zorgverzekering

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Intothewild, ik barstte van de klachten, dat is het hem nou juist, maar ik ben allang uitgeshopt bij de halve garens die er in de reguliere "zorg" rondlopen. Ze hebben me door de bank genomen weinig tot niets zinnigs te melden gehad. Alles wat ik aan gezondheid terugveroverd heb de afgelopen 9 jaar, dat heb ik aan mezelf, alternatieve behandelaars en artsen, tips van ploeterende activisten en lotgenoten te danken gehad.

Ik ben het met je eens dat de reguliere zorg in sommige (misschien wel meerdere) gevallen niet goed is. Maar er zitten ook goede kanten aan. Probeer dat ook te zien.

Alternatief is ook niet alles.

hoi Intothewild, je zal het goed bedoelen, maar je hoeft mij echt niets te vertellen over de reguliere zorg. Ik heb je net al verteld dat de westerse crisisgeneeskunde prima is zoals ik het zie en daarom wil ik er ook voor betalen als het geld daar dan ook heen gaat en niet naar iets anders.

Ik weet er alles van dat de alternatieve geneeskunde zoals die nu is geregeld (en nauwelijks nog vergoed wordt) ook niet alles is, maar wat mij betreft gaat het daar nu niet over. We hadden het nu dacht ik over de reguliere "zorg".

De zorg voor mensen zou moeten worden geleverd op basis van het principe: no cure, no pay.
Anders wordt ziekte een bedrijfsmodel zoals nu het geval is.

Nouja, ik zou zeggen: start een eigen verzekering. Met het principe: no cure, no pay. Ik ben benieuwd hoe lang je verzekering zal bestaan. Zorg is geen exacte wetenschap.

hoi Intothewild, zelf een eigen verzekering starten: zoveel energie heb ik nu niet. Om dat op poten te zetten. En het is niet eens dat ik niet verwacht dat het niet zou werken: het zou een succes worden: althans als het doel is: dat mensen beter worden.
Wat ik verwacht is: dat er zoveel tegenwerking komt van gevestigde belangen, dat het niet lukt om het op poten te zetten in het huidige klimaat waarin de maffia het voor het zeggen heeft.
Jij denkt misschien dat het niet zal lopen omdat beterschap geen verdienmodel kan zijn: in zekere zin is het dat ook niet in economische zin: omdat een arts die het echt heel goed doet: die maakt zichzelf als het goed is overbodig.
Maar dan krijgt hij ook de tijd om zich aan hobby's te wijden.
Kijk ik zeg je wat ik wil, dat is stap 1.
Als genoeg mensen snappen wat het inhoudt en hieraan toe zijn: hier gaat het zowiezo toch naar toe: het is zo logisch als wat: het is het enige dat loont voor de mens zelf: de gezondheid van de mens, dan is er tenminste een klimaat om iets te organiseren.
Zonder een dergelijk klimaat met een kritische massa aan mensen die hetzelfde denken en die deze omwenteling ook wensen kom je er zowiezo niet en is het trekken aan een dood paard.
Het gaat overigens allemaal veel verder.
Dit gaat niet alleen over de zorgverzekering of de ideale collectieve zorg.
De ideale zorg begint bij onszelf: bij hoe wij met elkaar en met de natuur, de planten, de dieren, het milieu e.d. omgaan.
Als het daar allemaal koek en ei is, dan is er in de eerste plaats al nauwelijks collectieve reguliere zorg nodig zoals we die nu kennen want dan zijn er ook nauwelijks nog chronisch zieken.
De chronisch zieken die er dan eventueel nog zijn, die worden op tijd opgevangen.
Maar eerder nog: de preventieve geneeskunde viert hoogtij.
Dat hoeft echt geen utopie te zijn: alleen een mens wordt misschien kippig als die ziet hoezeer chronische ziekte nu prevaleert en durft niet meer te geloven dat dit allemaal het gevolg is van onze levensstijl en gelooft in het sprookje dat het aan onze genen ligt.

Als het principe van no cure no pay hoogtij viert, dan is de gezondheidszorg binnen de kortste keren stukken betaalbaarder omdat genezing dan het verdienmodel wordt: eindelijk gaat men zich dan wel met oorzaken van ziekten bezighouden i.p.v. syndroometiketten op mensen plakken. Tegelijk maakt een goede gezondheidszorg zichzelf daarmee ook overbodig en de torenhoge ziektekosten zijn passe. Als men zich meer met oorzaken van ziekten bezig gaat houden, dan komt de geneeskunde automatisch uit bij andere dingen dan de werking van synthetische medicijnen: onze gehele leefstijl krijgt dan de aandacht en al zal duidelijk worden hoezeer onze gezondheid samenhangt met onze voeding en het milieu waarin we verkeren.

Populariteit verhoogd eigen risico: tja waar zou die populariteit toch vandaan komen?Vragen van de leden Leijten en Van Gerven (beiden SP) aan de Minister van
Volksgezondheid, Welzijn en Sport over het bericht dat steeds meer mensen
kiezen voor een verhoogd eigen risico
(ingezonden 5 februari 2016).
Vraag 1
Wat is uw reactie op het bericht dat steeds meer mensen kiezen voor een
zorgverzekering met een verhoogd eigen risico? 1
Vraag 2
Herkent u het beeld van vergelijkingssite Independer dat 30 procent van de
verzekerden die overstappen een verhoogd eigen risico neemt tot maximaal
885 euro?

Vraag 3
Wat is, gelet op het feit dat in 2012 slechts 6 procent van de verzekerden
gebruik maakten van een zorgverzekering met een verhoogd eigen risico
, uw
reactie hierop? Is hier sprake van een explosieve stijging? http://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/kamervragen/detail?id=2016Z02469&did=2016D05131 via http://www.leefbewust.com/2016/nieuws/080216.html

Populariteit verhoogd eigen risico: tja waar zou die populariteit toch vandaan komen?

OK, ik kop hem erin: geldgebrek en crisis

Mensen bezuinigen, alleen levert dit ook een gevaar op. Iedereen wordt wel een keer ziek. Het is te hopen dat deze mensen de besparing ook echt sparen want als ze wel een keer ziek worden moet er een dikke rekening betaald worden. De populariteit snap ik en heb het zelf ook gedaan (en het gelukkig ook gespaard) echter kan het mensen ook wel eens heel snel in de financiële problemen brengen.

Maar ja, dat is eigenlijk natuurlijk met alles zo en het is eigenlijk toch maar eens zaak dat wij mensen weer wat meer zelfredzaam worden!

hoi Heksje, ja het is misschien zelfs wel je wens om zelfredzaam te zijn en om daad bij woord te voegen die je in het ziekenhuis heeft doen belanden dit keer als ik het goed begrepen heb. Het is bij mij pas sinds gisteren dat ik niet snachts wakker word met een prikkende schildklier. En dat is al ruim een maand nadat ik gestopt was met die kelpsuppletie.

Ik denk dat elk mens meer zelfredzaam moet zijn en doelde niet op mezelf. Ik zie teveel om me heen dat mensen te vaak en teveel leunen op het 'systeem'. We hebben dan ook een veel te paternalistische overheid en maatschappij gekregen.
Zelfredzaamheid wordt eerder afgeleerd dan aangemoedigd. Zowel op scholen, als in de opvoeding van kinderen, maar ook in het 'volwassen' leven.
Zelf nadenken wordt ook nog eens bemoeilijkt door alle stoffen die op neurologisch gebied een enorme uitwerking hebben.

Fijn dat je schildklier beter aanvoelt! Bedenk goed dat kelp, zeewieren en jodium toch weer een heel andere uitwerking op je schildklier (kunnen) hebben dan schildklierhormoon. Wellicht is het verstandig om toch nog eens het voorstel van Pike te overwegen en voorzichtig met schildklierhormoon beginnen. Het is al in zeer lage dosis verkrijgbaar.

Heksje, ja bij zelfredzaamheid hoort ¨trial and error¨: niets mis mee: van fouten leer je pas echt goed. Ja schildkliermedicatie: ik moet eerst maar eens kijken hoe het met mijn lichaamstemperatuur zit. En dat begint bij mij bijv. bij een temperatuurmeter vinden en zoeken en anders aanschaffen:-) (ik las net bij je voorsteltopic erover)

Strax Heksje, dan ben je goed afgesteld en dan ga je als een speer haha:-)
Sinds 4 dagen zit ik (eindelijk) aan de paardebloemwortelthee of -koffie -wat je het noemen wilt- en dat doet mij goed!

Als de lente weer intreedt kan je paardebloem en -wortel plukken en door het eten doen. Rustig aan ermee, want de werking is sterk!
Een thermometer is zo gekocht. Voor nog geen 6 Euro bij elke drogist te vinden en anders wel online dus dat mag je niet belemmeren Lievergezond ;)

¨Rustig aan¨ ergens mee: staat nog niet zo in mijn woordenboek. Maar ja, weet je voor je weet waar een grens is, moet je er soms gewoon wel overheen.
Ik heb hier al een thermometer, en drie thermometers in mijn huis hebben slingeren, heb ik ook een hekel aan.

Alle 3 de thermometers bij je bed leggen en de komende ochtenden je temperatuur opmeten. Er is dus niets meer wat je tegen houdt! :D

Ron Paul legt uit waarom niemand 'recht' heeft op zorg en waarom de zorg moet worden overgelaten aan de vrije markt om een betere kwaliteit voor een betere prijs te krijgen:

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan