Welke probiotica

Dus je kunt meteen beginnen met gelatine. Gaps is ook gericht op het helen van de darm. En gaps is veel bottenbouillon. En bottenbouillon is gelatine.
 
En al je eten helemaal gaar koken. Geen rauwe groente. Vet en zacht vlees eten. Mijn favoriet zijn stoofpotten. Van lamsvlees. Ook van rund maar lam vind ik lekkerder. En vis. Mijn favoriet is zeewolf.

Kan voor jou anders zijn natuurlijk.
 
Hmmm ik ben niet zo van veel supplementen tegelijk innemen. Ik zal er eens over nadenken.

Celticmyst, misschien dan even navragen of ze nog de oude formule hebben of je een pot sturen met de nieuwe formule !
 
Ik kom ook net even binnenvallen in deze topic?
@binc: met jouw eens dat lekkende darm inderdaad een andere oorzaak kent elders in het lichaam. Zo denk ik er ook over maar de meeste therapeuten waar ik ben geweest in de afgelopen jaren hadden wat darmen betreft echt een tunnelvisie. Bijna al die therapeuten vonden de waarheid in: de darm is DE oorzaak van bijna alle chronische ziekten en met name Candida. Misschien leren ze dat tijdens hun studie ofzo.

Ik heb zelf veel enzymen,probiotica(ook o.a prescript assist) en darmdieeten gevolgd maar inmiddels weet ik bijna zeker dat de oorzaak totaal ergens anders ligt. Bij mij de darmen aanpakken is puur symptoombestrijding.

@zonne: dat verklaard misschien waarom ik de afgelopen jaren nog meer last had van hooikoorts? De gelatine dus?
 
Sampjes, ja ik begreep dat gelatine idd voor meer histamine kan zorgen.

Wat is volgens jou dan wel een mogelijke oorzaak voor de lekkende darm bij jou ? Bedoel je dan b.v. te weinig maagzuur of stress bijvoorbeeld ? Want dan heeft waarschijnlijk het aanpakken van de lekkende darm geen zin, omdat de oorzaak ervan niet weg is. Zo bedoel je het toch ?
 
Daar kan ik mezelf ook helemaal in vinden sampjes. Ik heb ook altijd geloofd dat de oorzaak in de darmen zit. Daarom heb ik mezelf ook veel te lang gefocust destijds op alleen de dikke darm. Heb je nu nog steeds last van hooikoorts sampjes?

Zonne,

Je zegt dat je niet graag veel supplementen neemt. Ik vind dit echt niet veel.

Vitamine c is ter ondersteuning van de bijnieren. De bijnieren hebben een relatie met histamine.
Maar ook een tekort aan maagzuur en bijnieren hebben een relatie met elkaar. Net zoals de bijnieren een relatie hebben met de schildklier die ook weer verantwoordelijk is voor je stofwisseling. Daar kan ook de oorzaak van de lekke darm vandaan komen. Ik denk dat de basis bij jou is de bijnieren. Bij voldoende maagzuur kan de schildklier ook beter zijn werk doen.
De enzymen helpen je eten beter te verteren. Enzymen nemen bij te weinig maagzuur werkt niet. De probiotica helpt om het milieu in darmen te herstellen. De gelatine heelt je maag en darm slijmvlies.

Ik weet niet waarvoor je de ab hebt gekregen. Maar ik zou liever meer supplementen nemen in combi met goeie vette voeding. Daarna kan je heus wel met minder.

 
En ik was de levertraan nog vergeten. Die gaat er ook nog in 3 keer daags.
 
"Dus je kunt meteen beginnen met gelatine. Gaps is ook gericht op het helen van de darm. En gaps is veel bottenbouillon. En bottenbouillon is gelatine."

Is het echt zo dat die Green Lakes Gelatine iets doet voor je darmen? Is de werking redelijk te vergelijken met bottenbouillon als we het over helen hebben? Of is dat echt te kort door de bocht?
 
Vanuit mijn eigen ervaring, ja.
De gelatine van great lakes deed idd veel bij mij. Oranje bus. Maar bottenbouillon ook. Die laatste is alleen wat lastiger mee nemen. Ik maakte vaak pannacotta met de gelatine. Gisteravond las ik nog over 2 andere soorten gelatine die sterker zouden zijn. Weet niet meer waar. Zal eens zoeken of ik dat nog kan vinden.
 
Over gelatine poeder heb ik al vaker gehoord maar durf het niet te nemen omdat ik denk dat het niet van grasgevoerde gezonde botten wordt gemaakt. Als ik google op - hoe wordt gelatinepoeder gemaakt" zie ik staan dat het van huiden enz. wordt gemaakt. Dus kunnen de producenten op die manier nog iets fabriceren van de resten van dieren.
 
De gelatine van great lakes is wel van gras gevoerde dieren.
Waarom zou je het dan niet willen nemen? Omdat het niet alleen van botten is gemaakt?
 
Hierboven wordt ook gesproken over Glutamine. Ik neem er 1 per dag maar.
Zojuist een heel verhaal gelezen van arts van As, Google Glutamine en darmen). Interessant.
Kan zijn dat er tekorten Glutamine zijn waar de darmen niet blij van worden.
Geen arts die mij ooit heeft aanbevolen dit te nemen. Zoals gewoonlijk alles zelf uitzoeken.
 
Nog over soil based probiotica :
Even though soil probiotics serve as natural inoculation when ingested, this does not make them appropriate strains for probiotic supplements. Now that our gut microbiomes are less familiar with SBOs (due to a decrease in exposure), and most of our gut microbiomes are compromised, they can compete with our resident gut flora rather than complement them. In some instances, SBOs can become pathogenic, and this scenario is more likely when an individual has dysbiosis or a microbial imbalance. One of the primary reasons to supplement with probiotics is to counteract the devastation that environmental toxins, the overuse of antibiotics, and modern dietary choices have wrought on one’s gut flora balance. With that understanding, it may seem logical to supplement with SBOs since we no longer ingest them regularly, but this line of logic is a major cause of disagreement among leading experts.

Komt uit dit artikel : https://www.hyperbiotics.com/blogs/...-with-soil-based-organisms-sbos-as-probiotics
Wellicht dus minder goed voor mensen met dysbiose in de darmen.
 
Dysbiose is sowieso onbalans in de darm.

Zie onderstaand. Komt van de site voeding is gezondheid. Gerelateerd aan bijnieruitputting en tekort aan maagzuur. Dit is ook de reden waarom ik niet geloof dat de darmen de oorzaak zijn van darmproblemen. Eerder heeft dit te maken met de bijnieren en de schildklier, met als gevolg een ongunstig milieu voor de darmflora.

De bijnieren en candida

Door bijnieruitputting vertraagt de schildklier, waardoor je spijsvertering vertraagt. Je darmflora raken hierdoor uit balans, iets wat dysbiose wordt genoemd. Een tekort aan maagzuur levert een ongunstige omgeving op voor positieve darmbacteriën als de acidofilus en bifidum en een zeer gunstige omgeving voor de gistbacterie candida albicans, die zich kan ontpoppen tot een schimmel. Dit is eveneens logisch vanuit het perspectief van je lichaam. Candida wordt vaak als een boosdoener gezien die de oorlog verklaard moet worden, maar daarbij wordt over het hoofd gezien dat als het niet aan candida en andere opruimers van moeder natuur had gelegen je er nog veel erger aan toe zou zijn. Je voedsel zou namelijk niet of onvoldoende verteerd worden en het zijn deze micro-organismes die door middel van rottingsprocessen alsnog voor de vertering zorgen.

Dat dergelijke rottingsprocessen brandend maagzuur, een opgeblazen gevoel, verstopping, gasvorming (winden, boeren) en stinkende ontlasting veroorzaken is voor ons heel vervelend maar het zou ons juist aan het denken moeten zetten over onze slechte gewoontes. Dit opruimwerk met behulp van micro-organismes is een backup-mechanisme van onze spijsvertering. We moeten de schuld niet bij een darmschimmel leggen, maar bij onszelf. Het is rommel en gifstoffen waardoor ze aangetrokken worden, dus we moeten geen rommel en gifstoffen tot ons nemen. Daarnaast moeten we onze spijsvertering verbeteren zodat we werkelijk goede voeding ook werkelijk goed kunnen verteren. We hebben hiervoor gezonde bijnieren nodig en een schildklier die een optimale lichaamstemperatuur en een optimale stofwisselingssnelheid kan genereren.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.147
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan