Ademhaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
hoi Klavertje, het valt niet mee deze ademhalingstraining.

Reinigingsreacties voor mensen zoals ik die ziek zijn, zijn soms maar moeilijk om mee om te gaan.

Ik had ook de dvd gekocht van Patrick McKeown http://www.buteykodvd.com waarin hij uitlegt hoe je deze methode zelf kan toepassen, maar ik heb gemerkt dat het voor mij niet afdoende werkt.

Ik vind 400 euro niet veel eerlijk gezegd, als het gaat om mijn gezondheid.

Dit is een manier om zelf aan de slag te gaan.

In dit geval om mijn ademhalingscentrum te trainen om niet meer voor 3 personen tegelijk te hoeven ademenen, hetgeen een (veel te) grote druk op mijn totale stofwisseling zet.

Dat vind ik een absoluut pluspunt: controle over mijn gezondheid.

Het is niet gezegd trouwens dat iemand zijn ademhalingscentrum niet kan verleggen zonder begeleiding met bijv. de aanwijzingen van Patrick McKeown voor mensen met veel discipline.

Ik ken mensen in mijn omgeving die compleet autodidact zijn in zichzelf dingen aanleren: dan kom je er echt ook met de juiste discipline, toewijding, incasseringsvermogen en instelling.

Deze persoon http://www.buteyko.nl/buteykonl/files/Buteyko_DvhN_2011_06_Artikel_Gert_Meier.pdf heeft zich op eigen houtje met de haren uit het moeras gehaald.

Lucht die je gewoon gratis kan inademen voor € 400,- verkopen, dat neigt naar misbruik maken van radeloze mensen, op z'n zachts gezegd een heel onsympathiek businessmodel.

Wat straalt deze man uit, hebzucht of gezondheid?

http://en.wikipedia.org/wiki/Buteyko_method#mediaviewer/File:Profbuteyko.jpg

Hebben jullie wel referentie ten opzichte van andere ademhalingsoefeningen/methodes? Misschien een idee om daar eens een paar weken in te steken en de verschillen te bekijken.

Hoi Simon-G, mijn referenties zijn mijn verstand, wetenschappelijke onderzoeksbevindingen van de buteykomethode (die zijn er genoeg) en ervaringsverhalen van mensen van vlees en bloed die met deze methode zichzelf van de ergste kwalen hebben weten te kwijten.

Ieder de eigen inschatting van hoe die info plaatst en waar die zijn of haar geld op inzet.

Als het zo simpel was, die ademhaling, waarom ademt de gemiddelde westerse mens dan voor 2,5e mens?

Het gaat om een onbewust aansturingsmechanisme (ademhaling) langzaam weer de juiste kant op masseren met bewuste methoden van iemand die zich hier zeer druk over heeft gemaakt tegen de stroom in.

Wat mij betreft is de energie van me 4 keer per dag richten op de oefeningen voor een lengte van tijd (misschien wel 5 jaar lang) veel meer een obstakel dan 400 euro reserveren voor de begeleiding.

Ik heb het er voor over, maar ik vind het niet niks.

Vanavond ga ik naar mijn eerste Buteyko les. De cursus kost 275 euro. Er zijn dus flinke verschillen in prijzen.

275 euro is een flinke zak geld, maar ik heb het er voor over.

Het is inderdaad wat Lievegezond zegt. Als ademhalen zo makkelijk is, waarom doen we het dan allemaal fout?

Er komen inderdaad rare dingen uit 'de Buteyko-hoek', maar Andreas Moritz kan er ook wat van met zijn vegetarisme.

Nu generaliseer je wel,edwin.

Wanneer ik fout zou ademen dan zou ik dat toch ook merken.

Voor zover ik weet gaat het goed. Anders leren ademen kan ook gebakken lucht zijn,en die wil ik niet.

Over de methode zeg ik niets want ik weet er niets van af. Over de prijs verder ook niet want alles heeft z'n prijs en een ieder beslist wat het waard is in relatie tot inkomen.

Een goede ervaring vanavond gewenst,

ad

Quote:

Hallo Ad, ja je zou het merken, maar misschien niet de link leggen tussen hetgeen je merkt en het beroep dat de eventueel overmatige ademhaling op jouw lichaam doet.

@ Ad en Simon- G,

Jullie hebben waarschijnlijk ook de ervaring met mensen die niets van Weston Price afweten en zich er niet in verdiept hebben dat jullie raar aangekeken worden en voor gek worden versleten.

Nu doen jullie precies hetzelfde met de buteyko ademhalingstherapie...

Jullie hebben blijkbaar ook de postitieve ervaring van mij en van mijn vriendin op dit topic niet gelezen. (wij zijn dus ervaringsdeskundigen). Ook Wim was na 4 maanden van zijn astma af, dat schreef hij al een jaar geleden over buteyko.

Na 8 jaar bijna niet te kunnen praten van vermoeidheid, niets kunnen doen zonder te huilen, ben ik door de buteyko heel gauw opgeknapt en heb ik een fantastische zomer gehad. Ik kon weer praten, lachen en heb zelfs op 3 feestjes gedanst, terwijl ik eerst na 5 minuten dansen al ondraaglijke pijn in mijn bekken kreeg en ik had geen hoofdpijn meer. Mijn vriendin had na een paar weken ook geen hoofdpijn meer, waar zij bijna dagelijks aan leed en zij heeft ook veel meer energie en ook psychisch word je veel sterker. Ik vertel het vanwege jullie nog maar een keer om duidelijk te maken dat het NIET iets belachtelijks is, maar wel degelijk heel gauw zeer positieve effecten heeft.

Mijn coach helpt elk jaar iemand gratis. Ik moest haar steeds vragen om de rekening. Natuurlijk zijn er ook onder buteyko coaches geldwolven, die heb je overal, maar je moet niet generaliseren of zomaar oordelen.

Hai Mayk,

Op een rustig moment, paar uur na een maaltijd kwam ik op een cp van ongeveer 20.

Het boekje is onderweg, ik ga me zeker nog verder verdiepen.

Quote:

Er zijn genoeg mensen die verkeerd eten en daar geen last van (denken te) hebben, zoals we op dit forum weten. Blijkbaar hebben die personen een sterk gestel. Maar ooit gaat ook een sterk gestel kapot als je er maar lang genoeg slecht voor zorgt.

Ergens op dit forum is er een topic over 'ziek zijn zonder klachten'.

Geen klachten hebben of geen gekke dingen aan je lichaam merken betekent niet dat er niks mis is. Er kan een klacht in ontwikkeling zijn, waarvan pas later de uitingen komen.

Niks merken van een verkeerde ademhaling hoeft daarom niet te betekenen dat je goed ademt.

Er zijn hier al een tijdje allerlei forumers aan het trollen op dit topic...

Erg flauw en vreemd.

Ik raad de mensen die enthousiast en met kennis bezig zijn met buteyko of willen gaan doen deze personen maar te negeren en niet meer de buteyko te gaan verdedigen, dat vervuilt maar. Ze willen het helemaal niet weten. Zelf moeten ze tegenover anderen verdedigen dat vette roomboter en bouillons goed zijn voor je cholesterol en hersenen en weten ze hoe vervelend dit is en toch tonen ze hier dit gedrag.

Wij blijven gewoon elkaar hierin steunen en onze positieve ervaringen delen. Het is hun verlies :cry:

Al vertel ik alles hier over mijn positieve ervaringen juist omdat ik andere mensen er ook mee wil helpen.

Maar zoals iedereen al weet die Weston Price dingen eet en doet, je wordt belachelijk gemaakt door mensen die er niets van weten en er niets van willen weten.

hoi Debsy, leuk, ook voor je dochter misschien dat je dat boekje hebt besteld.

Zo begon het bij mij ook...:-)

Afgelopen zomer ben ik op vakantie zelf gaan oefenen met de verminderde ademhaling en ik werd me er een potje vermoeid van!

Toen dacht ik (niet echt gezonde persoon nog steeds niet): toch zoek ik maar begeleiding.

Maar wel maar schoorvoetend, wetend dat ik weer nog meer rituelen op een dag extra moest gaan inbouwen met weer een nieuwe begeleider.

Het is niet anders, ik heb (lichamelijke) klachten en ik wil wat.

Ik voel me een soort moslim die een aantal keer per dag (5x in het geval van de Islam, 4x in het geval van de buteyko-ademhaling) alles uit handen laat vallen om te bidden richting mekka.

@ Edwin: leuk dat je vanavond ook begint met de buteyko-training.

Hou ons op de hoogte van je ervaringen als je wilt!

Hoi Debsy,

Fijn dat je cp omhoog is gegaan. Merk je al wat aan reiniging reacties of verbeteringen?

Ik weet niet meer wat je cp eerst was, ik probeerde het terug te zoeken, maar niet gevonden. Wat was het eerst?

Edwin gaat naar een Buteyko cursus hoor Mayk ;-)

Ik snap je niet Lievergezond. Heb je nou begeleiding of niet ? :-)

Hoi Lievergezond,

Blijkbaar reageert iedereen weer anders. Ik ging me juist meteen beter voelen door de buteyko en zit nu in een dip door de reinigingen.

Maar er schijnt ook een griep te heersen die erg moe maakt.

Een moslim die 5 keer zit te bidden naar Mekka, ha ha :lol:

Het was 7 maar op een heel slecht moment hoor, zat in de stress om mijn dochter en ik had net gegeten en zat krom achter de computer.

Nou ik weet natuurlijk niet zo goed wat ik moet oefenen dus ben er nog niet heel bewust mee bezig. Het enige wat ik doe is bewust er van zijn continue door mijn neus te ademen.

Debsy, ja ik heb nu ook een "personal trainer" voor de buteyko-oefeningen.

Mayke, ja ik word moe van de buteyko-oefeningen.

Ik kan wel ook dit vertellen: eerst had ik het vaak koud en nu loop ik met sandalen op mijn werk rond en anderen klagen over dat het zo koud is daarbinnen.

Vroeger was het in mijn geval ondenkbaar dat ik op sandalen op mijn werk zou rondlopen: ook in de zomer had ik het altijd koud toen.

Altijd met dichte schoenen.

Bij mij op het werk staat die stomme ventilatie altijd aan en geen ramen kunnen open: zo belachelijk, maar ja.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan