Ademhaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
hallo Mayke, ja dat klopt: bij stress merk ik het.

Er zijn meer dingen die ik merk, maar ik aarzel om het aan de buteyko te koppelen.

Bijv. dat ik minder behoefte aan water heb.

Zou het zo kunnen zijn dat hoe minder verzuurd een mens is, hoe minder water die nodig heeft?

Lievergezond,

Dat vragen we aan de coach.

De bultjes op mijn buik en maag zijn nog verder weggegaan, ik heb bijna weer een gladde huid, op een paar na, maar die gaan ook nog weg, onder mijn borsten zaten heel veel dikke bultjes en die zijn nu bijna ook allemaal weg. Ik ben hier heel blij mee, want dat betekent dat als je aan de buitenkant schoon wordt gemaakt, je aan de binnenkant ook schoon wordt gemaakt, zeer positief.

Vanmorgen was mijn CP voor het eerst 40 seconden. 5 weken geleden was dit nog 15 seconden.

Hoe tapen jullie allemaal in de avond? Kan nu wel in slaap vallen met tape, maar verlies het vaak tijdens het slapen...

Wat positief allemaal!

@Edwin, ik ben zo nieuwsgierig of en hoe je ontgiftingsverschijnselen hebt gehad! Wil je hier iets over kwijt?

@Tizz, wij plakken een klein stukje tape (papieren witte tape op zo'n rolletje) verticaal op onze mond nadat ik het kleine stukje (3cm) eerst nog in de lengte door de helft heb gescheurd. Het blijft perfect zitten de hele nacht!

Barbara,

Ontgiftingsverschijnselen heb ik (denk ik) niet gehad. Vorige week had ik wel een keer flinke buikpijn, maar dat heb ik in het verleden vaker gehad. Binnen een uur was het ook weer weg.

Ik heb met mijn coach T gemaild en volgens haar is mijn vriendin waar ik over vertelde, galstenen kwijtgeraakt door de buteyko. Dat moet ook wel, want ze heeft een dag pijn gehad en ze zei zelf dat het leek of er stenen uit kwamen. Gelukkig heeft ze weer contact met T.

@ Edwin,

Hartstikke goed dat je cp zo hoog is!

Merk je ook lichamelijke verbeteringen? Dat moet je nou toch wel hebben?

Ik heb ook vaak erge buikpijn gehad, maar dan kwam er daarna flink wat uit!

@ Tizz,

Het komt vaak voor dat mensen in het begin de pleister in hun slaap er af halen, maar dat gaat op een gegeven moment over, volgens het boekje van Masha Anthonissen " Leef gezond, adem rustig".

Wat een geweldig boekje, ik raad het iedereen aan om het te lezen. In het begin was ik nog te ziek om het te lezen, maar nu gaat het heel goed en kon ik er zondag niet meer mee ophouden. Alles wordt zo duidelijk en ik ben nu nog meer gemotiveerd om verminderd te ademen en ik begrijp ook beter hoe het moet. Er staat zo veel goede informatie in.

@ Lievergezond,

Wat goed Lievergezond dat jij het boekje aan anderen laat lezen. Ik wou het aan mijn buurman geven die ook last heeft van tinnitus, maar nee, hij doet er niets mee en ik ook nog lekker aan de statines...

Bedankt Sheila, dat je me bent blijven zeggen dat ik het moet lezen!

hoi Mayke, ik heb het boekje aan twee mensen gegeven die het zouden kunnen gebruiken.

Eentje gaat nu ook in elk geval de therapie doen.

Die ander weet ik het nog niet van.

Eentje is belangstellend maar moet ik het boekje nog geven.

Toen ik vorige week (ik dacht woensdagavond) buikpijn had, brandde de ontlasting eruit. Het deed echt pijn! Dus waarschijnlijk was dat wel een ontgifting.

Ik had ook steeds eerst buikpijn en daarna rennen naar de wc.

Nu heb ik sinds gisteravond buikpijn, maar ik hoef niet meer naar de wc.

het gaat weer even wat minder met mij.

Gisteren met mijn coach gesproken; het komt omdat ik medicijnen aan het afbouwen ben, daar moet je lichaam aan wennen en ook weer hard voor werken om de verandering te verwerken.

Ik heb weer heel veel aan mijn coach gehad. Ik ga nu ook eindelijk mijn zoon los laten, hij moet zijn eigen pad lopen en eerst op rock bottom komen, wil hij er zelf voor kiezen om tegen de lyme en het ziek zijn te vechten. Dat wist ik al heel lang, maar door wat zij heeft gezegd kan ik het nu. Het is moeilijk, maar ze heeft gelijk.

Ik legde het voor aan mijn zoon, maar hij kiest er nu zelf voor om toch naar onze behandelaar te blijven gaan. Ik heb heel veel stress en zorg om hem en daar help ik hem en mezelf niet mee...

Merken jullie ook dat het zeer belangrijk is dat je postuur netjes is tijdens het oefenen? Een klein beetje onderuitgezakt maakt bij mij een groot verschil met netjes rechtop zitten.

De verminderde ademhaling gaat dan veel makkelijker.

Als je de buteyko-ademhalings-oefeningen doet overdag, is het volgens mijn trainer het beste ongeveer maar 3-4 uur ertussen te laten zitten om het zo gelijk mogelijk te verspreiden over de dag.

Dit wist ik dus niet.

Haal je die 3-4 uur niet, dan kun je beter misschien maar even tussendoor een drietal keren een cp doen achter elkaar met adem terugpakken tussendoor als je bijv. naar de wc gaat.

Goed nieuw;

Mijn vriendin, die aan haar hele linkerkant van haar gezicht, lippen en tong verdoofd was, heeft dankzij de buteyko weer meer gevoel terug gekregen, in haar gezicht vooral, het gebied wordt steeds kleiner! De tintelingen zijn weg en de smaak weer terug. Elke week gaat het beter.

Ik ben heel blij.

Is het boekje LEEF GEZOND, ADEM RUSTIG ook een aanrader wanneer je geen chronische astma hebt en waar is het in dat geval verder goed voor?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.548
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan