Betaine HCl

Quote:
We zijn ook intolerant voor melkeiwitten


Quote:
maar hij heeft ook vreselijk obstipatie gehad en nog denk ik


Deze klachten herken ik maar al te goed. Meer dan een jaar lang was ik iedere dag met momenten zo misselijk dat het al mijn energie weg trok. Sinds ik onder andere (rauwe) melk kefir drink, sole neem en betaine Hcl, zijn deze klachten een stuk minder. Er zijn zelfs dagen bij dat ik me de gehele dag prima voel.

Ontlasten doe ik met oxypowder, aangezien onderzoek ernstige obstipatie uit wees. De 'troep' die de internist me voorschreef, weiger ik te gebruiken.

@Mtje Kefir verdraag ik beter dan rauwe melk.

@ Poekie Ik nam de Betaine hcl na of tijdens het eten. In dit artikel staat dat het beter is om het voor de maaltijd te nemen.

http://www.modernherbalist.com/betaine.html

 
Mike, als je mijn voorsteltopic leest dat mijn hersenen 4 jaar lang geen enkele input konden verdragen en ik aan de dood als verlossing dacht om het vol te houden, dat dat ergste overging door de hydrocortison, dan begrijp je denk ik wel dat ik heel bang ben om met de hydrocortison te stoppen. Daar heb ik denk ik goede begeleiding voor nodig. Ik zal contact met je opnemen.

 
Pike,

Ik heb 2 dagen weer de omeprazol genomen, omdat ik een nachtje weg was. Ik kreeg evengoed de 1e middag verschrikkelijke kramp op mijn borst. Vandaag weer zonder en vanmiddag in bed brandend maagzuur, maar ik ga doorzetten om van die verschrikkelijke troep omeprazol af te komen

 
Oke dus de hydrocortison is voor de bijnieruitputting. Dus niet om de lyme 'te lijf' te gaan of iets dergelijks. De bijnieruitputting komt dus direct door de lyme volgens jouw arts?

Quote:
Ik heb 2 dagen weer de omeprazol genomen, omdat ik een nachtje weg was. Ik kreeg evengoed de 1e middag verschrikkelijke kramp op mijn borst



Bedoel je nu dat die omeprazol nu ook niet meer werkt?

 
Aangezien ik al een paar dagen vrij veel last heb van brandend maagzuur, besloot ik vanmorgen eens betaine hcl in te nemen na mijn ontbijt. Dat heb ik geweten :( Mijn maag steekt echt op een niet leuke manier.

Lijkt wel een link met bitterzout. Dat voelt als schuurpapier langs mijn maag (en darmen). Betaine hcl geeft pijnlijke steken. Zou mijn maagslijmvlies gewoon niet zo sterk/dik zijn als ik hoop?

Betaine hcl verdwijnt in ieder geval even in de kast. Misschien toch maar vervangen door appelazijn, hoewel ik daar de laatste keer dat ik het probeerde ook niet lekker (misselijk/kokhalzen) van werd. Het steekt in ieder geval niet zo, dus in zoverre verdient het wel de voorkeur bovendien betaine hcl.

 
Heftig zeg! Blijft toch staan dat je de boel moet versterken, het gaat dus aan het begin van de spijsvertering al goed mis. Had je een vet ontbijt genomen? Ik denk dan, misschien geeft veel vet wat verlichting. Of tijdens de maaltijd innemen? Eerst uitproberen met appelazijn! Of beginnen met slokjes appelazijn en vanuit daar opvoeren. Heel de dag door totaal een glas drinken en dan steeds een beetje meer. Sterkte en succes!

 
Quote:
Zou mijn maagslijmvlies gewoon niet zo sterk/dik zijn als ik hoop?


Ja. Gelatinerijke soepen of bouillons dus om de maagdarmwand te helpen versterken.

Mike

 
Dan is het extra jammer dat de gelatineflakes niet meer leverbaar waren op iHerb. Nog maar een keertje proberen te bestellen dus.

Alexandra, zoals altijd had ik gebakken eieren met mayonaise, dus dat lijkt me vet genoeg ;)

Inmiddels heb ik ook al een lijstje met producten waarmee ik voorzichtig ben, omdat ik er niet lekker van word. Betaine hcl heeft bitterzout van de eerste plaats verstoten en levertraan en appelazijn staan gezamenlijk op 3. Eigenlijk best erg, want het zijn allevier producten die in ieder geval zouden moeten helpen om gezond te worden.

Maargoed, aan de gelatine dus.

 
Hi pinklady,

Als ik jouw klachten lees denk ik dat propoliscapsules veel voor je kunnen betekenen. Je maagslijmvlies is geïrriteerd of ontstoken (of dun, maar misschien is dat hetzelfde). Ik heb er mijn beginnende maagontsteking mee onder controle gekregen. Vaak moest ik na het eten op de bank gaan liggen van de maagpijn. Yoghurt kon ik niet verdragen, dat deed me extra veel pijn. Bleek dus een ontsteking te zijn. Inmiddels helemaal genezen door die capsules! Het is wel belangrijk dat je niet zomaar doorloopt met maagklachten, anders kan het lelijke gevolgen krijgen. Niet om je bang te maken, maar ik kreeg een serieus advies het zsm aan te pakken toen.

Appelazijn heeft denk ik geen effect als je er zo van gruwelt. Als je het kunt betalen zou ik overstappen naar ongezoet cranberrysap. Toen ik vorig jaar met appelazijn begon, moest ik na het drinken gewoon bijkomen op de bank. Mijn maag kon het ook niet aan.

 
Iers mos legt ook een beschermend laagje op de slijmvliezen, zou je naast gelatine kunnen gebruiken ter ondersteuning.

 
Ik weet dat GAPS helend is voor de darmen, maar jij moet nog een paar stappen hoger in je lijf. Is 100% een optie om de boel tot rust te brengen en aan te laten sterken?

 
In roomboter gebakken zure appels zijn ook een optie, vanwege de pectine (plantaardige gelatine). Evt. met honing, kaneel en gember.

Mike

 
Dus cranberrysap kan appelazijn vervangen voor de opbouw van maagzuur ? En hoeveel moet je daarvan dan nemen ? Voor de maaltijd 1 eetlepel ofzo ?

Pectine is plantaardige gelatine ? weer wat geleerd .....

 
Ik weet dat cranberrysap wordt aangeraden als maagzuurversterkend. Geen idee of het net zo goed werkt als appelazijn, maar ik drink het graag. Het lijkt mij dat het beter is om dat te drinken dan helemaal niks. Appelazijn heeft voor mij echt afgedaan. Ik weet dat je ook minder maagzuur aanmaakt als je iets moet nemen wat je enorm tegenstaat, vandaar dat ik het geschrapt heb en overgestapt ben op cranberry. Overigens ook flink zuur, gezicht trekt er van samen ;-)

 
m.b.t. pectine,

Het recept zoals mike het beschrijft heb ik een keer gemaakt. Lekker :wink: maar om echte pectine te maken is het recept anders en vrij tijdsintensief. Pectine zit namelijk vooral in de schillen en klokhuizen. Deze moet je dus koken samen met iets van een citrusvrucht (bijvoorbeeld citroen). Uiteindelijk moet je de pulp door een kaasdoek zeven en dan heb je de pectine. Per lichting schijnt ook het gehalte pectine te verschillen. Desalniettemin het schijnt zeker heilzaam te zijn voor maag/darmslijmvlies!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.147
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan