Beste Mike,
Nog van harte beterschap toegewenst. Weliswaar een beetje laat (vakantietijd / Vierdaagse Nijmegen), maar beter laat dan nooit zeggen ze vaak. Stel vast, na veel gelezen te hebben, dat het gelukkig alweer de goede richting uitgaat. Heel fijn voor jouw, je geliefden (ondermeer Monic die ik ook persoonlijk ken) en anderen (waaronder ikzelf) die gebruik maken (waarvoor dank) van je nagenoeg onuitputtelijke deskundigheid op het gebied van voeding/gezondheid. Niemand is onvervangbaar Mike, maar jij komt dicht in de buurt.
Ik las dat je in het Radboud ziekenhuis ligt. Ze zijn daar best handig/deskundig zo kan ik je mededelen uit eigen ervaring. Heb er rond de jaarwisseling (2014/15) ook ruim een week mogen/moeten vertoeven. Op 2 januari 2015 hebben ze daar mijn problematische linker hartklep (aorta) vervangen voor een andere/betere. Een week later (9 januari) was ik weer thuis. Volgens de cardioloog was het een aangeboren afwijking (foutje in de bouwtekening destijds) waar ik, tot voor ruim een jaar, nooit last van heb ondervonden. Twee flapjes (totaal drie) van de hartklep waren verkleeft, vervolgens was er verkalking op die plaats ontstaan en was er sprake van lekkage. Heb om diverse redenen gekozen voor een geprepareerde biologische klep (rund) en geen kunstklep. Mijn revalidatie verloopt zeer voorspoedig en ben inmiddels ook geheel zonder medicatie (betablokkers/antistolling). Hoef volgend jaar (maart/april) pas voor een consult (routinecontrole) bij de cardioloog terug te komen.
Heb pantoprazol (maagbeschermer) ook voorgeschoteld gekregen, maar heb net als jij hiervoor feestelijk bedankt evenals voor de (onnodige) cholesterolremmers (verwerpelijke simvastatine) en (voorbarige) bloeddrukverlagers. Zowel mijn cholesterol als bloeddruk zijn, mede gezien mijn leeftijd, optimaal zo blijkt uit regelmatige (zelf) controle. Ook mijn algehele conditie (sport mijn hele leven al) laat niets te wensen over zoals tevens is gebleken uit de vele medische onderzoeken. Mijn voeding (biologisch) is hoofdzakelijk volgens het WAP-protocol.
Mike nogmaals beterschap, doe rustig aan en mogelijk zien/spreken wij elkaar (ergens) weer eens.
Ton Claessen (69), destijds net als Mike, mede-initiatiefnemer landelijke Werkgroep Welzijn Kankerpatienten, WWK:
http://magazine.diamental.nl/literatuur/rubrieken/verslagen/wwk.htm en tevens webmaster van:
http://wapensindestrijdtegenkanker.blogspot.nl/