Beterschap Mike

Monic's theorie lijkt te kloppen. Vanochtend werd ik nog wakker met hoofdpijn en heb ik paracetamol geslikt. Vanmiddag heb ik een middagslaapje gedaan tussen 4 en 5, maar ik werd wakker zonder pijn! Het verschil? Geen zoethout vandaag. Het lijkt eroo dat dit de bloeddruk te veel heeft verhoogd, waardoor de druk op mijn hoofd toenam.

Mike
 
Ik ben vanochtend zonder hoofdpijn wakker geworden! Ik heb 2 dagen de klok zelf achteruitgezet door het eten van drop, dat is wat mij betreft nu wel bewezen. De bloeddruk was al die tijd goed, maar de hartslag was verhoogd (tussen de 90 en 100). Vanochtend wederom een goede bloeddruk, maar nu met een hartslag van 84!

Mike
 
Ja en nee. De intuitie was correct voor wat betreft ondersteuning van de bijnieren, maar niet voor wat betreft zoethout. Lesje geleerd!

Mike
 
Vanochtend was de bloeddruk verhoogd (150-109). De hartslag blijft tussen de 90 en 100. Ontlasting gaat prima, als vanouds!

Mike
 
wisselende bloeddruk kan nog wel een tijdje aanhouden, was bij mij ook 25 jaar geleden, komt vanzelf weer evenwichtig en in de juiste waarde.
 
De rare boventonen die ik hoorde bij hoge frequenties zijn helemaal verdwenen! Dit is een bijwerking van pijnstillers. Je kunt er zelfs je complete gehoor door verliezen! Je zult begrijpen dat ik als muzikant het maar wat fijn vind dat gitaar en zang weer normaal klinken i.p.v. dat holle buizengeluid dat ik eerst ervaarde!

Mike
 
Dat is wel een ding: als je muzikant bent, en je gehoor laat het op punten afweten. Een naaste van mij doet ook veel met zijn gehoor voor zijn hobby en beroep en soms stel je jezelf denkbeeldig dilemmas voor wat je zou kiezen: doofheid of blindheid als je zou moeten kiezen (die keuze is vrij onrealistisch, maar toch). Die persoon is dan vrij duidelijk: die zou gaan voor de blindheid. Ik denk dat ik toch vrij visueel ingesteld ben ook, al zou ik mijn gehoor ook vreselijk missen: muziek gaat diep. Gelukkig dat jij dat gehoorprobleem nu ook weer achter je kunt laten Mike zeg. En natuurlijk die hoofdpijn.
 
Ja, mijn gehoor was waar ik me de meeste zorgen om maakte. Niet de hoofdpijn, beenpijn, bloeddruk of hartslag, daarvan wist ik dat het van voorbijgaande aard was. Ik was bang dat ik blijvende gehoorschade zou overhouden aan die ocycodon!

Mike
 
Vandaag belde de huisarts om te informeren hoe het met me gaat. Ze vertelde me hoe zij het moment beleefde toen zij mij thuis aantrof, 4 dagen nadat dat bloedvaatje was gesprongen. Zij beschreef het als 'atypisch'. Haar eerste indruk was nl. ook dat ik bezweken was aan een heftige griep! Pas toen ze wat fysieke testjes ging doen besefte ze dat ik last had van 'meningale prikkelingen' en dat dit ernstig genoeg was voor onmiddellijke ziekenhuisopname.

Normaliter vindt er directe ziekenhuisopname plaats kort nadat het gebeurt. De patient vertoont dan o.a. tekenen van duizeligheid, verwardheid, misselijkheid, hoge bloeddruk, etc., maar ik had dat allemaal niet. Ook is het normaal dat je na thuiskomst nog wekenlang concentratieproblemen kunt hebben, maar ook dat heb ik niet. Zelfs onder de morfine in het ziekenhuis was ik mentaal bij de les. Ze stond ook versteld van mijn snelle herstel!

Hieruit leid ik af dat ik sterk ben, heel sterk. Niet van staal, anders was dit mij niet overkomen, maar desondanks heel krachtig, zowel fysiek als mentaal. Vandaag voel ik mij bijzonder fit en dit is nu de derde dag zonder hoofdpijn!

Mike
 
Mike,
Zo kun je je er ook een voorstelling van maken dat het knap lastig kan zijn om tot een juiste diagnose/vermoeden te komen, en adh daarvan een opname te verantwoorden.
Je omschrijving van het ontstaan van de klachten zou voor mij al een 'teken' voor alertheid zijn. Maar, ik hoef dan ook niet naar zorgverzekeraars etc. verantwoording af te leggen.
Fijn dat het een heel stuk beter gaat, maar totaal herstel moet je echt de tijd geven. Ook de sterkste mensen hebben hun 'achilleshiel'.
heb je nog nagevraagd met mbt je bloeddruk?
ad
 
Mijn bloeddruk was vanochtend normaal. De hartslag was 97. Volgens de huisarts is de bloeddruk belangrijker dan de hartslag.

Mike
 
It depends.
Via verschillende mechanismen wordt de bloedruk van moment tot moment en op langere termijn rondom een setpoint gehouden (In relatieve rust). Hartslag is een onderdeel hiervan.
Frequentie wordt dan weer vooral door het zenuwstelsel beïnvloedt maar een belangrijke factor is ook de terugstroom via de aders naar het hart(pre-load). ook contractie kracht van het hart speelt een rol.
Er bestaat best een brede marge van 'normale' hartslag maar het lijkt me ook verstandig om te weten of die normale hartslag (97?) een oorzaak heeft in het niet optimaal verlopen/aansturen van het hart- vaatstelsel.
ad
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.908
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan