Hallo lieve Paika,
Ik ben op dit forum meer een lezer en volger, dan een schrijver, maar misschien
heb je iets aan mijn verhaal, alhoewel op korte termijn verbetering?
Uit eigen ervaring weet ik hoe moeilijk het is om uit een depressie te komen en hoe zwaar en zwart dit voelt. Van alle goede bedoelingen en bemoedigende woorden wist mijn verstand, dat het goed zou moeten voelen voor mij, maar ik kon het niet voelen en ervaren. Het enige goede voor mij was, dat ik dan weer op zoek ging naar antwoorden.
Waarom ik, wat is de reden, ik zoek nu al dertig jaar, en heb door antidepressiva 12 jaar een behoorlijk leven gehad, goed genoeg, als je depressies gewend bent.
Dus goed genoeg en daarom besloot ik 3 jaar geleden te stoppen, volgens de officiele manier en dit lukte heel goed in drie maanden. Daarna heb ik me ongeveer 6 maanden super gevoeld, voor anderen misschien heel gewoon, maar voor mij super.
En toen...kwam mijn depressie terug, erger dan voorheen, en daarom begrijp ik jou zo goed paika, toen ging ik op zoek naar alles wat mij maar op zo kort mogelijke termijn verlichting kon geven.
En dat gaat natuurlijk niet, want voor mij gold, terug naar antidepressiva, duurt toch zeker 8 weken voordat deze enigszins beginnen te werken. Ik heb dus de medicinale weg afgelegd en heb daarnaast via Marijntje testen laten doen, of er meer tekorten waren dan tijdens eerdere consulten.
Er bleek dat ik mn. vit.B12,zink, D3, magnesium en nog wat andere, ondanks aanvulling door supplementen, te laag bleven of weer snel zakten.
Ook ik bleef zoeken naar oplossingen en dat voelde heel zwaar, en ik kwam op 2 dingen uit, allereerst de cbd olie voor een stukje broodnodige rust en angstvermindering, die ik uiteindelijk toch niet heb gebruikt.
en voor de derde keer in de afgelopen 10 jaar kwam ik uit bij een vit.b12 tekort, waarvoor ik de vorige keren naar dr.Reijnders in Deurne wilde en toch uiteindelijk niet gegaan ben vanwege te lange wachttijden.
Nu wilde ik een afspraak maken omdat het niet langer zo ging, maar de goede man neemt helemaal geen patienten meer aan, omdat hij gaat afbouwen.
Daarna heb ik via google zo goed als alles gelezen wat hij heeft gepubliceerd en ik heb zitten te huilen aan de computer, want hij schreef over mij wat betreft vit.B12, op alle nivoos, zowel lichamelijk, geestelijk, psychiatrisch als spiritueel.
Toen wist ik, hier moet en wil ik wat mee.
De weg via dr.Reijnders is afgesloten en hoezo toevallig, vertelde mijn vriendin over een natuurgeneeskundige, met orthomoleculaire studie die ook gebruikt maakt van neuraaltherapie.
Zij heeft voor de dochter van mijn vriendin, die uitbehandelt is nog heel veel kunnen doen, weliswaar op een ander vlak.
Alles wat ik wilde, was zo vlug mogelijk verlichting van mijn depressie en ik kreeg heel snel een afspraak.
Wat een opluchting, om begrepen te worden, eigenlijk maar een half woord te hoeven zeggen, goed gehoord te worden en dan... gelijk, zullen we maar beginnen met behandelen, want we kunnen wel alles op celnivo gaan laten testen, maar mijn verhaal met de testnivoos van marijn werden geloofd en alles greep in elkaar, het kan zijn of vit.b12 tekort, getest bij mij op 316 door huisarts, of niet goedwerkende schildklier of uitgeputte bijnieren.
Depressie kan voorkomen bij alle drie, plus nog een hele hoop andere klachten.
Ik kreeg gelijk een vit.B12 spuitje en ik kreeg op verschillende plekken een prikje voor de neuraaltherapie, volgens haar om te proberen alle stoplichten in mijn lichaam weer op groen te krijgen en vervolgens verder te gaan zodat alles wat al niet meer in lichaam werkt aan de gang te krijgen.
Zij zegt zelf wat betreft de waarde van het bloedonderzoek bij de huisarts, dat zijn de bloedwaarden en wat de celwaarde is, kun je daar niet uit aflezen.
Zij merkt heel vaak dat zelfs bij normale bloedwaardes er een groot tekort kan zijn, ook omdat er een opnamestoornis aan ten grondslag kan liggen.
Ik heb zelf het gevoel dat dit bij mij aan de hand is, zou ik dan nu na 30 jaar depressie het antwoord gevonden hebben?
Ik schrijf niet zo vlug in het openbaar over mijzelf, maar mijn hoop is dat jij
misschien hier iets aan hebt, en dat is voor mij alles waard.
liefs, Nellie