Ademhaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Hoi Johnny,

Buteyko is goed voor je hele lichaam. Het brengt je lichaam in een opwaartse fysiologische spiraal ipv een neerwaartse, wat de meeste mensen hebben. Het verandert je biochemie en je organen gaan er weer goed door werken. Het brengt overal zuurstof in je lichaam, wat zoals je weet heel belangrijk is. Het doodt ziekmakende bacterien waaronder ook de lyme bacterien. Lyme veroorzaakt auto-immuunziekten. Dus buteyko ademhaling geneest ook bijvoorbeeld MS en parkinson.

Ik heb het boekje gelezen. Het gaat vooral over kinderen met astma, dat vind ik jammer, want het is dus voor heel veel ziektes genezend. Wel is het zo dat als je astma of eczeem hebt, je er door de buteyko na een maand of 4 trainen er al vanaf bent, sommigen nog eerder.

Het boekje is wel heel interessant en je begrijpt de werking van buteyko heel goed en wordt er heel enthousiast van, dus ik raad je wel aan om het te lezen.

Hallo allemaal,

Ik heb me net voorgesteld op dit forum. Heb de laatste tijd met interesse dit topic gelezen en heb ong. twee maanden geleden een cursus gevolgd. Ik gebruikte symbicort 400/12 en deze heb ik laten splitsen. Gebruik nu alleen de busodenine (pulmicort). Heb ook de bricanyl niet meer gebruikt.

Mijn cp is nog maar rond de 25, heb nog wat te oefenen dus.

Ik had ook last van hartkloppingen, vooral als ik op bed lag. Dat is nu verdwenen. Of dit door de ademhaling komt of vermindering medicijnen weet ik niet. Maakt ook niet uit, het resultaat telt.

Ja, ik slaap snachts met tape op mijn mond. Ik trok het er ook af in mijn slaap. Ik vouw de uiteindes niet om zodat het kennelijk te lastig is voor mijn onderbewuste om het er af te trekken. Bij mij helpt dit.

Volg. Week ff overleggen om de pulmicort van 400 naar 200 af te bouwen.

Hoi Astma,

Straks heb je geen astma meer en moet je je naam veranderen :mrgreen:

Ik doe al 6 maanden buteyko, maar mijn cp is nog maar 20 op een goed moment ( gerust en niet gegeten of gedronken). Maar dat komt waarschijnlijk door de hydrocortison.

Wat goed dat je bezig bent met je medicijnen af te bouwen, daar ben ik ook mee bezig en al van 2 bijna af ( DHEA en low dose naltraxone).

Wat goed dat je geen hartkloppingen meer hebt. In het boekje van Masha Anthonissen staat wel dat je dat krijgt bij een laag co2 gehalte en als het omhoog gaat dat de hartkloppingen verdwijnen. Dus dat heb je alvast voor elkaar.

Ik hoop dat de astma door de buteyko heel gauw weg gaat, er is een hoop eer te behalen met astma door buteyko, dus ik ben voor jou heel positief :-)

Quote:
Straks heb je geen astma meer en moet je je naam veranderen

Hahahaha, ja zou super zijn. Een vriend van mij heeft de frolov besteld voor me dus dat zou ook kunnen helpen. Mayk, ik heb er ook vertrouwe. In.

Groetjes astma

Hoi Allemaal,

Ik heb gisteravond iets gedaan wat ik in 23 jaar niet hebt gekund: ik ben naar het theater geweest om een dansvoorstelling te zien en heb de hele voorstelling gezeten. ( ik lig al 22 jaar door bekkeninstabiliteit voor wie het niet weet ). Ik heb ontzettend genoten al heb ik nog wel last van angst bij zoiets door mijn wereldvreemdheid veroorzaakt door mijn situatie. Ik had ook nog een beetje last van de belichting, dat was nog een beetje te veel voor mijn hersenen, erg indringend. Ik heb verschrikkelijk genoten en ik dank dit aan de buteyko, omdat ik er zo van vooruit ga, zowel mijn hersenen als de pijn in mijn bekken.

Vandaag voelen mijn hersenen nog prima en ik ben er niet ziek van geworden, wat ik voorheen zeker wel was geworden. Ik heb wel flink pijn in mijn bekkken helaas, maar ik verwacht dat dat ook weer gauw weg gaat. Sneller dan voor de buteyko.

Ik ben nu van 2 medicijnen af; low dose naltrexone en DHEA.

Een vreugdedansje voor Mayk ! Wat fijn zeg !

Wat kan een andere ademhaling allemaal voor gezondheidsvoordelen opleveren ? Buteyko wordt met name gepromoot voor mensen met ademhalingsklachten. maar helpt het ook op ander gebied ? En waarom dan ?

Mayk hoe komt het dat je de DHEA en LDN kan afbouwen/ stoppen door de buteyko ?

Hoi Zonne,

Dat Buteyko goed helpt voor ademhalingsklachten is absoluut waar, lees het boekje van Masha Anthonissen maar, maar veroorzaakt een opwaartse fysiologische spiraal voor je algehele gezondheid en een verandering van je biochemie. Ik ben maar een leek, maar heb hier al eerder over gepost. (Lees eerdere posts). Hoe het werkt is me even teveel, maar in ieder geval krijg je ontstekingen in je lichaam weg met buteyko door de verhoging van het co2 gehalte in je lichaam wat zich omzet in zuurstof en er in je hele lichaam zuurstof komt.

Volgens bloedonderzoek heb ik in mijn hele lichaam ontstekingen en daarom moest ik van mijn natuurarts LDN tegen ontstekingen nemen. Omdat medicijnen de ademhaling zwaarder maken en omdat de buteyko ontstekingen doet verdwijnen, heb ik aan mijn natuurarts gevraagd of ik het mocht afbouwen en ik heb het heel langzaam afgebouwd, zonder dat ik verschil heb gemerkt. De DHEA is vanwege slecht werkende bijnieren, ook voorgeschreven door mijn natuurarts, volgens mijn bioresonantie therapeut, die dat test, werken mijn bijnieren al beter, dus ik heb de DHEA daarom ook afgebouwd, zonder iets te merken, maar met de hydrocortison kan ik helaas nog niet stoppen. Woensdag laat ik dat weer testen, ik wil er heel graag van af, maar dat is ook heel eng, omdat voor ik het nam ik een dooie zombie was die alleen met gekke hersenen in bed kon liggen. Dus dat moet heel voorzichtig. Maar de hydrocortison zorgt voor meer schimmel in mijn lichaam en maakt mij daardoor juist wer zieker en houdt mijn verdere voortgang door de buteyko tegen...

@mayk

Proficiat. Wat een vooruitgang. Ja, wat ik zo lees, kan een andere ademhaling heel veel verschil uitmaken. En je hoeft hier niet alleen maar ademhalingsproblematiek voor te hebben.

Ik ben zelf al in korte tijd van hartkloppingen af en ook van mijn luchtwegverwijderaars.

Leuk dat je ins zo op de hoogte houdt.

Hoi Astma,

Jij ook gefeliciteerd!

Ik las in het boekje van Masha Anthonissen dat die puffertjes en luchtwegverwijderaars juist schadelijk zijn voor je longen, ik ben heel blij voor je dat je die niet meer hoeft te nemen :-) Hartkloppingen werden ook genoemd door te lage co2, fijn dat die ook al weggegaan zijn.

Jammer genoeg ben ik het hele weekend druk geweest, te druk in mijn overmoedigheid, dat krijg je vaker, dat als het goed gaat dat je over je grenzen heen gaat...Dus nu nog steeds flinke pijn in mijn bekken, maar met mijn hersenen gaat het nog steeds heel goed.

Houd jij ons ook op de hoogte.

Hallo,

Gister weer een dagje naar de sauna geweest. Normaal loop ik na de eerste cabine de rest van de dag te gapen alsof ik een week niet heb geslapen. Nu gaap ik op zo'n dag niet 1x en kan veel langer in de cabine's blijven zitten en lekker doorzweten. Voelt echt heel lekker aan. In het dompelbad met mijn mond dicht gaat ook veel makkelijker.

Ach, zomaar weer een leuke bijkomstigheid van de buteyko :D

Hallo

Vandaag het frolovapparaatje ontvangen en natuurlijk meteen uitgeprobeerd.

@janse:

Doe jij ook Tien seconden inademen? Volgens een gebruiksaanwijzing hoort dit maar het lijkt mij zo onbuteyko.

Is er verder nog iemand regelmatig met buteyko bezig? Zou graag ervaringen lezen

hoi Astma, ja ik doe het elke dag nog steevast.

Ik reis per trein naar het werk: en ik zit het in de trein te doen met de secondewijzer van mijn horloge: dat gaat best goed en het valt nauwelijks op tussen die mensen die op hun i-phones zitten te turen en te typen.

Volgens mij staat het hier inmiddels al aardig vol met ervaringen.

In elk geval hoorde ik gisteren dat spierkracht kennelijk ook een relatie heeft met co2-opbouw in het lichaam.

Een behandelaar (niet eens een buteykotrainer: maar iemand die me vertelde dat de scan zei dat ik dicht aanzit tegen diabetes!) had me gezegd dat ik moest gaan sporten, maar misschien bedoelde hij echt sporten en niet wandelen zoals ik het heb opgevat.

Hij vond het wel prima dat wandelen als ik het dan een uur per dag beloofde te gaan doen (: je begint te verbranden vanaf drie kwartier wandelen), wat ik wel trouw doe.

Sinds ik begonnen ben met de buteyko-ademhaling 3 maanden geleden ben ik 4 kilo afgevallen trouwens.

In mijn geval is dat welkom.

Hallo Lievergezond,

Deze draad heb ik al minstens drie keer helemaal gelezen. Met veel interesse natuurlijk.

Vier kilo afvallen is mij ook welkom. Ik wandel ook met regelmaat en doe dan verminderd ademhalen.

Ik heb een electrische fiets met drie ondersteuningsstanden. Ik heb hem altijd op de hoogste ondersteuning. Probeerde wel eens een beetje batterij te sparen, maar dan was ik wel halfdood.

Gister de fiets een ondersteuning minder en ik had er geen last van. Ik vertelde dit aan mijn zus en haar mond viel open van verbazing. Als ik met haar samen fiets moest zij altijd in stand twee en dan fietste ik er nog amechtig achteraan te hijgen met stand drie. Echt leuk hoe er veel kleine dingetjes zijn die me dan weer opvallen.

Vndaag dus twee keer aan die frolov gelurkt, maar het lijkt me te simpel. Vraag me af of ik het goed doe. Heb natuurlijk al die sites al afgeschuimd, maar toch lastig om het echte precieze uit die engelse teksten te filteren.

Hartelijke groet,

Astma

hoi Astma,

ja verminderd adem halen bij wandelen: dat moet ik ook nog gaan invoeren van mezelf:-)

Mijn buteykotrainer zei gisteren dat ik dan voor en na de wandeling mijn cp kan meten om te kijken of ik in de tussentijd co2 verloren ben?

Ik ben eigenlijk niet zo van het meten eerlijk gezegd.

Ik doe de oefening en klaar.

Wat kan die cp mij in feite schelen: het enige dat voor mij telt is de gezondheidswinst.

Maar goed, soms kun je misschien bijsturen of zo, te zien aan de metingen misschien.

Ik snap er ook niet alles van.

Wanneer ben jij begonnen Astma met buteykooefeningen?

Ik las trouwens dat je slijmbeursontsteking in je schouder minder pijnlijk werd na suiker- en tarwevermijding.

Is de ontsteking nu weg?

Ik heb lange tijd rondgelopen met bijholte-ontstekingen om gek van te worden!

Blijkt dat nu ineens terug te voeren op een melkallergie.

Jammer dat ik daar zelf dan niet op gekomen was zeg: had me veel ellende bespaard kunnen blijven dan.

Astma: men zegt in de buteykowereld dat je daar zo vanaf bent als je die oefeningen gaat doen.

Maar volgens mijn behandelaar gaat die vlieger zeker niet altijd op: dus beter als je toch nog maar wat geduld opbrengt.

Je loopt er dacht ik al wel erg lang mee rond en slikt ook neem ik aan al lang medicijnen (wat ook een belasting voor je lichaam was).

Maar natuurlijk ga je weer back on track komen, alleen het heeft tijd en energie nodig.

Ja kan jou het schelen dat je jezelf laat helpen met pk's op je fiets?!

Echt knap hoor dat je al weer meer power hebt inmiddels.

Frolov: tja, met die oefeningen laat ik mijn middenrif het werk doen door te ontspannen en dan gaat het redelijk vanzelf al moet ik soms wel moeite doen om er niet te veel over te gaan nadenken.

Oefen je 40 minuten per dag minimaal?

DAAAG!

Quote:
@janse:

Doe jij ook Tien seconden inademen? Volgens een gebruiksaanwijzing hoort dit maar het lijkt mij zo onbuteyko.

Nee, gewoon een normale diepe buikademhaling, dus 2-3 sec ofzo. De UITademing probeer je steeds elke training langer te maken.

Quote:
Een behandelaar (niet eens een buteykotrainer: maar iemand die me vertelde dat de scan zei dat ik dicht aanzit tegen diabetes!) had me gezegd dat ik moest gaan sporten, maar misschien bedoelde hij echt sporten en niet wandelen zoals ik het heb opgevat.

Waarom heb jij (het is me ook bij andere mensen opgevallen) het toch altijd over "een behandelaar"? Ik ben dan altijd benieuwd wat voor "behandelaar" dat dan is. Waarom zeggen mensen niet gewoon "mijn tandarts, dokter, bioresonantie therapeut, acupunctuur, fysiotherapeut" etc.?

Quote:
Waarom zeggen mensen niet gewoon "mijn tandarts, dokter, bioresonantie therapeut, acupunctuur, fysiotherapeut"

Hoi Janse, in mijn geval is de reden de volgende: ik heb zoveel ellende gezien op een forum als al te duidelijk werd om wie het ging, dat ik allergisch geworden ben om in details te treden wie het betreft.

Je kunt je nauwelijks indenken misschien hoe dat ging/gaat of misschien kun je het je wel indenken als je je realiseert dat op Buteyko's leven 9 keer een aanslag is gepleegd. De behandelaars/artsen die mensen naar eigen zeggen hielpen : forumleden werden actief uitgenodigd om uit de school te klappen over goede artsen en behandelaars: die kregen binnen de kortste keren te maken met trollen die hen in 1 keer probeerden met de grond gelijk te maken. Ik overdrijf echt niet. Zo dik bezaaid is onze wereld nu ook weer niet met mensen die oprecht hun nek uitsteken voor de mensheid.

Ik neem graag behandelaars/artsen in bescherming in wie ik vertrouwen stel: ik wens hen dat ze zich nog lang voor de mensheid in kunnen blijven zetten zonder onterechte reputatieschade die je op internet zo oploopt.

Resultaten:

Handschrift is stukken beter geworden, dan klinkt misschien gek, maar dat valt mee het meest op, ik studeer elke dag, en mijn handschrift zie ik echt mee veranderen met de CP.

Ik voel me heel fit, voel me als kind die constant zijn heeft om buiten te spelen. Het kost me geen enkele discipline om te gaan hardlopen.

Mijn stijfheid is stukken minder, ik voel echt tien keer zo flexibel. Komt ook gek erg de foundation training denk ik.

Van 10/11 uur slaap per dag, naar 7/8 uur, en voel me fit als ik op sta. Ben nog steeds geen ochtendmens, maar het is wel een wereld van verschil met vroeger.

Mijn stoelgang is eindelijk compleet normaal. Moet nog steeds wel opletten wat ik eet, maar dat is ook weer een stukje extra motivatie om gezond te eten.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan