Beterschap Mike

Mike ,
Bijna 12 uur later. Hoe verloopt het?
Het feit dat je al metabolisch flexibel was voor je ziekenhuis opname laat je nu gemakkelijker omgaan met het aanbod in het ziekenhuis. Bio zegt mijzelf toch al niets, essentiële voedingsstoffen voldoende binnen krijgen is veel belangrijker.
Smakelijk eten alvast.
ad
 
Ik ben ook benieuwd naar hoe het jou vergaan is vandaag Mike!

@ Ad: hierover: Bio zegt mijzelf toch al niets, essentiële voedingsstoffen voldoende binnen krijgen is veel belangrijker.

Ad, maar dat is toch juist het punt? Dat reguliere voeding o.a. antibiotica en pesticiden (en schadelijke e-nummers) bevat, naast minder voedingsstoffen, die de darmflora kapot maken, waardoor wij de voedingsstoffen niet meer goed kunnen opnemen? Inname is niet hetzelfde als opname.

Kijk, als wie dan ook pragmatisch wil / moet zijn gegeven een bepaalde situatie: dat snap ik helemaal, maar dan beter zonder oogkleppen op.
 
En BIO garandeert (altijd) een niet verziekt product?
Er zijn best veel goede keuzes buiten het keurmerk Bio. En, wanneer je je lichaam alles geeft kan het zichzelf vrij goed 'ontgiften'. Dus soms kan het goede met een minder goede verpakking komen.
Mijn ervaring is dat nogal wat 'gevaren' overtrokken zijn, en 'uitstapjes' direct als schadelijk gezien worden (uitzonderingen daargelaten, bv. Coeliakie etc.) .
ad
 
Met mij gaat het uitstekend! Toevallig is vandaag de eerste dag dat ik ook helemaal alleen op de kamer zit. Behalve dat ik.een paar keer geslapen heb, heb ik zo'n beetje de hele dag rechtopzittend zitten werken aan mijn antwoord aan Dorothe in de topic over Bilderberg. Een soort bezigheidstherapie, zullen we maar zeggen. Ik heb geen hoofdpijn, geen duizelingen meer. Morgen die drain eruit en dan ga ik een beetje sjouwen hier over de afdeling. Kan nu al niet wachten om onder de douche hier op de kamer te staan! De wietolie is inmiddels ook geregeld (dank Marijan!) en zaterdagochtend ben ik thuis!

Mike
 
Supergoed nieuws Mike, drain challenge goed doorstaan, had niet anders verwacht, maar toch fijn om te horen.
 
Hey Mike,

Lukt vandaag niet helemaal om de juiste info te vinden, maar toch wil ik even een vermoeden bij je neer leggen zodat je zelf kan wegen in hoeverre dit voor jou van toepassing/bruikbaar is.

iron deficiency/ijzer tekort zie ik her en der op internet ook als mogelijke oorzaak van bloedingen.
http://www.nature.com/jcbfm/journal/v34/n6/full/jcbfm201456a.html

En in hoeverre lijdt bij jou intermittent fasting tot een low calorie diet? Ijzer te korten (if so) zouden dan toch ergens vandaan moeten komen, te weinig eten behoort dan tot de mogelijkheden.

Kom eigenlijk alleen mensen tegen die IF een periode doen. En des te langer de periode dat ze aan IF doen, des te langer de periode van herstel, voordat er weer een nieuwe periode van IF gedaan wordt.
Eigenlijk kom ik geen site tegen waar mensen continu IF doen.


http://paleotrack.com/blog/4-most-common-nutrient-deficiencies-on-the-paleo-diet/

Hier doet iemand onderzoek naar mensen die een paleo dieet volgen die nogal laag in de calorieen zitten 1500 to 2500 total. Die mensen eten geen zuivel en ook niet perse orgaanvlees. Ze hebben wel iron deficiency/ijzer tekort.

Hemoglobin can attenuate hydrogen peroxide-induced oxidative stress by acting as an antioxidative peroxidase.

Bieten kvass verhoogd het hemoglobine en ijzer gehalte in het bloed en zuivert deze ook nog eens.(nee ik heb geen biet kvass aandelen)

Misschien dat je bloedwaardes uitsluitsel kunnen geven over het al dan niet hebben van een ijzertekort.

gr,

Simon.
 
Simon, ik heb geen ijzertekort. IF is een natuurlijk.verschijnsel van de oermens, die zich helemaal geen 3 maaltijden per dag kon permitteren.

Mike
 
denk je dat je teveel cod liver hebt gehad?

Heb ik al beantwoord:



Evt. overdosering van levertraan is ook al geopperd. Weston Price waarschuwt hier nota bene zelf voor in zijn boek, dus het zou roekeloos zijn om daar geen rekening mee te houden.

Mike
 
IF mag dan een oermens verschijnsel zijn, ik ben van 104 kg naar 83 kg afgevallen in 5 maanden tijd, maar toen ik ook spieren begon te verliezen ben ik er mooi mee gestopt. Niet voor iedereen een goed idee om dit maar altijd te blijven doen.
 
Beste Mike,

Nog van harte beterschap toegewenst. Weliswaar een beetje laat (vakantietijd / Vierdaagse Nijmegen), maar beter laat dan nooit zeggen ze vaak. Stel vast, na veel gelezen te hebben, dat het gelukkig alweer de goede richting uitgaat. Heel fijn voor jouw, je geliefden (ondermeer Monic die ik ook persoonlijk ken) en anderen (waaronder ikzelf) die gebruik maken (waarvoor dank) van je nagenoeg onuitputtelijke deskundigheid op het gebied van voeding/gezondheid. Niemand is onvervangbaar Mike, maar jij komt dicht in de buurt.

Ik las dat je in het Radboud ziekenhuis ligt. Ze zijn daar best handig/deskundig zo kan ik je mededelen uit eigen ervaring. Heb er rond de jaarwisseling (2014/15) ook ruim een week mogen/moeten vertoeven. Op 2 januari 2015 hebben ze daar mijn problematische linker hartklep (aorta) vervangen voor een andere/betere. Een week later (9 januari) was ik weer thuis. Volgens de cardioloog was het een aangeboren afwijking (foutje in de bouwtekening destijds) waar ik, tot voor ruim een jaar, nooit last van heb ondervonden. Twee flapjes (totaal drie) van de hartklep waren verkleeft, vervolgens was er verkalking op die plaats ontstaan en was er sprake van lekkage. Heb om diverse redenen gekozen voor een geprepareerde biologische klep (rund) en geen kunstklep. Mijn revalidatie verloopt zeer voorspoedig en ben inmiddels ook geheel zonder medicatie (betablokkers/antistolling). Hoef volgend jaar (maart/april) pas voor een consult (routinecontrole) bij de cardioloog terug te komen.

Heb pantoprazol (maagbeschermer) ook voorgeschoteld gekregen, maar heb net als jij hiervoor feestelijk bedankt evenals voor de (onnodige) cholesterolremmers (verwerpelijke simvastatine) en (voorbarige) bloeddrukverlagers. Zowel mijn cholesterol als bloeddruk zijn, mede gezien mijn leeftijd, optimaal zo blijkt uit regelmatige (zelf) controle. Ook mijn algehele conditie (sport mijn hele leven al) laat niets te wensen over zoals tevens is gebleken uit de vele medische onderzoeken. Mijn voeding (biologisch) is hoofdzakelijk volgens het WAP-protocol.

Mike nogmaals beterschap, doe rustig aan en mogelijk zien/spreken wij elkaar (ergens) weer eens.

Ton Claessen (69), destijds net als Mike, mede-initiatiefnemer landelijke Werkgroep Welzijn Kankerpatienten, WWK: http://magazine.diamental.nl/literatuur/rubrieken/verslagen/wwk.htm en tevens webmaster van: http://wapensindestrijdtegenkanker.blogspot.nl/
 
Ton, dank voor deze zeer lovende woorden. Het voelt goed om waardering te krijgen voor wat ik.allemaal neerzet. Ik roep met mijn directe toon ook veel weerstand op, maar het is duidelijk dat jij wel begrijpt waar ik voor sta en mee bezig ben!

Mike
 
Toch nog even terugkomend op:
Evt. overdosering van levertraan is ook al geopperd. Weston Price waarschuwt hier nota bene zelf voor in zijn boek, dus het zou roekeloos zijn om daar geen rekening mee te houden.

Ik neem zelf slechts de helft van wat jullie aanraden. Ik neem 4 capsules Boterolie/levertraan.
Bestaat daar dan toch ook dat gevaar van overdosering, of is dit prima zo?
 
Dan is het goed. Meer krijg ik ook niet weg en het wordt een beetje duur met die capsules. Helaas kan ik de gewone levertraan niet doorslikken dus daarom neem ik de capsules. Het zal dan ook wel niet zo een sterke werking hebben (4 stuks), daar hebben we het al eens over gehad, maar het zal zeker iets doen.
 
Fijn dat het de goede kant op gaat Mike! Je directe manier is juist leuk, vind ik.
Ik heb ergens gelezen dat jij de levertraan, boterolie in kokosolie versie aan het proberen was. De drager (kokosolie) zorgt ervoor dat t rechtstreeks wordt opgenomen door de lever in je bloed.
Dit heeft geen verband met wat je is overkomen?
Ik wilde het gaan bestellen dus vandaar dat ik er mee bezig ben. Werk zelf in een poli apotheek in een ziekenhuis.... Kijk nu heel anders tegen meds aan.., idd zoveel statines en maagbeschermers bloeddrukverlagers zo vaak preventief!!! Hoor zo vaak ... Snap niet waarom ik dit krijg ik heb geen last van hoge cholesterol hoge bloeddruk of mijn maag. Waar moet t heen denk ik dan.. De farmaceutische industrie spekken en mensen zieker maken dan ze waren? De kosten van chemo zijn ook banaal! En voor wat? Hoop voor de mensen te kunnen geven in procenten. Het stelt niks voor! Mijn vriendin is overleden uiteindelijk en t had haar niks geholpen (3 chemos) en 10 dagen na de uitslag is ze al overleden. Kreeg ook nog n tia kort ervoor. Allemaal ellende!
Dankzij haar ben wakker geschud en ben ik op t goede pad terecht gekomen van voeding, waarmee ik mijn gezin kan voeden. Familie en vrienden voorlicht en kan inspireren tot een andere kijk naar voeding en de hele industrie die erachter zit.
Dus ga zo door Mike! Maar eerst een spoedig herstel! Liefs!
 
Nou, dat is ook wat... Kom ik na maanden afwezigheid weer eens rondkijken, lees ik dat Mike in het ziekenhuis ligt. Maar ik verneem ook dat het je denken niet heeft aangetast en daar ben ik blij om ;-]

Veel succes met je verdere herstel Mike!
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.826
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan