Beterschap Mike

Leuk, het gezicht achter fatsnotbad :)
Een baard geeft je nou eenmaal een ouder uiterlijk, heb ik ook last van. Turkse mensen eten anders ook veel vet, afgaande op je naam Erdal.
 
Erdal associeert goed presteren in de fitnessruimte met gezondheid. In zijn vroegere posts liep hij na elke maaltijd leeg op de pot, maar hij bekritiseert mij vanwege mijn ontlasting (overigens ook oude posts, nu niet meer actueel). We hebben hier te maken met jeugdige overmoed inderdaad

Mike
 
Als Erdal inderdaad 18 is en 10 jaar dancefeesten heeft afgestruind dan is hij wel héél vroeg begonnen... Op basis van zijn informatie zou hij nu minimaal tegen de 30 moeten zijn.
 
Je kan de klemtoon niet lezen in een bericht.
Is het "de geMIDdelde 18 jarige" (hij is zelf ook 18) of "de gemiddelde 18 JArige" (hij is ouder dan 18).

Maar als hij al 10 jaar naar dance feesten is geweest, zal het het laatste wel zijn, wat Alethea al schreef.

Mark
 
Volgens mij is hij ouder maar lijdt nog steeds aan overmoed, al dan niet jeugdig. Mij beoordelen op basis van een foto die letterlijk is genomen enkele uren na mijn ontslag uit het ziekenhuis, na de klap die ik fysiek te verwerken heb gehad, is natuurlijk verre van eerlijk. Wat is het toch met sommige mensen dat ze je graag trappen op een zwak moment? Het zegt meer over hen dan over mij, zoveel is zeker!

Mike
 
Hier weer een update.

Begin november heb ik me bij Nini Kalisvaart laten testen middels de Preventest. Uit haar testresultaten kwam dat er werkelijk niets mis is met mijn vatenstelsel en de bloeddoorstroming in en naar mijn hoofd. Volgens de test is de oorzaak van mijn subarachnoidale bloeding puur energetisch geweest. De woorden die zij gebruikte waren: pure lichamelijke en geestelijke uitputting. Ik ben geneigd dit te geloven.

Is het toeval dat ik deze bloeding kreeg slechts 2 dagen nadat de zomervakantie was begonnen? Ik denk het niet. Hoe zag mijn leven eruit voor deze bloeding? Wat dacht je van een drukke nieuwe baan als hogeschooldocent in combinatie met dit forum, 3-4 lezingen per week en muziek maken in het weekend? Dat is de kaars aan beide kanten opbranden! Wat ik vooral geleerd heb van de verplichte rust die ik in het ziekenhuis en daarna heb moeten nemen is hoe lekker dit was en hoe hard ik het nodig had!

Nini heeft me een krachtigere vorm van homeopathie voorgeschreven, nl. spagyriek. De twee essenties die voor mij uit de test rolden waren stinkende gouwe en waterhennep. Beide zijn ze bevorderlijk voor de leverontgifting en voor de versterking van het immuunsysteem. Ze werken ook energetisch door op de persoonlijkheid en kunnen bijv. onbewuste zelfsabotagemechanismes tegen gaan.

De test van Nini kwam precies op het juiste moment, aangezien ik vast was gelopen op zelfbedachte leverontgiftingsremedies (zoals bijv. de milde leverzuivering op basis van olijfolie, grapefruitsap en eierdooiers en bepaalde supplementen) alsmede de supplementen die uit de checkup experience van Rineke van den Berg en Liesbet Mulwijk waren gerold. Ik doe niets af aan het nut van de checkup experience, maar vanaf het moment dat ik uit het ziekenhuis ben gekomen lijkt het wel alsof alles wat ik doe om mijn lever op positieve wijze te stimuleren te veel is. Hierdoor bezwijk ik aan de ene na de andere 'verkoudheid' en ben ik noodgedwongen gestopt met het innemen van supplementen, m.u.v. levertraan en boterolie.

De test van Nini bevestigde dat in deze fase elke vorm van leverstimulatie, ook positieve, contraproductief werkt. Volgens haar komt dit omdat de supplementen alleen maar werken als je in leverrenigingsfase 2 zit en ik bevind me in fase 1. Hier op het forum is er e.e.a. geschreven over deze leverfases, maar voordat dit mij overkwam had dit op mij geen betrekking. Nu dus overduidelijk wel. Sinds begin december neem ik dagelijks 5 druppels van de spagyriek-mix en sinds december 10 druppels per dag. In januari ga ik naar 20 druppels per dag.

Voorlopige resultaten: mijn immuunsysteem is weliswaar nog steeds zeer kwetsbaar, maar mijn energieniveau is zienderogen toegenomen. Het helpt dus echt! Voor wie dit toeschrijft aan een placebo-effect, bedenk dat ik aanvankelijk hier heel neutraal in stond. Deze tests, zowel de checkup experience als de Preventest, worden mij gratis aangeboden door deze lieve mensen en vallen bij mij onder 'baat het niet, dan schaadt het ook niet'. In het verleden heb ik met dezelfde mentaliteit homeopathische drankjes afkomstig uit de Assyra gedronken en biofotonentherapie gedaan, waarvan ik helemaal niets merkte. Het placebo-effect had toen kennelijk geen enkel effect, dus als het nu wel werkt moet er toch iets anders aan de hand zijn.

Overigens krijg ik binnenkort biofotentherapie van Wim en Ellen Pet, die vermoeden dat er bij mij een (gedeeltelijke) blokkade van de blaasmeridiaan speelt (deze loopt via de ruggegraat van mijn achterhoofd naar mijn voorhoofd). Zij denken dat mijn overgevoeligheid voor slijmvorming in mijn hoofdholtes hier ook mee te maken heeft. Ik ben benieuwd!

Nog nooit eerder had ik behoefte aan of baat bij dergelijke energetische behandelingen, maar de realiteit is dat fysieke ontgiftingsprotocollen voor de lever momenteel averechts werken bij mij omdat ze te belastend zijn, zo delicaat is het gesteld met mijn gezondheid en energieniveau.

Voor mij is de spagyriek de openbaring van 2015 en ik ga hier nog een aparte topic aan wijden!

Mike
 
Bedankt weer voor deze interessante update. En natuurlijk succes verder.
Ik ben benieuwd naar deze Spagyriek!

Dorothé
 
Mike,

Wat je schrijft over leverfase 1 en 2 klopt niet. De twee fases zijn tegelijkertijd actief. Fase 2 gaat verder met de metabolieten van fase 1. Als je fase 1 wil versnellen kan je niacin, vit B3 gebruiken, en als je het wil vertragen, omdat je fase 2 trager werkt bijvoorbeeld, dan kan je niacinamide nemen, flush free vitamin B3.

Kijk op afbeeldingen bij search liver phase 1 and 2, en lees wat meer hierover.

 
Mike, goed dat / als je gas terug neemt nu je toch wel duidelijk teruggefloten bent. Het is toch wel een harde les. Stresshantering is een vak apart!
 
Ik ben bekend met Spagyriek en dat is idd razend interessant.
Fijn dat je goed geholpen wordt om stappen in de goede richting te zetten.
 
In het algemeen: Richt je op gezondheid en je gezondheid wordt beter. Richt je op ziekte en je gezondheid gaat achteruit. Energie richt zich namelijk op de energie die je de kosmos in stuurt.

Dit klinkt simpel maar zit iets ingewikkelder in elkaar dan veel mensen denken:

Als je bezig bent met gezond worden, dan is de energie die je uitstraalt: ik ben niet gezond. En daar gaat de energie die je aantrekt op mee vibreren. Dat is de reden dat dankbaarheid voor wat er is zo'n belangrijke rol speelt.

Als je dankbaar bent voor je gezondheid zoals die is, ook al is je gezondheid maar heel broos, dan is energie die je uitstraalt: ik vind gezondheid belangrijk. Hoe veel of hoe weinig je er ook van hebt. Daar gaat de energie om je heen ook op mee vibreren met als resultaat dat je steeds meer krijgt van wat je belangrijk vindt: gezondheid.

Je krijgt altijd meer van wat je echt nodig hebt. De kosmos, of hoe je het ook wilt noemen, vibreert mee op jouw behoeften. En de kosmos herkent jouw behoeften in waar je dankbaar voor bent.
 
OK mensen, even een kleine reflectie zo op de laatste dag van 2015:

Na mijn ontslag uit het ziekenhuis heb ik de rest van de zomervakantie noodgedwongen heel rustig aan gedaan, zeg maar gerust zo goed als niets gedaan, met veel rust, ontspanning en slaap. In overleg met de bedrijfsarts ben ik vanaf september toch gaan werken met een aangepast rooster. Hoewel ik aan het eind van de dag moe was leverde het me meer voordelen op dan nadelen en mentaal actief zijn i.c.m. het contact met studenten heeft, naast de voeding, bijgedragen aan mijn voorspoedige herstel.

Toch merkte ik dat ik in de herfstvakantie eind oktober wederom behoefte had aan zo goed als niets doen ter compensatie. Hoe leuk ik het werk ook vind, ik heb gemerkt dat ook leuke dingen veel energie kunnen kosten. Na een weekje welverdiende rust ging ik, in overleg met de bedrijfsarts, er desondanks weer volop tegenaan, op basis van een onbeperkt rooster, waarbij ik ook lange dagen maakte. De reden hiervoor is dat je moet aftasten waar je grenzen liggen. Dat vond ook de arts, die me wel op het hart drukte om aan de bel te trekken als het echt niet ging.

Die grenzen voorzichtig aftasten heb ik de afgelopen 2 maanden ook buiten mijn werk een aantal keren gedaan. Zo ben ik vanaf december weer lezingen gaan geven (ik had alle lezingen in het najaar afgezegd) en dat zijn er gelijk 3 geworden deze maand. Ik ben meegegaan met lezingen en demonstraties van mijn vriendin, die o.a. in verre uithoeken als Zeeland en Friesland sprak. Ook heb ik begin deze maand 2 optredens met 2 bands in 1 weekend gehad. Het lijkt allemaal niets als je het zo leest, maar voor mij hakte dit er qua energie goed in. Zoals eerder gezegd, ook leuke dingen kosten een hoop energie, ben ik achtergekomen.

Wat misschien wel de grootste aanslag is geweest de afgelopen 2 maanden was wel werkgerelateerd: ik moest een deadline zien te halen met correctiewerk van tentamens voor al mijn klassen en daarom heb ik aan het begin van de week, op maandagavond, doorgewerkt tot 23.30 u, na een hele dag voor de klas te hebben gestaan. Hier heb ik de hele week last van gehad en gaandeweg de week werd ik steeds moeier en zelfs chagrijniger. Mijn avonden heb ik nog steeds hard nodig om bij te tanken en dat merk ik ook weer gedurende deze kerstvakantie, waarin de toverwoorden nog altijd rust, slaap en ontspanning zijn.

Kortom, mijn gezondheid is nog steeds broos en kwetsbaar, ik zit op hooguit 70% van mijn oude energieniveau. Dankzij de spagyriek-druppels voel ik mij aanzienlijk beter en fitter de laatste 2 maanden, dat maakt echt een wereld van verschil. 2016 wordt het jaar van mijn volledige herstel, dat weet ik zeker. Hoe lang dit gaat duren weet ik niet. Het is nu duidelijk waar mijn grenzen liggen, mijn lichaam uit dit eerst d.m.v. extreme vermoeidheid en daarna barstende koppijn. Al met al mag ik van geluk spreken en tel ik mijn zegeningen. Dit is dan ook geen klaagzang maar een eerlijke weergave van mijn huidige staat van gezondheid.

Mike
 
Mike je bent geen klager als je tegen je grenzen aanloopt. Ik weet het niet, maar ik heb het standaard niet zo op bedrijfsartsen en het onderwijs is gewoon echt heel zwaar. Tenminste als ik kijk naar mensen om me heen die dat vak uitoefen(d)en. Gezondheid kan ook zijn: dat je lichaam je tot de orde roept als dat nodig is. Veel gezondheid en geluk voor jou in 2016!
 
Deze bedrijfsarts en ook mijn werkgever en leidinggevende zijn werkelijk fantastisch en zij denken allemaal mee met mijn situatie, dus geen reden tot wantrouwen in mijn geval.

Mike
 
Deze bedrijfsarts en ook mijn werkgever en leidinggevende zijn werkelijk fantastisch.

Een fantastische werkgever, leidinggevende en bedrijfsarts: dat is een zegen.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.969
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan