niet duidelijk waar je nu begint of in hemelsnaam aan het doen bent.
Want je hebt totaal geen realistisch beeld over wat je aan het doen bent!

Ik word hetero. :p
 
Binc, inmiddels al weer wat meer gelezen. Ook over gelatine. Is goed voor lekkende darm ( en tig andere dingen ), maar ik lees dan ook weer dat sommigen mensen gelatine niet goed verdragen ivm vrij komen van histamine door de gelatine. Zucht
Gelatine zou wel beter zijn als "alleen" glutamine slikken omdat gelatine meer aminozuren bevat en glutamine maar eentje.
 
Zonne,

Histamine is een tekort aan maagzuur. Probeer om niet teveel aan te trekken wat je leest. Die mensen denken in problemen van voeding. Niet in waar de oorzaak ligt.
Ik denk dat gelatine wel goed is. En dan de oranje bus van great lakes welke specifieker voor de darmen is dan de groene. Probeer er eens een pudding van te maken of gummies. Recepten staan volop op internet.
Je neemt toch ook bottenbouillon? Of niet?

De glutamine kan erbij helpen. Bij mij gaf het veel ontspanning. Onlangs heb ik het weer toegevoegd maar nu stop ik toch even mee. En wel om de reden dat ik doodmoe ben de laatste week sinds ik het neem.
Ik slaap er heel goed op. Maar iets te goed. Ik kan niet op staan sinds vorige week. Eerder kwam ik uitgerust om half 7 of me bed uit. Nu steeds pas rond 9 uur en voel mezelf dan niet fit. Dus even stapje terug voor mij daarmee. Aangezien ik vorige week ook begonnen ben met werken kan ik dat ff niet hebben.
 
Dus in principe zou je dan eerst wat aan je maagzuur moeten doen, voordat je begint aan glutamine of gelatine begrijp ik ?
 
Edit: nog even de link van Kresser nagelezen. De eerste alinea is idd positief, dan begint het verhaal over de veranderde formule.
Ik heb net de prescript besteld :(
 
Ik deed het allemaal tegelijk. Daarom nam ik op een gegeven moment ook de enzymen van now. Daar zit wat meer in dan alleen betaine hcl.
Je kunt de betaine hcl nemen tijdens een maaltijd met eiwitten. Zoals vlees etc.

Ik nam

Glutamine
Prescript assist
Vitamine c hoog gedoseerd.
Enzymen van now
Gelatine/bottenbouillon.

En al mijn voeding VLOEIBAAR!

Kefir kon ik in begin ook niet verdragen. Rauwe melk wel. Eieren heb ik 10 jaar niet kunnen verdragen. Totdat ik merkte dat dat wel ging met veel vet en de enzymen van now. Maar alleen ei ging niet.

Daarna heb ik nog wel andere dingen gebruikt zoals glandulars. En vasten op rauwe melk en bouillon.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.156
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan