Ademhaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Ik vergeet nog een belangrijk gegeven nl. dat ik me geestelijk goed voel en dit al weken lang! Dit is dus wel eens anders.

Geweldig Barbara,

Ik heb me geestelijk ook supergoed gevoeld, ik voelde me mentaal veel sterker, bijvoorbeeld ook tegenover andere mensen, een hele lange tijd. Nu weer even door deze mindere periode heen en op naar de volgende goede periode.

Dat is een interessant artikel Janse. Ik heb het even snel bekeken en ga het vanavond helemaal lezen.

Mijn CP gaat steeds verder omhoog. Vanmorgen kwam ik met dat 'spelletje' tot 27 seconden. De hoogste tot nu toe. Ik ben benieuwd of er een reinigingsreactie komt bij 30 seconden.

@ Barbara en Lievergezond,

Net heel diep geslapen en een hele film gedroomd, dus ik ben ook weer geestelijk aan het reinigen.

Helaas verschrikkelijk ziek wakker geworden, ik kan echt niets. Mijn man is thuis en wil altijd allles voor ons doen, maar nu ik zei dat ik heel ziek was (van twee tot kwart voor 5 diep geslapen) en niets kon, begreep hij de hint kennelijk niet, hij is thuis aan het werken. Anders is hij altijd pas kwart voor 8 thuis...Maar dan ga ik dus evengoed de keuken opruimen en dingen afwassen en de smoothie maken.

Ik ga natuurlijk naast de buteyko sinds vorige week naar een asyra therapeut waar ik middelen van moet nemen en daar word ik blijkbaar weer heel erg ziek van. Van de buteyko word ik niet zo erg ziek, daarom vind ik het ook zo geweldig. (OOK).

Maar ik ga toch maar door met de therapeut i.v.m. het testen of ik kan stoppen met de hydrocortison.

@ Edwin,

De laatste maand geen plaque meer gehad, soms wat slijm ook uit andere plekken.

Maar geen verstopping meer, ha le lu ja. Na bijna 20 jaar aan de laxeer middelen te zijn geweest!

Hi mayk,

Nu ik bioresonantie en buteyko combineer merk ik ook dat ik mijn bioresonantie moet aanpassen = een kleinere dosis zodat je lichaam alles kan verwerken. Ik denk dat je daar wel rekening mee moet houden maar verder voelt het voor mij als een ideale combinatie. Na 10 dagen buteyko zat ik pas weer op dezelfde dosis bioresonantie als toen ik met buteyko was begonnen.

Wat fijn voor je dat je geen last meer hebt van verstopping! Ook al ben je nu zwaar aan het ontgiften, deze verandering verdient toch weer een vreugdedansje! :D

Ik doe ondertussen hard mn best om m'n CP door de dag stabiel te houden en sinds gisteren lijkt hij voorlopig niet meer onder de 10 te zakken. Mn eerste mijlpaal haha :D

Quote:
Masha Anthonissen vertelde dat er met meer dan 40 minuten per dag geen extra resultaat wordt bereikt. En adem altijd door de neus.

Er zijn verschillende meningen over de duur van ademhalingsoefeningen per dag voor optimaal resultaat.

Masha verteld me via email:

Quote:
De Buteyko-training wordt in het begin toegepast om symptomen van de ziekten op te heffen en als de mens zich goed voelt, hoeft hij niet te trainen. Vervolgens mag je trainen om de gezondheid te versterken, dit is inderdaad optimaal als je 40 minuten per dag traint.

Dr. Buteyko zei "als je 4 uur per dag intellectueel werkt doet dan is het nodig ook 4 uur per dag lichamelijk werk te doen om geen welvaartsziekten te ontwikkelen".

Artour Rakhimov antwoorde op de vraag hoeveel tijd dagelijks te besteden aan oefeningen:

Quote:
Breathing: 1-2 hours daily; for physical activity requirements, see www.normalbreathing.com/benefits-of-physical-activity.php

Masha zegt dus 40 minuten per dag ademhalingsoefeningen.

Artour zegt 1-2 uur ademhalingsoefeningen + flink sporten met neusademhaling

Hoi Barbara,

Ik droom sinds 5 weken ongeveer weer veel en ik onthoud de dromen weer waar ik erg blij mee ben, want ik vind het ook altijd leuk om aan mijn dromen terug te denken en de afgelopen jaren onthield ik ze steeds minder tot helemaal niet, wat denk ik ook te maken heeft met het ziek zijn.

De historie van meditatie/yoga gaat terug tot 5000 voor chr. (India, China, Japan) ook veelal gebaseerd op neusademhaling en tal van onderzoeken claimen de verbetering van de gezondheid bij de beoefenaars. Buteyko heeft zelf ook de nodige ervaring in yoga opgedaan, met z'n co2 verhaal heeft ie het gewoon in een nieuw jasje gegoten.

Dus met andere woorden, werkt ook gewoon prima en hoeft geen honderden euro's te kosten. Hoef je ook niet te tellen en net niet/net wel te forceren om er achter te komen of het al beter met je gaat, gewoon lekker ontspannen.

Beetje raar dat jullie allemaal zo ongezond zijn en bij dezelfde financiële kaalpluk methode terecht komen. Kijk gewoon eens verder, die hele buteyko is niet heilig of zo.

In onze maatschappij kost alles geld Simon. Ook yoga, als je dat in groepsverband wilt doen met iemand die de basisbeginselen daarvan uitlegt.

Verder ga ik niet meer in op anti-Buteyko berichten in dit topic.

Beste Simon-G, de ademhaling van de mens heeft nog nooit zo onder druk gestaan als in deze tijd. Het is logisch (maar zeer zeker niet vanzelfsprekend) dat er dan iemand opstaat en ontdekt wat precies het onderdeel is aan de ademhaling dat juist in deze tijd belangrijk is voor gezondheid en wat bij veel mensen mist. Wat mij betreft is het inzicht heilig. En mensen die er niets mee willen of kunnen: die mogen het langs zich af laten glijden. Het ademhalingscentrum terugtrainen naar een afstelling die de gezondheid niet belast en juist ondersteunt heeft hoe je het ook went of keert veel oefening, aandacht, inzicht en volharding nodig. Er zijn mensen die dat op eigen houtje kunnen en willen en mensen die ervoor kiezen om dat onder begeleiding te doen. We leven in een vrije wereld: ik snap de hele fuss niet. Vergeleken met dat het geld wordt weggedragen naar artsen, gaat het nu naar een methode die mensen gericht begeleidt naar beschikking over de eigen gezondheid met concrete oefeningen en aanwijzingen waarvan het resultaat meetbaar is.

Gisteravond waren mijn zwager en schoonzusje op visite. Zij kwam met zware hoofdpijn ( en heeft dat al weken) en hij heeft zodanig tinnitus dat hij er gek van wordt.

Aangezien mijn vriendin L, die al een tijdje met mijn hulp buteyko doet, me vertelde dat haar tinnitus minder is geworden en soms dagen weg (!!!!), heb ik mijn zwager en schoonzusje verteld over de buteyko en wat het allemaal voor je kan doen.

Mijn zwager is helemaal depressief geweest van de tinnitus. Ik ben heel blij dat hij de buteyko wil gaan doen. Zij gaat het sowieso doen. We hebbeb cp's gemeten, ze hadden alle twee in de 25, dus niet zo heel laag en ik heb ze het verminderd ademen geleerd, mijn zwager vond het erg moeilijk om te begrijpen hoe het nou moet, hij kon niet zo goed voelen hoe hij met zijn middenrif moet ademen...Maar hun cp's gingen wel omhoog na de oefening ( ik dacht ik laat het ze 5 minuten doen om te oefenen).

Ik heb ze ook de website van mijn coach gegeven.

Wat ik nog vergeet te vertellen; mijn zwager had zijn hoop gevestigd op een apparaatje wat ze aan het ontwikkelen zijn, wat ze in je nek implanteren waardoor de signalen van de hersenen naar de oren worden onderbroken, waardoor je minder last van tinnitus zou hebben.

HA HA, wat zou dat wel niet kosten SIMON- G? En hoe invasive is dat wel niet en kankerverwekkend waarschijnlijk (!).

Dan kan je toch veel beter buteyko gaan doen wat je gratis en voor niets van je schoonzusje kan leren.

Mayk, ik adem via mijn buik en houd mijn middenrif juist stil. Dit is dan ook de reden dat er wordt geadviseerd om een band te dragen ter hoogte van het middenrif en als je dan te diep ademt, voel je de band strak trekken. Het middenrif 'moeten' we ontspannen, is ons verteld. Toen Buteyko begon met verminderd ademhalen, lette hij op zijn borstkas en zorgde ervoor dat deze zo min mogelijk bewoog.

Aangezien jij al goede resultaten bereikt, zijn er dus meer manieren van goed ademen.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan