Goh zeg, ik dacht dat dit topic al wel zou overstromen van alle enthousiaste congres-gangers :?
Of zit iedereen daar nog na te praten? :wink:
Nou, laat ik dan maar (als vervolg op m'n eerdere post vanuit Antropia) van wal steken dat ik het een groot succes vind geworden. Eigenlijk vind ik dat er veel te weinig onderwerpen zijn behandeld, maar ik had de onderwerpen die behandeld zijn ook niet ingekort willen hebben, en de dag was al lang natuurlijk.......dus er zit niets anders op dan snel weer een WP-congres plannen, volgens mij zijn er nog onderwerpen voor vele jaren, kijk alleen maar eens naar de veelheid van onderwerpen op dit forum.
Ik zat op de eerste rij niet zo ver van Mike vandaan en keek af en toe stiekem even naar hem, en ik vond het zo leuk om te zien hoe hij daar de hele dag vreselijk zat te genieten
Professor Frits Muskiet beet de spits af, vijf kwartier lang, en ik had wel de hele dag naar die man kunnen en willen luisteren, wat kan die goed en interessant vertellen en wat praatte hij alles moeiteloos aan elkaar vast met een heerlijke droge humor :wink:
Hoewel ik dacht dat ik al veel over gezonde voeding en levenswijzen wist vielen er toch nog een heleboel kwartjes op hun plaats :wink:
Sally Fallon Morell is een vriendelijke Amerikaanse met pretoogjes die heel goed kan vertellen over Weston Price. Ik heb het boek van Weston Price in mijn kast staan maar moet tot mijn schande opbiechten dat ik het nog niet heb gelezen. Volgens mij heeft Sally echter al verteld wat er in het boek staat, dus dat bespaart me weer een hoop tijd.
Ook Sally heeft heel veel voor me duidelijk gemaakt. Ik denk dat vooral vrouwen (maar ook hun mannen) met een kinderwens haar verhaal moeten horen en kennen, inclusief de bijbehorende foto's, als je dan nog doof blijft voor wat echte voeding is en hoe belangrijk dat is voor je kind, ook in en zelfs voor de embryonale fase, dan ben je een kind volgens mij niet waard :evil:
Na Sally stond er een film op het programma: "Spiegels van de natuur". De titel klonk niet echt opwindend en mijn verwachtingen waren vrij laag gespannen. Maar wow wat een geweldige film was dat! Het applaus na afloop was misschien nog wel langer dan dat voor Sally. Het ging over holistisch boeren, een melkveebedrijf zonder antibiotica. En het was allemaal zo bijzonder en puur in beeld gebracht, je gaat gewoon van die koeien, kalfjes en de boer houden. Maar ik kan dat verder moeilijk uitleggen, je moet het gezien hebben. Dus wie er vandaag niet bij was en de kans nog eens krijgt die film te zien......doen!
Als laatste onderwerp was daar David Wetzel van Blue Iced Fermentated Codliver. Hij zette een hele rits potjes van zijn producten op het podium en iedereen die een vraag stelde mocht gratis een potje komen pakken. En uiteraard waren er toen een heleboel vragen (Nederlanders hè? :wink: ). Maar ik vond het daardoor wel een beetje rommelig en zijn verhaal niet goed uit de verf komen. Want tekens als hij zijn verhaal weer vervolgde kwam er weer een vraag. Hij heeft maar een gedeelte verteld van wat hij ons wilde meegeven. Daarnaast vond ik zijn Engels lang niet zo goed te volgen als dat van Sally, dus ik had hier eigenlijk meer van verwacht, jammer want het is zo'n mooi product, ik had in de pauze ook een potje gekocht (nee, ik heb geen vraag gesteld, geneer me dan toch een beetje want dan denkt iedereen dat ik het erom doe, denk ik dan
)
En dan het eten natuurlijk. Er was niets teveel beloofd, bij elke thee-/koffiepauze waren verantwoorde hapjes, er stonden stands van leveranciers en je kon kaas proeven, rauwe yoghurt, kwark, kefir, heerlijk allemaal. De lunch was overweldigend. Hij was in buffetvorm en er was verrukkelijke soep (met levertraan, maar dat proefde je niet), stoofschotel van bio-stier, heerlijke salades, verantwoord knapperig bruin brood, rauwemelkse boter, allerlei kazen, paté, een soort van zeewier, en ik weet al niet meer. Echt heerlijk, en ik heb alles gegeten zonder me te hoeven afvragen of er misschien iets in zou zitten wat ik niet wil eten.
Na het congres kreeg je een drankje en er waren weer heerlijke stukjes worst, kaas en dadels. De dadels heb ik niet genomen want volgens mij zijn dat toch suikerbommen? En het drankje heb ik ook maar laten staan want ik moest nog rijden (en vruchtensappen drink ik sowieso niet).
De aangekochte buit bestaat dus uit de cod liver oil (gel) met chocoladesmaak ( :wink: ), twee flessen kefir, een stuk rauwemelkse kaas en twee boeken (over supplementen en over het voorkomen van kanker)
Ik kijk terug op een zeer geslaagde dag en wil Mike en de anderen van de organisatie heel hartelijk danken voor al hun enthousiasme en inspanningen. Ik wilde nog afscheid nemen van je Mike maar ik kon je zo gauw niet vinden.
Mijn doel was om nóg geïnspireerder te raken over gezonde voeding en gezond leven, en dat is zeker gelukt. Net mijn moeder aan de telefoon gehad, en die weet inmiddels tot in detail wat ik vandaag allemaal heb gehoord
Oh ja, leuk om een aantal mede-forumleden te hebben ontmoet! Wie er niet bij was.......volgende keer echt doen!