Ademhaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
En weer een supergoede vondst van lievergezond! Bedankt, die ga ik binnenkort zeker helemaal lezen!

Sheila,

Nee de frolov is geen vernevelingsapparaat.

Quote:
People with less than 30 seconds for the morning body-oxygen test (or more than 90% of modern people) usually naturally harbor pathogens in the gut.

p. 10 http://www.aipro.info/drive/File/big-GI-book LIBRO DIGESTIONE BUTEYKO.pdf
Quote:
Due to the presence of inflamed villi and GI biofilms, many breathing students get stuck at about 20-25 s for the morning body-oxygen test even if they try to do more physical and breathing exercises. The key reason of their lowered CPs is biochemical stress due to inflammation and pathogens in the GI system. This abnormal state of the GI system can exist due to low body O2 (less than 20 s) and/or due to harmful stimuli or triggers that leads to digestive flare-ups (or exacerbations). These triggers include hidden factors such as gluten or dairy products in diet, wrong types of physical exercise, wrong breathing exercises, and many others. There are in total several dozen adverse factors that are important to know and address in order to ensure GI recovery.

Without getting over 30 s for body oxygenation, it is very difficult or sometimes impossible to permanently solve many GI problems. However, chronic GI flare-ups drive the CP down to about 20-25 s or even smaller numbers.

p. 11

Ziet er interessant uit, alleen een beetje duur. Ik heb laatst zoiets zelf gemaakt van een afgeknipte sok. Had ik ook gaten in geknipt voor mijn oren. Was ook nodig, anders zakte ie van mijn hoofd. Werkte wel, maar was elke keer dat ding kwijt. Ivm de prijs blijf ik toch maar afplakken

hoi tizz,

ziet er wel aardig uit, en niet zo duur.

gebruik je het zelf ook?

ik gebruik tape helpt ook maar daar krijg je soms wel droge lippen van

Nee, ik gebruik het niet. Maar inderdaad een goedkoper alternatief.

Beste lezers,

Vanmorgen zeer verrast door een CPvan 35. Heb een paar weken de frolov gebruikt, maar ik ging alleen maar achteruit. Van een CP 25 naar een CP 21. Had wel verkoudheid enzo.

En vanmorgen kon ik mijn ogen niet geloven: CP 35 In de ochtend nog een keer gemeten en ja hoor, een CP van 30.

Ik ben benieuwd waar dat naar toe gaat :D

Je zou toch denken dat zo'n beest, dat zo dicht bij de natuur staat, wel zou weten dat ie een pleister op zijn bekkie zou moeten doen &sns=em

Quote:
Op zich is dat onderwerp in het betreffende topic aardig stil gevallen en bleven daar de echte resultaten uit.. (zo komt het me althans over)

https://www.fatsforum.nl/topic/wim-hof-the-iceman-1/page/2

Beste Maarten: volgens mij heb je het onderwerp buteyko-ademhaling hier op het forum niet goed doorgelezen, noch het boekje ¨Leef gezond, adem rustig¨.

Anders zou je wel anders piepen.

Dit is lange termijn werking: het komt aan op training, investering en je verstand mag ook meedoen.

Ondertussen ben ik -zonder echt omhoog te schieten met mijn controlepauze- 6 kg afgevallen zonder bewust op dieet te gaan wat ik niet in me heb.

Bij mij is dat een gewenst resultaat: dus dat ik minder (vaak) eetlust heb omdat mijn spijsvertering moeizaam verloopt (ik zit al tegen diabetes aan volgens een holistische arts die ik onlangs bezocht) en ik weet heel zeker dat het die rust goed kan gebruiken.

Goddank dat ik de buteyko-ademhaling ontdekt hebt: en hopelijk net op tijd.

Degene die dit buteyko-topic hier op het forum startte -Jenneke- is met de buteyko-ademhaling gestopt omdat ze al te dun was naar haar zin en zij viel door buteyko-ademhaling nog verder af en ze wilde niet nog verder vermageren (fair enough).

De controlepauze is dus niet de enige graadmeter voor de vruchten die de buteyko-ademhaling kan afwerpen: zolang het lichaam veel schade in te halen heeft, hoeft het niet zo te zijn dat die controlepauze als een pijl de lucht inschiet.

Iemand die ik ken en die zeer veel gezondheidswinst geboekt heeft met buteyko-ademhaling, zat -heb ik van horen zeggen-, 2 jaar tussen een controlepauze van 20 en 30 seconden.

Het is voor mij nu gewoon investeren: sochtends 20 minuten en savonds 20 minuten buteyko-ademhalingsoefeningen. Het valt niet altijd mee om de aandacht zo te richten, maar doenlijk is het wel. En ik doe het graag als het om mijn gezondheid gaat.

Eerst deed ik het 4 x 10 minuten op een dag: maar dat vond ik uiteindelijk toch te ingewikkeld: om 4 keer per dag mijn aandacht te richten ipv 2 keer per dag dan maar wat langer.

Eventjes mijn ervaringen met buteyko met jullie delen: ik sliep al van zolang ik me herinner met mijn mond open en ademde ook constant gedurende de dag met open mond. Ik dacht dat ik een te kleine neus had! Na ongeveer een maand met een plakker op de mond slapen, slaap ik veel dieper. Ik word ook 's morgens frisser wakker. Ik ben beginnen lopen met de mond dicht en het gaat verrassend goed en geen stijfheid nadien en ik kan op het gemakje rustig blijven doorlopen, terwijl ik vroeger onmiddellijk pompaf was. Mijn vertering lijkt beter te gaan. Dus alleen maar enthousiast en bedankt aan de mensen hier om dit te delen!

Geweldig Keizertje dat je dit resultaat hebt met alleen maar je neus dichtplakken en houden, kun je nagaan wat er gebeurt wanneer je ook de oefeningen gaat doen.

Net een heel enthousiaste mail gekregen van een vriendin van het forum die 3 weken geleden met buteyko is begonnen; ze kan door de buteyko veel beter vet verteren en kan meer dingen eten die ze eerst niet kon. Ze schrijft: "lang leve de buteyko, bedankt".

Na al die enthousiaste verhalen over Buteyko hier te hebben gelezen, die gewoonweg jaloersmakend zijn :-), ben ik er op 7 dec. ook mee begonnen.

Ik leerde een eerste simpele zitoefening die ik 3x per dag 15 minuten deed.

In het begin was dat best lastig, want mijn middenrif deed allemaal zo raar. En van het opmeten van mijn CP kreeg ik de zenuwen omdat je niet wil dat hij lager wordt/niet stijgt. Ik maakte ook de vergissing om op dat meetmoment met mijn ogen naar beneden te kijken. Gelukkig las ik in het Buteyko boekje dat je je ogen omhoog moet blijven richten. Maar ik ontdekte na verloop van tijd hoe ik het voor elkaar moest krijgen. Ook plakte ik ‘s nachts mijn mond af met leukopor, ook al zegt Patrick McKeown in een youtube filmpje dat dat bij gastrointestinal problems niet mag.Ik vertrouwde er gewoon op dat ik vanzelf ‘s nachts wel wakker zou worden als het op dat moment niet goed voor me zou zijn om met afgeplakte mond te liggen. En dat is nooit gebeurd. Mijn CP is nog geen 20 want ik doe het rustig aan en één keer is hij 18 geweest. Dat was vlak voor kerst en aangezien de heftigste reinigingsreactie bij 20 komt, heb ik toen even een klein stapje teruggedaan.

Maar wat ik zeggen wou: ik heb al een groot succes geboekt, zelfs met deze lage CP! Ik zat namelijk na een koffieklysma te hebben gedaan met 1/2 theelepeltje bitterzout erin,

met een geblokkeerde galblaas. Geklop rechts onder de ribben. Ik kon mijn levertraan niet meer innemen, want dan kneep mijn hele lever/gal zich samen. Ik kon geen ghee meer over mijn eten doen, ja uiteindelijk 4 van die kleine borrellepeltjes per dag. En jullie weten hoe ik over de leverreiniging denk. Ik had dus een hele goede reden om mijn Buteyko oefening trouw te doen. Het eerste wat bij mij gebeurde door Buteyko was denk ik dat het verdriet over het overlijden van mijn vader eruit begon te komen. Want dat had ik deels weggestopt. Ik kon nu regelmatig huilen, dat begon vaak tijdens de oefening. De dinsdag voor kerst had ik een nare dag. Ik was emotioneel, down, ik zag het allemaal niet meer zo zitten en bij vlagen boos. Ik dacht al dat de lever bezig moest zijn: wat heb je op je lever? 2 dagen later kwam er op de wc iets uit wat ik het beste galblaasmodder kan noemen. Het was echt een dikke, taaie stinkende groenige modder. Dat is me zo in totaliteit een keer of 3 overkomen. Daarna

was mijn galblaas ontstopt! Ik kan weer vette vis eten, levertraan en ghee nemen. Ik voel geen geklop meer rechts onder de ribben en ik kan het gewoon haast niet

geloven! Buteyko is fantastisch! Ik heb al zoveel geprobeerd: allerlei diëten, supplementen, koffieklysma’s, wonderoliepakkingen, frequenties, natuurartsen, etc. En niets heeft echt geholpen. Maar 3x daags een simpele Buteyko-oefening doen in combinatie met een afgeplakte mond ‘s nachts laat het allemaal los komen! Het is echt geweldig!

Ik ga er zeker mee door en wie weet wat er nog allemaal aan positiefs gebeurt! Ik zou tegen iedereen die met gezondheidsproblemen zit willen zeggen: Ga

Buteyko doen! Het heeft zo veel verschillende voordelen! Het is echt niet alleen voor mensen met astma. Ook wil ik graag iedereen bedanken die hier over het onderwerp heeft geschreven, want dat heeft me op het idee gebracht. Dankzij hen heb ik nu eindelijk iets wat werkt!

Geweldig Rapunzel,

wat goed van je dat je zo doorgezet hebt, terwijl je het eerst zo moeilijk vond. Ik ben heel blij dat er "galblaasmodder" uit je gekomen is en de boel ontstopt heeft waardoor je vertering weer beter werkt. En zo zal het doorgaan, al je organen zullen beter gaan werken. Je biochemie zal gaan veranderen en je komt in een opwaartse fysiologische spiraal. Misschien komen er net zoals bij mijn vriendin stenen uit je via je darmen. Ik hoop dat je het ook gauw aan je haar zult gaan merken.

Ik ben heel benieuwd naar wat je allemaal nog zult gaan merken aan veranderingen.

En lang leve skype :wink:

Wow! Mooi verhaal Rapunzel! 8)

Na een jarenlange zoektocht heb je dan eindelijk iets gevonden wat echt goed voor je werkt!

Quote:
Wat buteyko betreft, ja ik wilden het best geloven en nog steeds hoor, maar zoals ik zei, de echte resultaten (elk probleem zou hier praktisch mee verholpen worden..) die gehaald zouden moeten worden lees ik nergens terug.

Dan zou ik nog maar eens goed lezen als ik jou was :wink:

Quote:
Over de Buteyko-kliek heb ik me al meerdere keren uitgesproken, daar zit een mooi stelletje mafkezen tussen

Dan maar een rare mafkees, als het maar werkt. En dat bewijst zich keer op keer!

Ja, dit is het prachtige sprookje van Rapunzel, hihi. Maar dan waargebeurd. Mijn begin CP was trouwens 4, met moeite. Je kunt jezelf dan echt niet gezond noemen. Wie had dat ooit gedacht van een ex-hyperventilatie patiënt! En inderdaad: lang leve Mayk - de expert op dit gebied - en Skype! Mocht ik nog meer veranderingen te melden hebben dan zal ik ze hier posten!

hoi Rapunzel, leuk dat je je hebt laten aansteken door Mayks enthousiasme en dat je vervolgens al zo snel zoveel resultaat boekt! Dat riekt naar meer... Hou ons op de hoogte als je wilt van eventuele nieuwe ervaringen.

@ Mayk: Ik ben ook erg blij dat je me over de streep trok om buteyko-ademhaling in mijn leven in te passen. Het is toch een uitgebreid ritueel erbij op een dag dat vraagt om een bepaalde techniek waarin ik me moet bekwamen en dat de nodige discipline van me vraagt. Je enthousiasme doet in elk geval wonderen... Dat zie je maar.

Ik vind het goud waard dat / als mensen uberhaupt hun ervaringen en gedachten vertellen waar dan ook en zeker ook op dit forum. We kunnen zoveel van elkaar leren! Daarom ook dank aan Mike en anderen die dit forum draaiend houden.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan