Betaine HCl

Ik vermoed dat jij ernstige lever- en/of galblaasklachten hebt, wellicht ook problemen met de alvleesklier. Ik denk dat jij gebaat bent bij professionele hulp, want dit soort heftige reacties is meer dan een buikgriepje!

Mike

 
Had al heel lang betalen in de kast staan maar nog niet gebruikt. Heb aan m'n maagzuur gewerkt door appelazijn, citroen en sole te drinken al geruime tijd. (En natuurlijk de stress te minimaliseren)

Dacht laat ik toch eens zo'n pil proberen 45 min na m'n maaltijd. Dat geeft me behoorlijke druk op het middenrif en naar m'n keel toe! Niet fijn maar wel goed nieuws dat ik het blijkbaar niet nodig heb! Tenminste, als ik het goed begrijp...

Mooi, dan kan ik aan andere dingen gaan beginnen.

 
Hmm, ik kan wel eens hulp zoeken natuurlijk, al lijkt dit toch wel op buikgriep. Heb er inmiddels verhoging bij. Dan kan het natuurlijk nog steeds ontgifting zijn...

 
Pinklady, je klachten herken ik helemaal. Een aantal weken geleden overkwam me soortgelijk wat jij benoemt, overigens niet voor het eerst. Ik had er toen echter witte ontlasting bij. Een echografie laten maken, bloed laten prikken. Dit wees allemaal niets uit. Het werd gegooid op een virale infectie van..? Ik heb toen enkele dagen zo goed als niets gegeten. Veel groene thee gedronken waaraan ik (meer intuïtief) Gula Java Matcha van Aman prana toevoegde. Om toch vet binnen te krijgen, wat kefir gedronken en bottenbouillon van kip gegeten. (Niet veel, want ik voelde me echt hondsberoerd) De Gula Java Matcha leek me wat energie te geven. Logisch want dit zijn koolhydraten. In ieder geval knapte ik na een paar dagen wel op. Ik denk dat mijn spijsvertering rust nodig had. Overigens ben ik wel doorgegaan met oxypowder, om de rotzooi op te ruimen zeg maar.

Misschien heb je hier wat aan.

In ieder geval veel sterkte!

 
Pinklady, ik weet een therapeut bij jou in de buurt. deze man is mij aangeraden, ik zal je de gegevens wel doormailen, wilde je sowieso nog terugmailen over Fikkie :-) Ben zelf nog niet eraan toe gekomen langs hem te gaan, omdat we eerst met onze dochter aan de slag moesten, dus nog geen idee hoe hij werkt. Maar het schijnt een goede te zijn.

Vanavond heb ik 4 capsules HCL genomen… en nog geen pijn. Iemand anders ook deze ervaring?

 
Ja, ik.

Bij de avondmaaltijd neem ik vaak 6 capsules zonder pijn. 2 voor de maaltijd en 4 erna. Helaas. Want dat betekent dat ik maar weinig maagzuur aanmaak.

 
Hoe lang ben je al bezig met deze capsules Boschje? En is er een speciale reden dat je er 2 voor de maaltijd neemt? Ik ben bang dat ik er ook 6 ga halen.../

 
Wat het is, mag joost weten, maar er zijn toch wel wat dingetjes die me opvallen:

- bij het overgeven, kwam er niets meer uit toen er geen "normale" maaginhoud meer uitkwam. Geen gal, alleen braakbewegingen. Verstopte galblaas?

- tot vanmiddag heb ik niets gegeten, maar ik voelde wel mijn galblaas (denk ik!). Aan de linkerkant voel ik overigens ook iets bij mijn schouderblad, dus misschien toch niet mijn galblaas? Wel vervelend. Maar, wederom een signaal van een verstopte galblaas?

- vanmorgen werd ik wakker met jeuk en uitslag op mijn armen. Mijn gezichtshuid is ook niet rustiger geworden van niet eten.

- vanmiddag heb ik gegeten omdat ik sinds vanmorgen honger had en aanvoelde dat ik anders zou gaan snaaien. Ik ben voor kippenbouillon met een klein beetje witte rijst gegaan, ook al had ik eigenlijk trek in de curry die ik dinsdag had gemaakt (maar dat durfde ik echt niet aan met de hoeveelheid (kokos)vet en kruiden die daarin gaan!). Op dit moment ben ik weer ontzettend misselijk. Kennelijk was het nog iets te vroeg om te eten.

Met name door die uitslag en die galblaas geloof ik toch niet helemaal meer in een buikgriepje en zou het me niet verbazen als die dierlijke vetten - in die mate - nog niet helemaal goed vallen bij mij.

Hoe dan ook, plezierig was het niet en het laat me zien dat er voldoende werk aan de winkel is. Daarbij lijkt het me inderdaad ook wel een idee om professionele hulp te gaan zoeken, want inmiddels weet ik ook niet meer waar ik moet beginnen:

- dierlijk vet gaat mis, dus lever- en galblaas aanduwen is lastig

- bitterzout gaat mis, dus lever- en galblaas reinigen is lastig

- maagzuur- en slijmvlies is niet goed. Eiwitvertering gaat dus niet fijn.

- darmslijmvlies is slecht. Vezels kunnen dus ook niet.

Blijft er dan nog veel over? Kippenbouillon waarschijnlijk - en dus GAPS. Qua koolhydraten red ik dat waarschijnlijk niet. Dus inmiddels weet ik ook niet goed meer wat ik wel en niet moet eten.

San, ik ben wel benieuwd naar die therapeut die jou is aangeraden. Jouw mail wacht ik dus even af.

Boschje, mijn spijsvertering wil vermoedelijk ook wat rust. Opruimen durf ik eerlijk gezegd niet zo goed meer. Op oxypowder reageer ik nauwelijks meer en andere middelen om mijn darmen een handje te helpen zijn al gauw te heftig. Nu ik weer zo misselijk ben, heb ik besloten om maar eens te gaan vasten voor zolang als ik het volhou zonder snaaien. Ik denk dat ik mijn lichaam daarmee nog het grootste plezier doe.

 
San, hier staat wat in over het gebruik van betaine voor de maaltijd. http://www.modernherbalist.com/betaine.htmlWat ik doe is 2 capsules voor de maaltijd en 3 of 4 na de maaltijd. Het ligt er wel aan wat ik eet. Dit doe ik nu ongeveer een jaar denk ik. Misschien heeft het mijn maag lui gemaakt, ik weet niet of dat zo werkt, maar lui was hij toch al. Evenals mijn darmen. Ik gebruik zo'n 2 jaar dagelijks oxypowder. Tot nu toe werken deze producten nog steeds klachten verlichtend. De toekomst zal uitwijzen wat het verder met mijn lichaam doet.

De misselijkheid die Pinklady beschrijft is maar al te bekend voor me. Ik voelde me zeker een jaar aan een stuk dagelijks misselijk. Vaak met braken. Ik moest dan echt gaan liggen totdat het zakte. Dat vrat energie en beperkte mijn levensvreugde. De klachten werden pas echt minder nadat ik betaine hcl en oxypowder ben gaan gebruiken.

Nu heb ik er nog maar zo nu en dan last van.

 
Ik neem al langere tijd Betaine HCL na de maaltijd, maar begin op te merken dat ik nu na inname een brandend gevoel in m'n keel krijg. Betekent dit dat ik uit mezelf al voldoende maagzuur aanmaak?

 
phileine, ik gebruik ook half uur na elke maaltijd,Betaïne HCL en als ik een brandend gevoel in keel krijg, is dit voor mij een teken om de volgende maaltijd, 1 te minderen. Ik ben aantal maanden geleden begonnen met 6.

 
Bedankt voor de link Boschje. Ik ging uit van andere info, maar zal deze zo even doorlezen! Ik heb geen idee of het je maag lui kan maken. Ben je er al eens mee gestopt tussendoor? Ik merkte vanmorgen dat ik na 4 capsules pijn kreeg. Gister kon ik er 6 nemen. Best verwarrend. Heb je niet toevallig ook een maagontsteking gehad? Ik herken het op de bank liggen, alleen bij mij was dat van de pijn. Ben ook regelmatig misselijk, maar niet zoals jij en Pinklady beschrijven.

@Phileine: gebruik je het al lang? Lijkt me heel goed nieuws dat je keel gaat branden, want als je meerdere keren na 1 capsule pijn krijgt is dat vermoedelijk een teken dat je kunt stoppen :-)

 
Ja San, ik gebruik het al een tijd! Dus het zal positief kunnen zijn..

Ik ben het overigens gaan nemen wegens wat couperose in m'n gezicht (dus omhoogkomend maagzuur, aldus Mike). Maar ik heb nooit echt last gehad van zuurbranden..

 
Quote:
Ik merkte vanmorgen dat ik na 4 capsules pijn kreeg. Gister kon ik er 6 nemen.



Misschien dat je bij die 6 capsules een wat eiwit rijkere maaltijd had dan voor het nemen van de 4 capsules?

Als ik mijn lunch uit kefir en wat zuur fruit bestaat, neem ik geen capsules.

Ik probeer het wel eens zonder, dan blijft mijn eten veel langer hangen als het ware, alsof er na uren nog een soort van steen op mijn maag ligt.

 
Ik had na de 4 capsules een yoghurtsmoothie op, vond het wel opvallend. Na de avondmaaltijd is het rijst, vlees en groente. Dan neem ik er 6, en voel ik het dus niet. Dat van die steen herken ik, rotgevoel. Er is helemaal geen goede test toch, om maagzuurtekort te testen? Jammer zeg.

Dat zou voor jou ook handig zijn Phileine, dan weet je zeker dat je kunt stoppen!

 
Ik heb je gemaild Pinklady, sorry voor de vertraging!

Inmiddels krijg ik van 6 capsules HCL pijn (na de warme maaltijd), kan dat zo snel gaan? Overstappen naar 5 dan maar.

 
het zou best snel kunnen gaan , ik was 2 maanden geleden begonnen aan het dr hulda clark colon cleanse dat is dit pakket : [URL]http://www.lievergezond.com/Reiniging-lichaam/Hulda-Clark-Colon-Cleanse/flypage.tpl.html[/URL] hierbij ging alles super behalve tot ik de hcl betaine in nam ik werd misselijk vermoeid was het de hele dag door had een een brandende maag of darmen dat in de fik stond zo voelde het aan. begin heb ik gekeken waar het aan lag , het viel me al op dat ik na de in name van betaine hcl ik me raar voelde. toen heb ik die dus weg gelaten viel me meteen op dat het beter ging heel vreemd waar dit aan heb gelegen vraag ik me nog steeds af

 
Als ik het zo lees maak je voldoende maagzuur aan. Hoeveel capsules nam je? Als je geen maagzuurtekort hebt kunnen die capsules juist averechts werken volgens mij.

Ik ben iig al blij dat al met 1 capsule kan minderen, en verrast dat dat zo snel gaat!

Hier trouwens nog een aantal testmethodes om te testen of je echt maagzuurtekort hebt. Vooral nummer 3 is interessant:

http://scdlifestyle.com/2012/03/3-tests-for-low-stomach-acid/

Dit lijkt een goede aanvulling bij maagzuurtekort: http://www.iherb.com/Gaia-Herbs-Swe...weetish bitters&rc=2&sr=null&ic=1

Het betreft een "Digestive Bitter".

 
aha dat is duidelijk San , dit geeft mij idd het vermoeden dat ik voldoende maagzuur heb.

ik nam nog maar net 1 capsule!

dat is mooi om te horen , luisteren naar je eigen lichaam is de key. dat scheeld je tenminste een capsule minder :-)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.695
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan