Bottenstructuur veranderd niet- wel meer botmassa?

Gefeliciteerd en eet smakelijk kaasmeisje! Ik heb vanmiddag de gehaktballen al gebraden met minstens 3/4de pakje roomboter ;)

Ach ja, we moeten het doen met de botten die we hebben denk ik dan maar, en het is het belangrijkste dat je gezond bent. De een is daarbij wat zwaarder dan de ander, dat is dan maar zo.

@debsy: klopt, Nederlanders zijn wat dat betreft te direct met dat soort opmerkingen. Ik trek me er niks meer van aan. Zelfs een haarkleur kan al zoveel losmaken: toen ik van blond naar bruin ging waren er nogal wat mensen van slag, en andersom ook. Ik had een tijdje terug hulpverlening, en toevallig als een van deze dames kwam had ik altijd mijn haren in een staart. Toen ik het een keer los had zeiden ze "Dat moet je vaker doen zo!'. Normaal draag ik mijn haren altijd los, en zeggen mensen: "goh, het zou leuk zijn als je het een keer opsteekt". Ik zeg de groeten en bekijk het maar allemaal ;-)

 
Bedankt voor de felicitaties. Die opmerkingen over haardracht herken ik wel. Inderdaad is het het belangrijkst dat je gezond bent.

 
Net bij mijn ouders een pannenkoek gegeten (het is immers mijn verjaardag). Vroeger vond ik ze heerlijk, nu proefde ik gewoon dat hij plantaardige margarine heeft gebruikt in plaats van roomboter. Ai, ik krijg ze maar niet aan de roomboter.

 
Print dit uit en laat het ze eens lezen..... :D

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gezonde-voeding/83833-boter-versus-margarine.html

roomboter is toch ook een miljoen x lekkerder!

 
Er worden hier een aantal dingen gezegd die mij tegen de borst stuiten.

1) Het sexueel aangetrokken voelen tot dikke vrouwen wordt (oh hoe voorspelbaar toch weer) direct in het extreme getrokken met uitspraken over feeders en geneuzel over 'mommy issues'. Als iemand 'dik' aantrekkelijk vindt, is dat een voorkeur, net zoals een voorkeur voor blond of rood, wel of geen piercings of tattoos, of wat dan ook. Het is geen ziekte of gebrek of fetish of wat voor flauwekul dan ook om dik aantrekkelijk te vinden. Het is prima als 'jij' (in het algemeen) dik niet mooi vind, maar ga niet voor andere mensen invullen wat ze aantrekkelijk (zouden moeten) vinden en waarom ze dat vinden!

2) Het idee dat alleen homosexuele ontwerpers anorectische modellen mooi vinden en dat 'echte' mannen allemaal 'iets willen hebben om vast te pakken' is maar gedeeltelijk waar. Er zijn wel degelijk ook heteromannen die hun magere vriendin sexueel zeer aantrekkelijk vinden. Die modellen waar we het hier over hebben, die Lonneke en Doutzen enzo, die staan in bladen zoals Playboy en Men's Health, gericht op de heterosexuele man.

 
San

Haha de groeten en bekijk het allemaal

Inderdaad,de een vindt dit mooi de andere dat

Emveeha,ik vind dat ook

En Mike,

Ik vind die meiden gewoon heel mooi,maar vind ook vollere vrouwen mooi.Niet omdat ik zelf dun ben.

Het gaat ook om het totaal plaatje,welk hoofd zit er op het lichaam

En als vrouwen brede heupen hebben zegt dit niets over hun vruchtbaarheid/bevalling

Ik ben erg vruchtbaar,makkelijke bevallingn gehad.Wel niet zo makkelijk als de oervrouwen maar wel makkelijker als de spookverhalen met pomp,keizersnede weet ik wat

Mijn schoonzus is nog dunner als ik,en had ook een makkelijke bevalling.

Mn andere schoonzus heeft het wapf figuur,werd pas na een half jaar zwanger en had 2 zeer moeilijke bevallingen

En zo kan ik wel ff doorgaan

 
En dat ik en bedankt zei was omdat jij de post voor mij erg negatief was over magere vrouwen,en ook graatmager en mager over een kam scheert

Het is voor dunne magere vrouwen net als voor dikke vrouwen niet leuk om afgekraakt te worden,want zo voelt het

 
Ja zeg, maar er is nog wel zoiets als mager en mooi. Of je te mager bent of te dik bent kan toch los staan van of je te mooi bent. Ik vind Valentina ook mooi maar echt te mager. Ik heb het idee dat jullie niet helemaal begrijpen wat Mike bedoeld en wat ik tot nu toe heb geschreven. Ik ga veel om met boeren, natuurmensen, biologen. Deze mensen kijken altijd uit een oogpunt van vruchtbaarheid naar dieren. Laatst had ik nog een hele discussie over de stand van heupen. Het figuur van een koe verandert naar haar eerste dracht. Volgens een boer wordt ze daar mooier door. Heupen zijn er echt niet voor niets.

Ik snap niet dat sommigen jullie je zo aangevallen voelen. Dat sommigen van jullie het zo persoonlijk nemen. Hebben jullie dan geen zelfvertrouwen?

Ik vind mezelf mooi maar zie ook mijn tekortkomingen. Ik kan objectief naar mijzelf kijken en dan zie ik mijn ribben onder mijn borsten en denkt ik daar mag wel meer vet op. Vroeger had ik erg smalle schouders, daardoor oogde ik niet sterk. Sinds ik meer werk is dit veranderd. Ik vind mijn bovenlijf wat te dun, ja. Maar ik wordt niet gefrustreerd als iemand mager en extreem mager over een kam scheert. Zegt wat zijn ideaal is. Als jullie alles zo persoonlijk nemen dan ben je toch alleen maar bezig met het vinden van argumenten om je eigen lichaam goed te praten?

 
Quote:
Het idee dat alleen homosexuele ontwerpers anorectische modellen mooi vinden en dat 'echte' mannen allemaal 'iets willen hebben om vast te pakken' is maar gedeeltelijk waar. Er zijn wel degelijk ook heteromannen die hun magere vriendin sexueel zeer aantrekkelijk vinden. Die modellen waar we het hier over hebben, die Lonneke en Doutzen enzo, die staan in bladen zoals Playboy en Men's Health, gericht op de heterosexuele man.


Dit is een ongezond 'schoonheidsideaal' dat niet alleen vrouwen wordt opgedrongen, maar ook hetero-mannen. Uiteindelijk gaat het om goed doorvoed zijn en vruchtbaarheid.

Mike

 
Quote:
En als vrouwen brede heupen hebben zegt dit niets over hun vruchtbaarheid/bevalling

Ik ben erg vruchtbaar,makkelijke bevallingn gehad.Wel niet zo makkelijk als de oervrouwen maar wel makkelijker als de spookverhalen met pomp,keizersnede weet ik wat

Mijn schoonzus is nog dunner als ik,en had ook een makkelijke bevalling.

Mn andere schoonzus heeft het wapf figuur,werd pas na een half jaar zwanger en had 2 zeer moeilijke bevallingen

En zo kan ik wel ff doorgaan


Het heeft te maken met de breedte van het geboortekanaal. Price constateerde dat vernauwing van het geboortekanaal vaker voorkwam bij vrouwen met een jongensachtig, versmald postuur. Hij zag bij dieren precies hetzelfde. De kans is dus groter dat je met smallere heupen ook een vernauwing hebt van het geboortekanaal. Price constateerde tevens dat miskramen meer voorkomen bij de geboorte van jongens, vanwege hun bredere hoofd dat niet door een vernauwd geboortekanaal past.

Mike

 
Quote:
Het is voor dunne magere vrouwen net als voor dikke vrouwen niet leuk om afgekraakt te worden,want zo voelt het


Zoals eerder gezegd, je vatte het persoonlijk op, omdat je een dergelijk figuur vereenzelvigt met dan van jou.

Mike

 
Quote:
Ik heb het idee dat jullie niet helemaal begrijpen wat Mike bedoeld en wat ik tot nu toe heb geschreven. Ik ga veel om met boeren, natuurmensen, biologen. Deze mensen kijken altijd uit een oogpunt van vruchtbaarheid naar dieren. Laatst had ik nog een hele discussie over de stand van heupen. Het figuur van een koe verandert naar haar eerste dracht. Volgens een boer wordt ze daar mooier door. Heupen zijn er echt niet voor niets.

Ik snap niet dat sommigen jullie je zo aangevallen voelen. Dat sommigen van jullie het zo persoonlijk nemen. Hebben jullie dan geen zelfvertrouwen?


Dankjewel, kaasmeisje, het heeft inderdaad te maken met een laag zelfbeeld, niet in de laatste plaats veroorzaakt door een opgedrongen modebeeld dat uitputting en ondervoeding bevordert.

Mike

 
Quote:
Dit is een ongezond 'schoonheidsideaal' dat niet alleen vrouwen wordt opgedrongen, maar ook hetero-mannen. Uiteindelijk gaat het om goed doorvoed zijn en vruchtbaarheid.


Zelf ben ik op de leeftijd dat vruchtbaarheid van een vrouw niet belangrijk meer voor me is.

Dus mag ik smallere heupen ook mooi vinden :mrgreen:

Dus dan blijft alleen het goed doorvoed over. :-)

En de oervolkeren zagen een vrouw toch meer als een "brenger "van nakroost en hulp in de huishouding. Toch iets anders dan hopelijk nu tegen een vrouw aangekeken wordt.

Voor hun telde dus meer of ze makkelijk kinderen kon baren en/of sterk was.

En zo niet, werd ze alsnog "gedumpt".

En een vergelijking met hoe een boer naar zijn koe kijkt,vind ik wel leuk maar gelukkig kijk ik toch anders naar een vrouw.

Ik blijf erbij: het moet gaan om de binnenkant, wie iemand is en niet beoordelen op de buitenkant.

 
Kaasmeisje en Mike,

Ik heb geen laag zelfbeeld,en ik wil niet goed praten dat ik slank of dun mager whatever you name it ben.

Ik zeg gewoon dat het niet leuk klinkt als je zegt dat mannen niet houden van een dunne rechte plank.Dat kun je ook op een andere manier zeggen.

Ik weet gewoon uit ervaring dat veel mannen dunne slanke vrouwen ook mooi vinden.

Ik zie genoeg jongens met dunne meiden trots over straat lopen.

Mijn vriend houdt ook van mijn slanke model,en toen ik hem die fotos van de modellen liet zien vond ie ze prachtig.En dat zei hij echt niet om mij te plezieren.

Wat ik wel niet mooi vind als ze echt ingevallen wangen hebben of je alle ribben kunt tellen.

Meiden die wat voller zijn vind ik ook mooi hoor.

Ik zou alleen van mezelf wel willen dat ik wat stevigere benen had en wat dikkere armen.

Maar ik blijf erbij dat in het heden het niet zo veel uitmaakt hoe brede heupen of je hebt en hoe vruchtbaar,ken genoeg vrouwen van tv of in het echt die moeilijk zwanger kunnen worden,of moeilijke zwangerschappen of bevallingen hebben en stevig zijn met brede heupen.Vrouwen met brde heupen kunnen toch evengoed slecht gevoed zijn?

Hoe kan het dan zijn dat ik dun ben en toch 4 keer makkelijk zwanger ben geworden met 4 goede zwangerschappen en bevallingen?

Ik zal trouwens mijn heupen eens opmeten,en misschien zijn die niet eens zo smal maar lijkt dat zo omdat ik lang ben(. 1.80)

Ik weeg trouwens rond de 62 kg dus dat is wel te licht.

 
Ik heb ze opgemeten en ze zijn 89 cm

Je heupen zijn toch dat als je ligt dat ze dan wat uitsteken?of zit ik te meten op de verkeerde plek :oops:

 
Quote:
Ik zeg gewoon dat het niet leuk klinkt als je zegt dat mannen niet houden van een dunne rechte plank.Dat kun je ook op een andere manier zeggen.

Danielle, ik kan niet terugvinden dat ik zoiets zou hebben gezegd. Het woord dunne rechte plank heb ik niet gebruikt. Ik ben zelf dit topic begonnen met aan te geven dat ik de boevngenoemde drie modellen wel als ideaal zie (zag) maar dit wil laten varen. Dit ideaal wil ik laten varen omdat het mij geen gezondheid gaat brengen.

Eli schrijft dat ze sinds Wapf aankomt. Ze geeft haar maten door: 80 63 90 en geeft aan dat ze altijd stevige bovenbenen heeft gehad. Ik heb ook altijd stevige bovenbenen gehad maar je kan het beter andersom stellen, een te dun bovenlijf gehad. Want sinds ik anders eet kom ik meer in model. Ik ken Eli niet maar gezien haar maten (80 bovenwijdte en 63 cm taille is maat XS) zal het mij niks verbazen.

Ik heb alleen het volgende gezegd:
Quote:
Meeste mannen die ik ken houden van vrouwen met heupen.


Dit is mijn persoonlijke ervaring. Ik schrijf: 'de meeste mannen die ik ken'. Ik schrijf dus niet 'alle mannen' en ik betrek het op mijn 'netwerk' van mensen. Dat lijkt mij toch wel voldoende genuanceerd.

Daarnaast heb ik hier boven geschreven dat mager of dun wat mij betreft los staat van mooi. En aansluitend bij wat Henk heeft geschreven; tegen een mooie binnenkant kan niemand en niks tegenop. Het is nooit mijn bedoeling om hier iemand af te kraken. Als ik alles teruglees in dit topic gaat het vooral om hoe jij en ik de tekst interpreteren, welke betekenis je aan een tekst geeft.

Als ik de tekst van Mike doorlees geeft hij aan dat hij de eerder drie genoemde modellen mager en ondervoed vindt. Ik kan niet ontdekken dat hij schrijft dat alle mannen dit niet mooi vinden. Uit zijn verhaal kan ik opmaken dat hij persoonlijk het figuur niet mooi vind. Daar is toch niks mis mee? Bij een foto die ik hier eerder heb geplaatst van een vrouw die op een krukje een koe melkt met een smalle taille en aardige heupen geeft hij inderdaad aan dat dit meer de bedoeling is en verwijst hij naar een song waarin een man zingt over een vrouw met een smalle taille en brede heupen en plaatst hij daarbij hij zijn mening; 'hot'.

Verder schrijft Mike:
Quote:
Ik merk keer op keer dat mannen juist niet vallen voor die dunne, rechte planken, maar voor brede heupen.


Dit is een constatering door Mike. Ik zou niet weten waarom hij dit anders zou moeten zeggen. Hij zou ook kunnen constateren: 'Ik merk keer op keer dat mannen bier lekkerder vinden dan wijn'. Nogmaals denk ik Danielle, dat je dit te persoonlijk neemt.

Daarnaast is het ook jouw goed recht om vast te stellen dat jij wat anders constateert. Dit is toch ook geen afkraken wat Mike schrijft? Dan zou Mike iets moeten schrijven als: 'alle magere vrouwen zijn lelijk'. 'Alleen volslanke vrouwen zijn mooi'. Die uitspraken kan ik hier niet vinden.

 
Als ik Danielles lengte en omvang zo hoor dan is ze bijna mijn ideaalplaatje model haha. Inmiddels is er bij mijn heupen nog weer 2 cm bij (danielle, ik meet niet bij die botjes, maar echt op het breedste gedeelte)

Heb zelf een lengte van 168 cm en persoonlijk vind ik het mooi dat ik niet extreem brede heupen heb en redelijk licht gebouwd ben. En ja natuurlijk zou ik van boven ook wel iets breder willen zijn, maar dat heb ik nog eerder kunnen accepteren dan mijn 'dikke' benen. Alles wat er bij mij aankomt is vet, ipv dat mijn botten breder zouden worden, want dat zou ik nog niet eens zo erg vinden, maar ik vind vooral wat magerdere benen gewoon mooi, nu heb ik het gevoel dat alles zo 'blubbert'....

Ik snap best dat Mike vrouwen met brede heupen mooier vindt, en misschien ook wel een goed doorvoede forse vrouw, persoonlijk zie ik meer de frêle franse en italiaanse vrouwen als mijn 'ideaal'. dus ja, smaken verschillen.

danielle, ik zou me er niet zoveel van aantrekken, misschien heb je wel van meer mensen gehoord dat je mager bent, en ik begrijp heel goed dat als je het telkens hoort van mensen je het ook wel eens zat wordt.

 
Je kunt aan heupen niet zien of je gemakkelijk bevalt, dat heeft met van alles te maken, met de mate waarop je bekken uiteen kan tijdens de bevalling, aan de vorm en ligging van het hoofdje en hoe de losse delen van het hoofdje over elkaar kunnen glijden tijdens de bevalling. Er zijn gynes zat die met bekkenmetingen keizersnedes verkopen maar het is allemaal flauwekul.

Ik denk dat er zeker veel mannen zijn die magere vrouwen aantrekkelijk vinden, dat is conditionering, als je het overal ziet ga je het vanzelf mooi vinden. En omdat een slanke vrouw hoog in aanzien staat in onze cultuur, over het algemeen denk ik dat je wel mag stellen dat je als man meer aanzien geniet met een slanke vrouw dan met een vrouw met overgewicht(om maar twee uitersten te noemen). Als slanke vrouw geniet je ook meer aanzien omdat men het idee heeft dat je er veel voor op moet geven om er zo uit te zien, en veel moeite doen, afzien en hard werken is goed in onze samenleving. Aan de andere kant heb je symbolen van vruchtbaarheid die we ook aantrekkelijk vinden, grote borsten, rode lippen, volle heupen. Ik ken echt geen enkele man die niet kwijlt over Kim Kardashian, ik denk echt oprecht dat dat er meer zijn dan die dromen over Kate Moss. Ik ben zelf momenteel ook mager (1,70 en 58 kg, mijn heupen zijn 98cm) en ik heb geen gebrek aan aandacht, ik zie er ook niet slecht uit, en mijn man vindt mij ook aantrekkelijk hoor. Maar toen ik zwanger en 30 kg zwaarder was had ik ook geen gebrek aan aandacht.

 
Je heupen moet je meten waar je billen het dikst zijn, zo worden in elk geval maten genomen voor kleding (zei de naaister ;-)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.550
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan