Ik doe geen moeite meer, Henk. Alle informatie is beschikbaar, wie het niet wil begrijpen doet dit voor eigen rekening. Zo heb ik ook een Telegram-groep mogelijk gemaakt voor forumleden met de uitnodiging om zelf lokale en regionale subgroepen te starten, zodat je fysiek bij elkaar kunt komen en steun bij elkaar kunt vinden, als ook over mogelijke oplossingen kunt praten. Dit is zooooooooo hard nodig in deze tijden van opgelegde isolatie en onmenselijkheid. Bij mijn weten is er tot nu toe slechts 1 subgroep gestart en ik heb geen idee wat er werkelijk uit is gekomen tot nu toe. Dit zijn mijn eigen forumleden, die uitblinken in passiviteit en wel de intentie uitspreken om iets te willen doen maar uiteindelijk op elkaar zitten te wachten tot er eindelijk 1 van hen actie onderneemt!
Als men hier al niet de urgentie voelt (het is twaalf uur geweest, mensen!) en kennelijk nog steeds de LUXE permitteert om niets te hoeven doen, hoe kunnen wij dan een goed voorbeeld zijn voor de buitenwereld? Alleen van achter een toetsenbord ga je niet her verschil maken. Die lokale/regionale groepen zijn niet eens bedoeld om 'normies' wakker te maken, maar om je eigen geestelijke gezondheid te behouden in deze krankzinnige tijden door elkaar te ondersteunen! Daarnaast lijkt het me zinvol om onderling te praten over welke rol ieder van ons kan betekenen in de nieuwe realiteit als we al die 'normies' om ons heen moeten opvangen van hun zeer, zeer harde landing (zie update die ik zo dadelijk ga posten in WWG1WGA!).
Deze tijd kan gezien worden als een crisis of als een UNIEKE KANS, omdat we 100% teruggeworpen worden op onzelf en in onze EIGEN KRACHT moeten gaan staan. Dat is een proces dat niet van de ene op de andere dag gebeurt en daarom is het uiterst zinvol, zo niet ESSENTIEEL om dit niet alleen te hoeven doen maar MET ELKAAR.
Kennelijk hebben mijn eigen forumleden zich ook murw laten beuken door een geradicaliseerde overheid en dito samenleving. Maar de samenleving, zo luidt de oude slogan, dat ben jij. Vraag jezelf elke dag weer af wat jij toevoegt aan een realiteit die jij niet wil. Elke verandering begint met 1 moedig mens dat tegen de stroom in durft te roeien. Laatst schreef een forumlid heel terecht dat je moet met een T hebt en moed met een D. Angst = lafheid. Liefde = moed. Stop met wachten op elkaar, jij bent zelf degene op wie je zit te wachten!
Mike