Ik heb het nog niet gehad over het ziekenhuisvoedsel. Nu ik rechtop mag zitten, typt het ook beter.
Ik doe mee aan het regime qua ontbijt en avondeten. 's Middags maak ik dankbaar gebruik van de kippenbouillon die mijn vriendin mij dagelijks komt brengen. Dat is het werkelijke krachtvoer, dat zullen jullie begrijpen!
Vorige week donderdag ben ik gegrild, gebraden, gezapt en gemicrowavet. Ik ben blootgesteld geweest aan radioactieve straling van buitenaf en radioactieve contrastvloeistof van binnen en ik krijg dagelijks toxische medicatie. Vinden jullie het dan heel erg dat ik even nergens naar kijk qua ontbijt en avondeten maar gewoon geniet en er een feestje van maak?
Qua ontbijt betekent dit
Roggebrood met roomboter en komijnkaas
Krentebrood met roomboter en komijnkaas
Witte boterham met roomboter en dubbele appelstroop
Ik ga helemaal terug naar mijn kindertijd met dit 'kleuterontbijt' en lekker dat het is! Weet je, als je bezwaren als het is niet biologisch laat varen, dan zijn er binnen de Schijf van Vijf best wel redelijke keuzes te maken. Men staat zuivelconsumptie voor en de volvette optie is wel degelijk voorhanden. Zo drink ik ook volle melk bij het ontbijt. Ik weet het, gepasteuriseerd, maar toch... Het is ook een mooie oplossing voor het niet slikken van de 'maagbeschermer'. Volle zuivel legt een mooi slijmlaagje (film) op de maag-darmwand en beschermt hiermee tegen inbijtende stoffen, vandaar dat ze in landen waar ze veel hete pepers eten ook zuivel consumeren.
Andere dranken die ik bij het ontbijt tot me neem zijn thee en jus d'orange. Ook dat laatste is voor het betere 'hotelgevoel'. Kan mij het schelen, zaterdag ben ik toch thuis!
Voor het avondeten heb ik keus uit een ruim assortiment. Via een computer moet ik voor 14.00 u mijn keuze doorgeven. Tot nu toe heb ik op:
Halal lamsschotel met aardappeltjes en wortel - fantastische smaak, kan niet anders zeggen en het vlees is lekker vet!
Hachee met witte rijst - niets mis mee
Goulash met witte rijst en spinazie a la creme - niets mis mee
Nasischotel met satesaus - matig qua smaak
Bamischotel met satesaus - beter dan de nasi, maar houdt niet over
Qua toetje neem ik vaak appelmoes, wederom vanwege het 'kindergevoel'. Ik ben hier nou toch, kan er net zo goed een feestje van maken. Ook neem ik volle yoghurt. Mijn vriendin brengt behalve dat kippesoeppie ook kefir mee, dus er wordt gecompenseerd voor mijn 'feestmaaltijden'.
Ongetwijfeld zullen de warme maaltijden worden verwarmd met een magnetron. Dat kan er dan ook nog wel bij. Het belangrijkste is een positieve instelling en een focus op genezing en herstel. Vanaf dinsdag voel ik mijn lichaam en geest krachtiger worden, dus dat gaat allemaal goed komen! Thuis ga ik over op voornamelijk kefir en bouillon, aangevuld met levertraan, vit. C, alfa-liponzuur, mariadistel, jodium en selenium.
Vanavond een pittige halal-schotel met vis!
Mike