Weston Price Congres

Treinkaartjes voor 13.99 euro bij het Kruidvat.
Geldig op een zaterdag of zondag tot en met 23 maart 2014.

Dagje WPC wordt steeds goedkoper!

Inderdada spal.had ik ook gezien(nou ja ,mijn vrouw).Maar eerst moeten er voldoende aanmeldingen zijn om het feestje door te laten gaan.Stel niet,dan heb ik ook nog zo'n treinkaartje aan de broek hangen. En om zo maar wat met de trein rond te rijden.....?

Hoe staat het er trouwens voor qua aanmeldingen????????
ad

Heb Van de week me geld overgemaakt maar geen bewijs of iets ontvangen ? Hoe zit dit?.

Heb ik inderdaad ook nog niet ontvangen.

Ik heb dit vanochend aangekaart tijdens de vergadering van de organisatie. Iedereen die heeft geboekt en betaald krijgt nog een betaalbewijs.

De teller staat momenteel op 36 aanmeldingen. Dat moeten er veel meer worden, zeker nu je aan een goedkoop treinkaartje kan komen!

Treinkaartjes voor 13.99 euro bij het Kruidvat.
Geldig op een zaterdag of zondag tot en met 23 maart 2014.

Dagje WPC wordt steeds goedkoper!

De dag gaat hoe dan ook door, desnoods op een andere lokatie.

Mike

Ok.Stap voor stap naar het einddoel.Maar er bestaat ook nog zoiets als ...tiktak,tiktak.
Wie twijfelt er nog van de forum lezers en vooral waarom??
Kom op, het klokje tikt voor de organisatie.
ad

Ik heb nu al voor 4 aanmeldingen gezorgd mijzelf niet meegeteld, ik doe mijn stinkende best. Dank voor de tip van het treinkaartje!
Kan me behoorlijk opwinden over dit belachelijk lage aantal aanmeldingen en heb nog geen echt goed excuus gehoord behalve als je absoluut platzak bent uiteraard.

Morgen komen een aantal mensen luisteren naar wat ik te zeggen heb over voeding en gezondheid. Ga ze zeker enthousiast maken voor het congres. Hopelijk rolt er iets uit.

Tanja,

Laat ik een reactie geven op jouw "geen goed excuus gehoord". Meningen verschillen uiteraard en als niet-diehard WAPF-er, word ik niet warm of koud van de mogelijkheid om Sally Fallon of één van de anderen te kunnen horen spreken. Dan is de prijs een hele hoge drempel: als het gratis geweest zou zijn en ik niet onbetaald verlof zou hoeven nemen daarvoor (dan kost het me wel wat meer dan die 65 euro: het betekent concreet dat het me - naast die 65 euro + treinkosten - een kwart van mijn salaris scheelt die maand), zou ik er misschien nog over nadenken of het iets voor me is. Ik heb gewoon niet het gevoel veel te missen als ik niet ga. Leuk om jullie enthousiasme te zien, maar ik deel het niet.

Ik kom zeker ook hoor. Door mijn vakantie in het buitenland heb ik nog niet besteld maar zodra ik thuis ben ga ik zeker reserveren. Hou dus een plaats voor mij vrij.

Ik heb ook wat flyers uitgeprint maar moet nog even een goede plek verzinnen om ze uit te delen of op te hangen. Ikzelf kan helaas niet omdat het niet :( meezit qua financieen, maar als ik anderen enthousiast kan maken ben ik al blij.

Hoe veel aanmeldingen zijn er nu?
Een aantal personen heeft aangegeven dat de engelse taal het struikelblok is. Dit weejkend nog met iemand gesproken die dat ook zo ziet maar wel aangaf engels te kunnen verstaan en begrijpen mits het maar niet technisch is mbt het onderwerp(voeding).
Ik kan me niet voorstellen dat dit het geval zal zijn,er zal toch altijd de nadruk zijn om zoveel mogelijk mensen zonder verdere kennis(of beperkt) van voeding te kunnen bereiken.Lijkt mij dan.Maar of dat in dit geval ook zo zal zijn kan Mike misschien beter bevestigen.Misschien ook een idee geven van het thema.
Wie weet, zullen er toch net weer iets meer personen zich aanmelden.
ad

44 tot nu toe. Sally Fallon en Dave Wetzel praten in zeer begrijpelijk Engels en helemaal niet technisch. Je moet wel een beetje thuis zijn in de WP-terminologie, dus 'fat-soluble vitamins', 'organ meats', 'raw milk' e.d.

Mike

Hier het officiele persbericht:

PERSBERICHT: Congres ‘Wijze tradities’
Preventie van degeneratieve westerse ziekten
Leefstijllessen van traditioneel levende volken

Op zaterdag 1 februari 2014 organiseert de Nederlandse afdeling van de
Weston A. Price Foundation een groots congres over de wijze tradities van
oude, traditioneel levende volken. Het congres vindt plaats in Antropia,
Driebergen.

De afgelopen tweehonderd jaar zijn steeds meer mensen gaan lijden aan typische
westerse welvaartsziekten zoals obesitas, hart- en vaatziekten, diabetes, sommige
soorten kanker en osteoporose. Volgens de nieuwe wetenschap van de epigenetica
wordt deze explosieve stijging veroorzaakt doordat onze genen nog uit de oertijd
stammen en slecht aangepast zijn aan onze huidige omgeving. Bij traditioneel
levende volken, die nog sterk verbonden met de natuur leven, zien we deze
degeneratieve ziektes niet.

Centraal staan de lessen die we kunnen leren van traditioneel levende volken op het
gebied van leefstijl, voeding en landbouw. En hoe we die kunnen toepassen in ons
moderne leven. De kosten bedragen € 70,- per persoon. Er wordt een uitgebreide
lunch geserveerd zoals traditionele volken die eten.

Sprekers
• prof. dr. Frits Muskiet, hoogleraar Pathofysiologie en Klinisch Chemische
Analyse aan de Rijksuniversiteit Groningen.
• Sally Fallon Morell is voorzitter van de internationale Weston A. Price
Foundation. Zij houdt lezingen over de hele wereld en is auteur van de bestseller
Nourishing Traditions: The Cookbook That Challenges Politically Correct
Nutrition and the Diet Dictocrats (met Mary G. Enig, PhD).
• David Wetzel, die in 2000 het bedrijf Green Pasture heeft opgericht. Green
Pasture maakt twee van de bij natuurvolken bekende sacred foods:
gefermenteerde levertraanolie en boterolie.
• Jan Dirk van de Voort, melkveehouder en zelfkazer. Hij heeft op zijn boerderij De
Groote Voort in Lunteren de natuurlijke kringloop hersteld, zónder antibiotica en
mét aandacht voor het land.

Meer informatie
Kijk voor het volledige programma en het online aanmeldformulier op de website
van congres.westonprice.nl (externe link) of neem contact op met de organisatie:
westonpricecongres@gmail.com of via 06 262 707 22.

Mike

Misschien ook goed om een potentieel misverstand uit de weg te ruimen:

Uitsluitend de twee Engelstalige sprekers spreken Engels, de twee Nederlanders doen hun presentatie niet in het Engels, maar in het Nederlands.

Er zijn mij nl. berichten ter ore gekomen dat de hele dag in het Engels zou zijn. Dit is dus NIET het geval!

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan