Hoi allemaal,
Mijn vriendin, die ook bij mijn coach buteyko doet, had in eerste instantie geen last meer van obstipatie. Ze was met de buteyko gestopt, omdat ze er geen tijd voor had vanwege haar gezin en ze wilde haar gezin de eerste prioriteit geven...
Ze had meteen weer obstipatie en vorige week vertelde ze me dat haar tong aan 1 kant ONGEVOELIG was geworden en ook haar lippen en de huid rond haar mond, ook had ze tintelingen en minder smaak. De huisarts heeft bloedonderzoek gedaan maar niet eens haar B-12 gehalte gemeten, doet geen vervolg onderzoek en heeft haar naar huis gestuurd, de eikel. Door tekort B-12 kan je zenuwschade krijgen. Ik heb het opgezocht op internet; het kan ook MS zijn of een herpes virus.
Ik heb haar op het hart gedrukt dat ze haar gezin juist tekort doet als ze niet goed voor haarzelf zorgt en dat ze weer verder moet gaan met buteyko en haar homocysteine gehalte moet laten checken; als die verhoogd is kan de arts er niet omheen dat ze tekort B-12 heeft, want verhoogd homocysteine kan alleen veroorzaakt worden door te laag B-12 gehalte en dat is heel gevaarlijk voor je hart en veroorzaakt kanker. Ze heeft het nog niet laten onderzoeken, daarna kan ik haar pas een injectie met B-12 geven.
Woensdag was ze nog niet begonnen met de buteyko.
Toen is ze na mijn nadrukkelijke betoog woensdagavond weer begonnen met buteyko.
Het volgende gebeurde de volgende dag (!!!)
Ze heeft gekrijst van de pijn in haar buik, uren lang, en er zijn HARDE STENEN uit haar darmen gekomen. En de volgende dag kon ze nog niets van de pijn in haar buik.
Vandaag vertelde ze me dat de verdoving in haar tong met de helft is afgenomen...en ze voelde zich weer goed.
Ik ben dolblij dat ze weer met buteyko is begonnen en heb goede hoop dat ze weer in een positieve fysiologische spiraal komt en dat de zenuwschade niet erger wordt dankzij de buteyko.
Ik heb haar ook bica meegegeven tegen schimmels, dat gaat ze ook elke dag gebruiken.
Ik had het ivm iemand anders die geen gevoel meer in haar benen heeft ook al eens met mijn coach over neuropathie gehad (zenuwschade). Ze vertelde me dat, omdat de zuurstof in de extremiteiten gaat komen de neuropathie tot stilstand gebracht kan worden. Deze persoon wilde helaas niets met mijn informatie doen.
En in het geval van mijn vriendin is het dove gevoel dus zelfs minder geworden, ik hoop dat het door gaat zetten bij haar. Na wat er nu gebeurd is, is ze in ieder geval weer super gemotiveerd!