Weston Price Congres

Ook wij hebben een geweldige dag gehad. Ik zou niet kunnen kiezen wat ik het mooiste, beste, grappigste of lekkerste :D van de dag vond.
wat helemaal mijn dag maakte is dat ik mijn vragen m.b.t. kaas maken allemaal uitgebreid beantwoord kreeg door mr. remeker himself :lol: echt zo tof als iemand zo open is over het produktieproces en ook tips erover geeft.
Dat hij daarnaast zoveel interesse toonde voor onze toekomstplannen en als spijker op de kop Sally erbij kwam en er op inhaakte en ook nog doorvroeg.......
Wat is die Olde Remeker kaas trouwens lekker zeg!!

Ik vond het erg leuk om Alexandra te ontmoeten, zonder haar geen knorretje in onze vriezer! De kilo's reuzel zijn helaas allemaal al op.....

De yoghurt, kefir en hangop van beide zijn al bijna op. Wel wat yoghurt overhouden om zelf mee verder te brouwen natuurlijk. Betere basis kan ik niet vinden.
De eieren heb ik vergeleken met onze eigen eieren en ik vond het eigeel wel heel erg bleek. Ik had geraagd naar het voer dat de dames voorgeschoteld krijgen, jammer genoeg krijgen zij trouwens nog wat soja, maar dat was bijna onmogelijk te voorkomen zei ze.. Maar goed, ze smaken prima. Misschien kijk ik teveel naar de kleur, mij is altijd verteld dat wanneer er geen kleurstof in het eten wordt gedaan, de donkerste dooier de hoogste voedingswaarde heeft. Weet iemand of dit een febaltje is?

Als fervent podcast luisteraar bemerk ik steeds meer paleo podcasters die de Weston Price leer erg waarderen (nora Gedgaudes, Jimmy Moore, Chris Kresser, Sean Croxton, Dave Asprey, Diane Sanfilippo, etc.). Het lijkt wel of de fanatieke paleo sporters (cross trainer hoek) wat fat phobic zijn?

Het lijkt wel of de fanatieke paleo sporters (cross trainer hoek) wat fat phobic zijn?

Zo ook de sonja bakkers ,weightwatchers,schijf van 5 dietisten en volgers etc,etc.
Voor de crossfitters maakt het niet uit want op den duur branden ze op of er volgt een blessure.Inherent aan de top opzoeken(ongeacht het daadwerkelijke niveau).

AD

Daar kun je het wel of niet mee eens zijn, soit, maar houd nou eens op met het adagium dat wij volgens de evolutie van de apen afstammen.

Volgens jou moet ik ook ophouden over melanine. Het zijn wat mij betreft echter belangrijke vraagstukken, die juist moeten worden aangestipt. Als de stelling is dat de mens en de chimpansee een gezamenlijke voorouder delen, dan is dit gebaseerd op de beroemde 98% DNA die mensen delen met chimps. Maar we delen ook 98% verwantschap met zeewater en met chlorofyl in planten. Wie of wat was dan onze gezamenlijke voorouder? Of komt alles uit 1 gezamenlijke bron en zijn we hier slechts de zoveelste expressie van? Dit zou je dwingen om een spirituele visie aan te hangen, iets waar jij een broertje dood aan hebt, dat weet ik. Ik ken nog iemand zoals jij: opgegroeid in een streng christelijk milieu en nu gevallen voor een ander geloof, de religie van het materialisme (wetenschap).

Mike

Ik kan ook niet wachten op de familiedag. Mocht je/jullie nog hulp nodig hebben bij de organisatie bied ik me bij deze aan!

Ik heb mijn dierenarts verteld over de film Dansen met gehoornde dames en ze wil hem heel graag zien. Ze vroeg zich ook af of je de boerderij kan bezoeken..en ze zei dat ze zelf steeds terughoudender is met geven van antibiotica! Ik zou de film ook het liefst aan iedereen laten zien. Is hij al op dvd te bestellen? Of gaat dat nog komen?

Nou dat zeg je goed. Inderdaad, evolutionair gezien delen alle levende wezens (deels) hetzelfde DNA.
Maar you're missing the point van wat ik bedoel Mike.

Het gaat mij alleen maar om de uitspraak dat wij volgens de evolutieleer van de apen afstammen. Dat zegt de evolutieleer dus helemaal niet. Dat was alles.

Waar haal je trouwens vandaan dat ik een broertje dood zou hebben aan een spirituele visie? Ik heb me daar nog nooit zo over uitgelaten. Een andere dan de jouwe misschien maar bedoel je daar dan mee dat alleen jouw visie spiritueel kan zijn en die van een ander dus niet? -Als je dat zo ziet ben je een dogmatisch denker.

Ik heb de filmmaker Onno Gerritse gevraagd of hij ergens online te zien is, maar hij gaf aan dat dat niet het geval is en ook nog niet op DVD verkrijgbaar is. :(
Hopelijk gaat dat wel gebeuren dan kunnen vele anderen er ook van genieten. Kan me voorstellen dat de film eerst nog via andere evenementen gepromoot wordt voordat het openbaar wordt.

Online zetten is een goedkope versie van openbaar maken. Er dvd's van laten maken lijkt me een duur grapje. En dat voor een film die helemaal in eigen beheer is gemaakt. Het blijft een schitterende film en ik hoop dat tie verkocht wordt, zodat het een breder publiek zal gaan bereiken.

Ik vind hem gewoon op internet hoor. Google 'dansen met gehoornde dames' en kom dan op de gelijknamige website. Daar staat ie helemaal. Dus?

Dat zou betekenen dat de maker niet weet dat tie online staat? Vreemd!

Je kan er alleen de trailer zien. Tenminste, ik zie niet de hele film daar staan Thijs.

Wij zijn heel blij met Antropia en zullen liever een extra dag daar inlassen dan een grotere lokatie kiezen. Het volgende WP-congres zal pas volgend jaar plaatsvinden en weer rondom de Wise Traditions Conference in Londen en dus in februari.

Willen jullie bij het bepalen van een datum wel rekening houden met de Nationale Gezondheidsbeurs, dat het niet in hetzelfde weekend valt? Jullie hebben toch voor een deel dezelfde doelgroep, ik wil zelf in ieder geval graag naar beide toe. Dit jaar viel de NG-beurs in het laatste weekend van januari, ik weet niet of dat elk jaar het geval is.

En als jullie volgende jaar twee dagen WAPF-congres willen doen (helemaal voor!) is het misschien een idee om de eerste dag voor beginners te doen, met alle basis-informatie en de tweede dag voor gevorderden en mensen die dit jaar al geweest zijn, zodat je op die dag dingen wat meer kan uitdiepen.

Ik zat net Masterchef USA te kijken, waarin de kandidaten orgaanvlees moesten bereiden. Gordon Ramsay noemde de term 'offal'. Dit woord vertoont verwantschap met ons woord 'afval'. Beide woorden zijn afkomstig van het slachten van dieren, waarbij de dieren worden opgehangen en vervolgens de ingewanden worden verwijderd, die naar beneden vallen (af-val, off-fall).

Ik moest ook denken aan het woordgrapje dat Sally Fallon gebruikte tijdens haar presentatie op het congres. Vrijwel niemand in het publiek snapte het, vanwege gebrek aan kennis van het Engels, dus krijg je het hier van mij alsnog mee:

Ze had het over orgaanvlees en zei dat met de juiste bereiding 'you can make offal taste good'. Je weet nu dat 'offal' orgaanvlees is, maar de woordspeling zit hem in het feit dat 'offal' bijna dezelfde uitspraak heeft als 'awful', dus 'you can make awful taste good ' (je kunt het verschrikkelijke goed laten smaken) klinkt nagenoeg hetzelfde als 'you can make offal taste good' (je kunt orgaanvlees goed laten smaken).

Mike

Ik heb haar inderdaad niet gesproken. Ik was die dag constant met jan en alleman in gesprek, zoals je je wel kunt indenken. Maar nee, niet met haar.

Mike

Ja dat snap ik er zullen wel genoeg mensen zijn geweest die Mike een keer wilden zien. Maar ik was benieuwt of ze het had aangedurfd nog een keer wat uitleg te vragen en geven over dat gedoe tussen jullie over adrenal.

Op het congres werd een indrukwekkend overzicht getoond door Sally Fallon over wat er in melk kapot gemaakt wordt met pasteurisatie.
Is dat overzicht misschien ook ergens op internet te zien als iemand weet wat ik bedoel?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan