Betaine HCl

Ik ben begonnen met 11 capsules, nu (maanden later) voel ik al het zuur in m'n maag na 1 capsule! Positief dus (hoop ik)

 
Bestrong: mooi dat je nu al genoeg maagzuur hebt, hoef je weer een probleem minder aan te pakken!

Gadsie, mooi nieuws! 11 capsules, dat zijn er veel! Mag dat wel? Ik las dat boven de 7000 gram HCL geen zin heeft, maar ja, bij jou blijkbaar wel aangezien je nu na 1 capsule al zuur krijgt :-) Had jij toen je begon met de capsules ook vaker last van zuur, ook al had je ze niet ingenomen? Ik merk bijv. bij het wakker worden dat ik ook wat zuur voel sinds ik de capsules gebruik. Misschien is dat omdat er nu flink gewerkt wordt binnenin de maag..

 
Ik ga t ook proberen zoveel mogelijk capsules te slikken na t eten. Maagzuur is niet het probleem, maar de grote capsules wel!

 
Ik heb een speciale manier om er 6 tegelijk naar binnen te werken. Die kan ik helaas niet uitleggen zo ;-) Ben al blij dat ik er maar 5 nodig heb in een paar dagen.

Alexandra, ik heb gelezen dat het zin heeft om tot 7000 mcg te slikken (heb hierboven 7000 gram gezet, stom). Meer is nutteloos. Heb je je daar in verdiept? Welk merk gebruik jij? Ik heb Biotics, zonder gekke toevoegingen. Maar in het tempo waarin ik ze slik ga ik denk ik toch overschakelen naar die van NOW. Mijn vriend geeft me telkens eind van de maand een preek over wat ik uitgeef aan supplementen, en ik ben het wel met hem eens.

 
Verdiept heb ik me niet, omdat ik echt heel slecht pillen slikken kan. Dus ik zal zeker niet over dei 7000 heen gaan ;)

Hoelang duurt het voordat je pijn krijgt in je maag na het slikken?

Ik heb die van NOW. Werd hier op t forum aangeraden. Ik neem al 1,5 pot iedere dag 2 stuks. Bij de eerste maaltijd. En ik sta er soms weleens van verbaasd dat ik opeens (weer) last heb van maagzuur. Misschien heb ik ondertussen al wel voldoende. Heb niet iedere dag last van maagzuur. En nooit pijn in mijn maag, dus zal ik toch nog niet voldoende maagzuur hebben.

6 Tegelijk??? Van die grote krengen? Onmogelijke opgave hier :p

 
Ok, mooi! Want Gadsie met 11 capsules heeft een soort persoonlijk experiment gedaan volgens mij ;-)

De pijn komt vrij snel. 5 minuten? Ik las ook over iemand die bijna niks meer kon van de pijn (dit was overigens geschreven door een man. Ik weet dat je niet mag zeggen dat vrouwen misschien harder zijn, maar toch ;-) ). Nou daar heb ik geen last van. Het doet wel pijn, ik moet niet voorover bukken of in elkaar geklapt zitten (ervaren toen ik dochter de schoenen aan moest doen haha). Na yoghurt o.i.d zou ik maar 1 capsule nemen, toen ik er 2 nam kreeg ik al snel pijn. Na de avondmaaltijd neem ik er nu 5.

Neem jij ze na de maaltijd of ervoor? Ik 45 min. erna.

Met die van NOW kom je niet door de forumkeuring hoor, daar zit mg.stearaat in ;-) Niet dat dat mij weerhoudt van ze te gaan bestellen, vind het wel best.

 
Ik snap het niet helemaal met die pijn geloof ik. Aks je pijn ervaart wil het toch zeggen dat je waarschijnlijk voldoende maagzuur aanmaakt? Maar jij voert het aantal tabletten dan toch nog op als ik het goed begrijp?

 
@Cowgirl: ik heb even moeten zoeken naar de juiste dosering. Het klopt inderdaad dat als je pijn krijgt, je een capsule minder kunt nemen. Zo heb ik gemerkt dat ik na yoghurt maar 1 capsule nodig heb (nam er eerst 2 en kreeg toen pijn. Dit wel 2 a 3 keer uitgeprobeerd om het zeker te weten). Na het avondeten kon ik er eerst 6 hebben zonder pijn. Eergisteren deden 6 capsules opeens pijn, toen overgestapt naar 5. Zo heb ik het tenminste aangepakt. Hoe kleiner de maaltijd hoe minder capsules, maar dus even puzzelen hoeveel na welke maaltijd.

Alexandra: misschien heb je iets aan deze link: http://www.healingnaturallybybee.com/articles/dig5.php

Daar staat in dat je ze beter een tijd na de maaltijd kunt nemen. Maar als je het dan vergeet kun je ze misschien net zo goed van tevoren nemen :-)

 
Ik ben een hele slechte innemer van supplementen. Ik weet dat t 1 beter ervoor, de ander tijdens en weer een ander is beter erna. Net als iets nuchter innemen. Dat kan ik alleen na het opstaan. Ik kan niets met zoveel uren ervoor en erna. Kan ook niets met 3 maal daags.

Mijn oplossing die werkt, alles in 1 keer innemen. Op nuchtere maag, in de ochtend na het opstaan innemen en een uur niet eten of drinken.

 
Ik nam het altijd 45 min na de maaltijd idd. Ik werd nooit wakker met zuur in mn maag, maar wel daarboven (wat een teken is van te weinig maagzuur) Je moet gewoon net zoveel capsules nemen totdat je maag gaan branden, en dan neem je de volgende keer 1 capsule minder. En die hoeveelheid neem je dan net zolang totdat dat gaat branden en dan neem je weer 1 minder etc.

 
Quote:
ik sta er soms weleens van verbaasd dat ik opeens (weer) last heb van maagzuur. Misschien heb ik ondertussen al wel voldoende. Heb niet iedere dag last van maagzuur. En nooit pijn in mijn maag, dus zal ik toch nog niet voldoende maagzuur hebben.


Even voor de duidelijkheid: branderig gevoel in je maag = genoeg (te veel) maagzuur, branderig gevoel daarboven = te weinig maagzuur. (Misschien wist je dit al hoor)

Ik neem trouwens alleen die pillen bij een zware maaltijd met vlees en kaas enzo. Bij vloeibare maaltijden met yoghurt en melk enzo neem ik geen pillen. Ik zorg dat ik maaltijden met vast en vloeibaar voedsel gescheiden houd, en ook maar 1 maaltijd met vast voedsel per dag neem, zodat ik niet zoveel pillen hoef te kopen en slikken.

 
@Gadsie: zo bespaar je inderdaad capsules. Na mijn yoghurtsmoothie neem ik er voor de zekerheid 1 in. Merk echt dat ik de hele dag door meer last heb van zuurbranden, hoop dat dit zsm wegtrekt.

Ik merk nu trouwens na 5 capsules al pijn, terwijl ik die gister nog makkelijk kon hebben! Morgen maar over naar 4.. dit gaat snel zo, het afbouwen :D

 
Ik heb zojuist 4 capsules HCL genomen… enorm maagzuur! Morgen maar 3 proberen. Maar volgens mij valt het bij mij wel mee met het maagzuurtekort, anders had ik er wel meer kunnen nemen. Of het lost zich heel snel op, zou dat kunnen?

Mijn vriend heb ik gister 2 caps. gegeven, die heb ik daar geen plezier mee gedaan. Hij heeft gelukkig dus ook geen maagzuurtekort.

 
Ja, dat gaat wel snel San. Geen idee of het maagzuur zich zo snel kan herstellen. Ik vraag me ook af of het iets anders kan zijn. Dat het ook per persoon verschilt hoe je erop reageert zoals bijvoorbeeld bij adrenal.

Maagzuur in de maag of erboven? Zoals Gadsie schrijft.

Ben o.a. door Gadsie zijn uitleg over het verschil toch weer een capsule gaan innemen, nu 1 capsule voor de maaltijd. Ik ervaar een lichte druk op het middenrif en keel. Dus volgens Gadsie zijn uitleg zou dit te weinig maagzuur zijn. Bertje verwarrend is het wel.

 
Ik heb geen idee. Las wel dat sommige personen bepaalde doseringen niet kunnen hebben. Maar goed, pijn is pijn toch? Heb wel het idee dat het echt in mijn maag zit. En misschien had ik niet eens zo'n groot tekort? Want ja, ik het het nooit getest, dus moeilijk echt vast te stellen.

Blijf ik nog wel zitten met veel boeren (bah), lang vol gevoel na de warme maaltijd, en snel misselijk. Zou dat dan een ander probleem zijn? Toch primair de galblaas? Of een combi? Veel vragen.

Voor jou ook geen duidelijkheid dus. Heb je al eens een van de testen gedaan die ik hier in een link gepost heb?

 
Ja, vervelend soms die vragen waar je geen antwoord op kunt vinden. Inderdaad misschien niet het maagzuur. Zelf ook meer last van gassen op het moment terwijl ik daar toch echt een tijd helemaal vrij van was door weglaten van gluten. Maar ben wel kuur met chlorella aan het doen en ben melkkefir gaan drinken dus er gebeurt wellicht wat in de darmen.

Er staat trouwens in de link van healingnaturallybybee dat je 6 ounces vlees bij de maaltijd dient te nemen als je betaine neemt. Dat is 170 gram. Daar kom ik niet aan. Misschien dat het daarom niet goed valt. Ik ga je tip van de test opvolgen en als dat ook niet werkt dan hang ik de betaine in de boom :-)

 
Dat zou kunnen, dat je tijdelijk last krijgt van de kefir.

Hmm, ik heb nog even gekeken maar zie dat niet staan van die 170 gram/6 ounces. Misschien zie ik het over het hoofd? Het staat wel in die andere link, dat om te testen of je een maagzuurtekort hebt je een maaltijd moet eten met 6 ounces vlees, en dan op de helft v/d maaltijd 1 capsule nemen (elke keer 170 gram vlees lijkt me inderdaad wel een flinke en dure opgave).

Als je "slaagt" voor de testen zou ik het ook aan de wilgen hangen. Pijn geeft aan dat het genoeg is, en als je op 1 caps. al reageert kan het best zijn dat je voldoende maagzuur hebt.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.826
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan