Ademhaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Wow Edwin, toen zal je wel erg ziek zijn geweest...

Je krijgt hopelijk wel reinigingsreacties uit je darmen of misschien wel niet, omdat jij al veel klisma's hebt gedaan.

Heel veel succes :D

Hoi Mayk, Ik heb t tot nu toe volgehouden om geen pijnstillers in te nemen! Het lijkt of de pijn afneemt dus tot zover erg prettig! Is jouw coach inmiddels al bij je geweest om je pijn te verlichten? We weten wel waar we het voor doen he?!

@Edwin: veel succes en plezier vanavond bij Masha! Ik heb nu geen tijd om alle voorgaande berichtjes door te nemen maar dacht gelezen te hebben dat je bij Masha de cursus gaat doen?!

Hoi Lievergezond,

Wat akelig van die dichte ramen en ventilatie op je werk, dat schijnt toch een ongezond milieu te schapen?

Ik vind het heel positief dat je nu net blote voeten in sandalen kan lopen.

Ik had het ook altijd zo vreselijk koud en sliep altijd met een extra sprei en nachthemd aan. Nu kan ik zonder extra sprei en nachthemd. En ik had het altijd zo'n beetje 5 graden kouder dan anderen. Vergeleken mij lijkt mijn man wel een kachteltje. Heel prettig dat ik het nou minder koud heb.

Ik denk dat als je het niet meer zo koud hebt dat dat een goed teken is qua doorstroming van co2 naar je ledematen. Jij had toch ook al jeuk aan je huid?

Hoe gaat het met je eczeem?

Hoi Barbara,

Ik vind het erg knap dat je geen pijnstillers genomen hebt en gelukkig heb je ook minder pijn dat je het vol kan houden.

Vandaag gaat het gelukkig weer wat beter met me, het praten gaat nog niet zo goed, dat wekt nog pijn op, maar de erge hoofdpijn is weggegaan en ik heb vandaag ook weer voor het eerst in weken kunnen wandelen met af en toe 1 neusgat dicht, alleen kijken de mensen dan zo raar naar je, maar ja, alles voor het goede doel. Dus mijn coach hoeft gelukkig niet te komen voor een behandeling.

Ik hoop dat ik nou weer in een opwaartse spiraal kom, waar ik wel bijna 5 maanden dankzij de buteyko in zat :D

Jij nog heel veel sterkte met je gips.

Ik lees dat je ook nog een verbrijzelde elleboog hebt, hoe gaat het daar nou mee?

Ik heb ook jaren rosacea acne gehad, heel erg met grote bulten, gelukkig is het na een jaar of 5 dat ik het wel had, nu al een jaar of 3 niet meer terug gekomen, want het zat in mijn oog en dan kan je netvlies krasjes krijgen en minder gaan zien. Toen moest ik wel aan de antibiotica en door de buteyko zal het denk ik ook niet meer terug komen.

Quote:
Maar ooit gaat ook een sterk gestel kapot als je er maar lang genoeg slecht voor zorgt.

En ook als je er goed voor zorgt.

Quote:
Geen klachten hebben of geen gekke dingen aan je lichaam merken betekent niet dat er niks mis is. Er kan een klacht in ontwikkeling zijn, waarvan pas later de uitingen komen.

En wat is dan de aanleiding om te denken dat er wel iets mis is? Het statistische feit dat mensen ooit ziek worden heeft geen betrekking op een individu wanneer hij/zij niets merkt.

Quote:
Niks merken van een verkeerde ademhaling hoeft daarom niet te betekenen dat je goed ademt.

En wat laat jou denken dat ik verkeerd adem,ondanks geen klachten?

Quote:
Er zijn hier al een tijdje allerlei forumers aan het trollen op dit topic...

Het laatste dat ik zal doen is trollen.Geen tijd voor,dus relax.

Quote:
Zelf moeten ze tegenover anderen verdedigen dat vette roomboter en bouillons goed zijn voor je cholesterol en hersenen en weten ze hoe vervelend dit is en toch tonen ze hier dit gedrag.

Zuurstof in de juiste hoeveelheid is goed voor je lijf net als de voeding die je benoemd.Hoe je die voeding binnen krijgt zal het lichaam worst wezen.Uiteindelijk zo ook met zuurstof.......maar ik ben het eens dat er mensen zijn die dit totaal verkeerd doen....onnatuurlijk/geforceerd. Zelf laat ik de ademhaling reguleren door het lichaam en maak me er niet druk om......en heb geen klachten ook al wil men mij deze opdringen.

Ik hoef me verder ook niet te verantwoorden mbt hoe en wat ik eet. Soms leg ik het uit,maar voor de rest doe ik dit voor mezelf en laat het me koud hoe een ander erover denkt.

Er zijn voor mij best wel zaken uit de niet reguliere hoek die ik belachelijk vindt en ik steekdat niet onder stoelen of banken. Mbt dit thema heb ik mijn gedachten geschreven op basis van mijn idee en niet op basis van kennis v/d theorie, maar niet zonder na te denken of....om te trollen.

Ik ben het er mee eens dat dit onderwerp verder is voor de personen die hun ervaring willen delen en zal dan ook niet meer reageren....tenzij gevraagd.

Succes.

ad(in goede gezondheid).

En?

Ik ben ook een levend wezen waar altijd iets mee kan gebeuren en ben ervan overtuigd dat e.o.a ademhaling therapie niet uitgemaakt had.

Kan net zo goed wapf de schuld geven van de onsteking want zo at ik geruime tijd. Nooit last van gehad in de periode ervoor.Kip of ei?

Ben nu 50 jaar en heb dan een keer een blindedarm onsteking gehad.Hoeveel klachten hebben de meeste hier die allerlei dingen doen waarvan gedacht wordt dat het helpt?En dat kost noch wat,kon beter uitgegeven worden aan goede voeding lijkt mij.

Nochmaals ,voeding is hetgeen ik me,in deze context, op concentreer en de rest laat ik aan het lichaam over.Ben niet bang om te leven.....

ad

Hoi Mayk,

Fijn dat het alweer iets beter gaat!

Ik probeer ook af en toe 10 min. te ademen door 1 neusgat en dit gaat goed zolang het maar door mijn linker kant gaat. Andere kant benauwt mij enorm dus stop ik er snel mee. Lijkt of er iets blokkeert. Normaal ben ik van het 'doorzetten 'maar ik krijg het zo benwauwd dat ik er angstig van word.

Mijn elleboog gaat prima! Hij was op 5 plaatsen gebroken en ik heb zoveel geoefend (ruim 3 jr geleden alweer) met strekken en buigen dat ik hem voor 90% weer kan strekken en 100% kan buigen.

Jullie (Lievergezond en jij) hebben het zo koud in de handen en voeten, net als mijn man, MAAR ik heb het juist altijd zo HEET! Jij hebt het over zo'n 5 graden kouder dan de gemiddelde mens. Ik heb altijd het idee dat ik het wel 10 graden warmer heb dan de gemiddelde.

Ik ga maar weer even 'oefenen' wat eigenlijk geen oefenen is omdat je door het 'oefenen' juist diep gaat ademen! Gisteravond was mijn cp 13, 14 en daar baal ik van! Eenmaal, in de eerste week Buteyko, heb ik 34 gehad! Kijk er erg naar uit dat hij weer boven de 20 komt! Die voet heeft natuurlijk ook voor stress gezorgd en het feit dat ik geen pijnstilling heb genomen ook.

@ Mayk: hierover:
Quote:
Jij had toch ook al jeuk aan je huid?

Hoe gaat het met je eczeem?

Mayk, ik heb alleen veel eczeem als ik veel stoombaden ga doen (erg ontgiftend), in de winter als het binnen droog is en soms dus jeuk als ik buteyko-oefeningen doe: bij mij is eczeem vaak een teken van ontgiftiging.

Maar nu heb ik geen eczeem.

Die stoombadeneczeem werd ik wel echt zat, de stoombaden zelf ook al zijn ze heel gezond.

Bedankt Lievergezond.Spijtig genoeg is 400eur voor mij wel echt veel (heb een vervangingsinkomen). Zijn er al mensen hier op het forum die erin geslaagd zijn het zichzelf aan te leren mbv boeken en video's?

@Mayk, begeleidt jouw coach ook mensen van België?

Weet iemand hoe het komt dat ik niet meer kan aanvinken om verwittigd te worden via mail?

Barbara,

Gelukkig dat het weer goed gaat met je elleboog, nou je benen nog...

Ik vind het knap dat je 10 minuten door 1 neusgat kan ademen, doe je dat verminderd? Ik houd dat maar 10 ademtuigen vol.

Je schrijft dat je juist dieper gaat ademen van het oefenen met verminderd ademen. Heb je dat besproken met je coach?

Ik ervaar wel eens dat ik ademnood krijg tijdens de oefening en dan adem ik even iets meer in, maar ik ga niet dieper ademen door de oefening, dat is ook niet de bedoeling, juist andersom. Mocht het komen door ademnood dan kan je volgens mijn bescheiden mening je zelf even iets dieper laten ademen tot het weer goed gaat en daarna weer verminderd ademen. Anders gaat je cp ook niet omhoog.

Ik heb het verminderd ademen aan 4 mensen geleerd en 3 via skype. Eentje woont zelfs in Spanje. Deze mensen hebben niet de middelen voor een coach. Als ik het in woorden moet uitleggen; als ik normaal adem, adem ik 2 seconden in, 2 seconden uit. Bij verminderd ademen adem ik 1 seconde in, eigenlijk kap ik het nog eerder af dan die ene seconde met normaal ademen en weer 2 seconden uit.

Ik kap de ademhaling echt af. Tegenwoordig gaat dat makkelijk, omdat, zoals ik al geschreven heb, je middenrif door de hogere co2 vanzelf gaat ontspannen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Ik check ook alles met mijn coach.

Hoi Klavertje 4,

Heb je je wel eens op lyme laten testen? Die bartonella parasiet kan ook een co-infectie van lyme zijn en je lekkende darm kan ook veroorzaakt worden door lyme. Ik moest er aan denken toen ik net je voorstel stukje las.

Mijn coach coacht ook mensen in Belgie. Ja hoor, geen probleem.

Hey Mayk. Ja ik heb ook lyme (gehad). Deze infectie zou nu weg zijn. De test is wel opnieuw gedaan bij een andere dokter en een ander labo.

Wat is de naam van je coach? Gebeurt dit dan via Skype?

Hoi Klavertje4,

Zijn je lyme klachten helemaal weg? Had je acute lyme? Als er 1 bacterie overblijft, vermenigvuldigt die zich gauw weer tot miljarden, dus goed dat je buteyko gaat doen, want ze kunnen niet leven in een zuurstofrijke omgeving.

Mijn coach heeft mij gevraagd haar naam niet op het forum te zetten, maar ik wil het je wel vertellen via persoonlijk e-mail.

groetjes

Hoi Mayk!

Ik bedoelde met (daarom had ik het tussen aanhalingstekens geschreven) oefening: 20 min. verminderd ademhalen, om de 5 min. pols en cp. meten. Daarna ga je toch weer iets dieper ademen.

Je legt het goed uit, Mayk! Zo doe ik het inderdaad ook: inademing afkappen!

Ademhalen terwijl je 1 neusgat dichtduwt, voel ik me niet prettig bij en 10 min. houd ik ook niet echt vol. Doe ik voorlopig maar niet meer.

Quote:
als ik normaal adem, adem ik 2 seconden in, 2 seconden uit. Bij verminderd ademen adem ik 1 seconde in, eigenlijk kap ik het nog eerder af dan die ene seconde met normaal ademen en weer 2 seconden uit.

Ik kap de ademhaling echt af.

Mayk, ik vond net als Barbara ook dat je dit mooi omschreef. Dat afkappen gaat bij mij nog niet helemaal ontspannen trouwens jammergenoeg.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan