Hier weer een update.
Begin november heb ik me bij
Nini Kalisvaart laten testen middels de
Preventest. Uit haar testresultaten kwam dat er werkelijk niets mis is met mijn vatenstelsel en de bloeddoorstroming in en naar mijn hoofd. Volgens de test is de oorzaak van mijn subarachnoidale bloeding puur energetisch geweest. De woorden die zij gebruikte waren: pure lichamelijke en geestelijke uitputting. Ik ben geneigd dit te geloven.
Is het toeval dat ik deze bloeding kreeg slechts 2 dagen nadat de zomervakantie was begonnen? Ik denk het niet. Hoe zag mijn leven eruit voor deze bloeding? Wat dacht je van een drukke nieuwe baan als hogeschooldocent in combinatie met dit forum, 3-4 lezingen per week en muziek maken in het weekend? Dat is de kaars aan beide kanten opbranden! Wat ik vooral geleerd heb van de verplichte rust die ik in het ziekenhuis en daarna heb moeten nemen is hoe lekker dit was en hoe hard ik het nodig had!
Nini heeft me een krachtigere vorm van homeopathie voorgeschreven, nl.
spagyriek. De twee essenties die voor mij uit de test rolden waren stinkende gouwe en waterhennep. Beide zijn ze bevorderlijk voor de leverontgifting en voor de versterking van het immuunsysteem. Ze werken ook energetisch door op de persoonlijkheid en kunnen bijv. onbewuste zelfsabotagemechanismes tegen gaan.
De test van Nini kwam precies op het juiste moment, aangezien ik vast was gelopen op zelfbedachte leverontgiftingsremedies (zoals bijv. de milde leverzuivering op basis van olijfolie, grapefruitsap en eierdooiers en bepaalde supplementen) alsmede de supplementen die uit de
checkup experience van Rineke van den Berg en Liesbet Mulwijk waren gerold. Ik doe niets af aan het nut van de checkup experience, maar vanaf het moment dat ik uit het ziekenhuis ben gekomen lijkt het wel alsof alles wat ik doe om mijn lever op positieve wijze te stimuleren te veel is. Hierdoor bezwijk ik aan de ene na de andere 'verkoudheid' en ben ik noodgedwongen gestopt met het innemen van supplementen, m.u.v. levertraan en boterolie.
De test van Nini bevestigde dat in deze fase elke vorm van leverstimulatie, ook positieve, contraproductief werkt. Volgens haar komt dit omdat de supplementen alleen maar werken als je in leverrenigingsfase 2 zit en ik bevind me in fase 1. Hier op het forum is er e.e.a. geschreven over deze leverfases, maar voordat dit mij overkwam had dit op mij geen betrekking. Nu dus overduidelijk wel. Sinds begin december neem ik dagelijks 5 druppels van de spagyriek-mix en sinds december 10 druppels per dag. In januari ga ik naar 20 druppels per dag.
Voorlopige resultaten: mijn immuunsysteem is weliswaar nog steeds zeer kwetsbaar, maar mijn energieniveau is zienderogen toegenomen. Het helpt dus echt! Voor wie dit toeschrijft aan een placebo-effect, bedenk dat ik aanvankelijk hier heel neutraal in stond. Deze tests, zowel de checkup experience als de Preventest, worden mij gratis aangeboden door deze lieve mensen en vallen bij mij onder 'baat het niet, dan schaadt het ook niet'. In het verleden heb ik met dezelfde mentaliteit homeopathische drankjes afkomstig uit de Assyra gedronken en biofotonentherapie gedaan, waarvan ik helemaal niets merkte. Het placebo-effect had toen kennelijk geen enkel effect, dus als het nu wel werkt moet er toch iets anders aan de hand zijn.
Overigens krijg ik binnenkort biofotentherapie van
Wim en Ellen Pet, die vermoeden dat er bij mij een (gedeeltelijke) blokkade van de blaasmeridiaan speelt (deze loopt via de ruggegraat van mijn achterhoofd naar mijn voorhoofd). Zij denken dat mijn overgevoeligheid voor slijmvorming in mijn hoofdholtes hier ook mee te maken heeft. Ik ben benieuwd!
Nog nooit eerder had ik behoefte aan of baat bij dergelijke energetische behandelingen, maar de realiteit is dat fysieke ontgiftingsprotocollen voor de lever momenteel averechts werken bij mij omdat ze te belastend zijn, zo delicaat is het gesteld met mijn gezondheid en energieniveau.
Voor mij is de spagyriek de openbaring van 2015 en ik ga hier nog een aparte topic aan wijden!
Mike