Even een update
Ik bied dochter van alles aan, laat de keuze aan haar. Groente is een echte no-go tenzij geprakt met een zoete aardappel en roomboter, vind dat verder ook prima, krijgt ze toch wat binnen.
Ontbijt blijft bij eieren, eet ze makkelijk op.
Tussendoor/lunch: een hele avocado, werkt ze nooit tegen, terwijl ze vaak van alles weigert, ook prima dus.
Tussendoortje voor of na avondeten, Griekse yoghurt met flink creme fraiche erdoorheen, werkt ze ook absoluut niet tegen! Alleen hapte ik het zelf ook naar binnen, vond het niet te eten! Zo romig en vet kreeg het gewoon niet doorgeslikt, terwijl ik het in gerechten heerlijk vind.
Nou komt mijn vraag: is dit inderdaad niet te veel voor een dreumes van 16 maanden? Ik las ook het verhaal van Mike, over dat het voordeel van creme fraiche en dergelijke is dat bij pasteurisatie alleen de Wulzenfactor verloren gaat, maar dat bij homogeniseren het vet door een soort zeef wordt gedrukt, waardoor de moleculen kapot gaan, waardoor het eigenlijk niet meer zo gezond is. Kan ik de creme fraiche dan beter achterwege laten? (verbeter me waar nodig..)
En als afsluiter eet ze bijv. zoete aardappel, wat groente en lamsvlees met flink roomboter.