Beterschap Mike

De hartslag is steevast aan de hoge kant, dat klopt. Eerst maar revalideren en later eens zien of de hartslag dan nog zo hoog is. Zo ja, dan kan ik inderdaad laten onderzoeken of dit een rol heeft gespeeld in wat mij is overkomen.

Mike
 
Een goede indicator is de hartslag bij ontwaken of je in herstelfase zit (hoger dan wat voor jou normaal is) of volledig hersteld (lage tot normale hartslag)
Meen dat topsporters zo kijken of hun lichaam is hersteld.
Zelf heb ik superlaag 36-40 bij ontwaken. Ik sport niet. Op de vraag die ik stelde aan de cardioloog of dit wel oke was zei hij ... Zolang je bovenkamer maar genoeg zuurstof krijgt! Dus... Met mijn hart alles ok heb net ecg gehad en echo ivm eventuele erfelijke belasting van een thoracale aneurysma.
Ben dus benieuwd hoe je hartslag is bij ontwaken.
 
Vanochtend een normale bloeddruk en eindelijk een hartslag onder de 90 (88). De pijnstillers liggen definitief in de keukenla!

Mike
 
Ik ga nu de derde week thuis in. Het enige wat ik nu nog ervaar is dat ik veel rust, ontspanning en slaap nodig, veel meer dan normaal. Ik begrijp wel waarom ze in het ziekenhuis zeiden dat er thuis 3-4 weken staan voor het herstel. Bloeddruk, hartslag en ontlasting zijn normaal.

Mike
 
hoi Mike, nou, goed hoor dat je je rust serieus blijft nemen. Jezelf voorbij lopen kun je altijd nog (beter van niet). Ik durf er niet zo goed over te beginnen, want het gaat mij in principe niets aan, maar als ik het allemaal op een rijtje zet van wat ik van je weet: al die lezingen die je doet door heel het land, spelen in een band en optredens doen, daarnaast ook nog docent, een forum runnen. Ik snap zowiezo al niet hoe een mens met weinig gezondheidsklachten zoiets volhoudt eerlijk gezegd.
 
Het is een gave... :-)

Overigens heb ik de lezingen het afgelopen half jaar op een zeer laag pitje gezet. Het was voor mij niet langer te doen om midden in de nacht vanuit een of andere uithoek van het land thuis te komen en de volgende dag fris voor de klas te staan.

Mike
 
hoi Mike, Het is een gave… :-)

Ja dat zowiezo, en iets dat je ligt, anders hou je het niet vol, maar dan nog.

Overigens heb ik de lezingen het afgelopen half jaar op een zeer laag pitje gezet.

Heel verstandig zou ik zeggen.



 
Gisteravond hadden ik en mijn vriendin Monic het voorrecht om een Checkup Experience bij Sundancer in Zwijndrecht te ondergaan. Lees hier meer over wat zo'n CE precies inhoudt:

http://www.sundancer.nl/blog/checkup

Deze dagen worden beurtelings bij Sundancer in Zwijndrecht en bij Santura in Driebergen gehouden. De CE is het geesteskind van Rineke van den Berg en Liesbet Muilwijk. Bij beiden heb ik meerdere keren gesproken als GVA-spreker en ik ken deze twee sterke vrouwen als zeer betrouwbaar en professioneel, maar vooral als prettige personen.

Uit de verschillende westerse en oosterse onderzoeken die er gisteravond zijn gedaan kwam wat ik al had verwacht:

Mijn lever heeft het zwaar en heeft ondersteuning nodig. Idem met mijn zenuwstelsel.

Logisch, want de klacht is neurologisch van aard en ik heb toxische pijnstillers geslikt gedurende mijn verblijf in het ziekenhuis en gedeeltelijk ook naderhand (paracetamol). Ik moet tijdelijk de volgende supplementen slikken: jodium, magnesiumchloride en magnesiumcitraat, B12 (methyl en adenosyl), foliumzuur, D3 en K2.

Ook Monic heeft een zeer prettige en leerzame ervaring gehad, maar daar mag ze zelf over schrijven. Zeer aan te raden, deze Checkup Experience! Je hoeft er niet per se voor naar Zwijndrecht of Driebergen, ze komen ook naar je toe als je 10 mensen kunt optrommelen en je hoeft dan maar voor 8 mensen te betalen!

Mike
 
Bij deze een kleine aanvulling van mij (Monic) over de Checkup van Sundance:

Het levend bloedonderzoek van Liesbet vond ik fascinerend om te zien. Je ziet op het computerscherm waaruit je o.a. bent opgebouwd: de rode bloedlichaampjes die in een flow constant in beweging zijn, de witte bloedlichaampjes, die ik persoonlijk het mooiste vond om te zien 'dansen' door het plasma. Liesbet is zeer kundig en legt uit hoe alle bloedlichaampjes eruit horen te zien en wat er aan de hand kan zijn als ze niet de perfecte vorm hebben. Erg leerzaam.

Bij Rineke kreeg ik de bevestiging van wat Liesbet ook zag, terwijl ze niet met elkaar overlegd hadden. Een dubbele checkup dus :) Door o.a. iriscopie en een tongonderzoek kwam feilloos aan het licht hoe ik erbij stond, wat ik zelf ook herkende en erkende. Met haar uitleg raakte ze me enorm, want ze sloeg de spijker op de kop. Het gaf mij daardoor weer een stukje zelfinzicht.

Als afsluiting van een prachtige ervaring kregen we als toetje ook nog een heerlijke maaltijd a la Weston Price richtlijnen voorgeschoteld (zit normaal niet bij de checkup, voor de duidelijkheid) en de fijne gesprekken (ook dank aan Piet, niet te vergeten) maakten de dag helemaal af.

:)
 
Het lijkt erop dat ad gelijk gaat krijgen. Mijn hoge hartslag (tussen 90 en 100) was volgens hem om mijn bloeddruk normaal te houden. Vanaf 6 augustus is mijn polsslag gedaald naar waarden tussen de 80 en 90 en vanochtend was deze zelfs onder de 80 (76). De bloeddruk is en blijft normaal. Ik ben er blij mee!

Mike
 
Goed te zien dat het weer gaat. Rustig aan en beterschap!

Mede dankzij soepjes op basis van jullie ossestaarten!

Mike
 
Vanaf maandag ben ik weer aan het werk met een aangepast rooster, in samenspraak met de bedrijfsarts. De eerste dag was het moeilijkst, maar sindsdien gaat elke dag beter.

Vandaag is de laatste dag deze week, aangezien ik dit weekend speel op een bluesfestival in Hell (echt waar!) in Noorwegen. Jullie zullen het komend weekend dan ook zonder mijn bijdrages moeten doen.

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.951
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan