Beterschap Mike

Oxynorm en Oxycontin, hebben dezelfde werkzame stof, een sterke pijnstiller.
https://en.wikipedia.org/wiki/Oxycodone

 
(ik zie nu dat ik tegelijk met naief aan het tikken was)
Ik was nieuwsgierig en dat scheelt andere zoekwerk:
Oxynorm en Oxycontin, hebben dezelfde werkzame stof, een sterke pijnstiller.
en.wikipedia.org/wiki/Oxycodone

Movicolon is een laxeermiddel. werkzame stof: Macrogol
nl.wikipedia.org/wiki/Polyethyleenglycol
Bisocodyl stimuleert de darmbeweging.
en.wikipedia.org/wiki/Bisacodyl
Een laxeermiddel is wel aan te raden als je de hele dag op bed moet liggen. Daar kan je compleet verstopt van raken. Het zal vooral ook voor de verstoppende bijwerking van Oxycodon gegeven worden.

Fraxiparine is een antiklontermiddel voor het bloed. Werkzame stof: nadroparine.
nl.wikipedia.org/wiki/Heparine

Lijsten met bijwerking e.d. zijn te lang om te plaatsen, maar vooral van belang voor lange termijn gebruik, dus op dit moment niet van toepassing.

De twee die niet genomen worden, dat is de echt nare troep. Mocht de maag nog op gaan spelen, dan is er beter spul.
 
Naief, ik deed hetzelfde als jij. De ingredienten bekijken.
Na een zware operatie had ik alleen maar paracetamol in mijn infuus. Nooit echt pijn gehad.
Oxynorm = tegen pijn
Oxycontin = ook pijnstiller
Movicolon is mij wel eens geadviseerd, nooit genomen. = voor darmen
Bisocodil = mag maar 3 dagen
fraxiparine = voor bloestolsels. Niet gebruiken als u een bloeding in de hersenen hebt gehad.

Hoe is het nu met de pijn? denk je dat je met minder pijnstiller toe kunt?
Ik moest destijds van mijn diaree af. Dat liep als een kraantje. Ik dacht - ik moet in 1 keer flink ontlasting kwijt zien te raken, zodat darmen leeg zijn.
Stoelgang thee gekocht. smaakt goed. zit senna in. En werkte.
Mijn zus gebruikt iets morfine-achtigs waardoor de stoelgang niet vlot gaat. Ze gebruikt 1 kopje thee in de avond en gaat in de ochtend. Ik bedoel maar.

Ben je in staat al die bijwerkingen zelf ook te lezen of ben je te ziek/moe?
Soms moet je eigenwijs zijn of iets uitproberen wat medicatie betreft.
Slik niet alles voor zoete koek. Doe je anders ook niet. ha ha.
Ken je iemand die met je mee kan denken/beslissen met verstand van zaken of je dit allemaal moet hebben?
 
JP als ik die lijst zo lees van Mike dan lijkt het of hij (als voorbeeld) te veel pijnstillers krijgt. (met bijwerkingen).
Ik ga niet op de stoel van de dokter zitten en voel niet wat Mike voelt. Misschien is 1 pijnstiller genoeg, misschien niet.
Waar ik me zorgen over maak is dat ik mensen ken die in het ziekenhuis lagen en niet goed behandeld werden. Omdat ze familie had met verstand van zaken die zich er mee bemoeide is het toen goed gegaan.
Daaarom genoemde vraag aan Mike. Ken je prive iemand met verstand van zaken?
Ik hoop dat Mike me niet kwalijk neemt dat ik me zorgen maak.
 
@liesje:
Wat pijnstillers valt het mee.
Twee stoffen: paracetamol en oxycodon. (weinig van 2 verschillende werkt vaak beter dan veel van één, met minder bijwerkingen)
De oxycodon in twee soorten. Eén timed release, zodat er steeds pijnstilling is en een gewone directe vorm. De gewone mag Mike mogelijk naar behoefte nemen (met een maximum)
Ik gok dat Mike eerder te weinig dan veel pijnstillers zal nemen.
 
De pijnstillers zijn inderdaad paracetamol i.c.m. een kortwerkende en langwerkende vorm van morfine. En geloof me, de pijnstilling heb ik echt nodig! Eenmaal thuis stap ik over op de wietolie, maar hier ben ik blij met de para's en de oxy's!

Voor de ontlasting is Movicolon een soort 'weekmaker'. Dit voorkomt dat je anders teveel moet persen en daarmee teveel druk op je hoofd zet. Je raakt geconstipeerd van het liggen en van de morfine, vandaar die laxerende zetpil. Werkt prima, komt geheid los!

Dan is er nog die buikprik tegen trombose, wederom zinvol vanwege het liggen en niet kunnen bewegen.

Over bijwerkingen maak ik me nu niet druk, datgene wat ik slik heeft het gewenste effect en dat is nu het enige wat telt. Thuis ga ik door met natuurlijkere en betere alternatieven, maar nu even niet!

Mike
 
Goedemorgen allemaal,

Ik ben weer mn mega lekkere kippesoep aan het maken voor Mike... als ik dan toch heel vroeg op ben, dan maar meteen van de tijd goed gebruik maken :) Het soepie staat nu alweer meer dan 2 uurtjes te borrelen en die laat ik nog zeker 4 uur doorpruttelen.

Gisteren was een goede dag voor mn liefie, dus ook voor mij. Vandaag gaan de artsen kijken wat al mogelijk is, misschien gaat de drain eruit en krijgt hij een 24 uur 'challenge' om te kijken of zn lichaam zelf al dat hersenvocht kan verwerken...blijft spannend maar het gaat al veel beter <3

Zo fijn om te lezen dat iedereen zo meeleeft, thanks xxx
 
Mike en Monic, dank voor het op de hoogte houden van hoe het met Mike gaat.
Die pijn, ik hoop dat je die snel achter je mag laten Mike, evenals de oorzaak ervan, net zoals het Marijan ook gelukt is. Tot die tijd kun je beter aan pijnbestrijding doen en zorgen dat je lichaam aan de gang blijft. Ik dacht nog: is het misschien ook dit warme weer geweest dat je parten speelde? Je schreef al eens eerder dat je vroeger niet goed tegen de hitte kon en nog dat de zomer niet je favoriete seizoen is. Ik moet denken aan de koudetrainingen van Wim Hof, die maken ook hittebesendiger en trainen je aderen (volgens zijn zeggen) of het slapen in een hellend bed: trekt bloed wat meer uit je hoofd. Ik herinner me van vroeger dat voetenbadjes met rozemarijn ook het bloed uit het hoofd trekt. Veel sterkte!
 
Wat een vervelend bericht zeg! Veel sterkte en een heel spoedig herstel toegewenst. In ieder geval goed om te lezen dat de medicatie die je voorgeschreven krijgt zijn werk doet.
 
Ik krijg net een tip binnen voor Mike via een berichtje op fb over de bloedverdunnende werking van cayennepoeder, voor als je weer thuis bent eventueel.
Fijn dat het al weer de goede kant op gaat!
 
mike wat heb je een ontzettend lieve zorgzame vrouw!

als je de medicatie toch moet slikken is het dan fijn om te weten wat het voor bij werkingen het heeft?, of zou je beter aan de troep hiervan kunnen werken als je weer thuis bent en de pijn is afgenomen?

mij lijkt de stress hiervan op dit moment meer schadelijk als je eraan overgeven,zoals jezelf al schrijft is rust heel belangrijk.
zowel lichamelijk als geestelijk lijkt mij.

wens je nogmaals heel veel beterschap en een spoedig herstel voor jullie samen want ook voor je vrouwtje is dit een drukke en spannende tijd.

lieve groetjes van silvia
 
Mike, fijn dat het al iets beter gaat. Ga zo door en werk als je weer thuis bent, op de oude manier aan je gezondheid. Niemand beter dan jij weet hoe dat moet. Jouw ervaringen kunnen dan weer veel mensen helpen, omdat je (erg genoeg) nu zelf die troep MOET nemen.

Heel veel sterkte en liefs en dat je snel weer de oude bent.
Dorothé
 
Ik lees 't zojuist ook pas, Mike. Lastig om je zo over te moeten geven terwijl dat eigenlijk niet zo bij je past. Fijn dat 't al wat beter gaat! Heel veel sterkte en
beterschap. Met jouw wilskracht en energie kom je er wel!
 
Sinds vrijdag heb ik een drain in mijn onderrug, waardoor stelselmatig hersenvocht wordt afgetapt om mijn lichaam te helpen bloedstolsels versneld af te voeren en om de druk die deze stolsels uitoefenen op de hersenvliezen te ontlasten. Donderdag komt de 'drain challenge'. Dan sluiten ze 24 uur de drain af en kijken ze hoe mijn lichaam het zelf oppakt. Gaat dat goed, dan gaat vrijdag de drain eruit en ben ik zaterdagochtend thuis!

Mike
 
Ingrepen en onderzoeken sinds vorige week woensdag:

CT-scan
CTA-scan
Angiografie
Lumbaalpunctie
ELD (externe liquordrainage)
Katheter

Hebben jullie weer iets om op te puzzelen. :wink:

Mike
 
Alsof we al niet genoeg te puzzelen hebben ha ha.

Ik ga een tuintje beginnen. Geen enkele ervaring. Dat wordt dus puzzelen.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.695
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan