Baby eten/drinken

Lever is een vitaal orgaan, dus van levensbelang. Het ontgift, maar is geen zeef waar afval blijft zitten. De afvalstoffen worden opgeslagen in vet, de lever is juist heel schoon dus.

Geen geld voor lamsbout dan gehakt met hart en lever maken. En bouillon!

Het gaat om voedingsstoffen, kcal zijn oninteressant.
 
Cool!!! dus die lever die ik via bovenstaande link kan bestellen is eigenlijk prima?

Serieus? Dus als babylief prima de dag doorkomt op eidooiers en een banaantje is dat oke? en wat stukjes vlees.
 
Beter als geen lever ja.
Zolang er nog bv van een moeder die goed eet krijgen ze bijna alles binnen.
Verder ja vlees, ei, lever, vis, bouillon.
Lees dit maar eens:
https://kiind.nl/waarom-kinderen-geen-groente-lusten-en-prima-is/

Je bent beter bezig dan menig ander. Nu nog daarop vertrouwen.
 
O Tanja zo grappig dat bericht! Groente met boter aanbieden valt niet in de smaak alles beland op de grond (laat haar haar eigen gangetje gaan).

Leeft op gebakken ei en af en toe stukjes kip en vlees.
En bananen.. niet 1 per dag
Gaat prima :) hoop geen overdosis dioxines oid
 
hoi lieve medeforummers!

heb weer een vraagje, met verschillende dingen uitproberen, eet mn dochtertje eindelijk wat beter. groente nog steeds niet, maar daar maak ik me minder zorgen om, wil ze het niet, ook prima.

Ze is de laatste tijd dol op Griekse yoghurt (10% vet) met een scheutje ongeklopte slagroom erdoor. In ongeklopte slagroom zit carrageen, is dit echt kankerverwekkend? En is Griekse yoghurt oke bij gebrek aan beter?

En onze eitjes zijn maiseieren.. kan niet aan andere komen........

:(
 
Kun je geen slagroom zonder carrageen krijgen? AH bijvoorbeeld heeft prima bio slagroom. Griekse yoghurt is lekker vet, maar ws ook niet bio?

Doe wat haalbaar is en maak daarbinnen de beste keuze.

Eieren hetzelfde verhaal. Beter wel dierlijke vetten en cholesterol als geen.
 
Dank voor het antwoorden!

In de bioslagroom zit ook carrageen helaas..

Inderdaad geen van allen bio. Is elke dag een maisei beter dan geen ei?

Nog een vraagje, ze heeft het te pakken: zit vol slijm, grommende ademhaling en helaas overgeven na vet eten. Tijdelijk houdt ze alleen fruit binnen, zou dit door ziekte komen of onvoldoende maagzuur, ging voorheen wel prima.
 
Wat bedoel je eigenlijk precies met een maisei?

Als ze ziek zijn eten die van mij ook geen vet of überhaupt niet veel. Er heerst van alles, even afwachten, komt vast goed. Uitje doorgesneden naast het bed.
 
Met een maisei bedoel ik eieren waarvan de kippen waarschijnlijkgrotendeels met mais izjn gevoed

Zo nuchter.. thanks dat stelt me gerust over het totaal niet wapf (vetvrij) eten nu. Alleen bv en stukjes fruit
 
En die maiseitjes zijn niet zo eengroot probleem dan?

Ik leef heel slecht wapf.. krijg het niet meer zo voor elkaar, tijd te kort, snel misselijk, suikerverslaafd

Dankjewel! Koorts is gezakt alleen grommend ademhalen snurken blijft..
 
Tja dat is een gemiste kans natuurlijk. Je zult zelf het goede voorbeeld moeten geven, dan is zorgen maken over maiseitjes een beetje overbodig, zou eerst maar eens je eigen voeding aanpakken meid. Komt allemaal bij het kindje terecht.
 
Groot gelijk heb je hoor. Gelukkig speelt dit pas anderhalve maand, dat ik niet meer wapf leef ( leef door omstandigheden niet meer in eigen huis, binnenkort wel weer, dan kan ik lekker weer alles zelf plannen, incl de eitjes :))

Wil deze keer sowieso ultra wapf leven omdat ik graag zwanger wil worden..
 
Even een update

Ik bied dochter van alles aan, laat de keuze aan haar. Groente is een echte no-go tenzij geprakt met een zoete aardappel en roomboter, vind dat verder ook prima, krijgt ze toch wat binnen.

Ontbijt blijft bij eieren, eet ze makkelijk op.

Tussendoor/lunch: een hele avocado, werkt ze nooit tegen, terwijl ze vaak van alles weigert, ook prima dus.

Tussendoortje voor of na avondeten, Griekse yoghurt met flink creme fraiche erdoorheen, werkt ze ook absoluut niet tegen! Alleen hapte ik het zelf ook naar binnen, vond het niet te eten! Zo romig en vet kreeg het gewoon niet doorgeslikt, terwijl ik het in gerechten heerlijk vind.

Nou komt mijn vraag: is dit inderdaad niet te veel voor een dreumes van 16 maanden? Ik las ook het verhaal van Mike, over dat het voordeel van creme fraiche en dergelijke is dat bij pasteurisatie alleen de Wulzenfactor verloren gaat, maar dat bij homogeniseren het vet door een soort zeef wordt gedrukt, waardoor de moleculen kapot gaan, waardoor het eigenlijk niet meer zo gezond is. Kan ik de creme fraiche dan beter achterwege laten? (verbeter me waar nodig..)

En als afsluiter eet ze bijv. zoete aardappel, wat groente en lamsvlees met flink roomboter.

 
Gepasteuriseerde roomproducten zijn idd niet zo'n probleem, gehomogeniseerde producten wel. Die dus achterwege laten.

Mike
 
Hoi Mike,

Dank voor het snelle antwoord. Weet je of de creme fraiche van zaanse hoeve gehomogeniseerd is? Of een betaalbaar alternatief? ( niet zoveel geld haha)
 
Wat is het goedkoopste alternatief dat je kent?

En stel dat het alternatief niet in mijn budget past, is gehomogeniseerde creme fraiche dan echt zo slecht? Een waardeloos product?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.522
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan