antidepressiva

Ja Mike je hebt gelijk. Morgen overleg psycholoog. Bedankt Mark! Ja ik heb gelukkig een paar lieve mensen om me heen

Is een beetje uit de buurt voor de hulp die ik in gedachte had. Fijn dat je niet alleen bent en idd als de ad je door de ergste crisis heen helpt dan moet dat maar. Sterkte ermee!!

hoi Paika,
van THC olie kan je beter slapen, dat merken veel mensen die hier mee aan de slag gaan. Als je niet slaapt, uitgerust bent is het lastig om balans te vinden.
CBD werkt op ander niveau, ik denk dat THC voor jou belangrijk is. Wel combineren met CBD.

Verder wil ik nog zeggen dat ik gelezen heb, tijdje geleden een artikel van Dr. Mercola, dat geelwortel geweldig is en net zo goed werkt als anti depressiva. Ik zeg niet dat je nu met de AD moet stoppen, totdat je andere oplossingen hebt.
Let wel op dat je geelwortel koopt die niet gamma bestraald is en puur biologisch, liefst gecombineerd met zwarte peper voor betere opname. Als je interesse hebt in geelwortel, weet ik iemand die de goede heeft, importeert zelf. En ik zeg dit echt niet om reclame te maken, ik verdien er niks aan. Biedt alleen mijn hulp aan!
Zelf goede ervaring en een aantal anderen die ik ken met deze geelwortel, maar niet iemand met depressie

[...] a review of randomized trials. This is important and this is published in 2012 and what they've said is that “there are potential benefits of zinc supplementation as a standalone intervention or as an adjunct to conventional antidepressant drug therapy”, and this is for depression. But we know that we're often using SSRIs for anxiety as well. So that one is a very exciting one.
Then there's another one in 2011 saying that “zinc may modulate the symptoms of depression by improving serotonin” and we know there's this big connection between low seroton in and the anxiety where you have this anxiety in your head, the worrying in your head, the ruminating thoughts.
And then the other one is an animal study that was done in 2012, saying that “zinc could be used as a novel therapeutic agent for anxiety.” So just on its own, zinc is really important and there is also some research on vitamin B6. There was a study done looking at women who had PMS, and the addition of
B6 and magnesium resolved their PMS and their anxiety symptoms
. http://tinyurl.com/hx4xmfr

Hallo lieve Paika,
Ik ben op dit forum meer een lezer en volger, dan een schrijver, maar misschien
heb je iets aan mijn verhaal, alhoewel op korte termijn verbetering?

Uit eigen ervaring weet ik hoe moeilijk het is om uit een depressie te komen en hoe zwaar en zwart dit voelt. Van alle goede bedoelingen en bemoedigende woorden wist mijn verstand, dat het goed zou moeten voelen voor mij, maar ik kon het niet voelen en ervaren. Het enige goede voor mij was, dat ik dan weer op zoek ging naar antwoorden.
Waarom ik, wat is de reden, ik zoek nu al dertig jaar, en heb door antidepressiva 12 jaar een behoorlijk leven gehad, goed genoeg, als je depressies gewend bent.
Dus goed genoeg en daarom besloot ik 3 jaar geleden te stoppen, volgens de officiele manier en dit lukte heel goed in drie maanden. Daarna heb ik me ongeveer 6 maanden super gevoeld, voor anderen misschien heel gewoon, maar voor mij super.
En toen...kwam mijn depressie terug, erger dan voorheen, en daarom begrijp ik jou zo goed paika, toen ging ik op zoek naar alles wat mij maar op zo kort mogelijke termijn verlichting kon geven.
En dat gaat natuurlijk niet, want voor mij gold, terug naar antidepressiva, duurt toch zeker 8 weken voordat deze enigszins beginnen te werken. Ik heb dus de medicinale weg afgelegd en heb daarnaast via Marijntje testen laten doen, of er meer tekorten waren dan tijdens eerdere consulten.
Er bleek dat ik mn. vit.B12,zink, D3, magnesium en nog wat andere, ondanks aanvulling door supplementen, te laag bleven of weer snel zakten.
Ook ik bleef zoeken naar oplossingen en dat voelde heel zwaar, en ik kwam op 2 dingen uit, allereerst de cbd olie voor een stukje broodnodige rust en angstvermindering, die ik uiteindelijk toch niet heb gebruikt.
en voor de derde keer in de afgelopen 10 jaar kwam ik uit bij een vit.b12 tekort, waarvoor ik de vorige keren naar dr.Reijnders in Deurne wilde en toch uiteindelijk niet gegaan ben vanwege te lange wachttijden.
Nu wilde ik een afspraak maken omdat het niet langer zo ging, maar de goede man neemt helemaal geen patienten meer aan, omdat hij gaat afbouwen.
Daarna heb ik via google zo goed als alles gelezen wat hij heeft gepubliceerd en ik heb zitten te huilen aan de computer, want hij schreef over mij wat betreft vit.B12, op alle nivoos, zowel lichamelijk, geestelijk, psychiatrisch als spiritueel.
Toen wist ik, hier moet en wil ik wat mee.
De weg via dr.Reijnders is afgesloten en hoezo toevallig, vertelde mijn vriendin over een natuurgeneeskundige, met orthomoleculaire studie die ook gebruikt maakt van neuraaltherapie.
Zij heeft voor de dochter van mijn vriendin, die uitbehandelt is nog heel veel kunnen doen, weliswaar op een ander vlak.
Alles wat ik wilde, was zo vlug mogelijk verlichting van mijn depressie en ik kreeg heel snel een afspraak.
Wat een opluchting, om begrepen te worden, eigenlijk maar een half woord te hoeven zeggen, goed gehoord te worden en dan... gelijk, zullen we maar beginnen met behandelen, want we kunnen wel alles op celnivo gaan laten testen, maar mijn verhaal met de testnivoos van marijn werden geloofd en alles greep in elkaar, het kan zijn of vit.b12 tekort, getest bij mij op 316 door huisarts, of niet goedwerkende schildklier of uitgeputte bijnieren.
Depressie kan voorkomen bij alle drie, plus nog een hele hoop andere klachten.
Ik kreeg gelijk een vit.B12 spuitje en ik kreeg op verschillende plekken een prikje voor de neuraaltherapie, volgens haar om te proberen alle stoplichten in mijn lichaam weer op groen te krijgen en vervolgens verder te gaan zodat alles wat al niet meer in lichaam werkt aan de gang te krijgen.
Zij zegt zelf wat betreft de waarde van het bloedonderzoek bij de huisarts, dat zijn de bloedwaarden en wat de celwaarde is, kun je daar niet uit aflezen.
Zij merkt heel vaak dat zelfs bij normale bloedwaardes er een groot tekort kan zijn, ook omdat er een opnamestoornis aan ten grondslag kan liggen.
Ik heb zelf het gevoel dat dit bij mij aan de hand is, zou ik dan nu na 30 jaar depressie het antwoord gevonden hebben?
Ik schrijf niet zo vlug in het openbaar over mijzelf, maar mijn hoop is dat jij
misschien hier iets aan hebt, en dat is voor mij alles waard.

liefs, Nellie

Lieve allemaal, Marijn, lievergezond en Nellie. Vandaag was weer een zware dag. Met paar mensen gesproken. Heel verwarrend nu jullie fijne meelevende stukjes...ook veel info. Mijn concentratie is heel slecht...en de vermoeidheid groot. Ik neem het niet zo goed op. Maar heb het gelezen en ben heel blij met de informatie. Maar ga nu even twee dagen rust nemen om alles te laten bezinken.

nog een positief ervaringsverhaal gevonden bij st.Mediwiet over afbouwen van antidepressiva en cannabisolie:

Ik wil reageren op het bericht van Esthertje. Het is mij gelukt om van de anti depresssiva af te komen met behulp van THC olie. Ik ben THC gaan gebruiken voor pijnbestrijding. Ik slikte al 15 jaar SSRI's en dacht dat ik er nooit vanaf zou komen. Toen ik merkte wat de THC olie met mij deed heb ik de stap gewaagd en ben langzaam af gaan bouwen met de antidepressieva. Ik gebruik 2 of 3 x daags 2 druppels (5 x verdund) van mijn zelfgemaakte olie. Ik heb 5 maanden over het afbouwen gedaan. Ik heb totaal geen bijwerkingen of ontwenningsverschijnselen gehad. Sinds deze week gebruik ik geen enkel chemisch medicijn meer. Alleen THC druppels. Ik functioneer het beste bij deze dosering maar dat is voor iedereen anders lees ik op de mediwiet website. Ik zou zeggen: heel langzaam afbouwen. Als je capsules slikt waar korreltjes in zitten dan kun je die open maken en per week een aantal korreltjes minder nemen. Mijn ervaring is in ieder geval erg goed. Veel succes!

Ze heeft zeer overtuigende argumenten tegen de serotoninehypothese, maar vermeldt niet wat zij denkt dat ten grondslag ligt aan depressie. Jammer, want nu weten we slechts wat het niet is en niet wat het wel is.

Mike

Stress, slechte spijsvertering, slechte darmwerking, tekort aan de juiste darmbacteriën liggen eraan ten grondslag.
Veelal redelijk eenvoudig op te lossen met pure voeding, pro- en prebiotica, cbd olie (met percentage thc) en betere levenskeuzes.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.576
Leden
8.677
Nieuwste lid
Spell66
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan