candida

Edwin, Drink je melkkefir? Dat is de beste probiotica en goedkoop zelf te maken.

Volgens Marijn mag ik geen melk (caseïne) hebben, dus dan kan ik geen melkkefir drinken.

Mike, Ik schreef al, dat ik al van alles uitgeprobeerd heb wat niet hielp, oa. H202, borax, kokosolie. En het jeukt heel erg, dus dan weet ik niets anders dan ketoconazol. Helaas.
Daarom mijn vraag naar de link voor probiotica, want dat de oorzaak voor candida in de darmen ligt is me wel duidelijk

Symbion for life heb ik ook geprobeerd maar hielp mij niks terwijl ik mij netjes aan de regels heb gehouden. Ik had die lui ook gemaild en zij zei dat het bij een klein groepje mensen niet helpt. Grappige is ik behoor altijd en bij elke peut tot dat kleine groepje waarbij 'het niet werkt'.

Melkkefir ook tijd gedronken maar bleek ook niet tegen caseïne te kunnen maar misschien is waterkefir een optie, milleke?

Mijn vorige natuurarts zei: als candida eenmaal in je systeem zit dan is het heel moeilijk om daar vanaf te komen.

Sampjes, bedankt voor je reactie. Mooi pech heb ik dan. Ik ga studeren op de waterkefir. Hopelijk kan ik op dit forum vinden hoe ik dat moet maken.

Waterkefir bevat door de korte vergisting nog veel suiker, wat weer niet fijn is met candida. Kombucha bevat ook nog wat suiker, maar wel minder dan waterkefir.

http://www.kombu.de/holland4.htm

Ik las laatst ergens (kan even niet meer achterhalen waar) dat iedereen Candida bacteriën in z'n lichaam heeft en dat dat ook hoort. Een probleem wordt het pas als er overgrowth van deze bacteriën ontstaat. Misschien wisten jullie dat al, maar ik niet :-)

Mark

Hooikoorts en huidproblemen zijn symptomen. Daarom is het 'bestrijden' van deze aandoeningen symptoombestrijding. Het probleem kan alleen echt worden opgelost door de oorzaak aan te pakken.

Voor Candida is het niet anders. Candida, een schimmel, is een manier van de natuur om rommel op te ruimen. Als Candida wordt 'bestreden' is de oorzaak (de rommel) nog niet verholpen. Mijn verstand zegt dat het alleen maar meer schade aanricht, omdat de "rommel" die normaal door Candida zou worden opgeruimd in het lichaam achterblijft.

Candida, een schimmel, is een manier van de natuur om rommel op te ruimen. Als Candida wordt ‘bestreden’ is de oorzaak (de rommel) nog niet verholpen. Mijn verstand zegt dat het alleen maar meer schade aanricht, omdat de “rommel” die normaal door Candida zou worden opgeruimd in het lichaam achterblijft.

Edwin, dus dan kun je er 't beste niets aan doen, behalve dan natuurlijk iets aan de oorzaak d.m.v. gefermenteerd voedsel? De oorzaak is natuurlijk nog niet zo snel verholpen, dus misschien zit ik nog maanden (help) met deze candida in m'n gezicht.
Dan is 't vast geen toeval dat ik sinds vorige week nog 'n ander huidprobleem heb?!

Ik heb niet direct hooikoorts en huidproblemen bestreden.
Het was wel mooi meegenomen toen ik er vanaf was na ruim een halve eeuw.
Net als b.v. de floaters in mijn ogen die na een jaar zappen waren verdwenen.
Misschien ruimt de zapper de troep wel op, wie zal het zeggen.
Aan het prikken te voelen kwam er de eerste tijd genoeg zure troep richting electroden i.i.g..

Edwin, het klopt wat je zegt maar wees bewust van het volgende; Oorzaak -> Candida -> Symptomen

Dat je Candida niet helemaal moet elimineren is duidelijk, het heeft een waardevolle functie in het lichaam. Maar wanneer er teveel candida aanwezig is dan krijg je extra problemen cq. symptomen. En dan is het noodzaak om de overgroei aan candida aan te pakken voordat er meer problemen komen.

@Milleke, natuurlijk moet je wel iets aan candida doen. Lees je maar eens in wat voor een gevolgen een overgroei aan candida in je lichaam kan veroorzaken.
Het is belangrijk dat je de overgroei aan candida aanpakt!

En voor de duidelijkheid, de alternatieve geneeswijzen hebben Candida als 'aandoening/gezondheidssituatie' in het leven geroepen. Met candida word een overgroei aan candida bedoeld. Dus als men zegt 'pak de candida aan' dan bedoelen ze de overgroei en niet de candida in zijn geheel.

Zie punt 23 van dit artikel: http://exendo.be/dpp-iv-enzym-onderzoek-en-referenties/

Bij een deficiënte DPP-IV activiteit heeft het lichaam minder weerstand tegen candida, aspergillus en andere schimmels. Neuropeptide Y is een substraat van het DPP-IV enzym. Zodra het DPP-IV enzym de N-Terminus van het neuropeptide Y eiwit heeft verwijderd, kunnen de resten van het afgebroken neuropeptide Y eiwit candida en andere schimmels neutraliseren R en R2 . Deze samenwerking tussen het DPP-IV enzym en neuropeptide Y blijkt zelfs een sterkere werking te hebben dan de medicinale antimycotica (bv. fluconazol).
Slokdarmontsteking is meestal een combinatie van opstijgend maagzuur (een DPP-IV enzym deficiëntie probleem) en Candida oesofagitis (slokdarmontsteking ten gevolge van de candida bacterie).

@heksje: hmm dat zou misschien dus kunnen verklaren waarom ik maar die candida overgroei blijf houden. Ik ben al jaren bezig ermee. Werkelijk zoveel kuren gehad en nog steeds bezig en zet geen zoden aan de dijk.

Ik heb het echt hardnekkig, mijn oren, hoofdhuid, huid en dan nog de darm uiteraard maar zelfs ook de longen. Heb de strengste diëten gedaan inclusief met schimmeldodende middelen. En een middel uit Engeland geprobeerd want dan had je geen dieet nodig zeiden ze. Maar vandaag de dag overal jeuk en ongemakken, obstipatie etc you name it echt heel erg FRUSTREREND.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan