Weston Price Congres

Dit is de eerste keer dat we dit organiseren en we weten nu al een aantal punten die we anders en beter moeten doen. Weston Price vond de volgende generatie(s) zeer belangrijk en dus moeten we hier m.i. vanaf volgend jaar rekening mee houden. Nu is hier helaas niet in voorzien, dus het spijt me dat we jouw zoontje niet meer kunnen bieden. A.s. dinsdag komen we bij elkaar en gaan we beslissen wat we met moeders (of vaders) met kinderen moeten. WAPF-kinderen horen inderdaad niet te janken en te jengelen, maar hoeveel kinderen voldoen daadwerkelijk aan dit criterium? Het kan zeer storend uitwerken als ze dit wel doen en dan wordt het voor iedereen een lange dag!

Mike

WAPF-kinderen horen inderdaad niet te janken en te jengelen,

Van 9:30 tot 18h stil zijn is geen kindergedrag wat voor voeding je ook geeft. Als ik mijn kinderen mee zou nemen ben ik redelijk zeker dat ze niet gaan "janken en jengelen" maar eerder liedjes zingen, praten, als mijn zoon ergens stil moet zijn gaat hij altijd heel hard fluisterend zeggen "ja maar ik wil iets zeggen", hij zou ook willen weten waar de sprekers het over hebben. Dat soort dingen kun je van kleine kinderen verwachten en dan hebben ze nog goeie zin ;-) Het is begot voor volwassenen al een hele zit.

Dan snap je waarom we met deze kwestie in onze maag zitten. Het is een lange, maar zeer informatieve dag. Voor volwassenen!

Mike

Ik zou het jammer vinden als mensen niet kunnen komen omdat ze geen oppas kunnen vinden maar zelf zou ik er nooit aan beginnen, en ik heb hele leuke redelijke wapfkindjes die heel erg voor rede vatbaar zijn. We hebben er laatst 3 uur mee in een druk restaurant gezeten, geen centje pijn, maar aan een lezing hebben ze niks. Ik vind niet dat je mensen kunt verbieden hun kinderen mee te nemen. Ik vind dat eigenlijk niet kunnen, ik word zelf opstandig als iemand mij verbiedt mijn kinderen mee te nemen, ik vind dat dat mijn eigen verantwoordelijkheid is. Als iemand denkt dat ie zijn kinderen stil kan houden mogen ze het van mij proberen. Als er lawaai is en je staat zelf niet op vind ik wel dat de organisatie je mag vragen naar buiten te gaan.

Ik ben het met Iklustvet eens. Ik heb zelf geen kinderen maar vind ze hartstikke leuk, ik kan er uren naar kijken en luisteren. Maar op zo'n dag is dat niet de bedoeling, dan heb je al je aandacht nodig om naar de sprekers te luisteren, zeker als het in het Engels is. Dan is elk hardop gefluister, hoe schattig ook, erg afleidend. Dus als ze de hele dag doodstil kunnen zijn, prima, maar zodra ze druk worden (wat na een paar uur heel normaal is voor kinderen), dan moeten ze mijns inziens de zaal uit, met of zonder vader/moeder.

Ik kom trouwens vanuit Beverwijk met de auto. Dus als iemand met me mee wil rijden laat dan even weten. Dan kijken we wat we kunnen organiseren.

iklustvet, hahahaha... ja dat gefluister enzo herken ik wel :P... tuurlijk kan geen 1 kind de hele dag stil zijn... dat ontken ik ook zeker niet bij mijn zoontje ;)

Ik neem aan dat het niet de hele dag doodse stilte is, en tijdens de lunch zal er uiteraard gepraat mogen worden..
Tijdens de momenten dat het absolute stilte MOET zijn, heb ik een tablet mee, met een aantal films, waaronder de film van Dora, wat 1,5 uur duurt..
Ik kan hem daarbij heel goed uitleggen dat hij tijdens deze film stil moet zijn..Hooguit wat hij dan zal vragen is of hij naar de wc mag als hij toevallig moet..
Maar verder durf ik er echt m'n handen voor in het vuur te steken dat hij stil zijn filmpje kan kijken..
en, om het voor hem ook een beetje een feestje te maken, neem ik (als grote uitzondering) suikervrije lollies mee van de natuurwinkel...dat maakt het voor hem ook bijzonder ;-)

en zelf had ik al in gedachten om tijdens Dave Wetzel, producent van Blue Ice levertraan en boterolie, even met mn zoontje naar buiten te gaan.. Mijn engels is zelf ook niet goed, dus veel zal ik daar toch niet van kunnen volgen ;-)

Nu zullen jullie misschien wel denken, dan mis je dus een deel, jeetje wat een gedoe, blijf lekker thuis en kom volgend jaar..

Maar mijn motto is: waar een wil is, is een weg, misschien een beetje een omweg, maar ik zou deze dag niet willen missen.

en een mooie quote die ik laatst las:

"Je kunt elk doel bereiken in je leven als je de moed het over je doel te dromen, intelligent genoeg bent om een realistisch plan te maken en de wil hebt dat plan tot een goed einde te brengen."

Mike, verder is het aan jullie, en ik wacht het rustig af.

Over de 165 deelnemers lees ik op facebook :D Super dat dit eerste congres in ieder geval geen financiële strop is voor de organisatie. En ik verwacht dat de dag zelf voor iedereen een groot succes zal zijn!

167 om precies te zijn. Met 175 zijn we uit de kosten. We hopen op 200, dan hebben we alvast een potje voor volgend jaar!

Mike

Bijna 190 deelnemers laat Jacob op fb weten. Dus.... De organisatie is uit de kosten, potje voor volgend jaar kan aangemaakt worden en die 200 die wordt makkelijk gehaald! Het kwam wat langzaam op gang, maar dat heeft zich gelukkig helemaal recht getrokken!

Dat is ook vaak bij lezingen die wij voor Mike organiseren, de meeste boekingen komen in de laatste weken, dus jullie gaan vast dik over de 200 heen.

Lia

188 aanmeldingen! Jacob mailt mij het volgende:

Iedereen die betaald heeft heeft inmiddels een mail gehad met bevestiging betaling.

Daarin staat ook dat ze deze mail even moeten printen en mee moeten nemen op 1 februari, er wordt dus geen afzonderlijk ticket gestuurd.

Mike

Zojuist terug van de laatste vergadering voor The Big Day. Terwijl we aan het vergaderen waren, kwamen er alweer aanmeldingen binnen! Voor wie nog twijfelt, ik raad je aan snel de knoop door te hakken. We hebben besloten tot een maximum van 220 betalende bezoekers. Dat zijn nog maar een stuk of 30 kaartjes, dus wees er snel bij, want ik weet zeker dat we nog voor 1 februari compleet zijn uitverkocht!

Mike

Klopt, maar dan moeten we mensen bovenin het balkon zetten. We hebben ervoor gekozen om uitsluitend het vloergedeelte te vullen.

Mike

Dat is onze gedachte ook. We kunnen die zaal wel vol willen stouwen, maar daar wordt het voor het publiek niet prettiger door.

Mike

Bevinden zich onder de forumleden en/of stille meelezers ook mensen die in staat zijn om professionele audio- en/of video-opnames te maken? Wij willen de dag graag vastleggen op een zo profi mogelijke manier en kennen niemand in onze persoonlijke kring die dit kan of wil doen. Laat het me weten via westonprice.nl@gmail.com. Geld kunnen we je niet bieden, wel vrije toegang tot het evenement. En eeuwige roem natuurlijk. :wink:

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan