Ademhaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Quote:
dit is een link met info van Patrick McKeowns zienswijze over voeding: toch niet helemaal zo WestonPrice-achtig...

Er komen wel meer gekke dingen uit de Buteyko-hoek. Dit is een typisch geval van de klok horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt.

Mike

Mayk, waar heb je die oefening dan beschreven?

Ik slaap altijd heel rustig met mijn mond dicht, maar bij mijn dochter is zo n pleister wel een goed idee. Waar kun je die kopen? Bij Kruidvat?

Als ik het goed begreep raadt Janse die Frolov dus aan en jij raad hem af omdat je daarna dus moeilijk hoger komt?

Ik heb al gekeken naar een coach in de buurt.

Maar ga eerst het boekje even lezen.

En idd zelf wat simpele dingen doen zoals met fietsen met je mond dicht blijven ademen, met je mond dicht gapen, als je gaat praten een tuigadem door je neus.

Ik ga deze topic wel even goed doorlezen misschien kom ik nog wat tegen.

Wel vaag voor mijn gevoel adem ik vrij rustig en ook helemaal niet diep. Ik voel me ook helemaal niet heel vermoeid. Vooral nadat ik een paar maanden geleden helemaal met koffie ben gestopt is mijn energie behoorlijk toegenomen.

Ik heb die CP niet op een goed moment gemeten zag ik want ik zat gisteravond al 2 weken met een zieke dochter en was behoorlijk klaar mee en gestreest inmiddels over. Ook had ik net allemaal dingen gegeten.

Ik ga hem op een goed moment nog eens overdoen maar die 45 red ik bij lange na niet dat kan ik zo wel zeggen! :D

Debsy,

De pleister kun je bij de drogist kopen. Bij je dochter kun je 1 puntje ombuigen, zodat dat puntje loszit en je de pleister er heel snel kan afhalen, ook je dochter zelf. Ik dacht ook dat ik altijd met mijn mond dicht sliep, omdat ik vanwege mijn bekken altijd op mijn zij slaap, maar ik word de laatste tijd af en toe wakker op mijn rug en dan zakt je mond door de ontspanning toch open, dus ik zou hem zelf ook opplakken. Ook om te weten hoe het voor je dochter is en het dragen van de pleister geeft mij geen enkel probleem, maar sommige volwassenen hebben er toch moeite mee.

Wat is je cp nu als je een kwartier hebt gerust en een tijdje niets hebt gegeten en gedronken?

Quote:
Er komen wel meer gekke dingen uit de Buteyko-hoek

dacht het ook,

Quote:
Overigens, een andere gemakkelijke manier om in het begin je CP met weinig moeite omhoog te brengen is 's nachts je mond dicht te plakken

ad

Quote:
Overigens, een andere gemakkelijke manier om in het begin je CP met weinig moeite omhoog te brengen is 's nachts je mond dicht te plakken

Als het een tijdelijke methode is om hyperventilatie tegen te gaan zie ik er geen probleem in. Zie het als een supplement, dat wordt onder normale omstandigheden ook tijdelijk gebruikt.

De mond dicht tapen is niet natuurlijk, maar de leverreiniging van Andreas Moritz en supplementen zijn dat ook niet.

@ edwin,

En wat dacht je van klisma's! Zeer onnatuurlijk.

Mijn vriendin had na 2 weken buteyko geen verstopping meer, terwijl er hier mensen op het forum zijn die elke dag een klisma moeten nemen om af te kunnen gaan.

En ook de plaque gaat er vanzelf uit, zonder klisma :-)

Quote:
hoi Janse dit is een link met info van Patrick McKeowns zienswijze over voeding: toch niet helemaal zo WestonPrice-achtig... http://buteykoclinic.com/blog/nederlands/leefwijze-slapen-en-voeding-2/

.

Ja, die snapt het helemaal :roll:

Quote:
Met behulp van een frolof breathing device komt je cp volgens mijn coach niet hoger dan 30, dat is toch niet de bedoeling.

Jouw coach heeft geen enkele ervaring met de frolov, heeft even snel op de website van Artour Rakhimov gekeken en trekt te snel conclusies zonder zich er goed in te verdiepen.

De CP van Debsy is erg laag, en de frolov is dan de makkelijkste en snelste manier om de CP omhoog te krijgen, sneller dan de buteyko methode.

Volgens Artour inderdaad tot ongeveer 30 sec (24/7), dus daarna is het inderdaad heel verstandig om de buteyko reduced breathing te leren. (Dit raad Artour ook aan). Hierna kun je de frolov ook nog aanpassen om het moeilijker te maken en zo je CP nog wat hoger te krijgen.

Opzich is de frolov niet per se nodig, maar als je CP erg laag is en je wilt dit heel snel en simpel omhoog krijgen is de frolov geweldig. Ik gebruik hem ook nog steeds en merk betere en snellere resultaten dan alleen RB.

@ Janse,

Ik ben blij dat jij baat hebt bij de frolof breathing device.

Je kunt niet zomaar stellen dat mijn coach niets van het device afweet. Ze heeft tenslotte gewerkt en alles geleerd van Christopher Drake. Ik had de vraag al maanden geleden aan haar gesteld over het frolof breathing device, toen vertelde ze het mij al.

In het geval van Debsy kan het werken met het device misschien geen kwaad, maar in het geval van ernstig zieke mensen, zoals Lievergezond, Sam en mij, die heel heftig reageren op reinigingen, zo heftig dat het niet te doen is, Sam krijgt bijvoorbeeld heftige hartkloppingen en ik krijg van 6 druppels samento al heel erge hoofdpijnen met enzovoort. Als je zelf de buteyko ademhaling doet, gaat je co2 in je eigen tempo omhoog en kan je de reiniging reacties aan. Als je het met het frolof breathing device doet, gaat je co2 gehalte veel sneller omhoog met als gevolg dat de ziekmakende pathogenen veel sneller dood gaan en afgebroken moeten worden door je lichaam. Dat is heel veel werk voor je lichaam, je krijgt dus in korte tijd heel veel reiniging reacties waar je heel ziek van wordt. Oude klachten komen weer terug.

Dus voor mij zou het frolof breathing device niets zijn. Ik kan de reiniging reacties op deze manier nog aan. Maar ik ben blij dat het voor jou wel goed werkt.

Veel succes

Quote:
Je kunt niet zomaar stellen dat mijn coach niets van het device afweet. Ze heeft tenslotte gewerkt en alles geleerd van Christopher Drake.

Een paar maanden geleden schreef je nog:

Quote:
Zo, mijn coach heeft al terug gemaild; ze vindt het een interessant device en gaat zich er meteen in verdiepen, fijn voor mij.

Ze vond het toen interessant en ging zich verdiepen, zoveel kennis en vooral ervaring heeft ze er dus niet mee.

Maar inderdaad, de een kan het aan, de ander niet. Ikzelf heb nooit zoveel last van "reinigingsreacties" of "die-of".

Hallo Janse, als de frolov wie dan ook helpt om de cp op te krikken: dan lijkt me dat winst.

In elk geval heb ik begrepen dat buteyko de oefenmethode die hij voorschrijft, zorgvuldig heeft uitgekiend. Hij heeft wetmatigheden ontdekt in de ademhaling van mensen en hij heeft de sleutel gevonden van hoe een mensenlichaam langzaam toegroeit naar het verleggen van het ademhalingscentrum richting een koolstofdioxidegehalte van 6 procent in de longen.

Het is ook een smaakverschil: de 1 wil een automaat en de ander houdt meer van zelf de versnellingspook bedienen...

Ik heb niets tegen met hulpmiddelen de gezondheid opkrikken die dicht tegen de natuur aanzitten.

Alleen hoe natuurlijker hoe liever, daarom ben ik ook de buteykomethode gaan volgen maar nog naast al de andere tijdrovende rituelen die ik al in mijn leven inbouw om mijn gezondheid weer terug te kunnen pakken (klysma's, ozon, voeding, kruiden) en -mind you- ik ben al een heel eind gekomen.

De buteykomethode is van zichzelf een methode die heel dicht tegen de menselijke soevereininiteit aanzit :

het gaat over onze stofwisseling beinvloeden via de ademhaling, iets waar we zelf (nog redelijk) controle over uitoefenen in een leven waar we juist over veel dingen geen controle hebben.

Ik wist al dat monniken dit konden maar het leek iets waar ze jaren op gestudeerd hadden waardoor ze hun hartslag naar beneden konden krijgen en meer van die dingen.

Maar dit kunnen wij dus allemaal.

Ik vind het zowiezo een schitterende ontdekking van Buteyko.

Onze gezondheid ligt aan onze voeten: het is gratis, maar het gaat over kennis en bewustzijn van dat we durven zien hoe dicht het in ons handbereik ligt.

Mayk, ik houd jullie op de hoogte van mijn vorderingen. Zodra mijn begin cp 20 is, meld ik me weer.

Ik begreep van jou dat je met je middenrif ademhaalt? Ik probeer dit nu om dit even te voelen maar ik adem via mijn buik en probeer verder mijn bovenlichaam zo weinig mogelijk te bewegen. Ik blijf t heel moeilijk vinden.

Denk alleen dat ik nu wel weer even stap terug moet doen (niet letterlijk) want heb tijdens een val mijn enkelbanden gescheurd waardoor ik in ieder geval een week niet mag lopen en daarna krijg ik gips dus hoop dat ik met het gips flinke wandelingen kan maken want wil dan natuurlijk weer bewegen voor mijn CO2! Af en toe even de tanden op elkaar want ik wil geen paracetamol innemen ondanks de pijn!

Jeeh Barara,

Wat erg dat je zo gevallen bent en je enkelbanden hebt gescheurd...

Ik hoop dat het goed afloopt en dat je niet te veel pijn hebt!

Met mij gaat het al een tijdje erg slecht, mijn lichaam is waarschijnlijk door de buteyko schimmel er aan het uitwerken, wat dezelfde klacht oplevert als voor mijn anti-schimmeldieet; heel erge pijn tussen de ogen en achter het voorhoofd en ondraaglijke pijn in mijn hoofd vanuit mijn nek. Ik moet er even doorheen, maar het is niet te doen zo erg. Mijn coach heeft me aangeboden om bij me thuis te komen om Jin Shin Jiutsu bij me toe doen om het draaglijker te maken. Ik hoop dat het helpt.

Veel sterkte en succes :P

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan